Modelism - RHC Forum: Link-uri profundor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Link-uri profundor asa nu / asa da

#1 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 02 April 2010 - 09:57 AM

Oripilat la vederea unui sistem de actionare a unui profundor, m-am hotarat sa nu las proprietarul sa faca o prostie si am trecut la fapte.


Fisier atasat  22___su26_comenzi_profundor.JPG (56.95K)
Number of downloads: 936


I-am zis (cat am putut de gentil, sa nu se supere): "Io dau cu paru', nu zic... nu e bine!"
www.redsky.ro
0

#2 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 02 April 2010 - 10:00 AM

Proprietarul: "No, hai, zi tu daca esti dastept..."


Si m-am apucat de lucru.
Proiectarea s-a realizat in cel mai bun program de CAD disponibil momentan: doodle.


Iata ce a iesit.


Fisier atasat  link_profundor.jpg (45.87K)
Number of downloads: 852
www.redsky.ro
0

#3 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 02 April 2010 - 10:03 AM

Dupa studierea indelungata a proiectului, proprietarul a trecut la fapte.


Taiat, demontat, gaurit, masurat, astupat, montat si gata.

Totul functioneaza perfect acuma (citat din el): "in felul acesta, am acum cu EPA la 100% curse maxime la profundor, egale si pe tras si pe impins."


Fisier atasat  25___su26_.JPG (96.7K)
Number of downloads: 817
www.redsky.ro
0

#4 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 02 April 2010 - 10:08 AM

:) io mi-s propretarul cu pricina.

si n-am de ce sa ma supar, mai ales ca nu m-ai lasat in prostie si m-ai luminat.

multzam mult.

acu, ar fi bine sa dezvolti un pic teoria cu sistemul respectiv, asa cum mi-ai dezvoltat si mie pe YM, ca avem ce invata din aceste treburi.

PS: is dator la tine cu MUUULTE BERi, le vei primi la A-51!
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#5 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1885
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

  Postat 02 April 2010 - 01:42 PM

PS: is dator la tine cu MUUULTE BERi, le vei primi la A-51!
[/quote]

Pai bre Allen-utz
Vazui eu ca le ai cu ACAD-ul matali?
Cum e posibil asa rusinica? He?
Si tot la aceeasi "tradare"?

Numai Sarbatori cu BIne

PS Arhimede in legatura cu parghiile a zis:"Dati-mi un punct de sprijin si eu rastorn lumea"
PS: PS Buuun , ia sa videm noi cine mai are su negru.........

Aceasta postare a fost editata de Horja: 02 April 2010 - 01:51 PM

0

#6 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 02 April 2010 - 01:55 PM

nenea Horja, cu cad-ul ma descurc, nu f bine dar deh, atat cat am nevoie.

cat despre greseala... o recunosc si mi-o asum. m-am grabit sa vaz modelul gata si nu am tinut cont de linck-urile respective. dar na, bine ca avem mereu pe cineva "care sa ne traga de urechi pt dumele facute".

si da, de la aceeasi tradate, hi hi hi. ii gata, astept doar sa am timp sa-l scot.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#7 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 02 April 2010 - 03:14 PM

Nu era suficient sa mai infiletati putin articulatiile pe tija?

Fisiere atasate


0

#8 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 02 April 2010 - 08:28 PM

Vezi postarealiviu_vladut, la Apr 2 2010, 04:14 PM, a spus:

Nu era suficient sa mai infiletati putin articulatiile pe tija?


Eu zic ca cele doua axe (verzi) erau destul de paralele, ceea ce nu implica o scurtare a tijei.
Pe langa faptul ca nu avea unghiuri de 90 de grade in pozitia 0, se pare ca si parghiile erau inegale. Lucru nu chiar asa de grav daca se proiecteaza miscarea corecta.
EPA simetrice se obtine numai daca "jos" sint unghiuri drepte. Altfel se obtine diferential mecanic.

Fisier atasat  22___su26_comenzi_profundor.JPG (87.64K)
Number of downloads: 609
www.redsky.ro
0

#9 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 02 April 2010 - 09:05 PM

Cu parere de rau, eu tot nu inteleg de ce trebuie sa formeze un unghi de 90 grade. Un paralelogram indiferent cat il aplatizezi va avea tot timpul laturile paralele. Inegalitatea in miscari venea probabil de la faptul ca bratele formau un trapez, nu pentru ca nu formau unghiuri drepte.
0

#10 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1885
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

  Postat 03 April 2010 - 07:38 PM

Vezi postarealiviu_vladut'l date='Apr 2 2010, 10:05 PM a spus:

Cu parere de rau, eu tot nu inteleg de ce trebuie sa formeze un unghi de 90 grade. Un paralelogram indiferent cat il aplatizezi va avea tot timpul laturile paralele. Inegalitatea in miscari venea probabil de la faptul ca bratele formau un trapez, nu pentru ca nu formau unghiuri drepte.


Liviu daca intr-adevar vrei sa intelegi ai doua variante:
1. ACAD
2. Linie echer compas si cartea de geometrie.
Pleci de la premizele reale:
a. bratul servo cu o axa fixa care se poate roti 40 sau 60 grade intr-o parte sau alta
b. profundorul cu echiile montate.si care se roteste pe balamele.La fel axa fixa.
Pune gaurile la echii si brat servo unde crezi tu ca e bine roteste si vezi ce se intampla cu distantele care ar reprezenta tijele respectiv cablurile de actionare.
Succes

Aceasta postare a fost editata de Horja: 03 April 2010 - 07:41 PM

0

#11 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 03 April 2010 - 08:52 PM

Cred ca (in cazul paralelogramului), unghiul in discutie influenteaza momentele mecanice si fortele de prin mecanism, cursele fiind egale stanga-dreapta si daca nu e de 90. O mica problema ar mai putea fi legata de jocuri, dar nu e cazul acum.Mereu foloseam pozitia aia cu 90 grade dar nu m-am gandit niciodata serios de ce o fac.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 03 April 2010 - 08:53 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#12 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2010 - 09:44 PM

Ca sa ai aceeasi unghi de rotatie al suprafetei in ambele sensuri, e musai sa respectati desenul lui Red Sky. Nu uitati ca bratul de la servo e mai mic de obicei decat cel de la echie, deci avem un trapez, nu un paralelogram; pt. a avea curse egale stanga-dreapta, trapezul trebuie sa fie dreptunghic in punctul neutru.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#13 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 03 April 2010 - 11:06 PM

La paralelogram nu are nici o importanta pozitia elementelor, la arborele condus se copiaza ce e la cel motor, indiferent de unghiurile din pozitia neutra.
Poti face o schita sau ai un link spre varianta cu trapez asa cum explici?
Ca vreau sa o fac intr-un soft de grafica. Intuitia imi spune sa unghiurile vor fi apropiate ca valoare dar nu egale la varianta cu trapez, oricum ai lua-o.
Posibil ca diferenta sa nu conteze la aeromodel, vorbesc doar din punct de vedere geometric.

PS. Am incercat doua variante posibile, una in care tija este inaltimea trapezului si una in care distanta intre centrele de rotatie este inaltimea. Nici una nu da valorile asteptate. Sunt apropiate dar nu egale.
La lungimile mici ale bratelor asa cum sunt ele in realitate (brat poate mai mic la servo dar nu cu mult) si lungimi ceva mai mari ale tijelor, diferentele nu influenteaza semnificativ unghiurile suprafetei controlate. Poate gresesc, ca mai am obiceiul sa incurc formulele si calculez la alea in spatiu cu formulele de la plan...
As aproxima comportamentul fara mare bataie de cap, cu cel al unui paralelogram, in ce ne intereseaza. Cred ca cel mai usor e sa vorbim cu cote concrete si vedem dupa daca diferenta poate fi considerata mare sau acceptabila, si pentru ce anume. Raman la ideea ca pozitiile sunt mai importante pentru forte si momente, decat pentru simetria miscarii.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 03 April 2010 - 11:30 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#14 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 03 April 2010 - 11:55 PM

Ma bucur sa aflu ca sunteti de aceeasi parere cu mine in cazul in care bratele formeaza un paralelogram.
Si totusi, nici in cazul in care parghiile nu sunt egale si formeaza un trapez nu cred ca e avantajos sa avem unghiuri de 90 grade.
Pentru horja, am facut o simulare cu autocadul. Am plecat de la o pozitie neutra sub forma de paralelogram si am rotit bratul servoului cu 15 grade. Asa cum era si firesc, profundorul s-a rotit tot 15 grade.
Paste fericit!

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 03 April 2010 - 11:58 PM

0

#15 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 04 April 2010 - 12:10 AM

Si eu inclin spre simetrie pana si la trapez, ca sper sa obtin in stanga ce e am in dreapta ca unghiuri, dar n-am verificat niciodata cum e optim. Cred ca iese simplu cu un soft. Am impresia ca o singura pozitie pentru fiecare mecanism in care poti obtine simetrie la iesire daca o ai la intrare. Cred ca se poate aproxima o regula pentru care diferentele sunt nesemnicifative dar nu o stiu, poate e cea cu tija perpendiculara pe raze. Asa pare din cate am vazut pana acum.

La varianta cu trapez, eroarea creste cu cat creste diferenta bratelor si cu cat distanta intre centrele de rotatie e mai mica. Dar e mult sub jumatate de grad pentru dimensiunile uzuale, chiar daca ar fi bratele in raport de 3:1 si centrele apropiate.
Daca bratele devin sensibil egale se poate aproxima cu paralelogram si nu mai conteaza. Adica se copiaza si unghiul pe masura ce scade eroarea.

PS. Oricum ar fi, ce zic trebuie pus la "asa nu" :lol: ca vorbesc de jumatati de unghi si in realitate aproximez ochiometric.
Vorbeam de simetrie nu neaparat de aceleasi unghiuri ca la intrare, ca de multe ori e necesara o ampificare sau micsorare a lor.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 04 April 2010 - 12:17 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#16 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2010 - 12:25 AM

Vezi postarealiviu_vladut, la Apr 4 2010, 12:55 AM, a spus:

Ma bucur sa aflu ca sunteti de aceeasi parere cu mine in cazul in care bratele formeaza un paralelogram.
Si totusi, nici in cazul in care parghiile nu sunt egale si formeaza un trapez nu cred ca e avantajos sa avem unghiuri de 90 grade.
Pentru horja, am facut o simulare cu autocadul. Am plecat de la o pozitie neutra sub forma de paralelogram si am rotit bratul servoului cu 15 grade. Asa cum era si firesc, profundorul s-a rotit tot 15 grade.
Paste fericit!



Ai perfecta dreptate, dar numai in cazul paralelogramului, situatie pe care nu o vei intalni la un model 3d unde vrei sa folosesti maximul de rezolutie la servo (120 grade deplasare totala) pt. a avea o deplasare totala de 90 de grade sau mai mica a suprafetei de comanda. In acest caz, in punctul neutru, trapezul format trebuie sa fie dreptunghic daca vrei simetrie. (unghiurile de 90 trebuie sa fie intre echie, parghia de la servo si bratul de comanda.

PS: Paste fericit!

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 04 April 2010 - 12:29 AM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#17 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 04 April 2010 - 12:39 AM

Geometric, nu obtii simetrie perfecta la trapezul dreptunghic. E diferenta de foarte putin, dar nu e simetrie. Cum ziceam, poate la aero nu conteaza sau poate la unele modele chiar se poate fructifica favorabil inexactitatea.

PS. Incerc sa fac cu niste cote reale, daca imi furnizati. Iau de bune unghiurile de 120 si 90, brate in raport de 1:2 ca sa se simta diferenta si o distanta intre axe cam de 100 mm (zic la nimereala).

A trebuit sa reduc echia la 12 (raport de 1 la 1,2) ca sa obtin in jur de 92 grade. In rest am respectat toate conditiile si nu-s egale. Ramane aceeasi diferenta mica. Incerc sa caut varianta optima pentru acelasi lucru, unde sa-mi impun cursa riguros simetrica. Dar nu mai apar unghiuri EXACT de 90 grade. Atasez poza tot aici daca pot. Pot dar nu are rost, unul din unghiurile de 90 devine 89,9 ca sa le obtin riguros egale pe celelalte (cu 92 la iesire). Figura este apropiata de trapezul dreptunghic cam cat e si de paralelogram. Asa ca nu e mare diferenta. Scuze de cotele alea aruncate la intamplare pe acolo, stiu ca nu se poarta...

Daca tot am ramas cu fixuri, raman si la ideea ca ar trebui plecat de la ce se doreste si apoi proiectat mecanismul cu exactitate. Partea cu perpendicularitatile este din ce ziceam mai devreme (aminteam de moment si de forte) ca pentru a obtine momentul maxim e indicat ca forta sa fie aplicata perpendicular pe brat si la distanta cat mai mare. Asta coincide cu pozitia cand tija e perpendiculara pe echie. Se cauta compromisul care sa impace partea momentul mecanic si cu simetria unghiulara la iesire. Parerea mea.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de bitex: 04 April 2010 - 01:49 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#18 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 04 April 2010 - 02:32 AM

Vezi postarealiviu_vladut, la Apr 4 2010, 12:55 AM, a spus:

Si totusi, nici in cazul in care parghiile nu sunt egale si formeaza un trapez nu cred ca e avantajos sa avem unghiuri de 90 grade.
Pentru horja, am facut o simulare cu autocadul. Am plecat de la o pozitie neutra sub forma de paralelogram si am rotit bratul servoului cu 15 grade. Asa cum era si firesc, profundorul s-a rotit tot 15 grade.
Paste fericit!


Cu paralelogramul ai dreptate dar nu pe asta a pus accentul Red Sky. Ci pe urmatoarea chestie:"EPA simetrice se obtin numai daca "jos" sint unghiuri drepte. Altfel se obtine diferential mecanic"

Poate nu ti-ai dat seama dar in desenul tau pleci de la o pozitie de 90 grade.
Aceeasi pozitie pe care tot tu o blamezi: "Cu parere de rau, eu tot nu inteleg de ce trebuie sa formeze un unghi de 90 grade"
Ca mai apoi tot tu sa concluzionezi: "am rotit bratul servoului cu 15 grade. Asa cum era si firesc, profundorul s-a rotit tot 15 grade."

Deci , uau, ce revelatie. Ale dracu ma alea 90 de grade. Sau erau palinca :lol:
0

#19 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 04 April 2010 - 07:09 AM

eu personal, am studiat cazul in Autocad, dar ata cat era necesar, conform celor spuse de RedSky. apoi am trecut la fapte:
Fisier atasat  26___su26_.JPG (50.16K)
Number of downloads: 148Fisier atasat  27___su26_.JPG (49.91K)
Number of downloads: 147

in felul acesta, am acum cu EPA la 100% curse maxime la profundor, egale si pe tras si pe impins.

so, teoria ca teoria, dar practica ne omoara.

Hristos a Inviat. Paste fericit tuturor!
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#20 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 04 April 2010 - 07:50 AM

Vezi postareaTOMY, la Apr 4 2010, 03:32 AM, a spus:

Cu paralelogramul ai dreptate dar nu pe asta a pus accentul Red Sky. Ci pe urmatoarea chestie:"EPA simetrice se obtin numai daca "jos" sint unghiuri drepte. Altfel se obtine diferential mecanic"
Poate nu ti-ai dat seama dar in desenul tau pleci de la o pozitie de 90 grade.

Nu a plecat de la o pozitie de 90 grade, probabil a ajuns la ea, la un capat de cursa, din pura intamplare. Pozitia de plecare este cea din mijloc si nu are unghiuri drepte acolo.

Diferentialul ca mecanism are 3 legaturi mobile cu exteriorul (fie doua intrari si o iesire, fie o intrare si doua iesiri), pe cand patrulaterul are doar doua (o intrare si o iesire). Sau altfel spus, diferentialul are doua grade de mobilitate pe cand mecanismul patrulater are doar unul. Mecanismul paralelogram nu e diferential sub nici o forma, poate e o confuzie de termeni pe undeva. O spun doar in ideea ca poate revii cu detalii in caz ca gresesc sa-mi clarific problema.

In schimb recunosc ca trapezul dreptunghic cu tija pe post de inaltime merge ca regula, fara erori prea mari, pentru rapoartele intre elemente, folosite in modelism. Ca daca iau valori la intamplare nu mai poate fi vorba de o regula. Sunt sigur ca patrulaterul care asigura unghiuri simetrice la iesire pentru simetrice la intrare nu este trapez.
Probleme mai mari cred ca sunt la directie si ceva mai mici pe la eleroane. Pentru profundor cred ca ne facem probleme prea mari, poate la 3D sa conteze si cred ca nici acolo.

ADEVARAT A INVIAT!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 04 April 2010 - 08:02 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#21 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 April 2010 - 08:46 AM

Vezi postareabitex, la Apr 4 2010, 08:50 AM, a spus:

...Diferentialul ca mecanism are 3 legaturi mobile cu exteriorul (fie doua intrari si o iesire, fie o intrare si doua iesiri), pe cand patrulaterul are doar doua (o intrare si o iesire). Sau altfel spus, diferentialul are doua grade de mobilitate pe cand mecanismul patrulater are doar unul. Mecanismul paralelogram nu e diferential sub nici o forma, poate e o confuzie de termeni pe undeva. O spun doar in ideea ca poate revii cu detalii in caz ca gresesc sa-mi clarific problema.


Chiar se face diferential mecanic folosind principiul asta:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread....1231#post321443

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 April 2010 - 08:47 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#22 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 04 April 2010 - 09:25 AM

Posibil sa am eu mintea sucita.
Am simulat 3 cazuri: bratele formeaza un trapez dreptunghic, un trapez isoscel si un "Z". In nici unul din cazuri nu am avut curse egale sus si jos. (asta e pentru perfectionisti, fireste ca in practica poti ignora asta, dar acum suntem la teorie)
Deci ajungem din nou la acel paralelogram care ofera totusi curse egale.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 04 April 2010 - 09:29 AM

0

#23 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 04 April 2010 - 09:38 AM

Vezi postarearenatoa, la Apr 4 2010, 09:46 AM, a spus:

Chiar se face diferential mecanic folosind principiul asta:

Ala nu e mecanism diferential orice ar face. Piua o vreme dar revin.
Dupa cum vezi, figura 3 e mai aproape de ideea de simetrie, cred ca se poate lua ca punct de plecare.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 04 April 2010 - 09:40 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#24 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 April 2010 - 09:43 AM

Vezi postareabitex, la Apr 4 2010, 10:38 AM, a spus:

Ala nu e mecanism diferential orice ar face...

Banuiam ca poza singura nu o sa convinga, de aia am dat link si la discutia de unde provine.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#25 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2010 - 10:37 AM

Vezi postarealiviu_vladut, la Apr 4 2010, 10:25 AM, a spus:

Posibil sa am eu mintea sucita.
Am simulat 3 cazuri: bratele formeaza un trapez dreptunghic, un trapez isoscel si un "Z". In nici unul din cazuri nu am avut curse egale sus si jos. (asta e pentru perfectionisti, fireste ca in practica poti ignora asta, dar acum suntem la teorie)
Deci ajungem din nou la acel paralelogram care ofera totusi curse egale.



Am impresia ca nu ai inteles: Trapezul dreptunghic trebuie sa aibe unghiurile de 90 de grade formate de parghia servo cu tija de comanda si de tija de comanda cu axa echiei, exact ca in prima poza a lui RedSky. In desenul tau, unghiul de 90 este intre bratul servoului si dreapta ce uneste centrele de rotatie!
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#26 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 04 April 2010 - 11:16 AM

Am inteles acum. Multumesc.

Fisiere atasate


0

#27 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 04 April 2010 - 09:28 PM

Vezi postareaALLEN, la Apr 4 2010, 08:09 AM, a spus:

so, teoria ca teoria, dar practica ne omoara.


Citind posturile ma gandeam sa scriu exact citatul de mai sus. Nu mai e cazul...
Trebuie sa intelegeti ceva: Nu sintem in clasa a IX-a la ora de fizica sau geometrie. Trebuie sa facem practic un sistem care sa functioneze corect.

Hai s-o luam de la inceput.

De ce nu se pun brate scurte de 10-20mm la avioane mari, 3d? De ce credeti ca se folosesc brate lungi de 40-50mm? "Teoretic" miscarile si unghiurile si fortele transmise catre suprafata de comanda sint identice indiferent de lungimile echiilor, nu? Ma refer desigur la cazul in care daca marim/micsoram echia de servo, o executam proportional si pe cea de pe profundor. Adica daca avem 20mm/25mm (echie servo/prof) ar trebui sa fie la fel ca si in cazul 40mm/50mm.

Ei, nu e chiar asa. Pentru ca intr-un caz practic apar tot felul de alti parametri care ne incurca socotelile.

Cum ar fi: frecari, elasticitatea materialelor, jocuri in servo, jocuri in balamale, jocuri in link-uri (chiar si daca e cu bile).
Una din metodele de a injumatatii jocul e dublarea lungimii echiilor. Alta ar fi stabilirea pozitiei de zero, cu bratul echiei perpendicular pe tija de comanda.
Daca plecam de la prima poza (asa nu) putem estima un offset initial de ~25 de grade? ok... 25 + 60 = 85 de grade!!!
Scuzati-ma dar daca se ajunge la un unghi de 85 de grade eu bag mana in foc ca nu va functiona. Marti o sa va calculez ce inseamna un joc de 1mm (foarte real la 3d) la 30/35mm/85 grade. O sa va mire. Garantez.

Mai e si problema diferentialului mecanic.
Fiind vorba de un avion 3d, cursele corecte ar fi 60 grade la servo -> 45 grade la suprafata de comanda. Rezulta un raport de 4/3. Fara unghiuri drepte totul e gresit. Doar la paralelogram nu apare fenomenul dar excludem ipoteza din cauza offsetului initial.

Daca gasesc o sa va postez si proiectul de la katana de la eleroane unde sint cate doua servo /eleron, brate inegale si neparalele la servo si eleron. Nici un unghi nu era egal acolo si toturi sistemul functioneaza perfect, cu EPA egale la toate servourile!

PS
Aveam multe in minte si probabil am uitat cate ceva. Mai completam pe parcurs... JD/RB e de vina, nu io...

Edit:

Vezi postareabitex, la Apr 3 2010, 09:52 PM, a spus:

Cred ca (in cazul paralelogramului), unghiul in discutie influenteaza momentele mecanice si fortele de prin mecanism, cursele fiind egale stanga-dreapta si daca nu e de 90. O mica problema ar mai putea fi legata de jocuri, dar nu e cazul acum.Mereu foloseam pozitia aia cu 90 grade dar nu m-am gandit niciodata serios de ce o fac.


Gresit! Exact jocurile combinate cu unghiurile sint problema.
Momentele si fortele chiar daca "pierd" la scurtarea bratului prin unghi, "castiga" la capatul celalalt al parghiei.

A, si sa nu uit.
Cati dintre voi ati incercat sa verificati jocurile din profundor la deflectie mazima, nu la zero?
Si cati dintre voi v-ati plans ca sistemul functioneaza bine mai putin pe ultimii ~20% din cursa?
Hm?

Aceasta postare a fost editata de Red Sky: 04 April 2010 - 09:38 PM

www.redsky.ro
0

#28 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1885
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 04 April 2010 - 09:55 PM

Vezi postareaRed Sky, la Apr 4 2010, 10:28 PM, a spus:

Marti o sa va calculez ce inseamna un joc de 1mm (foarte real la 3d) la 30/35mm/85 grade.


Hmm, sa fie asta un pic de geometrie? :rolleyes: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

Dar revenind, continutul postului este impecabil de corect si cu multa informatie in el.

Numai bine

Aceasta postare a fost editata de Horja: 04 April 2010 - 09:59 PM

0

#29 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 05 April 2010 - 09:07 AM

Vezi postareaHorja, la Apr 4 2010, 10:55 PM, a spus:

Hmm, sa fie asta un pic de geometrie? :rolleyes: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif


Eu cand zic "calculez" ma refer la acad. E mult mai simplu decat folosirea unui calculator de buzunar :)
www.redsky.ro
0

#30 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 05 April 2010 - 04:42 PM

Vezi postareaRed Sky, la Apr 4 2010, 10:28 PM, a spus:

Trebuie sa facem practic un sistem care sa functioneze corect.

Asta era si ideea, nu m-am impotmolit in diferentele mici care rezulta din calcule. Doar ca nu prea imi place denumirea de "regula" (la figura cu trapezul dreptunghic). Poate ramane ca regula pentru rapoartele intre elementele din transmisiile aeromodelelor, ca e acceptabil. E mult mai corect cum spui, decat facut la nimereala, dar e departe de a fi regula. Si ca argument as putea folosi tot exemplu dat de tine cu proiectul lui katana: "Nici un unghi nu era egal acolo si toturi sistemul functioneaza perfect, cu EPA egale la toate servourile!". Ori a proiectat patrulaterul corect ori l-a construit corect doar din experienta. Indiferent de varianta, are tot respectul meu (stiu ca n-are nevoie de el, dar imi face placere).
Geometric, cu creionul pe hartie sau in soft, un patrulater ca sa respecte simetria aia de care tot vorbim, are o unica solutie, specifica fiecarui patrulater si fiecarui unghi de miscare impus. O un singur element (lungime sau unghi dorit) daca se modifica se schimba totul. Daca tot lucrezi in soft, pleaca de la unghiurile de intrare si iesire (impune-le egale) si masoara daca cele intre tija si brate sunt de 90 grade (la neutru) indiferent de marimile laturilor. Liviu_vladut daca folosea zecimale la cote, observa diferenta.

Chiar in citatul la care faci referire, ala cu jocurile, poate ai observat ca am scris "acum" si nu "aici". Ca sa raman la subiect, intai am dus discutia unde am dorit, la jocuri, ca nu trebuiau sarite. Cand am scris mesajul era prea devreme sa discut despre jocuri si preferam sa o faca un aeromodelist cu experienta, la obiect. Acelasi rezultat obtineam si daca scriam ca cea mai mare problema sunt jocurile si nu cursele egale pentru sus si jos la profundor, Cam atat am urmarit, sa se discute si despre ele. Multam fain ca ai punctat ideile principale. Eu stiu ce-s alea jocuri in mecanisme dar nu tin sa conving pe nimeni ca-s importante din moment ce nu prea fac aero. Si stiu si cand influenta lor este minima, dar mai stiu si sa le reduc constructiv. De multe ori ma deranjeaza si jocul dintr-un rulment nou, nu m-am gandit pana acum ca exista jocuri de 1 mm prin mecanismele de la aeromodele.

Cred ca mai tarziu o sa spun si vreo fraza despre viteza de "reactie" eventual despre finetea comenzilor, daca o fi loc... Dar nu o sa spun la modul ca dau explicatii, o sa "rog" pe cineva s-o faca. Daca subiectul nu era strict despre mecanismele de la profundor, incercam o discutie daca e bine sau rau de folosit intreaga cursa a servoului pentru o cursa mai mica a echiei, cand merge amplificata cursa si cand e bine sa fie redusa. Daca e bine de folosit un servo (eventual mai mic) aproape de profundor sau daca e in regula unul pozitionat in fuselaj, spre CG, cu avantaje si dezavantaje pentru fiecare varianta. Poate mai tarziu, sa nu moara subiectul de batranete. N-am uitat de diferentialul mecanic, poate aflu ce face si de ce are denumirea asta. Daca denumirea vine de la "diferenta" sau de la altceva si intre ce se ia in considerare...
Spor la treaba!

PS. Daca tot e liniste, scriu in continuare.
"Adica daca avem 20mm/25mm (echie servo/prof) ar trebui sa fie la fel ca si in cazul 40mm/50mm." Chiar daca nu ar interveni ceilalti factori, pastrand pozitia servoului fata de articulatia profundorului, si doar dubland bratele nu se vor obtine aceleasi unghiuri ca in cazul initial. N-am verificat dar o s-o fac in curand. Ca sa se obtina aceleasi, trebuie sa se repozitioneze servoul. La partea cu jocurile nu mai revin, acolo e cum ai zis in tot mesajul doar ca merita detaliat. Nu vreau sa crezi ca sunt Gica Contra, ar fi bine sa ajunga un subiect complet.
Am luat elemente la intamplare si am refacut un desen. Se vede clar ca unghiurile nu sunt identice la iesire pentru identice la intrare. In caz ca ajungem la discutii cu "daca" si cu "la noi la aeromodele e altfel",
atunci regula e valabila pentru conditiile impuse (curse unghiulare cat mai mici, lungime mare de tija, raport apropiat de 1 intre brate).
Am verificat, dubland bratele se schimba toate valorile. Ca sa se pastreze totul identic ar trebui dublate toate dimensiunile, asta inseamna mutarea servoului.

Desenul al doilea este facut pentru curse egale, la iesire, si este singura solutie corecta geometric pentru ce am ales sa obtin. Mi-am impus sa obtin unghiuri in raport de 1:2 folosind brate in acelasi raport. Mai exista o solutie la patrulaterul inversat, dar nu e cazul (acum). Desenul al doilea nu are legatura cu primul exceptand lungimile bratelor si servo lasat in aceeasi pozitie.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de bitex: 05 April 2010 - 07:30 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu