Modelism - RHC Forum: Motor Turnigy - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motor Turnigy s-au desprins magnetii de pe rotor!!!

#1 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 10 December 2009 - 11:52 PM

Buna seara,

Zilele trecute am pus pe banc un motor Turnigy 4260 Brushless Outrunner 500Kv, cu o elice 16x10 si 6LiPo.

Specificatii motor:
Kv: 500
Curent randament maxim: 38A
Curent maxim consumat: 50A
Masa: 280grams
Tensiunea alimentare: 3 pana la 7 celule LiPo
Curent de mers in gol: 4.3A
Rezistenta interna: 23mh
Putere maxima: 900W
Diametru ax: 5mm
Elici recomandate: 13x10e ~ 20x10e
Recomandat modelelor cu masa intre 1.5 - 3 kg
Un excelent inlocuitor pentru motoarele termice .43 pana la .61

Cam pe la 40 de amperi motorul a scos un mic zgomot si s-a oprit. Cand l-am desfacut, am constatat cu mare surprindere ca 5 magneti s-au dezlipit de pe rotor!!!
A mai patit cineva asa ceva?
0

#2 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 11 December 2009 - 12:13 AM

Pe forumul de la hobbyking, au mai scris cativa. La motoarele mari, unde si fortele sunt mult mai mari, e mai bine sa verifici inainte de pornire si chiar sa adaugi ceva adeziv epoxi pe la magneti.

Totusi Turnigy sunt motoarele facute la minimul de costuri, din partea mea, eu consider ca o verificare nu strica, mai ales ca aflu si cum sa schimb axul, pentru cand o sa fie probleme.

Aceasta postare a fost editata de protheus: 11 December 2009 - 12:15 AM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#3 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 11 December 2009 - 02:02 AM

Vezi postareacostin1980, la Dec 11 2009, 01:35 AM, a spus:

sunt extrem de curios, cum ati reusit sa prindeti ditai motorul ala pe banc ? vorbesc serios ! niste poze ceva...


"Ditai motorul" ala, in comparatie cu BL Outrunner 5061/ 37V COMPACT 610Z de la Graupner, pare doar un biet motoras... Eu am ramas un pic socat cand l-am vazut... :D
Incerc sa revin cu ceva poze maine, insa motorul turnigy este desfacut.

Aceasta postare a fost editata de OvidiuBB: 11 December 2009 - 02:03 AM

0

#4 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 11 December 2009 - 02:10 AM

Vezi postareacostin1980, la Dec 11 2009, 02:05 AM, a spus:

ma rog.... merge si cu descrieri, cum ati reusit sa-l prindeti totusi ?


Pai s-a potrivit in sistemul de prindere al dispozitivului de masurare a tractiunii de la jamara.
link
A incaput chiar si cel de la graupner insa a fost chiar la limita.
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 December 2009 - 08:10 AM

La cel de Graupner de la EJS nu sunt lipiti chiar de loc !
Toti magnetii sunt plasati intr-o mesa de plastic care sa ii tina egali departati, iar pe rotor stau pur si simplu prin forta centrifuga...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 11 December 2009 - 10:16 AM

Am atasat 2 poze cu rotorul si magnetii migrati:

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  motor.jpg (248.59K)
    Number of downloads: 408

0

#7 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 11 December 2009 - 11:25 AM

Ii poti prinde la loc, daca pui niste distantiere care sa-i tina cat timp se intareste adezivul (epoxi). Multi isi fac propriile motoare din motoare de cdrom, si asta implica schimbarea magnetilor. Vezi daca gasesti un tutorial.
E cam nasol ce s-a intamplat, dar daca nu s-a stricat si altceva, e de bine, sigur merge reparat.
0

#8 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1885
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 11 December 2009 - 07:56 PM

Asculta sfatul lui Dragos
Distantieri si parerea mea lipiti si ei peste tot si iti iei gandul de la problema.
Un pic de bibileala pentru distantieri , curatare degresare brici dar rezultatul va fi ok.
Atentie la cantitatea de epoxi sau cel mai bine , o metoda invatata la confectioinarea lansetelor de pescuit:
cat este lichid invarte rotorul cu un motoras ca sa obtii o distributie uniforma sa zic o tura /2 sec .
Numai bine
Horja
0

#9 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 13 December 2009 - 12:25 AM

@costin1980:

1. "Evenimentul" s-a produs la a 3-a elice (primele 2 fiind, intr-adevar mai mici) testata cu 3, 4 si 6LiPO si cu ochii holbati pe wattmetru :)
2. Intr-adevar, regulatorul este mai scump decat motorul insa pe el scrie 80A, deci cu mult in limitele de siguranta.

@dragos, @horja

Multumesc pentru sfaturi. Si eu inclin catre o reparatie desi, in principiu, furnizorul m-a sfatuit sa incerc drumul anevoios al garantiei. Insa cine-mi garanteaza ca noul motor va avea alt comportament? Exact! Nimeni. :)
Totusi, un modelist adevart (parerea mea de aspirant) are o inclinatie mai speciala catre reparat/mesterit/construit in vreme ce "zburatorul" de RTF-uri si ARTF-uri e un fel de "sofer de duminica"...
0

#10 Useril este offline   ATYZZZ 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 400
  • Inregistrat: 07-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Rc aero auto si cnc.

Postat 13 December 2009 - 02:20 PM

Am vazut motoare unde intre magneti erau puse niste ditantiere de aluminiu. :(
Practic erau sirme de aluminiu intre magneti. Masoara distanta intre 2 magneti care nu s-au miscat si cauta ceva conductor de aluminiu de diametrul respectiv, le montezi intre magneti inainte sa se intareacsa adezivul cu care lipesti inapoi magnetii. :(
Atentie la polaritatea magnetilor !!! Daca le lipesti gresit cu epoxy nu il mai desfaci numai cu ciocanul si in bucati. :( :unsure:
0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 December 2009 - 05:50 PM

Am patit asa la un motor GWS.
Am deplasat magnetiii in pozitia buna, fara sa-i scot de pe rotor. Am pus niste ciano din cel mai vascos intre magneti. Au tinut. Oricum era mai bine decat nimicul lor.
0

#12 Useril este offline   Neagoe Adrian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 30-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 28 December 2009 - 06:34 PM

Ar fi grav sa lipesti magnetii invers.


Intradevar sa ai grija cumm lipesti magneti !
0

#13 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 29 December 2009 - 11:01 AM

S-ar putea sa fi suprasolicitat motorul. Am avut un motor identic brandat HXT, cu care am facut teste cu diferite elici. Cu o APC 14x7 si baterie de 6 celule de calitate f. slaba am avut 1300W pe wattmetru, adica mult mai mult decat puterea maxima data de producator. Ma intreb ce putere consumata ai avut tu cu o elice 16x10 si o baterie 6s care fara indoiala tine voltajul sub sarcina mult mai bine decat cea folosita de mine.
Instructiunile sunt scrise cam la misto asa ca ai grija mare ce elici folosesti.
Verifica intotdeauna cu wattmetrul cati amperi trage motorul si pe putere consuma.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu