Su26MX Yote ca incerc si eu
#31
Postat 07 June 2005 - 06:54 AM
Din ce concluzii am tras eu, tot nu e prea subtire. Apasarea pe coasta este perpendicular pe ea, si are ceva rezistenta. Daca o indoi pe lungimea fibrei ( in lungul coaste adica), da, se rupe instant. Dar la ce ma intereseaza pe mine, tine. Oricum, mai pune peste 1 mm balsa si folie d'aia jmekera (solar film) si sigur o sa tzina. In aer, evident, ca la impactul cu solul nu mai tzine nimic.
Bafta
P.S. Pt. meseriasi : daca nu e asa spunetzi-mi de peacu' pls. :lol:
#32
Postat 07 June 2005 - 08:06 AM
Si nu, nu este prea subtire. De 2mm e chiar cam groasa. De 1 mm era f. buna. Cu rezerva ca zonele mai solicitate sa fie dublate de placaj de 1mm, sau 0,8mm ori chiar de alta balsa, lipita cu epoxi (sau CA), cu fibrajul pus cu dichis.
#33
Postat 07 June 2005 - 08:28 AM
Bafta
#35
Postat 17 June 2005 - 10:38 AM
Am terminat in sfarsit aripile si m-am apucat de fuselaj. (muncesc si eu cand apuc)
Cum fac rost de digital, pun poze. Arata super bine, poate si zboara.
Mi-au ieshit cam la 90 grame (una) fara servo si solarfilm.
Probabil or sa fie sub 130g cu servo si solarfilm . (aprox 20g solarul, aprox 20 servo plus accesorii)
Pana la urma am invelit toata aripa cu balsa de 1mm.
Am facut urmatorul calcul : dupa cum zicea Zod, trebuia sa pun balsa doar pana la primul lonjeron (cel principal). Deci am invelit in plus cam 60% din aripa. Deci 10dm2 (supraf. unei aripi) * 2 (are doua fetze) * 0.6 * 1 mm (grosimea) = 120 cm3. Din calculele mele densitatea balsa mi-a iesit in jur de 0.17 g/cm3
Deci am ingreunat aripa cu aprox 20 grame.
Dar totusi altfel arata o aripa complet imbracata in balsa, nu e asa flexibila, se prinde mult mai usor solarul si sta si el intr-un fel etc etc. Asa ca am considerat ca merita cele 20 grame...
Bafta
#36
Postat 24 June 2005 - 02:34 PM
Cam incetisor ma misc, dar nu prea am timp de lucru
Pozele sunt cam proaste dar se intelege cat de cat ce a iesit.
Bafta
P.S. Again atept comentariile veteranilor :)
Fisiere atasate
-
aripa_05.JPG (59.51K)
Number of downloads: 87
#37
Postat 24 June 2005 - 02:35 PM
Fisiere atasate
-
aripa_06.JPG (54.34K)
Number of downloads: 86
#38
Postat 24 June 2005 - 02:37 PM
P.S. ori e aparatul prost ori mi-a tremurat mie mana. mai degraba ultima varianta
Fisiere atasate
-
fuselaj_01.JPG (66.85K)
Number of downloads: 89
#39
Postat 24 June 2005 - 02:45 PM
Poate te fac o dubla cu submarinu', ce zici? La panglica!
Stima, :)
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#40
Postat 24 June 2005 - 02:46 PM
Doamne fereste apara si pazeste :)
Bafta.. la submarin
#41
Postat 24 June 2005 - 02:55 PM
Baiu' e ca sunt tare ocupat si abia mai am timp sa ia stau la palavre pe forum, in loc sa mai meshteresc ceva la el!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#42
Postat 07 July 2005 - 05:05 PM
Mai am de facut coada, de acoperit fuselajul, de montat servo si motor, de facut capota la motor, ma rog, la timpul care NU il am, apreciez 3, maxim 4 saptamani.
Zod, daca zboara si nu-l bushesc, chiar daca n-am pus pariu, tot dai o bere :D
Bafta
Fisiere atasate
-
1.JPG (91.96K)
Number of downloads: 94
#44
Postat 07 July 2005 - 05:23 PM
Butterfly, la 7 Jul 2005, 17:05, a spus:
dau si eu una.
de zburat o sa zboare sigur,ramane de vazut daca-l bushesti!
