Modelism - RHC Forum: determinare corecta CG - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

determinare corecta CG 2 aplicatii - 2 valori

#1 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 31 March 2010 - 09:15 AM

ca tot m-a tinut in casa o raceala naspa, m-am mai jucat un pic cu cele 2 aplicatii de aflare a CG-ului.

iata 2 capturi de ecran:
Fisier atasat  Clip.jpg (156.17K)
Number of downloads: 769
Fisier atasat  Clip_2.jpg (217.9K)
Number of downloads: 724

in prima aplicatie, valoarea CG-ului este 180, in a doua aplicatie valoare CG-ul este 151.

dar, in prima aplicatie AP-ul este identic ca valoare cu CG-ul din a doua aplicatie.

so, care valoare este corecta pana in final?
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#2 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 31 March 2010 - 10:20 AM

Vezi postareaALLEN, la Mar 31 2010, 10:15 AM, a spus:

ca tot m-a tinut in casa o raceala naspa, m-am mai jucat un pic cu cele 2 aplicatii de aflare a CG-ului.

iata 2 capturi de ecran:
Atasament Clip.jpg
Atasament Clip_2.jpg

in prima aplicatie, valoarea CG-ului este 180, in a doua aplicatie valoare CG-ul este 151.

dar, in prima aplicatie AP-ul este identic ca valoare cu CG-ul din a doua aplicatie.

so, care valoare este corecta pana in final?

cred ca prima varianta este mai aproape de realitate;asta daca faci comparatie cu valoarea estimata la cca 1/3 fata de bordul de atac si dc vad bine ca dimensiunea e de 580,cred ca 190 fata de 180 e mai apropiata decat fata de 150. :(
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#3 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 31 March 2010 - 10:48 AM

Am folosit a doua varianta fara succes. Era sa imi vina in cap avionu.
DT
0

#4 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 31 March 2010 - 10:53 AM

Eu vad ca prima aplicatie ia in considerare ampenajul, al doilea nu.
0

#5 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 31 March 2010 - 12:57 PM

deci, ca sa-ncepem cu concluzia, CG-ul corect cf. aplicatiilor este la 180mm...?
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#6 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 01 April 2010 - 07:27 AM

In cazul zlinului 726 facut de mine am utilizat urmatoarele metode:

1. http://adamone.rchom...com/cg_calc.htm

2. http://fwcg.3dzone.dk/?wing_span=91.2&...how_mac_lines=0

3. http://modelism-universal.uv.ro/determinar...de_greutate.htm

4. Fisier atasat  cg_ul.JPG (34.45K)
Number of downloads: 298

In cazul meu variantele 2,3 si 4 au dat rezultate asemanatoare iar avionul a zburat ok cu CG-ul la 18,5% din CMA conform variantelor 2,3 si4.

Bafta.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#7 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1885
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 01 April 2010 - 08:26 AM

Si inca unu. :unsure: Pentru medie....
Fisier atasat  W_Laengs4_v25.zip (297.31K)
Number of downloads: 129
E ca si cum ai merge la mai multi doctori nu? :D
Numaibine
0

#8 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 01 April 2010 - 08:31 AM

Vezi postareaHorja, la Apr 1 2010, 09:26 AM, a spus:

Si inca unu. :unsure: Pentru medie....
Atasament W_Laengs4_v25.zip
E ca si cum ai merge la mai multi doctori nu? :D
Numaibine


Pe acesta il utilizez si eu . Pana acum n-am ce sa-i reprosez....
0

#9 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 01 April 2010 - 09:15 AM

yummmiii

Horja, softul e chiar mistocut, mai empiric, dar ii fain.

chiar aseara m-am mai documentat o idee despre determinarea CG-ului la modele. e un intreg calcul, care tine cont de f multe variabile. daca, de ex., chinezul da o gaura de fixare a aripii cu 1 mm mai jos sau mai sus, ai deja un alt unghi de incidenta, acesta modificand din start pozitia CG-ului cu cativa mm. bine, in cazurile noastre, CG-ul are o marja de x% fata de ce zice producatorul, fiecare pozitionand CG-ul in functie de cum ii place sa zboare (patern, 3D, scale).
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#10 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2285
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 02 April 2010 - 04:53 PM

Inca un programel.

Fisier atasat  center_of_gravity_version_2.zip (53.37K)
Number of downloads: 78

Toate determina corect AC -ul.

Daca ai ampenajul profilat, trebuiesc introduse si datele acestuia in calcul. Daca ampenajul este scandura plana, atunci CG -ul este cam la 2-5 % in spatele AC -ului.

@ALLEN - la tine ampenajul este profilat, deci ar trebui sa tii cont de solutia oferita de primul program folosit de tine si de cea oferita de cel pe care l-am postat aici.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#11 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2285
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 02 April 2010 - 05:11 PM

La Calypso ma confrunt si eu cu aceeasi dilema. CG-ul din plan este la 162 - 167 mm iar din programele de calcul obtin valori intre 119 - 152 mm. Cred ca la primul zbor o sa plec cu 135 mm care a iesit din constructie fara adaugare de Pb. In prima poza se vede distanta dintre punctele insemnate cu marker albastru pe intradosul aripii in fata servo-lock -urilor.
Oricum, la primul zbor este de preferat sa fie mai greu de bot, decat mai greu de coada. Raul cel mai mic .... ;)

Fisier atasat  Calypso_96.JPG (261.99K)
Number of downloads: 125 Fisier atasat  Calypso_98.JPG (152.59K)
Number of downloads: 112

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 02 April 2010 - 05:18 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#12 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 02 April 2010 - 06:03 PM

@Eraser: perfect de acord cu tine, numai ca, la mine e ceva mai multa bataie de cap.

iti spun si de ce: motorul folosit de mine, mintor 55cc, este cu aprox 400-500g mai usor decat 3W sau DL tot de 55cc.
de aici si problema cu centrajul. de aceea, din pura curiozitate, m-am dus la linkul cu prima aplicatie postata.
cand am vazut ca intre ceea ce da producatorul si ceea ce imi da aplicatia este o diferenta semnificativa, am zis sa va intreb si pe voi.
de ex. cu 350g Pb in bot am iesit cu CG-ul la 186mm fata de bordul de atac.

tot centrajul l-am facut cu rezervorul gol. numai ca rezervorul este pozitionat in fata cg-ului, ceea ce la decolare, ar fi OK, problema se pune la aterizare, cand CG-ul se va modifica, venind cu rezervorul, sa zicem, aproape gol.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#13 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 02 April 2010 - 06:06 PM

pai pune rezervorul pe CG. La benzinare nu trebuie sa stea in bot deoarece carburatorul vine cu pompa pe membrana. Asta e unul din beneficiile motorului pe benzina!


0

#14 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2285
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 02 April 2010 - 07:48 PM

La toate modelele, centrajul se face cu rezervorul gol. Daca rezervorul este mare si amplasat la distanta mare in fata CG -ului, atunci va trebui sa il centrezi cu rezervorul 1/2 plin. Recunosc ca nu am urmarit topicul tau din kit review, dar tu nu ai pus rezervorul intre aripi, in dreptul tubului ?

La Calypso rezervorul este intrat in aripa vreo 50 mm ( are un decupaj ) si am fost nevoit sa folosesc un motor cu pompa Perry ( HB PDP "Blitz" 40 din 1983 ). Distanta dintre centrul rezervorului si BA este cam 60 mm, deci cam 200 mm fata de CG. Am simulat umplerea rezervorului prin adaugarea baretelor de Pb de 60 g. La primele doua nu se simte nimic, abia la a treia incepe sa se lase putin de bot. Chestia e ca daca deplasez modelul pe suport cu 2 mm mai in spate, deja am compensat cele 60 g de pe rezervor. Rezervorul este de 260 ml, deci cam 220 g la decolare => cam 7 mm deplasare a CG -ului mai in fata la decolare.
Eu zic ca din 130 - 150 mm, la mine, 7 mm nu e mult ( cam 4 % ).
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#15 Useril este offline   worms 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1345
  • Inregistrat: 20-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 04 April 2010 - 11:12 PM

am si eu o rugamine(scuze ALLEN ca m-am bagat in topicul tau), pentru modelul de mai jos ce formula folosesc ? sau poate ma poate indruma cineva cu experienta in domeniu ca eu sunt praf.nu-mi pot permite sa ratez CG -ul corect :rolleyes:

Fisiere atasate


0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu