Pagina 1 din 1
Masina cu aburi navo
#1
Postat 12 October 2009 - 01:16 PM
Salutare,
Revin cu noutati. In ultimul timp am lucrat la o noua masina cu aburi navala. De data asta am vrut ceva mai mic decat masina cu aburi pe care am folosit-o la remorcherul Sf. Sisoe si pentru ca de-a gata nu am gasit, m-am apucat sa construiesc din piese luate din diverse surse. Mi-am propus sa incapa fara probleme intr-o barca de 40-60 cm. Ca sa nu fie prea grea, am ales un boiler foarte mic si ca sa ii maresc autonomia i-am pus o pompa de alimentare cu apa, actionata de motor.
Boilerul e luat de la o masina cu aburi mai mica, englezeasca.
http://farm4.static.flickr.com/3509/3251426314_094e0550d3.jpg
Am facut o baza noua din tabla groasa de alama, se vede in poza urmatoare. Boilerul are un tub central cu 3 tuburi de apa in el. Ca sa fiu sigur ca o sa poate produce abur suficient de rapid, am comandat un arzator facut pe masura, foarte plat si cu diametru mare (aprox. 55 mm).
http://farm3.static.flickr.com/2592/4000890657_45e83f818c.jpg
Pozitia arzatorului si a motorului pe placa de baza.
http://farm3.static.flickr.com/2633/4000888127_d2c0de3328.jpg
Motorul e tot englezesc, de la firma Cheddar (care insa nu mai exista), are 2 cilindri oscilanti, dispusi in V. I-am potrivit o pompa de apa care sa alimenteze boilerul, tot cu cilindru oscilant (in dreapta, cu robinet de deviere/reglare a debitului de apa), un gresor si racordurile aferente.
http://farm3.static.flickr.com/2557/4001654712_195c6b719e.jpg
Am mai gasit de ocazie si un rezervor mic de gaz, pe care l-am vopsit verde, ca sa se potriveasca cu boilerul.
http://farm4.static.flickr.com/3485/4001652228_553c381c13.jpg
Pentru ca rezervorul de condensare pe care l-am facut pentru masina cu aburi Wilesco (a remorcherului) e o solutie care are nevoie de spatiu putin, m-am hotarat sa fac unul la fel si de data asta, pe forma boilerului. Ii-am adaugat racorduri cu filet.
Trasarea formelor pe tabla.
http://farm4.static.flickr.com/3481/4000880379_134466dfcc.jpg
Indoire.
http://farm3.static.flickr.com/2492/4001646808_5a6dc76b64.jpg
Cositorire.
http://farm4.static.flickr.com/3513/4001647906_3fc8a58d14.jpg
Rezervorul gata cositorit.
http://farm4.static.flickr.com/3491/4000884655_2f34cf93ec.jpg
Si vopsit verde.
http://farm4.static.flickr.com/3456/4000885745_d3b59fdda3.jpg
Revin cu noutati. In ultimul timp am lucrat la o noua masina cu aburi navala. De data asta am vrut ceva mai mic decat masina cu aburi pe care am folosit-o la remorcherul Sf. Sisoe si pentru ca de-a gata nu am gasit, m-am apucat sa construiesc din piese luate din diverse surse. Mi-am propus sa incapa fara probleme intr-o barca de 40-60 cm. Ca sa nu fie prea grea, am ales un boiler foarte mic si ca sa ii maresc autonomia i-am pus o pompa de alimentare cu apa, actionata de motor.
Boilerul e luat de la o masina cu aburi mai mica, englezeasca.
http://farm4.static.flickr.com/3509/3251426314_094e0550d3.jpg
Am facut o baza noua din tabla groasa de alama, se vede in poza urmatoare. Boilerul are un tub central cu 3 tuburi de apa in el. Ca sa fiu sigur ca o sa poate produce abur suficient de rapid, am comandat un arzator facut pe masura, foarte plat si cu diametru mare (aprox. 55 mm).
http://farm3.static.flickr.com/2592/4000890657_45e83f818c.jpg
Pozitia arzatorului si a motorului pe placa de baza.
http://farm3.static.flickr.com/2633/4000888127_d2c0de3328.jpg
Motorul e tot englezesc, de la firma Cheddar (care insa nu mai exista), are 2 cilindri oscilanti, dispusi in V. I-am potrivit o pompa de apa care sa alimenteze boilerul, tot cu cilindru oscilant (in dreapta, cu robinet de deviere/reglare a debitului de apa), un gresor si racordurile aferente.
http://farm3.static.flickr.com/2557/4001654712_195c6b719e.jpg
Am mai gasit de ocazie si un rezervor mic de gaz, pe care l-am vopsit verde, ca sa se potriveasca cu boilerul.
http://farm4.static.flickr.com/3485/4001652228_553c381c13.jpg
Pentru ca rezervorul de condensare pe care l-am facut pentru masina cu aburi Wilesco (a remorcherului) e o solutie care are nevoie de spatiu putin, m-am hotarat sa fac unul la fel si de data asta, pe forma boilerului. Ii-am adaugat racorduri cu filet.
Trasarea formelor pe tabla.
http://farm4.static.flickr.com/3481/4000880379_134466dfcc.jpg
Indoire.
http://farm3.static.flickr.com/2492/4001646808_5a6dc76b64.jpg
Cositorire.
http://farm4.static.flickr.com/3513/4001647906_3fc8a58d14.jpg
Rezervorul gata cositorit.
http://farm4.static.flickr.com/3491/4000884655_2f34cf93ec.jpg
Si vopsit verde.
http://farm4.static.flickr.com/3456/4000885745_d3b59fdda3.jpg
<a href="http://www.rhcforum.ro/index.php?showtopic=8657" target="_blank">Remorcher cu aburi</a>
#2
Postat 12 October 2009 - 05:23 PM
Acum cateva poze cu masina gata asamblata. Are cateva piese facute de mine sau dupa desenele mele la strung, mai ales racorduri. Piesa de alama de langa rezervorul de gaz regleaza presiunea gazului (deci flacara) in functie de presiunea din boiler, ca sa o mentina constanta. Furtunele albe merg la pompa, printr-unul trage apa dintr-un rezervor exterior, prin celalalt duce inapoi excesul de apa, reglat prin robinet asa incat sa ramana in boiler un nivel relativ constant.
http://farm3.static.flickr.com/2644/4001656888_99bc173408.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2645/4000892463_540d5e6131.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2558/4001658782_98f7e7d8bc.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2425/4001659718_923371698d.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2438/4000895443_80a77e05fb.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3468/4001661648_863c449591.jpg
Mai am de terminat cateva detalii (izolatii, al doilea suport pentru rezervorul de gaz, etc.), dar acum e deja functionala. Aici se poate vedea un film cu masina mergand. Dupa primele teste sunt multumit de performante, boilerul are suficienta capacitate ca sa asigure abur la presiunea necesara pentru motor (va merge de regula cam cu 2 bar).
http://www.youtube.c...u/0/2p82BmiHWnE
http://farm3.static.flickr.com/2644/4001656888_99bc173408.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2645/4000892463_540d5e6131.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2558/4001658782_98f7e7d8bc.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2425/4001659718_923371698d.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2438/4000895443_80a77e05fb.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3468/4001661648_863c449591.jpg
Mai am de terminat cateva detalii (izolatii, al doilea suport pentru rezervorul de gaz, etc.), dar acum e deja functionala. Aici se poate vedea un film cu masina mergand. Dupa primele teste sunt multumit de performante, boilerul are suficienta capacitate ca sa asigure abur la presiunea necesara pentru motor (va merge de regula cam cu 2 bar).
http://www.youtube.c...u/0/2p82BmiHWnE
<a href="http://www.rhcforum.ro/index.php?showtopic=8657" target="_blank">Remorcher cu aburi</a>
#5
Postat 13 October 2009 - 01:16 PM
Desavarsit. Pur si simplu nu ma satur sa-l privesc.
Felicitari si baftaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Felicitari si baftaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
#8
Postat 14 October 2009 - 08:04 AM
Super!
Ce fel de barca va fi propulsata cu ea?
Ce fel de barca va fi propulsata cu ea?
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#10
Postat 14 October 2009 - 10:39 PM
cred ca este cea mai frumoasa lucrare pe care am vazut-o pe aici...sincer meriti un premiu(aviz moderatorilor...poate se colecteaza ceva fonduri ptr a premia pe cei cu merite deosebite)
Inca o data felicitari !!!!
Inca o data felicitari !!!!
Aceasta postare a fost editata de amador: 14 October 2009 - 10:39 PM
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#13
Postat 15 February 2010 - 11:50 AM
kno3, la Oct 12 2009, 01:16 PM, a spus:
Salutare,
Revin cu noutati. In ultimul timp am lucrat la o noua masina cu aburi navala. De data asta am vrut ceva mai mic decat masina cu aburi pe care am folosit-o la remorcherul Sf. Sisoe si pentru ca de-a gata nu am gasit, m-am apucat sa construiesc din piese luate din diverse surse. Mi-am propus sa incapa fara probleme intr-o barca de 40-60 cm. Ca sa nu fie prea grea, am ales un boiler foarte mic si ca sa ii maresc autonomia i-am pus o pompa de alimentare cu apa, actionata de motor.
Boilerul e luat de la o masina cu aburi mai mica, englezeasca.
http://farm4.static.flickr.com/3509/3251426314_094e0550d3.jpg
Am facut o baza noua din tabla groasa de alama, se vede in poza urmatoare. Boilerul are un tub central cu 3 tuburi de apa in el. Ca sa fiu sigur ca o sa poate produce abur suficient de rapid, am comandat un arzator facut pe masura, foarte plat si cu diametru mare (aprox. 55 mm).
http://farm3.static.flickr.com/2592/4000890657_45e83f818c.jpg
Pozitia arzatorului si a motorului pe placa de baza.
http://farm3.static.flickr.com/2633/4000888127_d2c0de3328.jpg
Motorul e tot englezesc, de la firma Cheddar (care insa nu mai exista), are 2 cilindri oscilanti, dispusi in V. I-am potrivit o pompa de apa care sa alimenteze boilerul, tot cu cilindru oscilant (in dreapta, cu robinet de deviere/reglare a debitului de apa), un gresor si racordurile aferente.
http://farm3.static.flickr.com/2557/4001654712_195c6b719e.jpg
Am mai gasit de ocazie si un rezervor mic de gaz, pe care l-am vopsit verde, ca sa se potriveasca cu boilerul.
http://farm4.static.flickr.com/3485/4001652228_553c381c13.jpg
Pentru ca rezervorul de condensare pe care l-am facut pentru masina cu aburi Wilesco (a remorcherului) e o solutie care are nevoie de spatiu putin, m-am hotarat sa fac unul la fel si de data asta, pe forma boilerului. Ii-am adaugat racorduri cu filet.
Trasarea formelor pe tabla.
http://farm4.static.flickr.com/3481/4000880379_134466dfcc.jpg
Indoire.
http://farm3.static.flickr.com/2492/4001646808_5a6dc76b64.jpg
Cositorire.
http://farm4.static.flickr.com/3513/4001647906_3fc8a58d14.jpg
Rezervorul gata cositorit.
http://farm4.static.flickr.com/3491/4000884655_2f34cf93ec.jpg
Si vopsit verde.
http://farm4.static.flickr.com/3456/4000885745_d3b59fdda3.jpg
Revin cu noutati. In ultimul timp am lucrat la o noua masina cu aburi navala. De data asta am vrut ceva mai mic decat masina cu aburi pe care am folosit-o la remorcherul Sf. Sisoe si pentru ca de-a gata nu am gasit, m-am apucat sa construiesc din piese luate din diverse surse. Mi-am propus sa incapa fara probleme intr-o barca de 40-60 cm. Ca sa nu fie prea grea, am ales un boiler foarte mic si ca sa ii maresc autonomia i-am pus o pompa de alimentare cu apa, actionata de motor.
Boilerul e luat de la o masina cu aburi mai mica, englezeasca.
http://farm4.static.flickr.com/3509/3251426314_094e0550d3.jpg
Am facut o baza noua din tabla groasa de alama, se vede in poza urmatoare. Boilerul are un tub central cu 3 tuburi de apa in el. Ca sa fiu sigur ca o sa poate produce abur suficient de rapid, am comandat un arzator facut pe masura, foarte plat si cu diametru mare (aprox. 55 mm).
http://farm3.static.flickr.com/2592/4000890657_45e83f818c.jpg
Pozitia arzatorului si a motorului pe placa de baza.
http://farm3.static.flickr.com/2633/4000888127_d2c0de3328.jpg
Motorul e tot englezesc, de la firma Cheddar (care insa nu mai exista), are 2 cilindri oscilanti, dispusi in V. I-am potrivit o pompa de apa care sa alimenteze boilerul, tot cu cilindru oscilant (in dreapta, cu robinet de deviere/reglare a debitului de apa), un gresor si racordurile aferente.
http://farm3.static.flickr.com/2557/4001654712_195c6b719e.jpg
Am mai gasit de ocazie si un rezervor mic de gaz, pe care l-am vopsit verde, ca sa se potriveasca cu boilerul.
http://farm4.static.flickr.com/3485/4001652228_553c381c13.jpg
Pentru ca rezervorul de condensare pe care l-am facut pentru masina cu aburi Wilesco (a remorcherului) e o solutie care are nevoie de spatiu putin, m-am hotarat sa fac unul la fel si de data asta, pe forma boilerului. Ii-am adaugat racorduri cu filet.
Trasarea formelor pe tabla.
http://farm4.static.flickr.com/3481/4000880379_134466dfcc.jpg
Indoire.
http://farm3.static.flickr.com/2492/4001646808_5a6dc76b64.jpg
Cositorire.
http://farm4.static.flickr.com/3513/4001647906_3fc8a58d14.jpg
Rezervorul gata cositorit.
http://farm4.static.flickr.com/3491/4000884655_2f34cf93ec.jpg
Si vopsit verde.
http://farm4.static.flickr.com/3456/4000885745_d3b59fdda3.jpg
#17
Postat 07 March 2011 - 08:14 PM
Domnilor multumesc pentru aprecieri si sugestii.
Sf. Sisoe are intre timp un alt motor, nr. 3. Cel de mai sus a ramas deocamdata fara barca, pentru ca e putin prea greu pt Sf. Sisoe. Va trebui sa ii gasesc o alta intrebuintare...
Vasia: ce proiect poti face? Ar fi interesant sa discutam putin subiectul, eventual pe YM.
Sf. Sisoe are intre timp un alt motor, nr. 3. Cel de mai sus a ramas deocamdata fara barca, pentru ca e putin prea greu pt Sf. Sisoe. Va trebui sa ii gasesc o alta intrebuintare...
Vasia: ce proiect poti face? Ar fi interesant sa discutam putin subiectul, eventual pe YM.
<a href="http://www.rhcforum.ro/index.php?showtopic=8657" target="_blank">Remorcher cu aburi</a>
#18
Postat 07 March 2011 - 08:45 PM
Motorul nr. 3 se poate vedea aici: http://www.rhcforum....-cu-aburi-nr-3/
<a href="http://www.rhcforum.ro/index.php?showtopic=8657" target="_blank">Remorcher cu aburi</a>
Arata acest topic
Pagina 1 din 1