#45
Postat 07 July 2005 - 07:04 PM
In planul tau zicea ca sa faci gaura in BOT ? in TOP Engine box .. left and right .. ..?
eu am facut si vreau sa iti zic ca nu am gasit varaianta cu gaura !!
Din pacat nu pra aramas nimic din ce facusem ca baghetele mi le-a ros cainele
#46
Postat 07 July 2005 - 07:17 PM
rezistenta are destule, si cu gaurile alea.
in rest nu am modificat nimic fata de plan
e un plan super misto, il recomand cu caldura.
o sa modific accesul in model. in plan e facut pe dedesupt, eu o sa fac cocpitul pilotului si vreo 5cm fata si spate detasabil
Bafta
Fisiere atasate
-
2.jpg (69.02K)
Number of downloads: 119
#47
Postat 07 July 2005 - 07:20 PM
Adica daca ii faci o poza in zbor, sa juri ca e avionul real.
#48
Postat 07 July 2005 - 09:15 PM
Sa imi zici si mie de cate bucati de balsa fiecare marime si cate bucati placaj ai avut nevoie !!
si ce lipici ai folosit
#49
Postat 07 July 2005 - 09:21 PM
Oricum .. vreau sa incep unu curact si ca la carte
http://img41.imageshack.us/img41/3189/imag00549gf.jpg
poza ca nu a iesit transferul :D .. Inca am ban ip :D
Fisiere atasate
-
IMAG0054.JPG (13.58K)
Number of downloads: 102
Aceasta postare a fost editata de LooSeR: 07 July 2005 - 09:25 PM
#50
Postat 08 July 2005 - 09:41 AM
Butterfly, la 7 Jul 2005, 19:17, a spus:
rezistenta are destule, si cu gaurile alea.
in rest nu am modificat nimic fata de plan
e un plan super misto, il recomand cu caldura.
o sa modific accesul in model. in plan e facut pe dedesupt, eu o sa fac cocpitul pilotului si vreo 5cm fata si spate detasabil
Bafta
Am vazut planul asta precum si cateva site-uri in care sunt prezentate modele construie dupa el.
Problema principala o sa fie caci va iesi foarte greu de coada si o sa regreti ca i-ai mai usurat botul.Asta este problema generala a modelelor semi-scale. Eu cred ca va trebui sa ii pui cel putin 400g de plumb in bot dar sa vedem....
Nu cred ca este o solutie un rezervor mai mare ,CG se masoara cu rezervorul gol...
Succes
#51
Postat 08 July 2005 - 09:47 AM
motorul are 100 g si vine fix in bot, in plus de asta, dupa cum l-am vazut (construit) eu pana acum, nu are de ce sa iasa prea greu de bot
acu are 350 grame, il echilibrez cu el, la o adica il duc maxim in fatza, ca nu e o problema.
adeca il total sper sa aiba in jur de 1kg
apropo.. am mai zis, initial il fac electric, daca nu sunt multumit, il trec pe termic
si oricum, nu am respectat scara din planuri. adica al mae are 110 anvergura, in planuri era cu 148 sau pe aproape..
mai vedem..
#52
Postat 08 July 2005 - 09:56 AM
Nu ai planul cu Wing span de 1.6 m aproape ?
care RTF are 3.2 kg cu motor super tiger de 10 cc ?
Am zis ca il faci usor de bot .. dar poti sa echilibrezi cu un rezervor mai mare daca il faci termic ..
PT ca daca uremezi plnaul cum treb o sa vezi ca o sa conteze acolo cateva grame
ca in bot .. normal era placaj de 3 mm , acu depinde la ce scara l-ai facut !:)
daca e de electric normal ar treb sa il faci mic .. wing spam de 1.3 - 1.2 m .. si un motor seria 700 800 .. ceva puternic
Oricum iN rest totul e ok .. :D
Succes ! in continuare :D
#53
Postat 08 July 2005 - 10:00 AM
da ai dreptate .. am uitat ca se masoara cu rezervorul gol !
Dar poti cauta macar un motor termik care sa nu fie prea usor ... ! :)
Oricum mai intai treb sa fie gata ca sa vezi cum o sa fie ..
P.S. Buterfly .. tu ce capota ii faci si cum io faci ?
