primul elicopter
#1
Postat 16 January 2010 - 10:25 PM
Sunt la primul elicopter, mi-am luat un typhoon cu rc e-fly etc62. Daca-l fac praf la primul zbor macar nu costa cat T-Rex :D. Urmeaza si el in cateva luni. In primele 3 ore m-am chinuit sa leg matele la receiver si se pare ca am reusit.
Dupa 2 zile de stres cu simulator pe audio mic mi-am luat un cablu USB si azi toata ziua m-am jucat cu aerofly deluxe. Zic ca la mangaiat iarba acum ma descurc cat de cat ok in afara de nu stiu ce model care se rasturna fara sa-l ridic.
Pe seara am gasit un model de t-rex 450 care este incredibil de stabil.
Radiocomanda am legat-o direct la alimentator ca sa nu obosesc acumulatorul, dar dupa cca 6 ore am gasit-o cu LCD-ul mort, pe simulator inca mergea. Am scos alimentatorul, am incercat cu acumulator si nimic. Am scos orice alimentare din ea si dupa ce am mancat am incercat iar cu acumulator si vad ca merge. Are cineva idee de la ce poate sa fie? s-a incins sau ceva de genul?
De stres ca poate s-a mai busit ceva am scos elicopterul, l-am pus pe masa si i-am cuplat alimentarea si am rasuflat usurat can am vazut aprins ledul de pe giro (cum scrie in manual :)).
Comenzile de pe left joy merg, misca servo si inca un suflu de usurare.
l-am si turat, cred ca doar jumate de secunda pentru ca desi mai incet de atat nu poteam sa ridic de joystik, cand a inceput sa se invarta am avut senzatia ca o sa sara in tavan. Nu s-a ridicat de pe masa, dar dupa ce l-am oprit inca se mai misca si el si masa.
Centrul de greutate pare ok asa cum am pus acumulatorul, am strans palele cat sa nu pice in gravitatie, am indreptat aripioarele si ma gandesc sa ies cu el pe afara maine.
Din ce am inteles, cu cat e mai bine reglat mecanic cu atat e mai bine.
E cineva mai cu experienta pe langa piata sudului sa-mi dea o mana de ajutor? plz
Cred ca o sa fie nevoie sa reglez si trimerele de pe radiocomanda.
Pana maine ma mai joc pe sim.
#2
Postat 17 January 2010 - 08:06 AM
DgS, la Jan 16 2010, 10:25 PM, a spus:
Sunt la primul elicopter, mi-am luat un typhoon cu rc e-fly etc62. Daca-l fac praf la primul zbor macar nu costa cat T-Rex :). Urmeaza si el in cateva luni. In primele 3 ore m-am chinuit sa leg matele la receiver si se pare ca am reusit.
Dupa 2 zile de stres cu simulator pe audio mic mi-am luat un cablu USB si azi toata ziua m-am jucat cu aerofly deluxe. Zic ca la mangaiat iarba acum ma descurc cat de cat ok in afara de nu stiu ce model care se rasturna fara sa-l ridic.
Pe seara am gasit un model de t-rex 450 care este incredibil de stabil.
Radiocomanda am legat-o direct la alimentator ca sa nu obosesc acumulatorul, dar dupa cca 6 ore am gasit-o cu LCD-ul mort, pe simulator inca mergea. Am scos alimentatorul, am incercat cu acumulator si nimic. Am scos orice alimentare din ea si dupa ce am mancat am incercat iar cu acumulator si vad ca merge. Are cineva idee de la ce poate sa fie? s-a incins sau ceva de genul?
De stres ca poate s-a mai busit ceva am scos elicopterul, l-am pus pe masa si i-am cuplat alimentarea si am rasuflat usurat can am vazut aprins ledul de pe giro (cum scrie in manual :)).
Comenzile de pe left joy merg, misca servo si inca un suflu de usurare.
l-am si turat, cred ca doar jumate de secunda pentru ca desi mai incet de atat nu poteam sa ridic de joystik, cand a inceput sa se invarta am avut senzatia ca o sa sara in tavan. Nu s-a ridicat de pe masa, dar dupa ce l-am oprit inca se mai misca si el si masa.
Centrul de greutate pare ok asa cum am pus acumulatorul, am strans palele cat sa nu pice in gravitatie, am indreptat aripioarele si ma gandesc sa ies cu el pe afara maine.
Din ce am inteles, cu cat e mai bine reglat mecanic cu atat e mai bine.
E cineva mai cu experienta pe langa piata sudului sa-mi dea o mana de ajutor? plz
Cred ca o sa fie nevoie sa reglez si trimerele de pe radiocomanda.
Pana maine ma mai joc pe sim.
Salut si bine te-ai 'impatimit ' , incearca sa nu mai faci probe in casa, un heli nesetat si mai ales in mana unui incepator face destul de urat . Pilotii de heli din Bucuresti (ca de peste tot ) sunt niste tipi extraordinari si cu siguranta te vor ajuta , asa ca : rabdare !
Bafta
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#3
Postat 17 January 2010 - 01:28 PM
#4
Postat 18 January 2010 - 11:14 PM
Poate e bine ca am mai mult timp sa train pe simulator.
Problema e ca nu reusesc de nici o culoare sa hover pe simulator, aerofly deluxe. Am setat DR la 60%, Expo la 40%, dar cu toate ca se simte vad ca nu ma ajuta cu nimic. Restul setarilor sunt pe default. EP la 100, throt/pitch liniar.
Problema e ca imediat cum se ridica(cat sa piarda garda la sol cca 5-10 cm), fara sa pun mana pe aileron/elev stick incepe sa plece intr-o parte, vantul e setat pe 0.
Asa e si in realitate???
Radiocomanda e calibrata bine, am incercat pe mai multe modele si in afara de piccolo care e cat de cat mai stabil restul se comporta la fel. Se misca intr-o parte si chiar cu viteza.
Am gasit pe net"
"If your main blades rotate clockwise and your heli’s been built properly, there’s a good chance that it will want to drift slightly to the left to counteract the tail rotor thrust pushing to the right. If your rotors spin counter clockwise, your heli should drift slightly to the right. Use the trims to compensate for the drifting until your RC helicopter stays fairly stationery."
E valabil si pe simulator?
Trimerele pot sa le setez si din meniu si vad ca am mix si pe butoane, langa stiks. Pe care e mai bine sa le folosesc? Acum sunt pe 0 toate. Radiocomanda este e-fly etc62
Astept si apreciez orice sfat.
Multumesc,
#6
Postat 19 January 2010 - 01:01 AM
DgS, la Jan 18 2010, 11:14 PM, a spus:
Problema e ca imediat cum se ridica(cat sa piarda garda la sol cca 5-10 cm), fara sa pun mana pe aileron/elev stick incepe sa plece intr-o parte, vantul e setat pe 0.
Asa e si in realitate???
E bine ca nu ai scos inca elicopterul afara daca nu poti zbura nici pe simulator. Si da, asa e si in realitate, elicopterul nu sta singur in aer ci trebuie sa compensezi din stick-uri in permanenta tendintele lui de a o lua in diferite directii. Mai umbla la setarile simulatorului si exerseaza pana reusesti sa-l stapanesti bine pe calculator. Abia apoi sa te gandesti sa-l scoti afara.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#7
Postat 19 January 2010 - 11:16 AM
DgS, la Jan 18 2010, 11:14 PM, a spus:
Poate e bine ca am mai mult timp sa train pe simulator.
Problema e ca nu reusesc de nici o culoare sa hover pe simulator, aerofly deluxe. Am setat DR la 60%, Expo la 40%, dar cu toate ca se simte vad ca nu ma ajuta cu nimic. Restul setarilor sunt pe default. EP la 100, throt/pitch liniar.
Problema e ca imediat cum se ridica(cat sa piarda garda la sol cca 5-10 cm), fara sa pun mana pe aileron/elev stick incepe sa plece intr-o parte, vantul e setat pe 0.
Asa e si in realitate???
Astept si apreciez orice sfat.
Multumesc,
Expo 40% mi se pare mult,incearca cu mai putin.In realitate poate fi chiar mai rau,la decolare inclina usor dreapta pt. a compensa fuga spre stanga.
spor la simulator
#8
Postat 19 January 2010 - 03:13 PM
Mirc_El, la Jan 19 2010, 12:58 AM, a spus:
De ce zici ca nu e bine trim pentru drift? M-am uitat la o groaza de filme pe youtube si doar intr-unu am vazut hover putin aplecat (posibil ca in acel caz sa fi fost din cauza vantului). In schimb in cel putin 3 tutoriale zice sa umbli la trim.
Initial am crezut ca e de la vant, dar dupa ce l-am scos si am mai citit am aflat de drift.
Ma tot chinuiam sa aduc elicopterul cu cercul descris de pale cat mai perpendicular pe gravitatie. Tre sa mai testez.
@Mirc_El: Da te rog si o explicatie pentru "nu trim pentru drift".
#9
Postat 19 January 2010 - 05:01 PM
2. 1. Daca vorbim de drift al cozii, nu se umbla la trim-ul de rudder, in cazul in care folosesti un giro HH.
2. 2. Daca vorbim de drift stanga dreapta, sau fata spate, se va trima astfel incat sa stea cateva secunde in zbor stationar (hover) fara sa dai comanda de nick sau roll. Inainte de a utiliza trim-ul, va sfatuiesc sa setati mecanic head-ul si bratele serourilor, a.i. sa fie nevoie de cat mai putin trim/subtrim.
Spor la zbor!
Aceasta postare a fost editata de Primus: 19 January 2010 - 05:03 PM
#10
Postat 20 January 2010 - 12:25 AM
Are cineva setarile dongle pentru e-fly etc62? sau o idee care sa ma ajute?
ce inseamna X1, Y1, X2, Y2 axis???? si nu inteleg cum bag si throt si pitch pe acelasi buton in dongle.
Pe canale RC am:
1 = Aile
2 = Ele
3 = Thro
4 = Rudd
5 = Gyro (e pe lock, nefolosit pe real)
6 = Pitch
Multumesc