Motor Turnigy s-au desprins magnetii de pe rotor!!!
#1
Postat 10 December 2009 - 11:52 PM
Zilele trecute am pus pe banc un motor Turnigy 4260 Brushless Outrunner 500Kv, cu o elice 16x10 si 6LiPo.
Specificatii motor:
Kv: 500
Curent randament maxim: 38A
Curent maxim consumat: 50A
Masa: 280grams
Tensiunea alimentare: 3 pana la 7 celule LiPo
Curent de mers in gol: 4.3A
Rezistenta interna: 23mh
Putere maxima: 900W
Diametru ax: 5mm
Elici recomandate: 13x10e ~ 20x10e
Recomandat modelelor cu masa intre 1.5 - 3 kg
Un excelent inlocuitor pentru motoarele termice .43 pana la .61
Cam pe la 40 de amperi motorul a scos un mic zgomot si s-a oprit. Cand l-am desfacut, am constatat cu mare surprindere ca 5 magneti s-au dezlipit de pe rotor!!!
A mai patit cineva asa ceva?
#2
Postat 11 December 2009 - 12:13 AM
Totusi Turnigy sunt motoarele facute la minimul de costuri, din partea mea, eu consider ca o verificare nu strica, mai ales ca aflu si cum sa schimb axul, pentru cand o sa fie probleme.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 11 December 2009 - 12:15 AM
#3
Postat 11 December 2009 - 02:02 AM
costin1980, la Dec 11 2009, 01:35 AM, a spus:
"Ditai motorul" ala, in comparatie cu BL Outrunner 5061/ 37V COMPACT 610Z de la Graupner, pare doar un biet motoras... Eu am ramas un pic socat cand l-am vazut... :D
Incerc sa revin cu ceva poze maine, insa motorul turnigy este desfacut.
Aceasta postare a fost editata de OvidiuBB: 11 December 2009 - 02:03 AM
#4
Postat 11 December 2009 - 02:10 AM
costin1980, la Dec 11 2009, 02:05 AM, a spus:
Pai s-a potrivit in sistemul de prindere al dispozitivului de masurare a tractiunii de la jamara.
link
A incaput chiar si cel de la graupner insa a fost chiar la limita.
#5
Postat 11 December 2009 - 08:10 AM
Toti magnetii sunt plasati intr-o mesa de plastic care sa ii tina egali departati, iar pe rotor stau pur si simplu prin forta centrifuga...
#7
Postat 11 December 2009 - 11:25 AM
E cam nasol ce s-a intamplat, dar daca nu s-a stricat si altceva, e de bine, sigur merge reparat.
#8
Postat 11 December 2009 - 07:56 PM
Distantieri si parerea mea lipiti si ei peste tot si iti iei gandul de la problema.
Un pic de bibileala pentru distantieri , curatare degresare brici dar rezultatul va fi ok.
Atentie la cantitatea de epoxi sau cel mai bine , o metoda invatata la confectioinarea lansetelor de pescuit:
cat este lichid invarte rotorul cu un motoras ca sa obtii o distributie uniforma sa zic o tura /2 sec .
Numai bine
Horja
#9
Postat 13 December 2009 - 12:25 AM
1. "Evenimentul" s-a produs la a 3-a elice (primele 2 fiind, intr-adevar mai mici) testata cu 3, 4 si 6LiPO si cu ochii holbati pe wattmetru :)
2. Intr-adevar, regulatorul este mai scump decat motorul insa pe el scrie 80A, deci cu mult in limitele de siguranta.
@dragos, @horja
Multumesc pentru sfaturi. Si eu inclin catre o reparatie desi, in principiu, furnizorul m-a sfatuit sa incerc drumul anevoios al garantiei. Insa cine-mi garanteaza ca noul motor va avea alt comportament? Exact! Nimeni. :)
Totusi, un modelist adevart (parerea mea de aspirant) are o inclinatie mai speciala catre reparat/mesterit/construit in vreme ce "zburatorul" de RTF-uri si ARTF-uri e un fel de "sofer de duminica"...
#10
Postat 13 December 2009 - 02:20 PM
Practic erau sirme de aluminiu intre magneti. Masoara distanta intre 2 magneti care nu s-au miscat si cauta ceva conductor de aluminiu de diametrul respectiv, le montezi intre magneti inainte sa se intareacsa adezivul cu care lipesti inapoi magnetii. :(
Atentie la polaritatea magnetilor !!! Daca le lipesti gresit cu epoxy nu il mai desfaci numai cu ciocanul si in bucati. :( :unsure:
#11
Postat 13 December 2009 - 05:50 PM
Am deplasat magnetiii in pozitia buna, fara sa-i scot de pe rotor. Am pus niste ciano din cel mai vascos intre magneti. Au tinut. Oricum era mai bine decat nimicul lor.
#12
Postat 28 December 2009 - 06:34 PM
Intradevar sa ai grija cumm lipesti magneti !
#13
Postat 29 December 2009 - 11:01 AM
Instructiunile sunt scrise cam la misto asa ca ai grija mare ce elici folosesti.
Verifica intotdeauna cu wattmetrul cati amperi trage motorul si pe putere consuma.