Nu modelul asta il faci ?
http://www.daniel-gasser.ch/bauen/su26M/bilder/color/seite2.jpg
Aceasta postare a fost editata de LooSeR: 08 July 2005 - 10:02 AM
#54
Postat 08 July 2005 - 10:25 AM
Butterfly, la 8 Jul 2005, 09:47, a spus:
motorul are 100 g si vine fix in bot, in plus de asta, dupa cum l-am vazut (construit) eu pana acum, nu are de ce sa iasa prea greu de bot
acu are 350 grame, il echilibrez cu el, la o adica il duc maxim in fatza, ca nu e o problema.
adeca il total sper sa aiba in jur de 1kg
apropo.. am mai zis, initial il fac electric, daca nu sunt multumit, il trec pe termic
si oricum, nu am respectat scara din planuri. adica al mae are 110 anvergura, in planuri era cu 148 sau pe aproape..
mai vedem..
In astia 600g ai pus doar balsa ?
Vezi ca mai intra si tren, servouri, regulator, elice , penseta elice , receptor, tije de comanda, eche monocot capota la motor batiu motor . Stiu ca par usoare dar se aduna.
Eleroanele le faci pe afara ?
Looser ... nu are planul de 160.. a zis mai jos planul lui avea 148 .
Buterfy ma bag la pariul ala .
Tu o sa il decolezi, zbori pana pe la 50 m si sa il aterizezi safe jos . OK ?
Ca tu sa castigi trebuie sa faci toate astea. Indiferent de motivul pentru care nu se indeplinesc astea io castig.
Berea o aduc io pe camp ca sa nu zici ca cobesc.
PS: asculta sfaturile lui Looser, are experienta multa in domeniu.
#55
Postat 08 July 2005 - 10:38 AM
looser - planul tau nu are 160, are 1489 mm, ca doar l-am luat din acelasi loc ca si tine
pun jos o poza sa te lamuresti daca e acelasi. deci fac fix modelul pus de tine in poza, numa ca l-am micsorat un pic la scara si iese cam 110 anvergura. capota - o fac din balsa, proiectare proprie si personala, o sa arate identic cu cea din fibra care o are respectivul.
Fisiere atasate
-
caseta.jpg (83.99K)
Number of downloads: 99
#56
Postat 08 July 2005 - 11:03 AM
Butterfly, la 8 Jul 2005, 10:38, a spus:
aeromodelele nu se micsoreaza la scara ca nu prea mai zboara.dar asta e doar teorie.
si daca looser zice ca in rest totu e ok ,e clar ca e totul in regula!(vorba lu zod are experienta vasta!)
poti sa-l intrebi si cum sa faci trenu de aterizare ca el raspunde prompt:il faci cum vrei tu!
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 08 July 2005 - 11:06 AM
#57
Postat 08 July 2005 - 11:39 AM
- e facut de un incepator care n-a mai facut avioane si nici nu a mai zburat
- e micsorat la scara si cica nu mai vrea muschii lui sa zboare daca il micsorezi
- gurile rele zic ca o sa iasa prea greu.
motive sa zboare:
- e facut de mine :D
asa ca nu mai cobi, ca tot dai berea :)
Bafta
#58
Postat 08 July 2005 - 11:50 AM
Oricum mult succes!!!
#59
Postat 08 July 2005 - 11:52 AM
dar 1.5 1.48 never mind ...
oricum nush ce aveti cu mine ca nu v-am facut nimic dar lasa ..
Fa ce vreti !
Silviu .. macar sa fac si tu un termik de la 0 si pe urma ... sa vezi cum sta treaba !! eu macar am incercat si stiu ce vb ..Fuselaju ala a fsot gata mai avema doar aripile directia is profundorul ..
Oricum .. se pare ca voi aveti kef de gluma ! DINOU !!
Buterfly nu te mai bat la cap .. succes in continuare !
#60
Postat 08 July 2005 - 12:00 PM
de unde? da in schimb dai sfaturi la altii care chiar fac!sfaturi dalea tip looser:"in rest e totul ok!" ;unde e totul ok, la tine acasa? ca de avionul omului nu ai de unde sa stii nimic doar dintr-o poza!
nu mai vorbesc de expresiile ermetice :
Citeaza
Citeaza
crezi ca mai e ceva de spus?
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 08 July 2005 - 12:10 PM