Modelism - RHC Forum: brushed vs brushless - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

brushed vs brushless

#1 Useril este offline   kym 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 35
  • Inregistrat: 24-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui

Postat 02 January 2010 - 08:21 PM

Va salut pe toti si astept parerile voastre.
0

#2 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 02 January 2010 - 08:27 PM

brushless
FLYING IS AN ART
0

#3 Useril este offline   kym 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 35
  • Inregistrat: 24-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui

Postat 02 January 2010 - 08:36 PM

Vezi postareakym, la Jan 2 2010, 08:21 PM, a spus:

Va salut pe toti si astept parerile voastre.


Care ar fi dupa parerea voastra mai profitabil din privinta consumului si performante?
brushed vs brushless
0

#4 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 02 January 2010 - 08:39 PM

...depinde de gabaritul barcii, la barci mici si usoare se preteaza brushless, la barci mari nu se justifica, consum mare , ambalare termica, costuri mari!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#5 Useril este offline   mariandmd 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2161
  • Inregistrat: 04-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 January 2010 - 09:45 PM

cu reactie....
0

#6 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 02 January 2010 - 10:35 PM

eu tocmai incerc un brushless.

vedem ce iese. inca nu ma pot pronunta.

personal consider ca se pierde o mare energie la motoarele cu perii.
probabil ca nishte acumulatori buni LI-PO / LI-fe fac diferenta si consider ca aici e marea problema... ca sunt cam scumpi si toata lumea se uita la pret.
Insa... performantele sunt net superioare: sunt usori si au un randament mai bun... se incarca mai repede... tin mai mult.

regulatoarele brushless sunt mai ieftine ca cele brushed si poti lua un motor mai bun brushless cu diferenta.

Aceasta postare a fost editata de Adistul: 02 January 2010 - 10:48 PM

Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#7 Useril este offline   kym 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 35
  • Inregistrat: 24-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui

Postat 03 January 2010 - 11:30 AM

Deci la o barcuta din fibra de sticla L=80, l=30 cam ce sistem merge?
0

#8 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 03 January 2010 - 11:33 AM

...merg ambele variante, motorizarea cu brushed te costa in jur de 1,5 mil iar brushless peste 4 mil !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#9 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 03 January 2010 - 11:38 AM

Se poate ,un exemplu concret din fiecare varianta,apropo de barca lui kym?
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#10 Useril este offline   kym 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 35
  • Inregistrat: 24-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui

Postat 03 January 2010 - 01:04 PM

Deci am verificat preturi si performante.
preturile la brushless sunt mai mari si performante mai mici - nu am vazut inca turatii la motoare care sa treaca cu mult de zece mii
Cred ca Brushed este totusi o varianta mai accesibila pret_performante
0

#11 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 03 January 2010 - 01:25 PM

motoarele brusless au in general specificate turatiile pe volt, rpm/v, cele mai slabute avand in jur de 8-900 rpm/v , uzual insa motoarele au o medie de 2000 rpm/v, ca exemplu la 6volti vei avea 12000 rpm!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#12 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 03 January 2010 - 01:28 PM

Vezi postareakym, la Jan 3 2010, 01:04 PM, a spus:

preturile la brushless sunt mai mari si performante mai mici - nu am vazut inca turatii la motoare care sa treaca cu mult de zece mii
Cred ca Brushed este totusi o varianta mai accesibila pret_performante

As avea ceva obiectii privind concluziile tale. Preturile sunt mai mari (e de discutat si aici putin dar se poate accepta afirmatia). Performantele nu sunt mai mici. Performantele unui sistem le poti deduce si prin randamentul lui ca ai inceput discutia de la "consum si performante". Cele fara perii au randamentele cele mai bune. Lipsa periilor este de cele mai multe ori un avantaj. Fiabilitatea motoarelor brushless este mai mare din cauza numarului mic de elemente supuse uzurii.
Presupun ca stii ca la cele brushless turatia este data in rotatii pe volt. E drept ca de multe ori se folosesc motoare cu turatii mici ca atat este suficient, dar poate ai observat ca destule motoare au 3500-5000 rpm/v, adica peste 35.000 -50.000 rpm la o alimentare uzuala.
E mult de discutat despre aplicatiile lor.
Aprob afirmatia ta ca nu ai vazut motoare de turatie mare nu din cauza faptului ca nu exista, ci ca nu ai fost interesat sa cauti si nu ai gasit pana acum.

Da, daca faci abstractie de performante, daca nu compari motoarele dupa criterii potrivite si faci un anumit fel de calcule, motoarele cu perii reprezinta varianta mai accesibila ca pret. Intram in discutiile alea cu "DEPINDE"...
Poate gresesc.
Spor la treaba!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 03 January 2010 - 01:32 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#13 Useril este offline   kym 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 35
  • Inregistrat: 24-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui

Postat 03 January 2010 - 02:01 PM

Recunosc ca nu stapanesc prea bine partea asta cu electrica, dar oricum m-am lamurit.
Multumesc lui bitex si ipsihi.
Si mai am o rugaminte . Ce motorizare brushed imi recomandati pentru un acumulator Pb-acid de 6v 10 AH
0

#14 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 03 January 2010 - 02:15 PM

...RS 540-545-550, cu sau fara reductor, poti folosi si clash 21 care este tot un fel de 540 dar iti trebuie reductor!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#15 Useril este offline   kym 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 35
  • Inregistrat: 24-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui

Postat 03 January 2010 - 02:28 PM

Intrebare.
Daca folosesc reductor se poate spune ca usurez sarcina regulatorului?
0

#16 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 03 January 2010 - 02:44 PM

...dap, plus o crestere substantiala a momentului fortei, popular spus puterii in elica!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#17 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 03 January 2010 - 02:52 PM

Se poate spune asta daca pastrezi restul. Nu te baza pe asta. Alege regulatorul corect, sa reziste la curentul consumat de motor in cele mai grele conditii. Ca nu stii cum poti ajunge sa blochezi ceva pe acolo si tot la limita ajungi.

Trebuie sa faci socoteli (inclusiv ca pret si adaptari constructive...) sa vezi ce inseamna un reductor introdus. O sa ai turatie mai mica si o sa fii tentat sau nevoit sa pui elice cu diametru mai mare sau alt pas. Asta o sa te duca tot la un cuplu rezistent mare candva, cu acelasi efect pentru motor sau regulator. Dimensioneaza corect variatorul, e mai important decat sa incerci sa protejezi ceva subdimensionat. Si nu-ti face griji asa mari pentru el ca se protejeaza singur daca nu-l incurci.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#18 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 04 January 2010 - 02:15 AM

Vezi postareakym, la Jan 3 2010, 01:04 PM, a spus:

Deci am verificat preturi si performante.
preturile la brushless sunt mai mari si performante mai mici - nu am vazut inca turatii la motoare care sa treaca cu mult de zece mii
Cred ca Brushed este totusi o varianta mai accesibila pret_performante



ia vezi un motor Feigao ... parca bate spre 50.000 ture...
cred ca esti cam nedocumentat...

eu cred ca motoarele brusless sunt mai bune... dar presupun un buget ceva mai maricel... daca nu aproape dublu fata de un motor brushed... asta incluzand acumulatori LI-PO, si un regulator "adevarat".
consider ca numai eu vreau "sa fac valuri" cand merg la pescuit... vazand barcuta lui Amador.

daca nu voi fi multumit de performante imi voi face si o barcuta de viteza si vad cum restabilesc echilibrul: posibil sa iau un motor periat+reg... cu Acuu Pb-acid, pastrez coca si fac una noua de viteza cu motorul Feigao, poate mai iau un motor similar si inca 1 jet si fac un turbo jet cu 2 motoare... de viteza.

oricum sper ca barcuta va merge bine.

:)

Aceasta postare a fost editata de Adistul: 04 January 2010 - 02:25 AM

Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#19 Useril este offline   kym 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 35
  • Inregistrat: 24-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui

Postat 05 January 2010 - 12:51 PM

Inca o mica intrebare.
Cum reglez punctul 0 la un servo?
0

#20 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 05 January 2010 - 01:01 PM

Cel mai simplu este din mecanica parghiilor si din trimerul de pe statie. Daca ai avea o prietena electronista, pentru ceva plata ti-ar umbla si in... servo. Limiteaza-te la primele doua.

PS. Pana la urma te intereseaza si punctul de zero al servoului dar mai important (cred eu) este punctul de zero al mecanismului actionat (inclusiv simetria miscarii).

Aceasta postare a fost editata de bitex: 05 January 2010 - 01:04 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#21 Useril este offline   soso_ph 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 10-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 17 April 2010 - 01:18 AM

Vezi postareaipsihi, la Jan 3 2010, 02:25 PM, a spus:

motoarele brusless au in general specificate turatiile pe volt, rpm/v, cele mai slabute avand in jur de 8-900 rpm/v , uzual insa motoarele au o medie de 2000 rpm/v, ca exemplu la 6volti vei avea 12000 rpm!!!


Daca motoarele brushless au turatie mare, asta nu ar fi un avantaj fata de brushed in cazul in care s-ar folosi un reductor 1:3 sa zicem?
In cazul asta motorul ales ar putea fi mai slabut decat unul brushed care ar trage direct.
Teoretic, cu reductor am avea un cuplu de aproape 3 ori mai mare in elice, motorul ar merge lejer deoarece nu ar trage direct si ar consuma putin.
Poate nu ar mai finevoie nici de racire cu apa.
Imi scapa ceva?
0

#22 Useril este offline   cata2 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 643
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 17 April 2010 - 06:15 AM

Ideia este ca motoarele de turatii mari se folosesc la barci de viteza , iar cele de turatii mici cu cuplu mare se folosesc la barci mai mari (de plantat , remorchere ,cargo.......) . Daca ai in stoc motor de turatie mare si vrei sa-l folosesti la o barca de plantat atunci ii pui un reductor si o elice mai mare . Daca nu atunci de ce sa arunci bani in plus pe reductor care mai consuma si el din energie in plus si mai este si un pic zgomotos . Si la motoarele brusless exista de turatii mai mici si cuplu mai mare , cele outrunner care au dezavantajul ca sunt greu de racit in barca .
tel . 0765940409

Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
0

#23 Useril este offline   soso_ph 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 10-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 24 April 2010 - 04:37 PM

Am cateva intrebari.
Stie cineva o varianta mai buna de motorizare a unei barci de nadit in afara de 755? Nimeni nu foloseste brushless?
Nu se poate pune un motor brushless si un acumulator Pb-Acid?
Cat consuma un motor 755 in sarcina pe o barca de nadit de 8 kg? Vad ca la caracteristici scrie max 10A pt 60 sec. Asta inseamna putere de 120W la 12V?
0

#24 Useril este offline   Wubu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 188
  • Inregistrat: 07-November 07

Postat 24 April 2010 - 04:59 PM

Vezi postareasoso_ph, la Apr 24 2010, 05:37 PM, a spus:

Am cateva intrebari.
Stie cineva o varianta mai buna de motorizare a unei barci de nadit in afara de 755? Nimeni nu foloseste brushless?
Nu se poate pune un motor brushless si un acumulator Pb-Acid?
Cat consuma un motor 755 in sarcina pe o barca de nadit de 8 kg? Vad ca la caracteristici scrie max 10A pt 60 sec. Asta inseamna putere de 120W la 12V?


Da, minus procentele de randament.
0

#25 Useril este offline   soso_ph 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 10-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 24 April 2010 - 11:55 PM

Se poate face o barca de nadit cu urmatoarele componente?

Motor: KD A22-20L Brushless Outrunner Motor
Regulator: TowerPro H40A Brushless Speed Controller
Acumulator: Pb-Acid 12V 8A

Vrea sa fac o comanda pt niste baterii si ma gandesc sa iau si astea pt barca. Ce spuneti?
0

#26 Useril este offline   soso_ph 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 10-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 27 April 2010 - 12:18 AM

Am inteles :rolleyes: E ceata cant vine vorba de motoare brushless la barci de nadit.
0

#27 Useril este offline   cata2 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 643
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 29 April 2010 - 09:07 PM

E un motor foarte bun pt barca , doar daca o faci din polistiren , iar in locul cuvelor pui aripi si carma in sus . :D . Este un motor pt motoplanoare , deci ...... , tu alegi. Iar regulatorul este tot aero . De ce chinuiti voi o componenta brushless cu plumb ? Credeti ca o sa-i placa ?

Aceasta postare a fost editata de cata2: 29 April 2010 - 09:16 PM

tel . 0765940409

Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
0

#28 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 29 April 2010 - 09:28 PM

Vezi postareacata2, la Apr 29 2010, 10:07 PM, a spus:

E un motor foarte bun pt barca , doar daca o faci din polistiren , iar in locul cuvelor pui aripi si carma in sus . :) . Este un motor pt motoplanoare , deci ...... , tu alegi. Iar regulatorul este tot aero . De ce chinuiti voi o componenta brushless cu plumb ? Credeti ca o sa-i placa ?
...dar ce are curentul din plumb, noduri?-singura problema ar fi curentul ,dar asta numai la motoarele care sug peste 70-80A constant, in cazul asta nu se pune problema!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#29 Useril este offline   cata2 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 643
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 30 April 2010 - 06:29 AM

Problema ? Pai este un motor mic pt motoplanoare . Sa-l pui pe barca , poate pe una mica pana in 2,5 kg cu reductor pe masura si radiator cu apa pe regulatorul acela si motor . Deci unde mai pui plumbul ?
tel . 0765940409

Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
0

#30 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 30 April 2010 - 08:36 AM

...nu vorbeam de motorul in cauza ,ci de alimentarea brushlessului la acumulatori cu plumb !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu