Antonov 26 Un inceput promitator
#31
Postat 28 September 2004 - 06:18 PM
numa lasa=tim-a sa ma intorc de la un congres de fizica de la Taggoviste si intoarcecrea acasa de la un semnar de la Brasov.
O sa va mai scriu pe duminica seara si mai discuta saptamana ce yrmeaza.
O sa ma interesez sa vad si la ce pret e scanarea la A0
Stiu mai multe centre in Bucuresti.
Nu de alata dar ma intereseaza proiectul la Tu-95
Eu unul am deja facute planurile pt 1:72 si la 48 cu care pot a il imbunatatesc pe cel ce-l aveti.
PS: Eleronule... asa am zis si eu mai cu eh.. cec mare lucru 2 motoare.... welll.... o sa te dai tu cu capu de pereti.
La ce scara vrei sa-l faci ? Captiv sau RC?
Daca vrei sfaturi pt captive, incearca sa dai de Nica Ovidiu, mie cel putin mi-a dat o gramada de info necesare pentru captive bimotoare.. si de ce zic sa te duci la el.. pt ca el nu e teoretician, ci practician.... nu stiu dac ai vazut BN-2-ul facut de el dar eu am avut privilegiul....
Eu unuul am in lucru un bimotor Henschel 129.... si sa sti ca nu e asa usor pecat pare.. cine a zis ca unu motor e tot un motor bine a zis
Si nu iti zic de alta decat ca trebuie sa-l faci zburator si numa cu un motor.. pt ca, cazul de oprire a unui motor in timpu zborului este ff des.... mai ales dac nu sunt acelasi tip de motor, sau chiar daca sunt acelasi tip, dacunuul este mai uzat decat altu.. se influenteaza reciproc si nu suna prea bine la o oprire....
Daca e captiv... trebuie sa-l faci sa stea pe ceerc si daca motorul din interior s-a oprit. Daca e RC trebuie sa te gandesti la un mijloc de compensare a modelului, intrrucat cuplul realizat de un singur motor inseamna rastunnarea modedlului (jumate de tonou) si pierdedrea controlului asupra acestuia...
Si lucrurui proste pot continua.
Daca vrei un bimotor care sa nu iti faca astfel de probleme incearca cele de tipul motor in bot- motor in coada... vezi Dornier 335.
Eu nuu iti zic mai multe ca o sa ai impresia ca-mi bat joc de tine, sau ca as fi invidios pe poriectele tale. Acu lasand gluma la o parte... gandestete la tot inainte si apoi incecpe lucru.
Eu iti urez succes!!!
PT Tu-95: Am vazut o poza cu modelul scara 1:10 adica fo 5 metri anvergura.... e superb. Caut colaboratori in directia asta entru a realiza si noi romanii un astfel de model.
PS: Vreu seriozitate, nu ca in cazaul dirijabilelor cand am stabilit intalniri si am fost daor eu si inca un compatriot....
#32
Postat 28 September 2004 - 06:29 PM
am gasit un site in care toti fac numai bimotoare
interesante experientele lor
vedeti si voi
http://members.cox.net/rc.flying/twin_engi...gine_planes.htm
#33
Postat 29 September 2004 - 08:54 AM
Apropo ....faceai mijto de mine cu AN2 iu meu ...... "Tiberiua avut dreptate ..avionu asta nu o sa zboare" .....NA CA A ZBURAT ....si inca cum ! ! ! Cat de curand cred ca o sa il scot iar la zbor sa incerc nou motor de la Marinero ! TRAIASCA !
Pana acuma nu l-am pornit deci nu am idee ce am pus p avion dar vreau ianinte de zbor sa il pornesc sa vad si io ce e de capu lui !
#34
Postat 04 October 2004 - 12:08 PM
Cu rabdare si ciocan.
#36
Postat 07 October 2004 - 08:12 AM
Vezi si tu ce faci ..baga-te in seama cu acest agarici ..poate te mai invata si pe tine una alta :)
:D .............. COPIL NEBUN PIERDUT BORCAN ZACUSCA ! >> AGARICI
#37
Postat 09 October 2004 - 06:30 PM
Cat despre ce am facut eu la bimotoru meu uite:
fiecare motor este dezaxat spre esterior.... ca la Ju-52.. cine cunoaste, asta ar trebui sa-l ajute, dar cel mai important lucrru nu este cea ce faci cu motorul ci, ceea cee faci cand cade un motor: si anume sa-l reduci pe celalalt.
Asta inseamna implicit sa faci un model care sa fie usor.. sa-l poti aduce planat la aterizare. eventual sa poti pastra un un 20-30% din puterea motorului ramas....
In RC mai poti sa faci un lucru..... sa trimerezi avionuul.... cam cum faci si la un avion real.
Mai departe nu mai zis nimic.... caci tovarasu eleronu ma- scos din sarite cu zacusca lui.
Sa-ti fie zacusca usoara.... cu al tau An-u....
In loc sa vezi partea buna a ceea ce ti-am scris.. tu ai vazut pe invers.... da de fapt nu stiu de ce-mi raceesc gura...
Mai bine mai ung o felie de paine cu zacusca si mai fac fo problema pe la fizica.
#38
Postat 09 October 2004 - 06:33 PM
Ala ce l-ai vazut tu este o ceva ce seamana cu Do-335..... modelul real este mult diferit.. oricum.... e bene ca l-ai vazut.
#39
Postat 10 October 2004 - 07:16 AM
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 10 October 2004 - 12:25 PM
Cu rabdare si ciocan.
#40
Postat 10 October 2004 - 12:12 PM
#41
Postat 10 October 2004 - 12:15 PM
Cu rabdare si ciocan.
#42
Postat 10 October 2004 - 12:26 PM
La motorul din drepta aripa tinde sa se ridica, fata de motorul din stanga care tinde sa coboare aripa din stanga, pe dedoparte, dar care prin faptul ca imprima o viteza mai mare aripii din stanga, tinde sa o ridice.
Deci printr-un calcul, se poate observa ca dezaxarea motorului din stanga este mai mica decat dezaxara motrului din dreapta.. poate chiar nula.
Acu s-a inteles ce am vrut sa zic?
#43
Postat 10 October 2004 - 12:37 PM
Deci, iata cum vad eu problema: la bimotoare, pentru exemplul tau (zborul captiv) nu trebuie dat nici un unghi in afara, nici macar pentru motorul exterior, atata timp cat directia este deja asimetrica! Singura conditie ca motoarele sa functioneze bine este ca acestea sa aibe orientati cilindrii pe aceiaisi directie (ambii catre exterior) pentru a nu fi in diferenta de faza! Daca ii pui antisimetric, indiferent ce varianta alegi, motoarele vor ajunge sa "se certe" intre ele, referitor la regimul de rezonanta dintre ele...ai sa observi chiar ca daca ai un motor usor dereglat, in zbor, intra in rezonanta cu celalat si merge foarte bine, iar la oprirea celui bun, incepe si el sa tuseasca...in rest, inca o dtata, cuplurile alea de care pomenesti tu sunt frectii la picior de lemn...pune motoarel e catre inainte, dupa regula bunului simtz si vei vedea ca bimotorul nu face nici o jumatate de tonou!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 10 October 2004 - 12:44 PM
Cu rabdare si ciocan.
#44
Postat 10 October 2004 - 01:11 PM
#45
Postat 10 October 2004 - 01:29 PM
Agarici, la 9 Oct 2004, 19:30, a spus:
fiecare motor este dezaxat spre esterior....
In RC mai poti sa faci un lucru..... sa trimerezi avionuul.... cam cum faci si la un avion real.
Eleronu vorbea de captive!!! La ce exterior te-ai referit in cazul asta, daca nu e captiv?...iar daca e RC, chiar tu spui...il trimerezi...secrete maaari!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 10 October 2004 - 01:32 PM
Cu rabdare si ciocan.
#46
Postat 14 October 2004 - 10:41 PM
N-are rost ... :D