accident motodelta la iasi
#1
Postat 14 August 2004 - 06:46 PM
cica la 500 m alt i s-ar fi oprit motorul si s-a prabusit intr-o padure.
intrebare:daca la motodelta i se opreste motorul cade ca o piatra??
nu mai poate fi controlat deloc?
un zbor planat ceva pana la sol?
sau orice metoda de gen autorotatie la elicopter.
daca avetzi ceva amanunte luminatzi-ma si pe mine.
#2
Postat 14 August 2004 - 07:14 PM
Oricum sper ca nu sunt in stare grava. Iar aparatul se repara!
Big.
#7
Postat 16 August 2004 - 10:13 AM
La cativa metri de zeci de ieseni iesiti la agrement
Un motodeltaplan s-a prabusit in padurea Ciric
Pilotul s-a ales cu doua coaste fisurate si un dinte rupt, iar instructorul de zbor cu contuzii usoare
Iesenii veniti, sambata, pentru agrement in zona lacurilor Ciric si Venetia au admirat minute in sir un "zmeu" cu motor, care a survolat padurea si luciul de apa. Motodeltaplanul, apartinand Aeroclubului "Moldova", a disparut din campul vizual in jurul orei 18,30. Aparatul de zbor, o foaie de cort intinsa pe un cadru metalic si un motor, avea la bord doua persoane. La circa 400-500 m in aer, motorul a dat rateuri in timpul manevrelor de aterizare pe aeroclub, situat in vecinatatea Aeroportului International Iasi. Pentru a nu cadea in apa si a minimaliza impactul cu solul, motodeltaplanul a fost dirijat in zona padurii si s-a prabusit intre lacul Venetia si unitatea militara din Tatarasi. Din fericire, a nimerit in coronament, unde a stat suspendat pret de cateva secunde, dupa care s-a izbit de sol. Pilotul, Victor Bursuc (34 de ani), a fost transportat cu ambulanta la Spitalul de Neurochirurgie "Sfanta Treime", transferat apoi la Spitalul "Sfantul Spiridon". Dupa ce a fost consultat la UPU, pilotul a fost internat in sectia de Chirurgie Toracica, avand doua coaste fisurate (si un dinte rupt). Instructorul de zbor a suferit contuzii usoare care nu au necesitat internare. Motorul aparatului de zbor a fost distrus in totalitate, nu insa si aripa triunghiulara. Un accident asemanator s-a mai produs in Iasi in 1998, cand un planor s-a infipt in sol, pilotul (de 32 de ani) decedand dupa 40 de zile de coma.
Walter Born
#8
Postat 16 August 2004 - 10:29 AM
Daca tot era de ales intre lac si padure, de ce totusi nu au preferat sa faca o baie? Motorul s-a distrus oricum iar faptul ca te opresti intr-un copac inca nu te salveaza de a nu cadea din copac ceea ce stim cu totii ca poate fi mai fatal caci modifica directia impactului. Chiar daca intra apa la motor era mai putin grav decat loviturile pe care le-a suferit. Faptul ca erau legati cu centuri de aparat nu cred ca reprezinta un motiv in plus pentru a nu ateriza pe apa acestea putand fi dezlegate inca din zbor. Doar faptul ca nu stiau sa inoate cred ca i-a indemnat spre padure.
Oricum, este usor de comentat ceea ce nu am vazut si trait personal. Poate ca erau multi care faceau baie in lac, poate ca altitudinea nu le-a permis sa ajunga pana la lac, poate ca in acele fractiuni de secunda acesta parea a fi solutia ideala...oricum, ma bucur ca au scapat cu viata!
#9
Postat 16 August 2004 - 10:34 AM
Big.
#10
Postat 16 August 2004 - 11:36 AM
Ar tebuie fi intrebat pilotii de fapt, din ce cauza nu au folosit rezerva.
Aceasta postare a fost editata de wabo: 16 August 2004 - 11:37 AM
Walter Born
#11
Postat 16 August 2004 - 11:43 AM
Am aflat de la ruda instructorului ca sunt bine mc. amandoi chit ca elevul are coaste rupte si ceva la clavicula. In rest diferit de ce scrie presa, motorul este doar cu elicea rupta si cu esapatzia indoita...
Tipul spune ca nu a avut de ales, era deasupra cartierului Tatarasi de la marginea Iasului, dar pe mine ma frapeaza faptul ca nu a incercat sa aterizeze pe islaz-ul de langa lac ci a incercat sa traverseze padurea spre aerodrom... El spune ca in momentul traversarii lacului a dat de curenti descendentzi si-a pierdut din inaltzime...
Cat despre ideea de a ateriza pe lac, iese din discutzie, lacul este adanc si este imprejmuit de copaci inaltzi singurul loc era doar islazul de la coada lui si pe deasupra caruia a trecut tipul... Sigur in momentul acela a crezut cu tarie ca ajunge pe aerodrom, dar poate nu a luat in calcul faptul ca erau destul de grei poate, sau naiba stie ce-a fost in capul lui.
Bine ca s-a terminat cu bine....
#12
Postat 16 August 2004 - 11:55 AM
Sa tampeshti cand auzi asa ceva...te pomenesti ca explozia de la Cernobal a fost pocnitoare pe langa asta!
Nu contest faptul ca a fost si este un caz iesit din comun dar cu un pic de disciplina si profesionalism nici pompierii nu ar fi patzit nimic. Acum dupa cazul Mihailesti macar oamenii s-au invatzat sa nu caste gura unde nu le fierbe oala. Pacat ca doar asa se pot schimba lucruri pe la noi. Vorbesc din experientza perioadei de armata pe care am facut-o la pompieri si am avut incendii destul de urate....
PS Ma bucur sa aud si lucruri adevarate...Mersi Silfax!
Aceasta postare a fost editata de zozo: 16 August 2004 - 11:55 AM
#14
Postat 21 August 2004 - 08:31 AM
Big, Wabo, Zozo, etc, aveti dreptate in ceea ce priveste informatia srisa "pe genunchi".
Noroc ca Silfax a fost "pe subiect". Apropos Silfax, stii cumva daca instructorul era Puiu Tarcu. Io aveam un nr. de tel. de-al lui, dar nu pare sa mai functioneze. Sunt curios ce parere are el despre cele scrise in presa, cu atat mai mult cu cat el lucreaza la un trust de ...presa local.
Io unul am avut o experientza "la prima mana" cu elucubratii de-ale presei intr-un caz asemanator cand subiectul din "lumina reflectoarelor'' era ...Valterash!
Dobitocul a pus un motodelta pe acoperisul unuia la marginea lui Tg Jiu! Iar aparatul de zbor NU "a fost distrus in totalitate", etc, etc.
...poate ca o data va voi detalia...
#15
Postat 21 August 2004 - 09:36 AM
Citeaza
Initial, aparatul a aterizat pe virfurile copacilor
"Nu ne-a fost frica. Eu zbor de 25 de ani. Cred ca a fost vorba de un defect la motor, dintr-o cauza necunoscuta, s-ar putea ceva de la pompa de benzina. Ne aflam deasupra cartierului Tatarasi si am procedat ca atare, dupa lege. Ne-am dat seama ca va trebui sa aterizam fortat. Aveam de ales: ori cartierul cu case, ori padurea de la Ciric. Normal ca am ales padurea, ca doar nu era sa omorim oameni. Am pilotat spre padure, si am zis ca daca sarim peste ea intram pe pista. Nu am mai apucat. Cind am trecut de apa era descendenta foarte mare si atunci am pierdut mult din inaltime", a povestit ieri pilotul moto-deltaplanului, Puiu Tarcu. Aparatul a aterizat pe virfurile copacilor si a ramas in aceasta pozitie doar 25 de secunde, dupa care s-a prabusit de la o inaltime de aproximativ 20 de metri. In urma impactului, pilotul Puiu Tarcu nu a suferit nici macar o zgirietura, iar Viorel Bursuc s-a ales cu o fractura de clavicula si doua coaste fisurate. In timpul prabusirii, in padure erau un grup de tineri la iarba verde care au observat caderea aparatului. Acestia au anuntat Serviciul de Ambulanta, un echipaj al acestuia ajungind la fata locului in citeva minute.
"Hai la vale ca nu-l mai pornim"
Viorel Bursuc a fost transportat la Spitalul de Urgente, apoi la Spitalul de Neurochirurgie, deoarece era suspect de un traumatism cranio-cerebral. Ieri, acesta a fost internat la Clinica de Chirurgie Toracica, unde se pare nu va sta decit citeva zile. "Eram in misiune ordonata, faceam un program de instruire cu moto-deltaplanul, o aeronava inregistrata. Aveam autorizatie de zbor. Aparatul are doar o teava indoita si se va repara usor. Este primul accident din Iasi cu moto-deltaplanul. A fost primul de aceasta factura. Asa, de-a lungul anilor, am mai avut citeva accidente, dar au fost minore, mai sareau rotile. Accidentele sint pentru noi ceva firesc, conditia principala este sa nu intri in panica si sa-si pastrezi calmul in acele momente. Noi am fost foarte calmi. Chiar si glumeam: «Bai, ai oprit benzina? Nu, cum s-o opresc?». Apoi ne-am zis: hai la vale ca nu-l mai pornim. Mai rau nu se putea intimpla; aviatia ar fi foarte usoara, daca nu ar exista pamintul", a mai spus Puiu Tarcu. (C.M.)
#16
Postat 21 August 2004 - 10:43 AM
Recunosc stilul lui Puiu Tarcu in prezentare...
Pe Viorel Bursuc nu cred ca-l cunosc dar ia tzeapa daca sta in spital!
Io unul dupa ce am "remodelat" acoperisul omului, montantzii triciclului si niste alte alea, mi-am mai fisurat si doua coaste pe o parte si una pe cealalta. Dupa ce am indepartat urmele sinistrului, am participat si la o sindrofie la Hobitza (Brancushi) iar dupa aia am condus 300 km pana la Buc. unde m-am oprit (seara) direct la servici, ca eram de noapte!
Si aproape ca am scapat...
Stie cineva un tel de al lui Puiu Tarcu?
#17
Postat 21 August 2004 - 10:17 PM
Etajule, vezi ca vorbesti prostii! Cu carul! Si daca logica nu iti place, pune mana si citeste Legea ca e vai de tine cu zmeele tale cu tot!
Io personal daca te prind in zona de aerodrom neanuntat, cu zmeul, te bat cu usa de la motodeltaplan! Pentru ca nu poti sa-ti arogi tu nu'sh ce spatiu! Pentru ca nu poti sa pui in pericol viata unor oameni cu aere copilaresti. Pentru ca aviatia nu inseamna in nici un caz adrenalina! Inseamna mult mai mult! Poate ca Puiu Tarcu nu s-a exprimat corect sau poate ca el asa gandeste. Dar aviatia inseamna munca, sacrificu, seriozitate, sinceritate cu tine insuti in primul rand, si cu cei din jur, si nu in ultimul rand consecventa.
Big
#18
Postat 22 August 2004 - 09:30 AM
Etajule, e bine ca ti-ai sters aberatiile, ca sa nu mai vada si altii ce scoti pe goarna. Ca nu este un gest de barbat, ci unul lipsit de demnitate - asta este, nu este deloc treaba mea.
Noroc Bun.
#19
Postat 23 August 2004 - 07:13 AM
E chestie de linshaj? Ca nu as vrea sa lipsesc!!
Si e asa cum zice Bigul. Nu exista procedura clara de amerizaj motodelta. Doar niste recomandari de a opri motorul inainte de impact (daca nu cumva e gata oprit!) si musai de a-ti desface cataramele de la centuri (daca poti) inainte de impact, pt. a te putea indeparta cat mai usor de epava, odata ce ai intrat la apa si la propriu si la figurat. In rest, doar chestii de bun simtz. Se fileaza cat mai mult si daca se poate se parasuteaza de al inaltime cat mai mica.
Io parca asa scrisesem intr-un Manual de intretinere si exploatare pt. un motodeltaplan Patriot, la care am lucrat acu fo zece ani. (ZECE?? Baga-mi-ashi!!)
#22
Postat 04 September 2004 - 09:00 AM
Nu te mai chinui sa tiparesti pe bucatele. Cand se aduna mai mult text tiparesti frumos tot subiectul, ca se poate. Poti sa-ti auto-aloci si subsolul Romaniei, pana in centrul Pamantului ca acolo dai de altii ca tine si iese cu granita, vama, viza.
Hai pa!
Telefon: 0721 385365
#23
Postat 04 September 2004 - 11:20 AM
Vad ca nu te linistesti si iar o sa iei BAN.
Citeste si tu Codul aerian Roman, Regimul de zbor al Romaniei... ar trebui sa-ti ajunga.
E adevarat ca daca ai intrebat de toate astea pe badea Gheo' sau pe strungarul Tilica sigur ti-au spus ca spatiul aerian planetar este in totalitate al Romaniei, ba mai mult al zmeistilor din Romania, in frunte cu Napoleon, pardon Galois. Doar frizerul si moasa comunala sunt mai in varsta si deci mai competenti in ale zborului, dar ei nu se deranjaza pe probleme asa marunte...
Cat despre Galois si Muchausen de cartier.... prefer sa nu iti mai raspund, ca nu are sens. Poti sa te crezi ce vrei, e dreptul tau, insa valorile si competentele nu se discuta la coltul blocului...
Big.
#25
Postat 04 September 2004 - 01:21 PM
Regulile sunt si trebuiesc respectate indiferent de cate ambitii are fiecare. In ultimul timp, am observat ca oamenii se sperie cand vorbesti, oricum, au o reactie neobisnuita, de insi surprinsi de un lucru iesit din comun. Nu trebuie sa ajungem sa repetem la infinit - "Mai zi o data... parca zisesi ceva... da’ parca mai zisesi ceva…“.
Nu mai conteaza ce intrebasem eu de fapt. Conteaza unde si cum te exprimi iar daca extrapolam ajungem sa ne intrebam unde este mosneagul satului cu bastonul in mana care dadea binete la toti care ii ieseau in cale si care a eliminat uraciunea pustiirii.
CONTINUAM....???? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_.gif :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de LEXXRDM: 04 September 2004 - 01:22 PM
Este de o mie de ori mai bine sa fii optimist si sa te inseli, decat sa fii pesimist si sa ai dreptate. .
#26
Postat 04 September 2004 - 03:24 PM
Asa ca domnule Etaj II, eu zic sa te bucuri de ce poti folosi prin respectarea legilor asa cum sunt ele Crezi ca mie imi convine sa nu pot face ce vreau la mine in curte? N-am incotro! Poti sa ai 2000 hectare teren, si spatiu destul sa zbori, spatiul de deasupra nu-ti apartine, din nefericire, nici macar cativa metri...
Si daca vrei sa mai stii, eu de 30 de ani ma cert cu taica-meu pentru stelele din centura Orionului. Eu zic ca-s ale mele si el zice ca le-a vazut inaintea mea! Spune tu daca asta-i dreptate!
Gata cu aiurelile! La munca!
PS. Sa nu ma contrazica tot aici ca sterg. Ne mutam direct la tomberon sau ne contrazicem pe MI toata ziua, sau in direct pe YM!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 04 September 2004 - 03:38 PM
Telefon: 0721 385365
#27
Postat 04 September 2004 - 09:36 PM
Citeaza
A promis dom' Etaju' ca nu mai scoate stupizenii subt varianta imbunatatzita a nick-ului si apoi nu stiu de ce , dar disting o umbra "obladuitoare" ce-l insotzeste cam pe la toate subiectele.... :lol:.....
#29
Postat 05 September 2004 - 06:52 AM
Cit despre tulburarea de posesie....Subiectul activ al tulburarii de posesie nu poate fii decit o persoana.Adicatelea ala care te tulbura nu poate fii decit o fiinta vie.Daca iti intra in casa un cui poti cel mult sa te plingi de distrugere.Asta daca nu cumva intra cu tot cu vecin :lol:
@silviu: mai potoliti-va bah cu mig-urile alea ca iar le imprastiati prin curtile oamenilor...Dupa ce ca mai aveti vre-o 2-3 le mai lansati cu sandoul de pe aerodrom da uitati sa dati drumu la receptie sau nu puneti servo-urile pe directie si va mirati ca fac alea combat pe ceru' patriei, adica pe tarlaua voastra
#30
Postat 09 September 2004 - 12:36 AM