Modelism - RHC Forum: Cand,cum si cui imprumutam aeromodelul? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cand,cum si cui imprumutam aeromodelul? split de la jurnal de zbor septembrie 2009

#31 Useril este offline   dece 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 490
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:aeromodelism

  Postat 24 September 2009 - 07:51 PM

Vezi postareaflypol, la Sep 24 2009, 07:22 PM, a spus:

Multumim de remarci !Vorbesc in numele impricinatilor! Avem noi oare autoritatea de a pune bazale unui regulament in acest domeniu(sau chiar si in altele)?.Este clar ca intre parteneri de "iesire la aer curat" se intampla destul de des a se imprumuta modele pentru zbor.Eu nu fac chestia asta pentru ca la zborul de aeromodel sint un "pensionar" fata de" tigri" sub 18 ani.Pe raspunderea mea dau
pentru "maidenfly" modelele unor experimentati(asa a fost si cu extra68" si cu cap 80" si asa va fi cu toate modelele care le voi construi si regla).Urmeaza Suchoi 26M si voi apela sigur la...Mugurel careare unul si care sigur nu ma va refuza sau lui Cgongy care zboara orice,pe orice vreme si are experienta sa o faca.Este o chestiune de responsabilitate nevrand ca din prostie sa creez pagube.
Intotdeauna intreb cat costa zborul deoarece inteleg stresul si munca celui ce o face.Astept pareri si mai ales critici legate de cele de mai jos.
0.Pilotul de incercare solicitat pentru a face primul zbor nu este responsabil de eventuale daune creeate la model(nu la terti)insa va respecta punctele de mai jos legate de verificarea modelului.
1.Cel ce este solicitat sau solicita spre imprumut trebuie sa-si asume responsabilitatea zborului si aterizarii modelului in conditii de siguranta si fara daune (regula generala de bun simt).
2.Inainte de zbor trebuie sa existe o intelegere clara de participare la despagubire in cazul aparitiei de distrugeri.
3.Cel ce solicita spre imprumut are obligatia de a verifica functionarea corecta si sigura a receptorului,servourilor si sa verifice parghiile si tijele de comanda precum si prezenta sigurantelor pe furci
a tipului de combustibil si a starii acumulatorilor precum si a lipsei interferentelor interioare date de regulatoare si bec-uri cu functionare in impulsuri,sa verifica daca tipul servoului si a elementelor
de comanda corespund modelului si a stilului si regimului de zbor pe care il va folosi.
4.Cel ce solicita spre imprumut are obligatia de a verifica daca emitatorul asigura putere de lucru in aria maxima propusa de zbor (propun cu 50% mai mare la verificari)
5.Cel ce solicita spre imprumut are obligatia verificarii unicitatii frecventei de emisie in timpul zborului
6.Proprietarul modelului are obligatia de a prezenta modelul constructiv si functional si de a informa zburatorul despre eventualele probleme ce crede ca pot apare.Poate impune un anumit stil si
regim de zbor pe care zburatorul trebuie sa le respecte.
7.Pe durata zborului proprietarul poate solicita evitarea unor evolutii sau aterizarea in caz ca se constata punerea in pericol a modelului.
8.Cel ce solicita spre imprumut un model deja zburat si aterizat in siguranta(just for fun)(doar de placerea zborului) isi asuma intreaga responsabilitate a returnarii modelului in starea in care l-a luat.
9.Analiza pagubelor creeate de un zbor cu sfarsit rau se va face impreuna si de preferinta cu un martor cunoscator in domeniul aeromodelismului.
10.La analiza pagubelor impricinatii vor calcula functie de valorile trecute in facturile de cumparare a obiectelor in cauza sau amiabil(la intelegere).
11.Cel ce solicita spre imprumut un model pentru zbor isi va asuma despagubirea daunelor creeate asupra cladirilor,autrovehiculelor si persoanelor vatamate in urma zborului.
Domnilor eu am schitat cateva idei.Va solicit sa completam lista si sa ne insusim cu totii cele cevor fi scrise spre a ramane vesnic prieteni.

Eu unul sunt sigur ca n-o sa car cu mine la camp un astfel de ''pomelnic'' :D)
Regula pe care am aplicat-o pana acum a fost: am dat modelul - l-am dat pe raspunderea mea.
Nu uitati ca vorbim despre un hobby totusi! :D dar pentru cei care vor pot construi si ''legi de Imprumut'' :D) si fiti atenti sa nu depasiti cifra magica 10 ca altfel i-L suparati pe Dumnezeu .
PS.
S-a creat un alt topic despre acest incident la: http://www.rhc.ro/fo...showtopic=25764
Rog moderatorul sa mute si ultimele comentarii.
0

#32 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 24 September 2009 - 08:14 PM

Era sa uit, mai este varianta cablu trainer :D
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#33 Useril este offline   dece 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 490
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:aeromodelism

Postat 24 September 2009 - 08:35 PM

Vezi postareaAbburo, la Sep 24 2009, 09:14 PM, a spus:

Era sa uit, mai este varianta cablu trainer :D

:D)
Vina este a celui care tine aripile planorului la decolare! Am hotart! :D

Aceasta postare a fost editata de dece: 24 September 2009 - 08:38 PM

0

#34 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2009 - 09:24 PM

Draga domnu' Andrei

Ca deja ai 16 ani si esti matur in dorinta de a fi respectat dar mai putin in gandire si exprimare ( fir'ar a dreacu' de gramatica , da-i in masa pe aia care citesc , nu ?)

Nu-mi propusesem sa-ti bag tie pe gat lemnele de la Giles mai ales ca ne cunoastem ( hopaa ') si din primul moment in care am inteles topica topicului ( wow ce panoplie de cuvinte ) mi-am dat seama si cine il zburase - tu ai Bossa la Giro pe portavion si talent peste average.

Era pur si simplu o figura de stil in sensul ca m-as fi enervat si ofticat in acelasi timp - departe insa de 'rautacisme' si contondente fizice . Ne declaram aeromodelisti - shitt happens, viata merge inainte - daca nu ati ranit pe nimeni oricare ar fi fost cauza ( si nu vina , retine aspectul ) este super-minunat.

Dupa cum vezi apar elemente noi ale infractiunii - un profundor falfaitor care intra in aceeasi categorie cu rotile pe care le-a pierdut in aer domnul Dorin acum 2 luni - varii motive , nu avem ce comenta. Ne dadeam si noi cu parerea mai mult sau mai putin matur)i la randul nostru vis-a-vis de un STAS pe care nu il ave(a)m inca ( acela de a imprumuta si in ce conditii nevasta sau avionu' )

Nu te irita - este primul pas spre maturizare si mai ales retine ca nu a fost nimic contondent

Succes in continuare - personal, eu unul am apreciat skills-urile tale

Ca sa fiu sigur ca nu am incurcat oalele , tu esti in poza de mai jos alaturi de EGI ?

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  12896.jpg (32.17K)
    Number of downloads: 401

Aceasta postare a fost editata de motzu: 30 September 2009 - 09:27 PM

0

#35 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 30 September 2009 - 10:58 PM

Motzule, cam mica poza, insa imi pare a fi Eddy de la Botosani <_<
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#36 Useril este offline   andriu 

  • Membru
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 884
  • Inregistrat: 06-March 07
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 30 September 2009 - 11:27 PM

Vezi postareaAbburo, la Sep 30 2009, 11:58 PM, a spus:

pare a fi Eddy de la Botosani <_<


subscriu

"That's sooo oshemmm !!!!!"
0

#37 Useril este offline   djandrey 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 603
  • Inregistrat: 15-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Sacele , Brasov
  • Interests:Automodelism , Aeromodelism , IT

Postat 01 October 2009 - 04:46 PM

Vezi postareamotzu, la Sep 30 2009, 10:24 PM, a spus:

Draga domnu' Andrei

Ca deja ai 16 ani si esti matur in dorinta de a fi respectat dar mai putin in gandire si exprimare ( fir'ar a dreacu' de gramatica , da-i in masa pe aia care citesc , nu ?)

Nu-mi propusesem sa-ti bag tie pe gat lemnele de la Giles mai ales ca ne cunoastem ( hopaa ') si din primul moment in care am inteles topica topicului ( wow ce panoplie de cuvinte ) mi-am dat seama si cine il zburase - tu ai Bossa la Giro pe portavion si talent peste average.

Era pur si simplu o figura de stil in sensul ca m-as fi enervat si ofticat in acelasi timp - departe insa de 'rautacisme' si contondente fizice . Ne declaram aeromodelisti - shitt happens, viata merge inainte - daca nu ati ranit pe nimeni oricare ar fi fost cauza ( si nu vina , retine aspectul ) este super-minunat.

Dupa cum vezi apar elemente noi ale infractiunii - un profundor falfaitor care intra in aceeasi categorie cu rotile pe care le-a pierdut in aer domnul Dorin acum 2 luni - varii motive , nu avem ce comenta. Ne dadeam si noi cu parerea mai mult sau mai putin matur)i la randul nostru vis-a-vis de un STAS pe care nu il ave(a)m inca ( acela de a imprumuta si in ce conditii nevasta sau avionu' )

Nu te irita - este primul pas spre maturizare si mai ales retine ca nu a fost nimic contondent

Succes in continuare - personal, eu unul am apreciat skills-urile tale

Ca sa fiu sigur ca nu am incurcat oalele , tu esti in poza de mai jos alaturi de EGI ?






Sa taraiesti domnu motzu...nu sunt eu ala din poza din pacate dar probabil ca ne-am cunoscut!!!

Bfata!!!!
0

#38 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 October 2009 - 08:33 PM

Da bre - asa e aveti dreptate !

Nu e el in poza ca l-am cautat in pozele de la HC si arata altfel

Succes
0

#39 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 02 October 2009 - 11:43 PM

Eu de cand zbor , am dat modelul meu tuturor celor ce mi le-au cerut... ba mai mult, foarte foarte des , l-am oferit eu.


Consider ca daca cineva te roaga sa il ajuti si sa ii zbori modelul, nu te roaga degeaba(stie ca esti in stare sa il aduci jos)... si mai consider ca daca tu ceri modelul cuiva, ti-ai cam asumat faptul ca esti in stare sa zbori cu el... daca nu esti si l-ai cerut platesti (Asta daca nu inainte de zbor, cei doi piloti , stabilesc altfel)
De multe ori am vazut piloti care zboara bine( Flypol aici de fata) dar care au o mare frica de zbor.Pilotilor carora eu le-am oferit modelele , niciodata nu am avut pretentia , ca daca vre unul il face muci sa il plateasca. L-am oferit de buna voie, mai departe e treaba mea...

Ca o concluzie, cu putina atentie o sa fie foarte putine incidente...
Si atunci cand sunt, nu uitati : E doar un model... in timp se cumpara , dar camaradul de zbor ,nu :rolleyes: !!!
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#40 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 07 October 2009 - 09:43 AM

Eu sunt in partea "opusa" a baricadei. Mie mi-a fost oferit un model (la Cupa Federatiei). Stiu ce stiu (si ce NU stiu, din fericire) si m-am codit destul de mult inainte sa accept. Doar insistenta proprietarului m-a convins - si, poate, si faptul ca era vorba de un Acromaster, deci un avion care poate fi extrem de cuminte, daca nu tragi de el in mod extrem. A fost primul meu zbor cu acest model Acromaster. Desi il mai vazusem in aer, si stiam intre ce extreme poate evolua, pot spune c-am zburat cu inima destul de stransa, cel putin prima runda. Motivul? Nu era aparatul meu, si eram ferm hotarat sa il returnez proprietarului in exact aceeasi stare (intacta) in care l-am primit. Nu stiu cum e in cazul altora, dar eu am acest pitic pe creier - daca am stricat o chestie, o rezolv. EU, nu altul. Si apropo de postul lui Abburo: ca peste tot, daca egoul e cat casa (sau mai mare) atunci se duce naibii si placerea de a zbura, si capacitatea de a invata. Si ma refer aici la invatatul cu adevarat.

@RedBaron: sincer sa fiu, nu am inteles chestia cu

Citeaza

E doar un model... in timp se cumpara , dar camaradul de zbor ,nu!!
Adica, un camarad de zbor se CUMPARA?! Daca da, atunci pentru asta inseamna ca trebuie sa platesc un aeromodel? In conditiile astea prefer sa zbor singur. Nu stiu, poate sunt eu de moda mai veche, dar stiu cat strang pentru fiecare aparat (si, de fapt, pentru fiecare minut pe care pot sa-l petrec cu aparatul in aer) si nu mi se pare corect fata de nimeni sa dau aparatul pe mana cuiva care nu a mai zburat un model cu un comportament cel putin asemanator si sa raman fara el (fara model, adica). E drept, cel mai bine e ca fiecare sa-si cunoasca propriile limite si sa ia decizii in consecinta, dar din pacate in ziua de azi foarte multi isi inchipuie ca ei stiu si pot totul. De aici nu apar decat probleme - rezultand topicuri ca acesta. <_< Nu mi se pare o rusine sa zbori la dubla comanda - la naiba, si scoala de soferi o faci la dubla si nu am vazut pe nimeni sa moara din chestia asta.
Ave
0

#41 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 07 October 2009 - 10:48 AM

Si eu sunt de parere ca modelele nu sunt un "bun comun". Daca am insa placerea sa-l dau cuiva sa zboare e altceva. Daca cel caruia il ofer refuza nu insist <_<

Apropos: Djandrei si Flypol -- cum ati incheiat problema? Poate ar fi educativ pentru noi toti sa stim...
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#42 Useril este offline   dece 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 490
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:aeromodelism

  Postat 07 October 2009 - 11:19 AM

Eu din cate am vazut (la fata locului) treaba a stat in felul urmator:
primul zbor
Flypol l-a rugat pe djandrey sa-i zboare gilesul la primul zbor (zbor eusit si aterizare reusita), deoarece Flypol nu era ''pregatit'' ca sa-i dea primul zbor
al doilea zbor
Flypol imprumuta aeromodelul altei pesoane (nu am retin numele) la insistentele acestuia Flypo imprumuta modelul (zbor reusit si aterizare reusita)
al treilea zbor
djandrey cere permisiunea de a rezbura aeromodelul lui Flypol, Flypol cedeaza (l-a mai zburat deci tragem concluzia ca Flypol stia ce face)
Toate trei zborurile au fost facute putin agresive dupa parerea mea , dar in limita decentei.
Din cate stiu eu Flypol apeleaza frecvent la alti piloti ca sa-i zboare pentru prima data modelul.
Cam asa a stat treaba.
''Restul E CANCAN''!

Aceasta postare a fost editata de dece: 07 October 2009 - 11:20 AM

0

#43 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 08 October 2009 - 12:29 PM

Deci, problema de la care a plecat acest topic are vreo finalitate? Tratativele sunt in derulare.. sau?

Din cate citesc mai sus se pare ca prezentarea faptelor facuta initial de Flypol e putin cam departe de adevar... :lol:
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu