Problema t-rex 250 - pitch ciudat-
#1
Postat 07 January 2010 - 12:28 PM
am un t-rex 250 luat sh de pe forum.
l-am zburat totul a fost oki, pana am schimbat palele, apoi a inceput o problema foarte ciudata.
Curba de zbor e -11 +11 , fenomenul se manifesta cam asa:
curba de gaz 100% linie
Daca dau peste 5-6 grade pas la pale nu raspunde la comanda se comporta ca si pas zero peste 5-6 grade raspunde la valorea reala adica corespunzator 8-9 grade pas cand vreau sa il cobor dau pas usor negativ heli is pastreaza altitudinea si raspunde la pas negativ doar foarte mare -8 -9 cand pleaca racheta in jos.
rezultatul a fost urat la ultimul test l-am infipt in tavan in firma.
s-a comportat identic la ultimele teste (4-5)
ce am inlocuit :
-80% din rotor in afara de swash plate tot - mecanica completa ,palele paddle , bratele, blade holdere , linkuri, main rotor hub.-piesele le-am inlocuit pe rand ca sa vad de unde e problema, rotorul se comporta impecabil nici cea mai mica frecare merge lin etc.
-am refacut programul , masurat pas etc
-pale incercat de la align ,si ceva no name china laudate pe forumuri "3d le zice"
-in zbor nu se simte asa tare insa de aterizat e aprope imposibil...fenomenul e mult atenuat cu palele align stoc(balsa sau spuma ce or fi)
pot sa fie servourile problema sunt align-urile din combo
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#3
Postat 07 January 2010 - 12:50 PM
Este evident ca nu am nici ce mai vaga idee si peste asta tu te cam pricepi la heli. Dar, avand in vedere ca e vorba de un 250, l-as tura fara jena in mana (putin peste nivelul capului sa nu imi zboare ceva in ochi) - poti simtii foarte multe pe care altfel nu le observi in zbor - mai ales daca zborul e un dezastru. Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#5
Postat 07 January 2010 - 01:00 PM
bogdan luben, la Jan 7 2010, 12:51 PM, a spus:
nu are jocuri deloc la servouri , turez cu tupeu in mana si clasa 500 (cu 600n nu am avut tupeu)
fenomenul e predominant dar pentru scurt timp dispare (20 de secunde), chiar si cand se manifesta , servourile lucreaza se misca proportional , de aceea am schimabt head-ul am banuit ca poate fi din jocuri la brate sil rulmenti.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#11
Postat 07 January 2010 - 02:36 PM
Tot odata ai putea sa simti si diferentele fluxului de aer generat de pale - adica de la 0 grade la 5 grade sa nu " sufle " deloc si brusc sa sara .
Banuiesc ca turatia se mentine constanta si nu are un salt de la o anumita pozitie a stck-ului.
Pe mod Normal ( cu acceleratie de la 0 la 100 ) tot la fel se comporta ?
P.S.
Daca tii cu mana de suportii palelor si incerci sa opui rezistenta ( in sensul sa nu lasi sa schimbe pitch-ul foarte usor ) dar nu tii foarte tare ca sa nu se strice ceva si asta cu motorul decuplat , observi reactia servourilor, miscarea pieselor de la head cat si forta care se resimte in mana pe zona cursei stick-ului cu probleme.
Ne dam si noi cu parerea , sper sa nu spunem chiar aberatii.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 07 January 2010 - 02:46 PM
#12
Postat 07 January 2010 - 02:45 PM
nen77, la Jan 7 2010, 12:28 PM, a spus:
am un t-rex 250 luat sh de pe forum.
l-am zburat totul a fost oki, pana am schimbat palele, apoi a inceput o problema foarte ciudata.
Curba de zbor e -11 +11 , fenomenul se manifesta cam asa:
curba de gaz 100% linie
Daca dau peste 5-6 grade pas la pale nu raspunde la comanda se comporta ca si pas zero peste 5-6 grade raspunde la valorea reala adica corespunzator 8-9 grade pas cand vreau sa il cobor dau pas usor negativ heli is pastreaza altitudinea si raspunde la pas negativ doar foarte mare -8 -9 cand pleaca racheta in jos.
rezultatul a fost urat la ultimul test l-am infipt in tavan in firma.
s-a comportat identic la ultimele teste (4-5)
ce am inlocuit :
-80% din rotor in afara de swash plate tot - mecanica completa ,palele paddle , bratele, blade holdere , linkuri, main rotor hub.-piesele le-am inlocuit pe rand ca sa vad de unde e problema, rotorul se comporta impecabil nici cea mai mica frecare merge lin etc.
-am refacut programul , masurat pas etc
-pale incercat de la align ,si ceva no name china laudate pe forumuri "3d le zice"
-in zbor nu se simte asa tare insa de aterizat e aprope imposibil...fenomenul e mult atenuat cu palele align stoc(balsa sau spuma ce or fi)
pot sa fie servourile problema sunt align-urile din combo
Doar o parere ' ai verificat angrenajele servourilor ?
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#13
Postat 07 January 2010 - 04:01 PM
piese, grip-uri, hub arm-urile suruburi , articulatii, l-am comandat de la magaziul unde sunt piese in romania-pasarea de foc , pe componente a ajuns vreo 500-600 ron(am aproximat).
in mana swashul se misca proportional dar tractiunea exercitata e inexistenta
pana la pas +6+7 (care daca tin flybarul fix il pot masura cum creste gradual pasul=fara sa fie turat)
-aceasi problema a avut-o un amic din bucuresti A.P., si au rezolvat-o cu alt set de pale (cum initial mi se parea si mie ca ar fi cauza-chair eu i-am sugerat asta)-ulterior la mine a apraut cu acelasi set de pale cu care a functioat 2 zboruri.
intre timp nu crashuit , nu am modificat nimic il am in cutia de tranport
am aplicat si metoda emprica demonteaza-monteaza tot.
p.s am gasit o rezolvare foarte stintifica alt kit complet .
ps-2 ajung acasa deseara si il refac- dupa contactul cu tavanul e varza-skid, boom, pale axxe , batery tray, cabina, curea, pale coada,pale piesele le am fara batery tray care il voi comada maine.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#14
Postat 07 January 2010 - 04:04 PM
tantar, la Jan 7 2010, 02:45 PM, a spus:
servourile le-am verificat miscand de comenzi au forta suficienta , tiut in mana si turat swashul lucreaza.
daca ma gandesc mai bine ar putea sa am totusi 4 perechi de pale defecte-teoretic doar asta ar putea fi explicatia.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#15
Postat 07 January 2010 - 05:07 PM
"
Hmm, exact asa am patit si eu, insa am fost inspirat si am schimbat palele ( am inceput cu ce e mai simplu spre norocul meu).
Bafta si sa ne spui cum ai rezolvat-o. :rolleyes:
#16
Postat 07 January 2010 - 05:32 PM
Daca strangi surubul sa prinzi pala bine, apare o deformare a suportului de pala care se transmite in rulmentul dinspre centru si rezulta greutate de miscare.
Desfa cele 2 linkuri care misca unghiul la pale si invarte cu mana de ele...in mod normal se misca foarte usor...la mine se miscau greu...foarte greu...a trebuit sa slabesc surubul care tine pala ca sa isi revina. rezolvarea la mine a fost saibe sub si deasupra palei inainte de a o baga in bladegrip.
Din cauza asta flybar-ul nu putea sa lucreze cum trebuie asupra unghiului la pale sau actiona mai usor intr-o parte.
mi-am adus aminte de chestia asta pentru ca doar ai zis ca ai schimbat palele
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 07 January 2010 - 05:32 PM
#17
Postat 07 January 2010 - 07:00 PM
ACHIMOTO, la Jan 7 2010, 05:07 PM, a spus:
"
Hmm, exact asa am patit si eu, insa am fost inspirat si am schimbat palele ( am inceput cu ce e mai simplu spre norocul meu).
Bafta si sa ne spui cum ai rezolvat-o. :rolleyes:
am schimbat palele am 4 seturi ..de fapt mai am 3 :rolleyes: fiindca am incercat de la 2 firme diferite, si de la 2 producatori diferiti .
si totusi e posibil ca sa fie de la pale.
@alexvid acum am studiat atent e exact cum zici palele sunt usor mai mici decat distanta de la gripuri nu suficient cat sa pun saiba. Referitor la linkuri 250-ul la pale are linkuri fixe
cand ajung acasa la piese ma pun sa il refac oricum am cateva ore bune de lucru pe el.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#18
Postat 08 January 2010 - 02:01 PM
E categoric din pale cu cele de spuma problema nu se manifesta.(tractiunea se manifesta gradual)-cu cele de carbon creste sacadat si doar peste pas+5 +6.
singura diferanta intre pale este profilul acestora, si grosimea la blade holdere.
Am facut pe iddle 1 o curba de gaz mai mica ( 90-70 -90)- ca sa poata fi aterizat - si acum pare cat de cat controlabil.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#19
Postat 09 January 2010 - 07:54 PM
Cauzele problemei sunt grosimea palei in blade holder dupa mici ajustari smirgluiri saibe etc , a zburat perfect cu acelasi set de pale cu care inainte a facut repsectivele probleme.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro