Motor Electric sau Mecanic Asemanari si deosberi
#1
Postat 16 July 2004 - 11:21 PM
Ma intereseaza ce gen de motor este mai bun termic sau elctric sau Caracteristicile Fiecareia
#2
Postat 17 July 2004 - 03:24 AM
Daca-i macheta, trainer, de acrobatie sau altceva : termic sa scoata fum, sa miroase, sa faca murdarie, galagie si sa te enerveze ca nu porneste.
#3
Postat 17 July 2004 - 08:46 AM
Daca e pentru avion atunci termic iar daca e pentru macarale , masini de spalat , ventilatoare , aparate de barbierit , de tuns , periute de dinti , biciclete , trotinete , masinute , eschimosi si tot felu de jucarii atunci sugerez un motor electric.
#4
Postat 17 July 2004 - 11:27 AM
#7
Postat 17 July 2004 - 05:03 PM
Intrebarea e neclara sau incompleta: "Ma intereseaza ce gen de motor este mai bun termic sau elctric "
Adica mai bun la suflet, la gust sau la ce? Teoretic ambele pot face acelasi lucru, dar amanuntele fac diferenta. Daca tie iti plac motocicletele e aiurea sa te intrebe cineva de ce nu-ti pui pe una motor electric? Oare de ce pompa mea de acvariu are motor electric si nu termic? Sau masina de spalat n-are termic?
Ca tot am vazut lupul zilele astea si-s mucos de nu se poate stau si scriu. O sa trebuiasca sa restrangem domeniu. Vorbim doar de modelism si de materialele accesibile buzunarului nostru de la slip, ala in care abia intra cheia de la o yala (daca asta o fi modelism!).
Ambele motoare au la arborele de iesire o miscare de rotatie si teoretic pot realiza acelasi lucru. Materialiceste vorbind, conteaza ce bagi, ce scoti si in cat timp. Sa facem niste glume legate de aero.
In unul bagi combustibil, putin curent pentru bujie la inceput daca e cazul, sa zicem 2-3 carje (vorba lui Marinaru) sau chiar 200-300 daca e s-o iau dupa cum arata uneori (tot el si dau o bere pentru afirmatie!) cand sta uneori pe pista sau langa ea cu modelul in mana, mai bagi putin leucoplast pentru degetele zdrelite de elice cand umbli la carburator pe toate partile si prin toate gaurile posibile si imposibile din carena si obtii mult fum, un zgomot asurzitor daca stai aproape, ulei si combustibil aruncat peste tot pe model, tricou, maini si ce se mai poate si toate astea pentru a invarti o elice.
La electrice bagi doua mufe una in alta si obtii cam acelasi lucru legat de elice. Daca la acumulator poti face un scurt, la bidonul de combustibil nu prea poti, daca pentru electrice trebuie sa pleci musai cu masina sa poti pune repede la incarcat setul, la termice trebuie sa pleci musai cu masina sa cari modelul ca precis poti si vrei model mare!
Sunt probleme legate de combustibil sau acumulatori, de zgomot, de simplitate de fiabilitate, de costuri de intretinere, reparatii si multe altele. Au aparut motoare electrice foarte puternice, se lucreaza continuu si serios la capitolul acumulatori si electronica, deci s-ar parea ca electricele sunt la inceput de drum si in evolutie. Oare cum ar fi sa urmaresti o lupta aeriana intr-un film si sa auzi doar un bazait subtire si aproape monoton sau imperceptibil? O sa fie un lux candva sa vezi o dâra de fum dupa un model dar o sa vrei s-o vezi! Nu poti sa-ti inchipui modele cu alt tip de motor decat au avut in realitate! Tare sunt curios cum arata o cursa de formula 1 cu masini cu motor electric sau macar cum este cand urmaresti cursa la televizor, fara sonor ...
Daca e sa trecem la latura cealalta, nu mai putem discuta, e chestie de pasiuni, gusturi, placeri.
Eu zic sa pui problema altfel: sa intrebi ce motorizare e mai ieftina per ansamblu, adica sa se vorbeasca concret numai de bani, timp si materiale. Sau poate ce motorizare e mai puternica? Sau poate altceva...
Cel mai bun e ce-ti poti permite si ce te satisface! E ca si cum ai intreba ce-i mai bun: o blonda sau o bruneta?
Aceasta postare a fost editata de bitex: 17 July 2004 - 05:04 PM
Telefon: 0721 385365
#8
Postat 17 July 2004 - 05:55 PM
faza cu motocicletele nu e kiar asa bine zis ... deoarece la o motocicleta toba face totu ! De exemplu la orcie motocicleta din 2000 in sus nu se aude motoru doar daca ii schimbi toba si aia deja nu e motorul si un parait ! La avioane e adevarat ! este frumos sa auzi si sa vezi fum si etc ! asa arata a avion electric zici ca ca unu din metro cu 3.000.000 lei
#9
Postat 17 July 2004 - 09:14 PM
depinde de gustul fiecaruia. unora le place sa incarce bacterii altora sa dea la pala. fiecare are rolul sau si se preteaza unui tip de model. nu exista nici o comapratie intre ele. clar ca termicele dezvolta puteri mari ce sunt egalate doar de brushlesuri exotice si scumpe
electricele sunt eftine de zburat pe cand metanolul costa destul de mult
oricum, trebuie sa sti din care vrei. dar cum am spus. nu se amesteca.
red
PS: si in nici un caz sa nu o luam pe aratura si de la motoare de modele sa discutam de motociclete cu motoare de 2000 in sus (citat). este ca si cum ai compara speed400 cu turbojetul si te intrebi carei mai bun :huh: :)
Aceasta postare a fost editata de ReD: 17 July 2004 - 09:17 PM
#10
Postat 17 July 2004 - 10:41 PM
Ce-i mai bun... Greu de zis. Cel mai bun e ce ai tu, nu ce au altii, daca esti fericit. Era un vechi proverb care suna cam asa: cea mai buna arma e cea pe care o ai la indemana.
Ambele sunt bune si rele in acelasi timp. DEPINDE... Pentru nevasta orice varianta de motor e o pacoste cand stie ca barbatul urmeaza sa achizitioneze unul. Pentru copil orice motor e ca un inger (aproape ca poti sa-l vezi dar nu ai voie sa-l atingi fara s-o iei...), pentru modelist niciodata nu-i cel potrivit. Ori era bun unul mai puternic ori nu-i stabil in functionare, ori se deregleaza repede, ori se uzeaza ceva si-i scump, ori e prea mare pentru model, ori consuma mult si numai probleme de genul asta.
Mie imi plac mult termicele dar marturisesc cu mana pe telefon ca nici electricele nu-mi displac, daca modelele sunt frumoase. Nici nu cred ca s-ar potrivi motor termic la un slow-flyer ca al Valterasului. Uneori vad modelul si sunt asa de bucuros, ca nici nu-s atent ce motor are! Bine ca abia fac diferenta intre ele! Eu sa-l vad ca zboara!
PS. A zis: "... motocicleta din 2000 in sus...", adica s-a referit la an banuiesc. Sper. Dar chiar si la alea motorul toarce frumos, indiferent ca face zgomot sau nu.
Incearca sa revii cu intrebarea formulata in alt mod, ca nu o sa primesti un raspuns la obiect.
Poate-i buna o lista cu avantajele si dezavantajele fiecarui tip de motor, cu preturile platite pentru tot ce misca pe acolo, sau cu caracteristicile tehnice ale unor motoare des intalnite? Ar fi interesant dar nu vad cine are chef de asa ceva. Eu unul nu am chef. Spor la treaba! Repet, e bun ce ai!
Telefon: 0721 385365
#11
Postat 17 July 2004 - 11:30 PM
nu incercam sa fiu dur. doar spuneam ca nu exista comparatie. si eu sunt fan termice si le recomand. dar cum spuneam. fiecare cu scopul lui in viata. unde este bun unul nu merge si celalalt. din motive intemeiate
si acum intervine si bugetul. daca este mic atunci nu iti mai pui intrebari si sari pe un speed400 + polistirenul aferent. iar daca iti permite atunci te gandesti ce model iti iei si motorul potrivit pentru el (adica astea 2 merg impreuna si tre sa se incadreze ambele in buget)
si cum zici tu esti fericit cu ceea ce ai ca oricum tio capetzi de la nevasta. aici lozul nui castigator
red
#12
Postat 18 July 2004 - 02:22 AM
#16
Postat 16 November 2004 - 11:33 AM
Incepand de la pret de achizitie, la performante (putere, consum, minute de zbor), la combustibil, acumulatori , accesorii , intretinere, de ce nu greutate, care vi se pare mai ... rentabil ! 8)
Termic+combustibil/ora_de_funtionare+intretinere+alte probleme+++ vs electric+capacitate_acumulatori/ora de functionare+intretinere+accesorii+ alte probleme+++ ?
Mai pe scurt ... cu bani mai putini, pentru o achizitie completa a propulsorului, de la 0 (termic+combustibil+++ sau electric+acumulatori+incarcator+variator+++) care te costa cel mai putin? (pt aero, pt auto ... si altele) .
Hmm, cred ca cel mai bun e tot ala pe care ti-l poti permite ! :blink:
HPI Sprint 2 Flux
TD DESC410R
HPI Savage X Nitro 4.6
HPI E-Firestorm
Hot Bodies HPI TC-FD Drift
#18
Postat 16 November 2004 - 12:23 PM
SILVIU66, la 16 Nov 2004, 11:39, a spus:
la termic e mai rau ceva in problema costurilor.
Sau nu.
O motorizare electrica comparabila cu motorul meu de 4.2 cc costa dublu. MVVS-ul costa cam 100 $ motorul brushless echivalent costa 100$ minim + controler 100$ ca sa nu mai pun si pacu care mai e 50 -70$ . Deci depinde si de ce vrei . Daca vrei un polistiren cu care sa te joci in spatele blocului iti cumperi cu 500 mii lei un speed 400 si ai terminat. Daca vrei mai mult ...
#19
Postat 16 November 2004 - 12:25 PM
thatsme, la 16 Nov 2004, 11:33, a spus:
omu intreba cu bani mai putini...
asa ca ramane varianta cu speed400
#21
Postat 16 November 2004 - 02:34 PM
1. Motor Termic (complet)+combustibil (ex. pt aero, 250 ore de functionare, sau adecvat pt auto)+reductor++;
2. Motor Electric +variator+pack (pentru 250 ore de functionare)+incarcator+reductor++.
Pentru o achizitie in vederea efectuarii celor 250 de ore, ce este mai ieftin ? Ore efectuate in cadrul unor concursuri nationale, sau pregatiri pt acestea, cu un model bun, nu "polistiren" !
Asta lasand la o parte putin placerea fiecaruia ... strict economic ! B)
HPI Sprint 2 Flux
TD DESC410R
HPI Savage X Nitro 4.6
HPI E-Firestorm
Hot Bodies HPI TC-FD Drift
#22
Postat 16 November 2004 - 03:43 PM
thatsme, la 16 Nov 2004, 14:34, a spus:
1. Motor Termic (complet)+combustibil (ex. pt aero, 250 ore de functionare, sau adecvat pt auto)+reductor++;
2. Motor Electric +variator+pack (pentru 250 ore de functionare)+incarcator+reductor++.
Pentru o achizitie in vederea efectuarii celor 250 de ore, ce este mai ieftin ? Ore efectuate in cadrul unor concursuri nationale, sau pregatiri pt acestea, cu un model bun, nu "polistiren" !
Asta lasand la o parte putin placerea fiecaruia ... strict economic ! B)
deci sunt foarte rare modelele proiectate sa mearga si cu motor electric si cu termik.mai ales daca vrei sa faci orele in "cadrul unor concursuri nationale".
daca ai un model gata facut pui ce-ti recomanda producatoru si nu comentezi.
iar 250 de ore de zbor nu rezista un motor termik,se uzeaza.]
iar 250 de ore de zbor nu rezista un motor electric,asta chiar se duce draq (numa brushlessu rezista atat)
pe de alta parte combustibilu pentru 250 de ore de zbor costa nu gluma-fata de electric unde incarci packu la bateria de masina.
mai bine spune-ne pe fatza cel model ai (sau vrei sa ai) si discutam la concret.
#23
Postat 16 November 2004 - 04:21 PM
Modelul ... mai incolo, voiam pareri ! B)
Searching ... 8)
HPI Sprint 2 Flux
TD DESC410R
HPI Savage X Nitro 4.6
HPI E-Firestorm
Hot Bodies HPI TC-FD Drift
#24
Postat 16 November 2004 - 05:26 PM
SILVIU66, la 16 Nov 2004, 15:43, a spus:
Ce pac ai tu silviu de rezista la 250 de ore de zbor. Atentie ore de zbor nu incarcari. La o incarcare zbori 5-10 minute . Ip personal nu cred ca am incarcat pacuri mai mult de 100 ori. Mai mergea si dupa aia dar numai io stiu cum ...
#25
Postat 16 November 2004 - 05:36 PM
ZOD, la 16 Nov 2004, 17:26, a spus:
da tu ce packuri aveai de zburai 5-10 min?
erau varza toate.sau prost formate.sau proaste ele.
si pe deasupra mai zi-mi ce motor termik rezista la 250 de ore de zbor?
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 17 November 2004 - 10:00 AM
#27
Postat 16 November 2004 - 06:24 PM
dar totusi ale mele in full motor tin cam 20 min.
ca o mai tin si in zbor planat sau caut cate o termica si incerc sa o speculez asta e placerea mea personala .
oricum si eu am in constructie trainer termic stii foarte bine.
model +motor+ servouri (nu merge cu doo ca la electrice trebe fo 5)+elici+pack de receptie+combustibil+bujii+kit de bujie+
+ (optional) demaror +tub combustibil +.....lista continua-vorbesc daca o iei de la zero.
nu-mi spune ca te-a costat mai mult aripa electrica pe care ai zburat mult timp fata de ce zbori acum.
ca nu te cred.
#29
Postat 17 November 2004 - 09:30 AM
ZOD, la 16 Nov 2004, 18:26, a spus:
Facand o socoteala referitor la numarul de packuri, ar iesi cam asa (groso-modo):
Comsiderand ca un pack rezista sa spunem nu 5-10 minute cum spune Zod, ci 20 de minute cum spune Silviu, La 100 de cicluri ar insemna 2000 de ore de zbor (echivalentul a aproximativ 33 de ore de zbor...hai sa zicem 35)...deci ar fi nevoie cam de 7 packuri...e bine?...cat costa un pack din cel verde de le folositi?
Cu rabdare si ciocan.