Pagina 1 din 1
Flybarless vs. Helicomand pareri
#2
Postat 09 February 2010 - 08:38 AM
Cred ca nu e nici o diferenta fizica, doar alt firmware. De altfel helicomand rigid parca e un sistem de stabilizare flybarless. Cine stie germana precum patrocle e mai bine informat :)
Dupa numarul de producatori e mai usor sa faci un sistem flybarless decat un gyro de coada caci producatori de gyro sunt doar: Futaba, JR, Spartan, CSM, Logitech, Align , CY, Inertia, ultimii 3 probabil in regim OEM cu altii.
Ar trebui sa intre in joc si Futaba, Spartan, Jr ca doar ei nu sunt mai prosti. Ca sa fie competitivi ar putea oferii unitati integrate cu RX, a la Spektrum/Walkera., cu de toate RX, governor, flybarless, etc. E un mod bun de a tine clientii langa tine. Dar, orice ar face oricine, oricum o sa aibe Align 90% din piata.
Intrebarea mea initiala ramane. Mai are careva de gand sa cumpere un heli nou, de firma, cu flybar ? Nu ma refer la clone si la heli de pe forum. Nu va intreb cum stati cu banii (toti stam prost fireste), doar daca ati mai da banutul pe un heli clasic (in conditiile in care toti cei de aici deja au vreo 2-3-10 heli clasice).
Stefan
Dupa numarul de producatori e mai usor sa faci un sistem flybarless decat un gyro de coada caci producatori de gyro sunt doar: Futaba, JR, Spartan, CSM, Logitech, Align , CY, Inertia, ultimii 3 probabil in regim OEM cu altii.
Ar trebui sa intre in joc si Futaba, Spartan, Jr ca doar ei nu sunt mai prosti. Ca sa fie competitivi ar putea oferii unitati integrate cu RX, a la Spektrum/Walkera., cu de toate RX, governor, flybarless, etc. E un mod bun de a tine clientii langa tine. Dar, orice ar face oricine, oricum o sa aibe Align 90% din piata.
Intrebarea mea initiala ramane. Mai are careva de gand sa cumpere un heli nou, de firma, cu flybar ? Nu ma refer la clone si la heli de pe forum. Nu va intreb cum stati cu banii (toti stam prost fireste), doar daca ati mai da banutul pe un heli clasic (in conditiile in care toti cei de aici deja au vreo 2-3-10 heli clasice).
Stefan
takeoff, la Feb 9 2010, 12:23 AM, a spus:
Daca tot se vorbeste de sistemul FBL,vin si eu cu o intrebare:ce diferenta este intre acest sistem(excuzand configurarea rotorului) si un helicomand,autopilot...........Nu miroase a manipulare?
planoarele mele http://www.rhcforum....lanoarele-mele/
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#3
Postat 09 February 2010 - 03:31 PM
din pacate patrocle nu stie germana decat asa, cat sa citesca tabelul acela plin de cifre :)
insa translate.google.com se descurca binisor
ca sa raspund la intrebare, daca ar fi sa imi cumpar un heli intreg nou, probabil ca ar fi FBL. Sper insa sa ma abtin....
Dar si heli cu flybar ramane o optiune, e totusi mai ieftin si mai usor de setat
insa translate.google.com se descurca binisor
ca sa raspund la intrebare, daca ar fi sa imi cumpar un heli intreg nou, probabil ca ar fi FBL. Sper insa sa ma abtin....
Dar si heli cu flybar ramane o optiune, e totusi mai ieftin si mai usor de setat
Mircea
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
#4
Postat 09 February 2010 - 03:49 PM
takeoff, la Feb 9 2010, 12:23 AM, a spus:
Daca tot se vorbeste de sistemul FBL,vin si eu cu o intrebare:ce diferenta este intre acest sistem(excuzand configurarea rotorului) si un helicomand,autopilot...........Nu miroase a manipulare?
cam mare
helicomandul e copilot.
fbl-ul nu iti controleaza heli orice mica greseala iti vei infinge heli in sol.
cu ce te ajuta fbl in plus fata de normal , e cam diferenta itre gyro cu normla mode si head hold mode, heli isi va pastra rata de inclinare data de swash cand mergi inainte chiar daca din fata bate vantul ,..
mai explicit zbori cu vant lateral heli iti va zbura drept fara sa compensezi tu din swash compeseaza el ,de aceea se spune ca zboara mai precis.
sper ca ai intneles ceva din ce am incercat sa explic.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#5
Postat 09 February 2010 - 08:48 PM
adica fbl e ca si cum ai avea hh gyro pe cele 2 axe orizontale. iar daca are si pt coada ca si cum ar fi 3 hh gyro in aceeasi cutie. practic el iti mentine inclinarea elicopterului  asa cum hh gyro tine coada.
helicomand iti mentine nu inclinarea ci pozitia heli utilizand citire optica si pozitie gps deci contrar fbls
ce nu imi place la fbs....pai cred ca o sa manance mai repede servo normale(cred ca ar fi bune brushless si pe rotor) caci va face multe miscari asa cum face gyro de coada. iar alta chestie e enorm de scump si daca se duce electronica nu mai ai control la servo deci adio autorotatie...hmmmm.
ce se castiga ??  zbor mai constant si putere mai mare in rotor prin lipsa disipari de putere in flybar(aprox 15% din cate am citit)
cred ca producatorii ne baga usor cate ceva ca la mobile. sunt curios in cat timp o sa scoata un sistem fbl cu helicomand integrat in caz de panica sa ai pe ce apasa, cu avertizare de starea bateriei si telemetrie, canal de transmisie a imaginilor digital pe canal intre tx si rx. si servo brushless integrate in kit....vise. pana atunci luati cu lingurita cate o bucatica la preturi de 350 euro(fbs)
ps..mie imi place si flybar, nu sunt mofturos
helicomand iti mentine nu inclinarea ci pozitia heli utilizand citire optica si pozitie gps deci contrar fbls
ce nu imi place la fbs....pai cred ca o sa manance mai repede servo normale(cred ca ar fi bune brushless si pe rotor) caci va face multe miscari asa cum face gyro de coada. iar alta chestie e enorm de scump si daca se duce electronica nu mai ai control la servo deci adio autorotatie...hmmmm.
ce se castiga ??  zbor mai constant si putere mai mare in rotor prin lipsa disipari de putere in flybar(aprox 15% din cate am citit)
cred ca producatorii ne baga usor cate ceva ca la mobile. sunt curios in cat timp o sa scoata un sistem fbl cu helicomand integrat in caz de panica sa ai pe ce apasa, cu avertizare de starea bateriei si telemetrie, canal de transmisie a imaginilor digital pe canal intre tx si rx. si servo brushless integrate in kit....vise. pana atunci luati cu lingurita cate o bucatica la preturi de 350 euro(fbs)
ps..mie imi place si flybar, nu sunt mofturos
Videoclipurile mele Spektrum DX8
elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp
planor multiplex cularis
)
elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp
planor multiplex cularis
)

#6
Postat 09 February 2010 - 09:00 PM
Helicommand Rigid are atat functie de FBL cat si de stabilizare.
Helicommand 3A, 3D si Rigid mentin pozitia la fel ca sistemele FBL adica pe baza de gyroscoape si acilerometre. Optic este pentru a tine elicopteru pe loc nu pentru al tine mai mult sau mai putin drept in aer.
GPS exista momentan doar la Helicommand Profi care este undeva la 4.000 euro (fara modul GPS) deci nu este conceput pentru Hobby ci pentru aplicati mai serioase.
Da servo sunt mult mai solicitate cu FBL decat cu flybar. Asta e una din marile probleme. Multa lume a trantit heli dupa ce si-au montat FBL fiindca nu au schimbat BEC-u si consumu creste cu aprox 50%.
Apropo recomand tuturor care zburati Aspiratoare Align (am si eu stati linistiti) sa nu folosesca BEC-ul original de 6Amp in combinatie cu Servo Align si FBL de orice natura. DS 610 si 620 sunt cunoscute ca nehalite. Cu FBL poti trece usor de 10 Amp (toate servo impreuna nu per bucata) consum si asta nu doar la zbor 3D ci si la zbor normal. Puneti un CC Bec sau mai bine un CC Bec Pro. La crash piesele trec lejer peste cei 50$ investiti sa nu vorbim de siguranta...
Deja V-Bar si Mini V-Bar de la Mikado functioneaza ca un semi receptor fiind necesar doar introducerea a 1-2 sateliti Spektrum sau 1 satelit Futaba.
Flybarless e viitoru. Povestea asta a fost si cand sau introdus Gyro HH. Multi din scena de pe vremea acea ziceau ca este o prostie, ca nu mai este zbor adevarat, etc. si tot sa impus pe piata din cauza avantajelor clare si nu in ultimu rand fiindca a facut zboru unui elicopter RC MULT mai usor.
Asa ca putem sa ne bucuram de traditionalul Flybar inca cativa ani. Viitoru e TopLess :)
Helicommand 3A, 3D si Rigid mentin pozitia la fel ca sistemele FBL adica pe baza de gyroscoape si acilerometre. Optic este pentru a tine elicopteru pe loc nu pentru al tine mai mult sau mai putin drept in aer.
GPS exista momentan doar la Helicommand Profi care este undeva la 4.000 euro (fara modul GPS) deci nu este conceput pentru Hobby ci pentru aplicati mai serioase.
Da servo sunt mult mai solicitate cu FBL decat cu flybar. Asta e una din marile probleme. Multa lume a trantit heli dupa ce si-au montat FBL fiindca nu au schimbat BEC-u si consumu creste cu aprox 50%.
Apropo recomand tuturor care zburati Aspiratoare Align (am si eu stati linistiti) sa nu folosesca BEC-ul original de 6Amp in combinatie cu Servo Align si FBL de orice natura. DS 610 si 620 sunt cunoscute ca nehalite. Cu FBL poti trece usor de 10 Amp (toate servo impreuna nu per bucata) consum si asta nu doar la zbor 3D ci si la zbor normal. Puneti un CC Bec sau mai bine un CC Bec Pro. La crash piesele trec lejer peste cei 50$ investiti sa nu vorbim de siguranta...
Deja V-Bar si Mini V-Bar de la Mikado functioneaza ca un semi receptor fiind necesar doar introducerea a 1-2 sateliti Spektrum sau 1 satelit Futaba.
Flybarless e viitoru. Povestea asta a fost si cand sau introdus Gyro HH. Multi din scena de pe vremea acea ziceau ca este o prostie, ca nu mai este zbor adevarat, etc. si tot sa impus pe piata din cauza avantajelor clare si nu in ultimu rand fiindca a facut zboru unui elicopter RC MULT mai usor.
Asa ca putem sa ne bucuram de traditionalul Flybar inca cativa ani. Viitoru e TopLess :)
Aceasta postare a fost editata de Iceman575: 09 February 2010 - 09:02 PM
#8
Postat 09 February 2010 - 11:59 PM
Amandoua functioneaza la fel, au aceeasi senzori, fac acelasi lucru cu o diferenta:
- helicomandul incearca sa aduca heli in hover cand e stick-ul pe zero
- flybarless-ul incearca se tina heli pe pozitie indiferent care e aceea - daca esti in FF asa ramane pana ii dai alta comanda, toata magia sta in firmware (considerand ca senzorii sunt decenti).
Stefan
- helicomandul incearca sa aduca heli in hover cand e stick-ul pe zero
- flybarless-ul incearca se tina heli pe pozitie indiferent care e aceea - daca esti in FF asa ramane pana ii dai alta comanda, toata magia sta in firmware (considerand ca senzorii sunt decenti).
Stefan
planoarele mele http://www.rhcforum....lanoarele-mele/
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
Arata acest topic
Pagina 1 din 1