Intrebare ulei! pt. amortizoare si diferential
#2
Postat 11 March 2010 - 12:46 AM
#3
Postat 11 March 2010 - 12:55 AM
Robotroc, la Mar 11 2010, 12:18 AM, a spus:
Daca nu ... de ce ?
Voi ce ulei folositi ?
Multumesc,
Numai bine
Folosim uleiuri dedicate, la amortizoare vascozitatea da comportamentul amortizorului, nu stiu ce branza se poate face cu uleiul de masina.
Cineva a mai postat pe forum si a zis ca cel mai bine e sa folosesti ce zice producatorul.
Eu la trasmisie folosesc vaselina cu litiu alb care adera si nu curge sau zboara la turatii mari. La diferential am pus vaselina de duzina in incercarea de a bloca usor diferentialul nu e bine dar n-am avut nimic la indemana.
* Kyosho Mini-Z MR03 Modified by Kyosho, Atomic & Pn-Racing
* Kyosho TF5-S
* HPI Sprint 2 Drift
* Traxxas Slash
* Associated B44 ma vinde
* Control by Spektrum[/color]
#4
Postat 11 March 2010 - 01:06 AM
Dupa cum stim (am cautat si eu acum doua minute pe "cel mai bun prieten al omului"* si ma dau mare), uleiul de motor are in componenta lui polimeri care ii permit sa aiba vascozitati multiple, in functie de temperatura. Vascozitatea la rece este mult diferita decat cea la cald, la temperatura de functionare. Rezultatul folosirii unui ulei de motor in amortizoare va fi o functionare inconsecventa a acestora, puternic dependenta de temperatura ambianta si de temperatura la care ajunge uleiul din amortizor in timpul functionarii (din cauza frecarilor temperatura va creste, mai ales la amortizoarele care nu sunt "Big Bore").
Uleiul special pentru amortizoare este facut sa aiba aceleasi proprietati intr-o plaja cat mai larga de temperaturi, pentru un comportament cat mai predictibil al masinii. Sincer pentru cei 18 lei cat costa o sticluta (ajunge pentru 3-4 reincarcari), nu vad de ce ai folosi ulei de motor...
Bineinteles ca exista oameni care probabil ca au folosit ulei de motor si au fost foarte multumiti, am auzit si de ulei de floarea soarelui in loc de ulei de filtru, etc. Cred ca depinde doar de ce asteptari ai de la automodel si ce vrei sa faci cu el...
#5
Postat 11 March 2010 - 03:35 AM
A doua cifra, cea fara W, se refera la vascozitatea in regim de functionare al motorului (de exemplu 10W-30 are vascozitate 30 la cald).
Intre cele doua temperaturi vascozitatea variaza, de obicei nelinear.
Pe site-ul ala nu e facuta nici o echivalenta, pur si simplu in numele uleiului e trecuta vascozitatea la cald, cu WT de la "weight" in coada. Nu exista echivalenta intre uleiurile monograd si cele multigrad. Mai multe detalii aici:
http://en.wikipedia....otor_oil#Grades
------- L/E --------
bitex, m-ai pacalit :D. Data viitoare dau quote :unsure:.
Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 11 March 2010 - 03:37 AM
#6
Postat 11 March 2010 - 03:56 AM
Am facut confuzie intre "WT" (scris cu majuscule) si "wt" scris cu litere mici.
Ca ulei de amortizoare se vinde si 30wt care nu-i acelasi lucru cu 30WT (30WT este acelasi lucru cu 10W30)
Am eu niste neclaritati legate de problemele cu uleiurile, dar nu e cazul sa intreb acum.
Ca o curiozitate, la auto RC e incalzeste tare uleiul din amortizor? A testat cineva daca amortizoarele frig sau se incalzesc tare dupa o cursa? Eu n-am unde verifica si de aia intreb.
Temperatura unui motor in functionare (fie de RC fie de auto 1:1) depinde mult de temperatura ambianta? Eu cred ca nu foarte mult (aici poate gresesc!). Adica nu cred ca o diferenta a mediului prin absurd de 100 grade celsius de la -50 la +50, se pastreaza si in timpul functionarii (la cele doua temperaturi), cu acelasi regim.
Ca sa fiu mai exact, rulez cu motorul turat la 2500 rpm (timp de 6 ore ca sa fie timp destul) la -50 grade si la fel la +50 grade. Diferenta de temperatura a motorului in cele doua conditii se pastreaza tot 100 grade cat a fost a mediului?
Nu inteleg de ce multi leaga vascozitatea de temperatura ambianta a mediului, cand pe mine ma intereseaza vascozitatea pentru o anumita temperatura a motorului? Poate la pornire sa fie probleme, in rest e cum vrea motorul, nu dupa cum e vremea.
Ca sa reformulez, e corect sa zici ca pui iarna un ulei mai putin vascos si vara mai vascos din moment ce motorul in functionare atinge aceeasi temperatura (daca nu ar fi doar problema pornirii motorului la rece sau la cald)? Aleg uleiul doar ca sa pornesc masina sau mai mult in functie de regimul de functionare al motorului?
Aceasta postare a fost editata de bitex: 11 March 2010 - 04:37 AM
Telefon: 0721 385365
#7
Postat 11 March 2010 - 09:16 AM
Si o problema este de cost. 2L de ulei de motor costa 20 de ron iar 25 ml de ulei luat de pe un site de modelism costa 25 de ron. Chiar nu inteleg de ce " consumabilele " de modelism sunt asa scumpe mai ales ca nu fac mare branza. Un alt exemplu este acela cu piulitele autoblocante, care pe un site costau 10 buc vreo 15 ron iar eu le-am luat din supermarket cu 1.87 ron 12 buc.
Eu am sa bag in amortizoare ulei de motor cu o vascozitate maricica iar diferentialul am sa-l ung cu vaselina fina si vorbim peste 1 luna sa ma plang la voi ca mi-am stricat modelul ;)).
Numai bine
#8
Postat 11 March 2010 - 09:55 AM
La nivel competitional trebuie sa jonglezi cu vascozitatea uleiului, gaurile pistonului din amortizor si duritatea arcurilor. La diferentiale este aceiasi poveste. In functie de uleiuri poti regla manevrabilitatea si aderenta. Toate uleiurile sunt alese in functie de circuit.
O zi buna !
Freestyle - Armattan Rooster /T-motor f40 pro II - 2400kv motors / Kiss 32A ESC / Kiss V2 FC / Foxeer Pedator / FrSky Taranis x9d+ on TBS Crossfire / TBS Unify Pro V3
DJI Mavic Pro
#9
Postat 11 March 2010 - 10:04 AM
PS: In timpul unei curse amortizoarele, in stare buna de functionare, nu se incalzesc semnificativ.
#10
Postat 11 March 2010 - 02:40 PM
Robotroc, la Mar 11 2010, 09:16 AM, a spus:
Stai linistit ca de stricat nu se strica. Dupa cum spuneam si mai sus, conteaza ce asteptari ai de la model si ce vrei sa faci cu el.
Daca faci cerculete in spatele blocului poti sa bagi si uleiul folosit din tigaie. Daca iesi pe circuit si ai un ulei nepotrivit (fie in amortizoare, fie in diferentiale) nu trebuie sa te miri cand trec altii pe langa tine. Asta-i tot.
#12
Postat 12 March 2010 - 05:37 PM
bogdan luben, la Mar 11 2010, 04:53 PM, a spus:
Poti da cat mai multe sfaturi de genul acesta si uite asa va creste modelismul si invetivitatea la romani.
:). Parca si vad baietii ca strecoara uleiul de la cartofii prajiti si il baga in amortizoare, cred ca ovidiugm a vrut sa intareasca faptul ca bagi in masinuta ce vrei in functie de ce anume ii ceri, vrei competitie unde jocurile, abaterile si cerintele sunt superioare.....folosesti un ulei profesional, daca nu folosesti ce vrei pentru ca sunt banii tai. Oricum ar trebuii tinut cont si de ce recomanda vanzatorii si producatorii ca nu abereza tot timpul:)).
Schumacher Mi4LP
Hobao Hyper Competition ST
Hobao Hyper 7
LRP S8BX team X 2
LRP S8BX
Traxxas Revo => crawler
Hpi Wheely King
Sanwa M11X
#13
Postat 12 March 2010 - 05:57 PM
Ne-am spus toti parerile aici, consider ca asta e nemaipomenit si o sa-l ajute pe Robotroc sa faca o alegere avizata, indiferent de care ar fi asta...