Modelism - RHC Forum: Intrebare ulei! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Intrebare ulei! pt. amortizoare si diferential

#1 Useril este offline   Robotroc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 184
  • Inregistrat: 21-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2010 - 12:18 AM

Pot sa folosesc ulei de masina pentru a incarca amortizoarele dar si pt. a unge diferentialele ?

Daca nu ... de ce ?


Voi ce ulei folositi ?


Multumesc,

Numai bine
0

#2 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 11 March 2010 - 12:46 AM

eu am bagat in niste amortizoare ulei de mecanisme fine ... dar sunt tot felu de uleiuri siliconice pentru amortizoare cu diferite proprietati (densitati etc) care probabil te ajuta la setarea suspensiilor inainte competitie in functie de pista pe care urmeaza sa rulezi
0

#3 Useril este offline   XJ39 El'Diablo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 30-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Automodelism

Postat 11 March 2010 - 12:55 AM

Vezi postareaRobotroc, la Mar 11 2010, 12:18 AM, a spus:

Pot sa folosesc ulei de masina pentru a incarca amortizoarele dar si pt. a unge diferentialele ?

Daca nu ... de ce ?


Voi ce ulei folositi ?


Multumesc,

Numai bine


Folosim uleiuri dedicate, la amortizoare vascozitatea da comportamentul amortizorului, nu stiu ce branza se poate face cu uleiul de masina.
Cineva a mai postat pe forum si a zis ca cel mai bine e sa folosesti ce zice producatorul.
Eu la trasmisie folosesc vaselina cu litiu alb care adera si nu curge sau zboara la turatii mari. La diferential am pus vaselina de duzina in incercarea de a bloca usor diferentialul nu e bine dar n-am avut nimic la indemana.
* Kyosho Mini-Z MR02 ASF Stock
* Kyosho Mini-Z MR03 Modified by Kyosho, Atomic & Pn-Racing
* Kyosho TF5-S
* HPI Sprint 2 Drift
* Traxxas Slash
* Associated B44 ma vinde
* Control by Spektrum[/color]
0

#4 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2010 - 01:06 AM

Este chiar foarte rau sa folosesti ulei de motor in amortizoare.

Dupa cum stim (am cautat si eu acum doua minute pe "cel mai bun prieten al omului"* si ma dau mare), uleiul de motor are in componenta lui polimeri care ii permit sa aiba vascozitati multiple, in functie de temperatura. Vascozitatea la rece este mult diferita decat cea la cald, la temperatura de functionare. Rezultatul folosirii unui ulei de motor in amortizoare va fi o functionare inconsecventa a acestora, puternic dependenta de temperatura ambianta si de temperatura la care ajunge uleiul din amortizor in timpul functionarii (din cauza frecarilor temperatura va creste, mai ales la amortizoarele care nu sunt "Big Bore").

Uleiul special pentru amortizoare este facut sa aiba aceleasi proprietati intr-o plaja cat mai larga de temperaturi, pentru un comportament cat mai predictibil al masinii. Sincer pentru cei 18 lei cat costa o sticluta (ajunge pentru 3-4 reincarcari), nu vad de ce ai folosi ulei de motor...

Bineinteles ca exista oameni care probabil ca au folosit ulei de motor si au fost foarte multumiti, am auzit si de ulei de floarea soarelui in loc de ulei de filtru, etc. Cred ca depinde doar de ce asteptari ai de la automodel si ce vrei sa faci cu el...

*Google
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#5 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2010 - 03:35 AM

La uleiurile de motor prima cifra, cea urmata de W, se refera la vascozitatea la rece (de exemplu 10W-30 are vascozitate 10 la rece).
A doua cifra, cea fara W, se refera la vascozitatea in regim de functionare al motorului (de exemplu 10W-30 are vascozitate 30 la cald).
Intre cele doua temperaturi vascozitatea variaza, de obicei nelinear.

Pe site-ul ala nu e facuta nici o echivalenta, pur si simplu in numele uleiului e trecuta vascozitatea la cald, cu WT de la "weight" in coada. Nu exista echivalenta intre uleiurile monograd si cele multigrad. Mai multe detalii aici:
http://en.wikipedia....otor_oil#Grades


------- L/E --------
bitex, m-ai pacalit :D. Data viitoare dau quote :unsure:.

Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 11 March 2010 - 03:37 AM

Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#6 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 11 March 2010 - 03:56 AM

Nu stiam ca raspunzi la mesaj ca lasam acolo. Am tot editat la el pana l-am sters.
Am facut confuzie intre "WT" (scris cu majuscule) si "wt" scris cu litere mici.
Ca ulei de amortizoare se vinde si 30wt care nu-i acelasi lucru cu 30WT (30WT este acelasi lucru cu 10W30)

Am eu niste neclaritati legate de problemele cu uleiurile, dar nu e cazul sa intreb acum.
Ca o curiozitate, la auto RC e incalzeste tare uleiul din amortizor? A testat cineva daca amortizoarele frig sau se incalzesc tare dupa o cursa? Eu n-am unde verifica si de aia intreb.

Temperatura unui motor in functionare (fie de RC fie de auto 1:1) depinde mult de temperatura ambianta? Eu cred ca nu foarte mult (aici poate gresesc!). Adica nu cred ca o diferenta a mediului prin absurd de 100 grade celsius de la -50 la +50, se pastreaza si in timpul functionarii (la cele doua temperaturi), cu acelasi regim.
Ca sa fiu mai exact, rulez cu motorul turat la 2500 rpm (timp de 6 ore ca sa fie timp destul) la -50 grade si la fel la +50 grade. Diferenta de temperatura a motorului in cele doua conditii se pastreaza tot 100 grade cat a fost a mediului?
Nu inteleg de ce multi leaga vascozitatea de temperatura ambianta a mediului, cand pe mine ma intereseaza vascozitatea pentru o anumita temperatura a motorului? Poate la pornire sa fie probleme, in rest e cum vrea motorul, nu dupa cum e vremea.
Ca sa reformulez, e corect sa zici ca pui iarna un ulei mai putin vascos si vara mai vascos din moment ce motorul in functionare atinge aceeasi temperatura (daca nu ar fi doar problema pornirii motorului la rece sau la cald)? Aleg uleiul doar ca sa pornesc masina sau mai mult in functie de regimul de functionare al motorului?

Aceasta postare a fost editata de bitex: 11 March 2010 - 04:37 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#7 Useril este offline   Robotroc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 184
  • Inregistrat: 21-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2010 - 09:16 AM

Eu cred ca amortizoarele nu se incalzesc cine stie ce in timpul unei curse deci nu cred ca influenteaza prea mult vascozitatea uleiului. Diferenta de temperatura a amortizoarelor nu cred ca variaza cu mai mult de 10 grade ceea ce este nesemnificativ practic pt. uleiul de motor deaorece temperatura in motor este de aproximativ 80-90 grade. Cam asa ma gandesc eu acum nu stiu daca este tocmai corect.

Si o problema este de cost. 2L de ulei de motor costa 20 de ron iar 25 ml de ulei luat de pe un site de modelism costa 25 de ron. Chiar nu inteleg de ce " consumabilele " de modelism sunt asa scumpe mai ales ca nu fac mare branza. Un alt exemplu este acela cu piulitele autoblocante, care pe un site costau 10 buc vreo 15 ron iar eu le-am luat din supermarket cu 1.87 ron 12 buc.

Eu am sa bag in amortizoare ulei de motor cu o vascozitate maricica iar diferentialul am sa-l ung cu vaselina fina si vorbim peste 1 luna sa ma plang la voi ca mi-am stricat modelul ;)).

Numai bine
0

#8 Useril este offline   neataticu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1428
  • Inregistrat: 25-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Berceni City - Ilfov
  • Interests:Aero - auto - moto - velo - sport
    Multi roto !

Postat 11 March 2010 - 09:55 AM

Intr-adevar investitia in uleiuri pentru amortizoare este costisitoare si nu merita daca masinuta este folosita in regim de agrement. Uleiul de motor este ok desi iti recomand ceva mai bun. La magazinele de biciclete ( aici ma refer la biciclete bune) gasesti ulei de furca, pentru furcile cu amortioare pe ulei. Merge si cel pt furca de motocicleta. Jumatate de litru este cam 40 - 50 RON. Pe langa raportul calitate pret foarte bun iti poti alege si vascozitatea.
La nivel competitional trebuie sa jonglezi cu vascozitatea uleiului, gaurile pistonului din amortizor si duritatea arcurilor. La diferentiale este aceiasi poveste. In functie de uleiuri poti regla manevrabilitatea si aderenta. Toate uleiurile sunt alese in functie de circuit.

O zi buna !
12CM Records

Freestyle - Armattan Rooster /T-motor f40 pro II - 2400kv motors / Kiss 32A ESC / Kiss V2 FC / Foxeer Pedator / FrSky Taranis x9d+ on TBS Crossfire / TBS Unify Pro V3
DJI Mavic Pro
0

#9 Useril este offline   bogdan luben 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 417
  • Inregistrat: 28-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2010 - 10:04 AM

Uleiul din amortizoare la auto RC este un ulei siliconic care are proprietatea de a nu-si schimba vascozitatea (sau o schimba ff putin) in functie de temperatura ambianta sau temperatura amortizorului. Deci folositi doar uleiuri dedicate, altfel puteti avea surpriza ca pe o vreme ca cea de acum masina sa se comporte ca o "carutza".
PS: In timpul unei curse amortizoarele, in stare buna de functionare, nu se incalzesc semnificativ.
Hormonu' bate neuronu'
0

#10 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2010 - 02:40 PM

Vezi postareaRobotroc, la Mar 11 2010, 09:16 AM, a spus:

Eu am sa bag in amortizoare ulei de motor cu o vascozitate maricica iar diferentialul am sa-l ung cu vaselina fina si vorbim peste 1 luna sa ma plang la voi ca mi-am stricat modelul http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif).

Stai linistit ca de stricat nu se strica. Dupa cum spuneam si mai sus, conteaza ce asteptari ai de la model si ce vrei sa faci cu el.

Daca faci cerculete in spatele blocului poti sa bagi si uleiul folosit din tigaie. Daca iesi pe circuit si ai un ulei nepotrivit (fie in amortizoare, fie in diferentiale) nu trebuie sa te miri cand trec altii pe langa tine. Asta-i tot.
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#11 Useril este offline   bogdan luben 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 417
  • Inregistrat: 28-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2010 - 04:53 PM

Postul cu "Uleiul folosit din tigaie" merita trecut la postul anului. Felicitari!!
Poti da cat mai multe sfaturi de genul acesta si uite asa va creste modelismul si invetivitatea la romani.
Hormonu' bate neuronu'
0

#12 Useril este offline   daniel_hnatec 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 698
  • Inregistrat: 09-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2010 - 05:37 PM

Vezi postareabogdan luben, la Mar 11 2010, 04:53 PM, a spus:

Postul cu "Uleiul folosit din tigaie" merita trecut la postul anului. Felicitari!!
Poti da cat mai multe sfaturi de genul acesta si uite asa va creste modelismul si invetivitatea la romani.



:). Parca si vad baietii ca strecoara uleiul de la cartofii prajiti si il baga in amortizoare, cred ca ovidiugm a vrut sa intareasca faptul ca bagi in masinuta ce vrei in functie de ce anume ii ceri, vrei competitie unde jocurile, abaterile si cerintele sunt superioare.....folosesti un ulei profesional, daca nu folosesti ce vrei pentru ca sunt banii tai. Oricum ar trebuii tinut cont si de ce recomanda vanzatorii si producatorii ca nu abereza tot timpul:)).
Nu lua viata in serios, oricum nu scapi viu din ea

Schumacher Mi4LP
Hobao Hyper Competition ST
Hobao Hyper 7
LRP S8BX team X 2
LRP S8BX
Traxxas Revo => crawler
Hpi Wheely King
Sanwa M11X
0

#13 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2010 - 05:57 PM

Cred ca de fapt cel mai important lucru este sa faci alegerile in cunostinta de cauza. Sa intelegi cum alegerile tale iti vor afecta modelul. Pentru asta, cateodata trebuie sa experimentezi. Cateodata trebuie sa filtrezi o gramada de informatie (disponibila din articole, forum-uri, de la prieteni etc).

Ne-am spus toti parerile aici, consider ca asta e nemaipomenit si o sa-l ajute pe Robotroc sa faca o alegere avizata, indiferent de care ar fi asta...
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#14 Useril este offline   cosmin65397 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 296
  • Inregistrat: 06-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2010 - 07:07 PM

salutare, eu mi-am pus la diferentiale si la fuzete ulei pentru masina de cusut ,nush daca am facut bine sau nu dar experimentez...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu