Modelism - RHC Forum: Curba Pitch la un heli clasa 450 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Curba Pitch la un heli clasa 450

#1 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 08 October 2009 - 08:37 AM

Am un heli prost - Falcon 3D. Umeaza un Minititan.
Toate in vederea antrenarii pana la momentul punerii in functiune a T-Rex-uluii 600 electric.



pana acum am folosit stick-ul de THR cu plecare de jos ( zero ) si doar pas pozitiv.
acum am setat curba de THR cu plecare de la mijloc a stick-ului si cu pas pozitiv in sus si negativ in jos.
am setat mecanic astfel incat cu stick-ul la miloc sa am 0 grade la pale iar la maxim sa am : sus + 9 sau + 10 grade iar jos - 9 sau - 10 grade.


Intrebare :

Folosind o statie Futaba T 9 CAP cu 5 puncte ale curbelor de Thr si Pitch curba de Pitch este liniara deci cu 0 grade minim si + 10 grade ( sau - 10 grade ) la maxim iar in celelalte puncte se va obtine un pitch la intamplare

sau


la minim 0 grade
la mijloc 6 grade sau cat o trebui
la maxim 10 grade

cu plus si minus functie de sensul stick-ului de Thr iar intre cele 3 ( trei ) puncte sa ramana efectiv ce iese .
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#2 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2009 - 09:00 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Oct 8 2009, 09:37 AM, a spus:

Am un heli prost - Falcon 3D. Umeaza un Minititan.
Toate in vederea antrenarii pana la momentul punerii in functiune a T-Rex-uluii 600 electric.



pana acum am folosit stick-ul de THR cu plecare de jos ( zero ) si doar pas pozitiv.
acum am setat curba de THR cu plecare de la mijloc a stick-ului si cu pas pozitiv in sus si negativ in jos.
am setat mecanic astfel incat cu stick-ul la miloc sa am 0 grade la pale iar la maxim sa am : sus + 9 sau + 10 grade iar jos - 9 sau - 10 grade.


Intrebare :

Folosind o statie Futaba T 9 CAP cu 5 puncte ale curbelor de Thr si Pitch curba de Pitch este liniara deci cu 0 grade minim si + 10 grade ( sau - 10 grade ) la maxim iar in celelalte puncte se va obtine un pitch la intamplare

sau


la minim 0 grade
la mijloc 6 grade sau cat o trebui
la maxim 10 grade

cu plus si minus functie de sensul stick-ului de Thr iar intre cele 3 ( trei ) puncte sa ramana efectiv ce iese .

1. Daca pleci cu stick-ul de jos si ajungi pana sus vei avea -10, -5, 0, +5, +10, daca luam exemplul dat de tine.
2. Cum stii exact unde e mijlocul cursei stick-ului, ai facut ca mine si ai pus arcul la acel stick?
3. Nu mi-e clar care e nivelul tau actual de pilotaj heli dar e cert ca nu ai nevoie de pas negativ in primele faze ale pregatirii. Vei avea nevoie cand ajungi la zbor inversat, autorotatii, etc.
4. Daca ai pus arc la stick si vrei sa folosesti curba -10, +10, iti recomand sa pui la mijlocul cursei nu 0 grade ci vreo +4, sau cat ai nevoie, ca heli sa stea singur in hover (sa nu urce sau sa coboare). Eu asa am si mi-e foarte util.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#3 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2009 - 09:23 AM

Salut,

curbele de throttle si pitch tin mult de preferinte, nu e o regula generala. Probabil nu ai fost atent, altfel as zice din mesajul tau ca le confunzi intre ele
curba de throttle controleaza motorul iar cea de pitch unghiul palelor, ambele in functie de pozitia aceluiasi stick (THR de la avioane)

eu unul zic ca oricum le faci, sa ai mereu pitch 0 cu stickul la centru. si zic sa ai si nitel pas negativ (-2, -3 grade) chiar de la inceput, altfel pe vant s-ar putea sa o ia in sus si nu o sa poti sa il dai jos decat reducand foarte mult turatia, lucru periculos fiindca il face instabil...

ai putea sa incepi asa (zicem ca sunt cu 3 puncte curbele)

normal:
pitch (in grade): -3, 0, +10
thr: 0, 65, 100

3d (!)
pitch (in grade): -10, 0, +10
thr: 100, 90, 100
Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#4 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 08 October 2009 - 09:32 AM

Nu am pus arc. Ideea era ca sa ma obisnuiesc cu stick-ul pe mijloc ( altfel cred ca se formeaza un reflex si daca acum il folosesc ca la avioane cand va trebui sa fie pe mijloc va fi jale ). Ca nivel de zbor sunt incepator - la nivel de hover si nici ala tintuit pe loc.

Deci ca sa inteleg :

daca las stick-ul pe mijloc ( dar fara arc ) deci cu motorul oprit sa am + 4 grade ? iar la maxim + 10 grade ? - nu se ridica prea repede cand pornesc motorul daca are deja pas pozitiv ?

si ca sa nu am pas negativ cand dau in jos ( pentru ca ala este cum ai spus pentru 3D ) las curba de pitch pe ZERO pe toata cursa stick - ului in jos ?

Nu vreau sa ma complic cu modificarea statiei cu arc si cu tot felul de mixaje , putini fac asa - e chestie de obisnuinta !


Eu as vrea sa il setez asa cum il seteaza cineva care deja stie sa zboare inclusiv 3D - pentru ca am vazut ca si ei fac hover. Am avut si setare de hover cu curba de Thr lasata pe maxim 50 % plecand de jos si daca acceleram mai mult nu se mai intampla nimic , crestea doar pitch-ul si scadea turatia - asta in ideea sa nu se ridice mult si brusc pentru a exersa
hover. Nu eu il facusem asa si cineva care se pricepe de heli. E chestie de acum 2-3 ani.

Intrebarea era daca curba de pitch este liniara sau nu .
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#5 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 08 October 2009 - 09:48 AM

Pentru idle2 eu zic: P -10,-5,0,+5,+10; T 100,80,60,80,100.

Da falcon-ul tau ce are de-i mai prost ca alte falcoane ?
0

#6 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 08 October 2009 - 09:53 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Oct 8 2009, 09:37 AM, a spus:

Intrebare :

Folosind o statie Futaba T 9 CAP cu 5 puncte ale curbelor de Thr si Pitch curba de Pitch este liniara deci cu 0 grade minim si + 10 grade ( sau - 10 grade ) la maxim iar in celelalte puncte se va obtine un pitch la intamplare


Suna tare misto asta cu "curba liniara" :lol:

Ca sa raspund intrebarii tale vezi manualul de la T10C la pagina 100. Cu alte cuvinte curba poate fi si liniara :lol:) depinde unde setezi valorile intermediare.

Valorile intermediare nu sunt nicidecum la intamplare ci variaza conform graficului unei functii matematice oarecare, si nu precum taxele si impozitele :lol:

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 08 October 2009 - 09:56 AM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#7 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 08 October 2009 - 10:05 AM

Vezi postareavlad1, la Oct 8 2009, 10:48 AM, a spus:

Pentru idle2 eu zic: P -10,-5,0,+5,+10; T 100,80,60,80,100.

Da falcon-ul tau ce are de-i mai prost ca alte falcoane ?


Nu este mai prost ca altele , cred ca toate sunt mai proaste ca T-Rex sau Minititan ! Jocuri prea mari in unele link-uri schimbate de noi ceea ce face ca de la o saptamana la alt sa fie
nevoie sa mai refaci reglaje.

Vezi postareaAbburo, la Oct 8 2009, 10:53 AM, a spus:

Suna tare misto asta cu "curba liniara" :lol:

Ca sa raspund intrebarii tale vezi manualul de la T10C la pagina 100. Cu alte cuvinte curba poate fi si liniara :lol:) depinde unde setezi valorile intermediare.

Valorile intermediare nu sunt nicidecum la intamplare ci variaza conform graficului unei functii matematice oarecare, si nu precum taxele si impozitele :lol:


Scuze ! Hai sa nu zicem cuba de pitch ci valoare pitch-ului in diferite puncte .

Intrebarea a fost clara si nu are de a face cu manualul statiei : ( am primit raspuns clar de la colegii care zboara heli Patrocle si Vlad1 )

- adica : repet - am intrebat daca dupa ce fac " traseul " ( curba ) de thr in forma de "V" ( cu stick-ul pe mijloc in pozitie de zero ) si reglez palele asa incat la mijloc sa am zero grade iar la maxim in ambele sensuri sa am + 10 sau - 10 grade este suficient INDIFERENT daca ducand stick-ul la mijlocul distantei dintre zero si maxim si masurat cu rigla de unghi constat ca am 4 grade sau 7 grade . IN ACEST CAZ " curba " ar fi de fapt o linie dreapta.
Sau e musai sa reglez din statie asa incat la aceasta distanta de mijloc intre zero si maxim sa obtin obligatoriu o anumita valoare a pitch-ului iar in acest caz nu as mai avea
o " linie dreapta " ci o curba poate pe ici pe colo mai aplatizata.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 08 October 2009 - 10:16 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#8 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 953
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2009 - 12:58 PM

Vezi postareapatrocle, la Oct 8 2009, 10:23 AM, a spus:

normal:
pitch (in grade): -3, 0, +10
thr: 0, 65, 100

3d (!)
pitch (in grade): -10, 0, +10
thr: 100, 90, 100


E foarte bine asa, nu te complica cu alte chestii la inceput. Atentie, cand ai stickul pe mijloc, pitch 0, nu inseamna ca si turatia THR e 0.
Mai intai mergi cu statia setata pe normal, in 5 puncte: -5 -3 0 +5 +10, grade masurate cu rigla. THR 0, 55, 75, 85, 100. De obicei, in punctul de hover nu trebuie sa difere prea mult turatia ca sa te poti obisnui cu pitchul.

Mergi asa pana inveti sa faci hover si cu fata si cu spatele si la stanga si la dreapta. Chiar si la ture de pista, asa zisele 8-uri merge sa te dai fara probleme cu heliul setat normal.

Btw, 600-le o sa stea mai bine ca falconul respectiv, o sa fie influentat mult mai putin de vant.
0

#9 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2009 - 04:08 PM

Vezi postareamorph, la Oct 8 2009, 01:58 PM, a spus:

E foarte bine asa, nu te complica cu alte chestii la inceput. Atentie, cand ai stickul pe mijloc, pitch 0, nu inseamna ca si turatia THR e 0.
Mai intai mergi cu statia setata pe normal, in 5 puncte: -5 -3 0 +5 +10, grade masurate cu rigla. THR 0, 55, 75, 85, 100. De obicei, in punctul de hover nu trebuie sa difere prea mult turatia ca sa te poti obisnui cu pitchul.

Mergi asa pana inveti sa faci hover si cu fata si cu spatele si la stanga si la dreapta. Chiar si la ture de pista, asa zisele 8-uri merge sa te dai fara probleme cu heliul setat normal.

Btw, 600-le o sa stea mai bine ca falconul respectiv, o sa fie influentat mult mai putin de vant.

Bun. Deci nivelul lui Real Design e de hover, si ala cu probleme, si voi ii propuneti curbe de la -5 la +10 sau chiar mai tari.... Mie imi suna a crash garantat. Cat despre obisnuinta... nu are nici o relevanta, se schimba si asta foarte usor pe masura ce avansezi si mai schimbi curbe si stiluri de pilotat. Ce ar avea la nivelul lui actual o curba de pitch de la +2 la +6, asa cum am eu la Idle-up-ul pentru aterizari si decolari? Nu credeti ca e mai normal ca un incepator sa aiba curse mici cam la toate, ca elicopterul sa fie cuminte si sa nu-l surprinda pe pilot cu unele miscari bruste la care nu poate sa reactioneze?
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#10 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 953
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2009 - 04:39 PM

Nu compara 600n cu un heli care nici macar clasa 450 nu e. Cu putin vant si +2 grade s-ar putea nici sa nu mai aterizeze:)
0

#11 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 08 October 2009 - 04:56 PM

Vezi postareamisumat, la Oct 8 2009, 05:08 PM, a spus:

Bun. Deci nivelul lui Real Design e de hover, si ala cu probleme, si voi ii propuneti curbe de la -5 la +10 sau chiar mai tari.... Mie imi suna a crash garantat. Cat despre obisnuinta... nu are nici o relevanta, se schimba si asta foarte usor pe masura ce avansezi si mai schimbi curbe si stiluri de pilotat. Ce ar avea la nivelul lui actual o curba de pitch de la +2 la +6, asa cum am eu la Idle-up-ul pentru aterizari si decolari? Nu credeti ca e mai normal ca un incepator sa aiba curse mici cam la toate, ca elicopterul sa fie cuminte si sa nu-l surprinda pe pilot cu unele miscari bruste la care nu poate sa reactioneze?



Tu ai dreptate in ceea ce priveste setarea unui Heli pentru un incepator. Baietii mi-au raspuns doar la ce am intrebat eu, punctual - adica D'asta vrei Na d'aici ! Acum am doua moduri in statie : unul de incepator pe care am mai exersat si altul cum am primit informatii aici , ca sa vad si io ce face ca no fi foc cu un amarat de Falcon 3D. Daca ie sa se duca se duce ( sa dus el bunicu saracu ). Pungi cu piese am.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#12 Useril este offline   radulp 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 832
  • Inregistrat: 09-August 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea/0751975329
  • Interests:elicoptere

Postat 08 October 2009 - 07:33 PM

Salut.Daca vei ajunge sa-i cunosti toate dedesubturile heliului Falcon ,si i-ti recomand asta, te vei distra cu oricare altul.Intradevar ,Falcon este un heli destul de greu de reglat si i-ti recomand ca toate suruburile sa le asiguri cu solutie ptr. blocat suruburi(loctite sau altele) sa nu mai ai treaba cu reglajele dupa zboruri.Legat de unghi (pich) la pale, sunt intrutotul de acord cu Morph in setarea normala.Vad ca ai statie Futaba T9 la care banuiesc ca ai 3 moduri de zbor.Modul 1 si modul 2 sa le faci dupa ce mai stapanesti heliul.Bafta la zbor!
0

#13 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2009 - 09:32 PM

Real Design nu e chiar incepator, stie cu telecomada :rolleyes:
In plus, eu zic ca ce am recomandat pentru normal, e ok chiar si pentru un incepator pe bune. Personal, nu recomand zborul fara pitch negativ deloc, macar -2 -3 grade sa fie disponibile. Daca vrea sa il imblanzesca are multiple variante: expo, dual rate, limitat end point, etc. La cele mai multe statii poate face asta dintr-un buton
Blade-ul meu, care a fost RTF si e considerat heli pentru incepatori a venit setat cu curbele alea, asa ca si E-flite zice ca sunt bune de inceput. Mai avea dual rate pus la 90% pe ciclic si se sugereaza in manual sa incepi cu 15% expo (desi nu era setat asa), daca nu esti deprins cu miscarile fine de stick
Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#14 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 09 October 2009 - 05:21 PM

Am reasamblat Falcon-ul si orice as face nu ajunge la un pitch mai mare de +/- 7 - 8 grade. Daca pun o echie mai lunga la servo de pitch nu mai asigura brat de 90 grade pe pozitia de zero, dar cum eu nu aveam nevoie de un pitch asa mare , asta este.
In vederea zborului am facut urmatoarele setari :

Cu stick de Thr pe mijloc ca pentru 3D :

Thr 100 - 50 - 0 - 50 - 100
Pitch 0 - 25 - 50 - 75 - 100 asta in grade inseamna - 8 - 0 - +7


Am facut o "marlanie" mecanica la statie ( Futaba T9CAP ) si anume am " pilit " dinti de la stick-ul de thr lasand doar doi pe mijloc. Acum stick-ul merge mult mai " fin " deci nu mai sare din dinte in dinte ( la un moment dat pt. hover era nevoie sa tii stick-ul intre zimti si scapa ). Cei doi de la mijloc ajuta sa simti discret fara sa opuna rezistenta punctul de zero.

Cum se comporta cu aceste setari :

se ridica destul de brusc vreo 25-30 cm si daca il duc la 1 - 1,5 metri inaltime pentru aterizare nu am control fin ci tot de la 25-30 cm cade .
Ma gandesc sa incerc urmatoarele modificari de setare :

1 - sa fac thr-curv astfel : 100 - 65 - 0 - 65 - 100 ca sa am turatie mai mare cand am un anumit pitch si sa se ridice cu un pitch mai mic nu sa coincida turatia mare si cu pitch mare
si sa salte brusc

sau :

2 - sa umblu la curba de pitch si sa il fac negativ 2 - 3 grade pe zero si sa am : - 8 -2 + 7


O fi bine !


Avand trenul de aterizare ajutator nu sunt probleme dar fara el ...... sigur cade pe o parte.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#15 Useril este offline   firedragon 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 502
  • Inregistrat: 04-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Padova(Italia)

Postat 09 October 2009 - 06:36 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Oct 9 2009, 05:21 PM, a spus:

Am reasamblat Falcon-ul si orice as face nu ajunge la un pitch mai mare de +/- 7 - 8 grade. Daca pun o echie mai lunga la servo de pitch nu mai asigura brat de 90 grade pe pozitia de zero, dar cum eu nu aveam nevoie de un pitch asa mare , asta este.
In vederea zborului am facut urmatoarele setari :

Cu stick de Thr pe mijloc ca pentru 3D :

Thr 100 - 50 - 0 - 50 - 100
Pitch 0 - 25 - 50 - 75 - 100 asta in grade inseamna - 8 - 0 - +7


Am facut o "marlanie" mecanica la statie ( Futaba T9CAP ) si anume am " pilit " dinti de la stick-ul de thr lasand doar doi pe mijloc. Acum stick-ul merge mult mai " fin " deci nu mai sare din dinte in dinte ( la un moment dat pt. hover era nevoie sa tii stick-ul intre zimti si scapa ). Cei doi de la mijloc ajuta sa simti discret fara sa opuna rezistenta punctul de zero.

Cum se comporta cu aceste setari :

se ridica destul de brusc vreo 25-30 cm si daca il duc la 1 - 1,5 metri inaltime pentru aterizare nu am control fin ci tot de la 25-30 cm cade .
Ma gandesc sa incerc urmatoarele modificari de setare :

1 - sa fac thr-curv astfel : 100 - 65 - 0 - 65 - 100 ca sa am turatie mai mare cand am un anumit pitch si sa se ridice cu un pitch mai mic nu sa coincida turatia mare si cu pitch mare
si sa salte brusc

sau :

2 - sa umblu la curba de pitch si sa il fac negativ 2 - 3 grade pe zero si sa am : - 8 -2 + 7


O fi bine !


Avand trenul de aterizare ajutator nu sunt probleme dar fara el ...... sigur cade pe o parte.

 

lol ce curba ai bagat!!! de ce nu te inspiri si tu de la alte elicoptere?? nu as vrea sa il am la 2 metri si sa dau stich thr la mijloc, cred ca devine incontrolabil, pana la 25%stick thr tre sa ai dai un 65%thr sa devina stabil, apoi pana la 75% mai bagi un 75%thr, apoi la max 100. daca ai asa cred ca devine economicos, asa e la mine pe normal sa nu ia multa baterie adica pentru incepatori si ca sa nu fie prea reactiv. iar la mijloc baga pitch 5 si vezi ce thr tre sa ai sa tina in hover la pitch5. cam asa e o curba normala. eu zic ca ai pilit degeaba bunatate de telecomanda. mai bine iti faci mana si setezi bine curbele....parerea mea
Videoclipurile mele Spektrum DX8

elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp

planor multiplex cularis

)Imagine postata
0

#16 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 09 October 2009 - 07:09 PM

Poate nu m-am exprimat eu bine si sigur nici nu am inteles ce trebuie sa fac.
Mai explic odata ce am facut poate corectez ceva :

Thr curve :

1 ) Stick-ul thr este la mijloc. In sus se accelereaza cu pas pozitiv, in jos se accelereaza cu pas negativ.
2 ) Ca motorul sa nu porneasca in acest punct la valoarea de mijloc din cele 5 puncte ale curbei de thr am pus 0 ( zero )
3 ) Ca motorul sa se accelereze treptat si in sus si in jos am pus la punctele curbei de thr de langa cel de mijloc ( zero ) valorile 50 iar la punctele din extreme valorile 100. "Curba" arata ca litera "V" cu varful jos pe axa X , iar la mijloc este " taiata " de linia orizontala din softul statiei.

Aici nu am inteles cum pot sa pun Thr 100 90 100 cum au spus colegii mai sus putin sau cum a spus Vlad1 Thr 100,80,60,80,100 ( sau au alte statii cu alt soft ) caci daca pun 90 sau 60 pe punctul de mijloc motorul pleaca turat aproape la maxim sau 60 % .

4 ) Curba de pitch este facuta cu rigla asa incat in punctul de zero am 0 grade iar la capete am + 7 si - 8 grade.

Rezulta de aici ca daca duc stick - ul de thr de la mijloc ( zero ) catre jumatatea distantei dintre zero ( deci la val 50 ) si maxim am probabil 4 - 5 grade pitch - nu am masurat . De aceea am intrebat la inceput daca setez gradele de pitch doar mijloc si capete iar pe traseu iese ce iese .

Mai departe nu mai stiu.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 09 October 2009 - 07:13 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#17 Useril este offline   firedragon 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 502
  • Inregistrat: 04-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Padova(Italia)

Postat 09 October 2009 - 07:23 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Oct 9 2009, 07:09 PM, a spus:

Poate nu m-am exprimat eu bine si sigur nici nu am inteles ce trebuie sa fac.
Mai explic odata ce am facut poate corectez ceva :

Thr curve :

1 ) Stick-ul thr este la mijloc. In sus se accelereaza cu pas pozitiv, in jos se accelereaza cu pas negativ.
2 ) Ca motorul sa nu porneasca in acest punct la valoarea de mijloc din cele 5 puncte ale curbei de thr am pus 0 ( zero )
3 ) Ca motorul sa se accelereze treptat si in sus si in jos am pus la punctele curbei de thr de langa cel de mijloc ( zero ) valorile 50 iar la punctele din extreme valorile 100. "Curba" arata ca litera "V" cu varful jos pe axa X , iar la mijloc este " taiata " de linia orizontala din softul statiei.

Aici nu am inteles cum pot sa pun Thr 100 90 100 cum au spus colegii mai sus putin sau cum a spus Vlad1 Thr 100,80,60,80,100 ( sau au alte statii cu alt soft ) caci daca pun 90 sau 60 pe punctul de mijloc motorul pleaca turat aproape la maxim sau 60 % .

4 ) Curba de pitch este facuta cu rigla asa incat in punctul de zero am 0 grade iar la capete am + 7 si - 8 grade.

Rezulta de aici ca daca duc stick - ul de thr de la mijloc ( zero ) catre jumatatea distantei dintre zero ( deci la val 50 ) si maxim am probabil 4 - 5 grade pitch - nu am masurat . De aceea am intrebat la inceput daca setez gradele de pitch doar mijloc si capete iar pe traseu iese ce iese .

Mai departe nu mai stiu.

 

pai daca zbori cu 0 la mijloc o sa fie nasol cu crash poate. cu cat variezi mai mult turatia si mai repede cu atat o simti la gyro. se pleaca cu 0 de jos si pitch de la 0 la 100. asa se decoleaza. apoi in zbor se dau drumu la curbe de tip sport thr 90-80-90 si pitch de la negativ -5, la 9, sau 3d thr 100-90-100 si pitch -9..9. de decolat toti pleaca pe curba standard apoi schimba in zbor, iar la aterizare se intorc pe standard. mai studiaza. eu iti spun ca nu are ce cauta thr 0 la mijloc, motorul nu are de ce sa se opreasca in zbor, ai variatie prea mare pe motor, sub 60%thr heli devine instabil  si greu controlabil.....nu e bine!!!! modurile de zbor se schimba de la contactul cu trei pozitii. tu pleaca de la 0 -65-70-75-100 si pitch 0-1-5-7-9 iar cand o sa evoluezi si o sa intelegi o sa iti setezi si 3d cu pitch negativ
Videoclipurile mele Spektrum DX8

elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp

planor multiplex cularis

)Imagine postata
0

#18 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 09 October 2009 - 07:56 PM

Vezi postareafiredragon, la Oct 9 2009, 08:23 PM, a spus:

 

pai daca zbori cu 0 la mijloc o sa fie nasol cu crash poate. cu cat variezi mai mult turatia si mai repede cu atat o simti la gyro. se pleaca cu 0 de jos si pitch de la 0 la 100. asa se decoleaza. apoi in zbor se dau drumu la curbe de tip sport thr 90-80-90 si pitch de la negativ -5, la 9, sau 3d thr 100-90-100 si pitch -9..9. de decolat toti pleaca pe curba standard apoi schimba in zbor, iar la aterizare se intorc pe standard. mai studiaza. eu iti spun ca nu are ce cauta thr 0 la mijloc, motorul nu are de ce sa se opreasca in zbor, ai variatie prea mare pe motor, sub 60%thr heli devine instabil  si greu controlabil.....nu e bine!!!! modurile de zbor se schimba de la contactul cu trei pozitii. tu pleaca de la 0 -65-70-75-100 si pitch 0-1-5-7-9 iar cand o sa evoluezi si o sa intelegi o sa iti setezi si 3d cu pitch negativ


Gata am inteles ! Acum sa fac sapaturi sa vad cum schimb Idl-up normal si Idl-up 3D ca nu am priceput cum se selecteaza un switch pentru a comuta.

Multumesc de informatie ! Puteam sa incerc eu pana la calendrele grecesti cum incepusem !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#19 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 09 October 2009 - 08:15 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Oct 9 2009, 08:56 PM, a spus:

Gata am inteles ! Acum sa fac sapaturi sa vad cum schimb Idl-up normal si Idl-up 3D ca nu am priceput cum se selecteaza un switch pentru a comuta.

Multumesc de informatie ! Puteam sa incerc eu pana la calendrele grecesti cum incepusem !


Salut GIGI,

1 CITESTE IN MANUAL CE COMUTATOR CU TREI POZITII POTI SA-L FOLOSETI pentru tipul de zbor N; I1 SI I2.
2 se comuta pe i1 la sol cand esti cu gazul aprox 40% ( nu se intimpla nimic deoarece ai pas negativ )si i2 cand esti in zbor (diferenta este ca in mod i2 este mai agresiv)

Bafta
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#20 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 October 2009 - 08:20 PM

Vezi postareafiredragon, la Oct 9 2009, 08:23 PM, a spus:

 

pai daca zbori cu 0 la mijloc o sa fie nasol cu crash poate. cu cat variezi mai mult turatia si mai repede cu atat o simti la gyro. se pleaca cu 0 de jos si pitch de la 0 la 100. asa se decoleaza. apoi in zbor se dau drumu la curbe de tip sport thr 90-80-90 si pitch de la negativ -5, la 9, sau 3d thr 100-90-100 si pitch -9..9. de decolat toti pleaca pe curba standard apoi schimba in zbor, iar la aterizare se intorc pe standard. mai studiaza. eu iti spun ca nu are ce cauta thr 0 la mijloc, motorul nu are de ce sa se opreasca in zbor, ai variatie prea mare pe motor, sub 60%thr heli devine instabil  si greu controlabil.....nu e bine!!!! modurile de zbor se schimba de la contactul cu trei pozitii. tu pleaca de la 0 -65-70-75-100 si pitch 0-1-5-7-9 iar cand o sa evoluezi si o sa intelegi o sa iti setezi si 3d cu pitch negativ

Asta am spus si eu cu alte cuvinte dar se pare ca toti vor ca RD sa inceapa cu pas negativ serios si sa-l dea de pamant. Repet, desi stiu ca vorbesc degeaba.... pas de la 0 la vreo +6 grade pe toata cursa (de jos pana sus) si cand vrea sa progreseze mai schimba....
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#21 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 09 October 2009 - 08:24 PM

Eu nu am stiut ca se decoleaza/aterizeza cu stick-ul setat de jos si se zboara 3D cu el pe mijloc dar cu motorul turat tot timpul si jonglat doar din pitch. am crezut ca se foloseste tot timpul de la mijloc daca vrei 3D sau normal.

Acum stiu - ma antrenez pe normal si cand nu oi avea ce mai " face " cu modelul " comut " pe autodistrugere !
Ma pacalit simulatorul P H O E N I X caci acolo decolam/aterizam si zburam cu thr pe mijloc - asa sa setat . Si in simulator pot comuta pe Idl 1 si Idl 2 ?

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 09 October 2009 - 08:28 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#22 Useril este offline   firedragon 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 502
  • Inregistrat: 04-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Padova(Italia)

Postat 09 October 2009 - 10:27 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Oct 9 2009, 08:24 PM, a spus:

Eu nu am stiut ca se decoleaza/aterizeza cu stick-ul setat de jos si se zboara 3D cu el pe mijloc dar cu motorul turat tot timpul si jonglat doar din pitch. am crezut ca se foloseste tot timpul de la mijloc daca vrei 3D sau normal.

Acum stiu - ma antrenez pe normal si cand nu oi avea ce mai " face " cu modelul " comut " pe autodistrugere !
Ma pacalit simulatorul P H O E N I X caci acolo decolam/aterizam si zburam cu thr pe mijloc - asa sa setat . Si in simulator pot comuta pe Idl 1 si Idl 2 ?


pacat de statie, dintii aia nu sunt degeaba facuti!!! la simulator daca setezi statia si dai din switch cred ca o sa se poata. nu ai vad rostul sa te chinui. daca inveti pe simulator cu thr 100% si pitch de la foarte negativ la foarte pozitiv, adica un heli foarte agresiv, in realitate o sa ti se para foarte fain chiar si pe sport. Totusi pe 3d e alta treaba, nu mai face asa galagie ca is palele  mai drepte dar simti ca e ceva care vrea sa-ti ia gatul. incearca sa setezi treptat statia. nu comuta pe sport decat daca esti foarte bun la normal, si apoi dupa ce esti bun pe sport poti trece la 3d. Orice pas prea mare inseamna crash, bani aruncati si timp pierdut. Cu pasi mai mici e mai bine
Videoclipurile mele Spektrum DX8

elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp

planor multiplex cularis

)Imagine postata
0

#23 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 02 February 2010 - 09:45 PM

A aparut o problema mica si anume : am cele trei setari Normal ,Sport , si 3D toate cu 0 ( zero ) grade cu stick-ul la mijloc iar cand decolez in Normal Mode
heli este prea agresiv si se ridica brusc si la fel de brusc cade cand il aterizez - de asemenea are o oscilatie stanga/dreapta din coada pana se ridica 1-2 metri dupa care oscilatia dispare.
Setarea corecta din manual spune ca avand stick-ul la miloc ar trebui sa am + 5 grade si o turatie cam de 65-70 %.
In cazul meu cand am turatie de 65-70 % am 0 ( zero ) grade si cand am + 5/ + 6 grade deja turatie este crescuta mult.

Din curba de turatie sa fie aceasta problema - sa mai reduc curba de thr asa incat, cand am +5 grade sa am si acceleratie 65-70 % ?

P.S.

In celelalte moduri nu am mai intrat ca prea era nervos si abia il pun jos.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#24 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 02 February 2010 - 10:07 PM

Cred ca trebuie sa mai umbli si pe la mecanica platoului . Esti sigur ca e reglat cum trebuie?.CATER PUNCTE ( CURBE AI LA STATIE?)
ADOR VITEZA!!!
0

#25 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1567
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 02 February 2010 - 10:11 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Feb 2 2010, 09:45 PM, a spus:

A aparut o problema mica si anume : am cele trei setari Normal ,Sport , si 3D toate cu 0 ( zero ) grade cu stick-ul la mijloc iar cand decolez in Normal Mode
heli este prea agresiv si se ridica brusc si la fel de brusc cade cand il aterizez - de asemenea are o oscilatie stanga/dreapta din coada pana se ridica 1-2 metri dupa care oscilatia dispare.
Setarea corecta din manual spune ca avand stick-ul la miloc ar trebui sa am + 5 grade si o turatie cam de 65-70 %.
In cazul meu cand am turatie de 65-70 % am 0 ( zero ) grade si cand am + 5/ + 6 grade deja turatie este crescuta mult.

Din curba de turatie sa fie aceasta problema - sa mai reduc curba de thr asa incat, cand am +5 grade sa am si acceleratie 65-70 % ?

P.S.

In celelalte moduri nu am mai intrat ca prea era nervos si abia il pun jos.



salut RD
trebuie sa iei in calul 2 chestii:

1.trimarea se schimba cand schimbi fazele
2." stickul pe mijloc" nu e suficient-foloseste o rigla de pas si regleaza curbele in asa fel incat sa ai zero grade cand stick-ul e pe mijloc

probabil la tine sunt diferente mari de pas si cans schimbi evident ca le vei simti.

parerea mea ca sa ignori setarea cu+ 5 grade la mijloc , tocmai pentru ca vei simti trecerea dintre faze si in iddle 1 trebuie sa ai 0 pe mijloc petru simetricitate.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#26 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2010 - 10:48 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Feb 2 2010, 09:45 PM, a spus:

A aparut o problema mica si anume : am cele trei setari Normal ,Sport , si 3D toate cu 0 ( zero ) grade cu stick-ul la mijloc iar cand decolez in Normal Mode
heli este prea agresiv si se ridica brusc si la fel de brusc cade cand il aterizez - de asemenea are o oscilatie stanga/dreapta din coada pana se ridica 1-2 metri dupa care oscilatia dispare.
Setarea corecta din manual spune ca avand stick-ul la miloc ar trebui sa am + 5 grade si o turatie cam de 65-70 %.
In cazul meu cand am turatie de 65-70 % am 0 ( zero ) grade si cand am + 5/ + 6 grade deja turatie este crescuta mult.

Din curba de turatie sa fie aceasta problema - sa mai reduc curba de thr asa incat, cand am +5 grade sa am si acceleratie 65-70 % ?

P.S.

In celelalte moduri nu am mai intrat ca prea era nervos si abia il pun jos.

Nu prea inteleg de ce tii mortis sa ai 0 grade la mijloc. Pentru aterizari line eu folosesc o curba de la +2 la +6 grade, adica cu +4 la mijloc. Si in celelalte moduri am cam +4 la centru. Dar chiar si asa, nu e musai sa ai aceeasi inclinatie a palelor la mijloc, mai ales daca ai o statie decenta care foloseste si un delay la trecerea de la un mod la altul. O sa urce sau sa coboare putin elicopterul la trecerea intre moduri.... si ce daca? Ai grija sa nu schimbi modurile la 30cm deasupra solului si gata.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#27 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 03 February 2010 - 08:24 AM

Cred ca nu m-am facut inteles :

1 - cu zero grade si pe Normal avand stick-ul la mijloc m-au sfatuit cei care zboara heli nu bine ci foarte bine - stiti voi despre cine este vorba, nu e frumos sa dau nume, au spus ca asa este bine si asa am facut - NO COMMENT.
2 - nu am analizat problemele care ar aparea la trecerea dintr-un mod in altul ci problema este STRICT in modul Normal.
3 - toate setarile mecanice sunt O.K. facute si cu rigla de unghi.
3 - revenind : setarea clasica data in manual pentru Normal ( pe care eu NU AM RESPECTAT-O ) este :

thr 0-40-65-80-100
pitch 3 +5 +10

iar eu AM setarea urmatoare

thr 0-40-65-80-100
pitch -3 0 +10

Se observa ca in varianta clasica la + 5 grade am 65 % turatie si asta ar fi zona buna de Hover in schimb in varianta cu stick-ul pe mijloc la 65 % turatie am abia 0 ( zero grade ) si turatia va creste simtitor pana se vor atinge +5 grade pitch.
Aici este intrebarea : este corect, mai are cineva setarea asta , se poate ajusta ceva etc.

Multumesc !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 03 February 2010 - 08:31 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#28 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2010 - 10:25 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Feb 3 2010, 08:24 AM, a spus:

Cred ca nu m-am facut inteles :

1 - cu zero grade si pe Normal avand stick-ul la mijloc m-au sfatuit cei care zboara heli nu bine ci foarte bine - stiti voi despre cine este vorba, nu e frumos sa dau nume, au spus ca asa este bine si asa am facut - NO COMMENT.
2 - nu am analizat problemele care ar aparea la trecerea dintr-un mod in altul ci problema este STRICT in modul Normal.
3 - toate setarile mecanice sunt O.K. facute si cu rigla de unghi.
3 - revenind : setarea clasica data in manual pentru Normal ( pe care eu NU AM RESPECTAT-O ) este :

thr 0-40-65-80-100
pitch 3 +5 +10

iar eu AM setarea urmatoare

thr 0-40-65-80-100
pitch -3 0 +10

Se observa ca in varianta clasica la + 5 grade am 65 % turatie si asta ar fi zona buna de Hover in schimb in varianta cu stick-ul pe mijloc la 65 % turatie am abia 0 ( zero grade ) si turatia va creste simtitor pana se vor atinge +5 grade pitch.
Aici este intrebarea : este corect, mai are cineva setarea asta , se poate ajusta ceva etc.

Multumesc !

Nu cred ca este o contradictie intre ce am zis eu si cei priceputi de care zici. Nu e o regula generala, mai faci si dupa simturile tale, preferintele tale, si mai ales dupa stilul de pilotaj. Daca ei folosesc o plaja mare a pasului este pentru ca fac figuri complexe care cer acest lucru. La nivelul lor nu mai conteaza ca elicopterul vine brusc la aterizare, oricum vor ateriza bine. Daca tu ai probleme cu aterizarea si decolarea ti-am sugerat sa inmoi curba, si in felul asta vei avea control mai bun asupra coborarilor dar plaja de pitch mai mica. Pas negativ ai nevoie doar la zbor inversat si la autorotatie (voita sau de nevoie). Daca nu poti face nici una din astea la ce iti trebuie pasul negativ? Si nu iti face probleme ca te obisnuiesti asa, cand treci la alt nivel schimbi atunci curbele, obisnuinta se regleaza rapid. Concluzia: in loc sa te iei dupa parerile noastre, uneori contradictorii, mai bine iesi cu el pe camp si incearca cu diverse setari si vezi ce ti se potriveste.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#29 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 03 February 2010 - 10:35 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Feb 2 2010, 09:45 PM, a spus:

Din curba de turatie sa fie aceasta problema - sa mai reduc curba de thr asa incat, cand am +5 grade sa am si acceleratie 65-70 % ?



Da. Pune 50-55% pe throtle la mijloc.
0

#30 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 03 February 2010 - 11:49 AM

Vezi postareamisumat, la Feb 3 2010, 10:25 AM, a spus:

Nu cred ca este o contradictie intre ce am zis eu si cei priceputi de care zici. Nu e o regula generala, mai faci si dupa simturile tale, preferintele tale, si mai ales dupa stilul de pilotaj. Daca ei folosesc o plaja mare a pasului este pentru ca fac figuri complexe care cer acest lucru. La nivelul lor nu mai conteaza ca elicopterul vine brusc la aterizare, oricum vor ateriza bine. Daca tu ai probleme cu aterizarea si decolarea ti-am sugerat sa inmoi curba, si in felul asta vei avea control mai bun asupra coborarilor dar plaja de pitch mai mica. Pas negativ ai nevoie doar la zbor inversat si la autorotatie (voita sau de nevoie). Daca nu poti face nici una din astea la ce iti trebuie pasul negativ? Si nu iti face probleme ca te obisnuiesti asa, cand treci la alt nivel schimbi atunci curbele, obisnuinta se regleaza rapid. Concluzia: in loc sa te iei dupa parerile noastre, uneori contradictorii, mai bine iesi cu el pe camp si incearca cu diverse setari si vezi ce ti se potriveste.


Probabil asa este ! - dar atunci cand nu esti dibaci nici nu poti spune ca ai simturi sau preferinte si cu atat mai putin un stil de pilotaj. Am fost sfatuit cum am
spus mai sus cu mentiunea ca asa e bine sa te obisnuiesti chiar incepator fiind nu sa stai sa cautii " mijlocul " mai tarziu .
Sau putem sa facem o statistica : cati din colegii nostrii de helii ( asi, priceputi sau incepatori ) au astfel de setare, cati au pus arc pe stick-ul de thr si tot asa.
Concluzie :

1- fie faci cum fac majoritatea
2 - fie esti unic - THE ONE !

P.S.

Mi-ar fi mai de ajutor sa gasim o rezolvare concreta la situatia pezentata de mine daca stie cineva - daca nu asta este si o sa iau pe incercate pana gasesc
" stilul " de pilotaj care ma " prinde ".
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu