Modelism - RHC Forum: tractare planoare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

tractare planoare s-a mai facut si as vrea sa renasca ideea

#1 Useril este offline   andreirosca 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 271
  • Inregistrat: 08-December 06

Postat 16 May 2009 - 08:05 PM

deschid aceasta rubrica cu dorinta de a relua activitatile de tractare planoare.
eu ma ofer sa tractez planoare cu fortosu' ( 2m anvergura, benzina 26 cmc, putere in exces, echipat cu cablu de tractare)

cred ca frumusetea zborului cu planoare a incantat ochii nostrii intodeauna dar posesorii si pilotii de asemenea modele au aceasta problema a tractarii si de aceea propun sa incercam sa ne gasim aici cei care am putea face asta cu cei care vor sa zboare planoare.

andrei
0

#2 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 17 May 2009 - 09:38 AM

Astai tractorul lui Emil......mrge perfect ptr ridicat planoare. Poza asta am facut-o la prima tractare reusita, daca nu ma inseala memoria

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de tetea: 17 May 2009 - 09:39 AM

0

#3 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

  Postat 17 May 2009 - 10:39 PM

...putin de lucru la carlinga si este OK !
0

#4 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 18 May 2009 - 08:17 AM

El are acolo ungemulet de plexi dar nu se vede prea bine in poza atasata. Carlinga este OK.
Motorul este cea mai tare chestie....fiind adaptat de la o motocositoare.
"Tractorul" a ridicat si un planor "homme made" , tot al lui Emil, planor suficient de greu (1,3.....1,6 kg) daca imi aduc bine aminte....

Aceasta postare a fost editata de tetea: 18 May 2009 - 08:20 AM

0

#5 Useril este offline   andreirosca 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 271
  • Inregistrat: 08-December 06

Postat 18 May 2009 - 11:03 AM

posesori de planoare din bucuresti hai sa incercam tractari !
nu mai exista nimeni cu planoare care vor sa fie tractati ?
0

#6 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2278
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 18 May 2009 - 01:07 PM

Vezi postareaandreirosca, la May 18 2009, 12:03 PM, a spus:

posesori de planoare din bucuresti hai sa incercam tractari !
nu mai exista nimeni cu planoare care vor sa fie tractati ?


Eu le-am pus motor... electric... da' mi-era rusine sa spun.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#7 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 May 2009 - 01:35 PM

Vezi postareaandreirosca, la May 18 2009, 12:03 PM, a spus:

posesori de planoare din bucuresti hai sa incercam tractari !
nu mai exista nimeni cu planoare care vor sa fie tractati ?

Ba da, eu. Am un micut planor de 5,5kg si 4m. Motorul ala e micut, initial am avut un tractor cu motor pe metanol de 28 si era la limita, asa ca...
Oricum, succes si felicitari pentru preocupare!
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#8 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 18 May 2009 - 03:00 PM

si a lui Mada ,Mandru ,etc sunt cam la fel.
si mai e o problema:in general modelele "tractoare" trebuie sa aibe viteza "mica" si forta multa.
Modelul lui Andrei e cam vitezoman de felul lui,ceea ce un gaz dat brusc in cadrul unei ipotetice angajari poate rupe planorul.
Fortosul nu prea e model pentru tractat planoare dupa parerea mea.
flying is my life...
0

#9 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 18 May 2009 - 03:21 PM

Poate la Alba reusesc sa-l mai zbor si eu pe al meu, ca de acum 2 ani nu l-am mai scos la aer.
Ceva....cumva....cineva?
0

#10 Useril este offline   Guest11 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 30 May 2009 - 05:36 AM

Am un ventus de cca. 1,7 kg si anvergura 2.6 m. Inca nu l-am montat dar in 2-3 saptamani sper ca sunt pregatit pentru propunerea ta.Mai ales ca nu-l vreau sa-i pun motor.
Numai bine!
0

#11 Useril este offline   andreirosca 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 271
  • Inregistrat: 08-December 06

Postat 30 May 2009 - 08:21 AM

Vezi postareaGuest11, la May 30 2009, 06:36 AM, a spus:

Am un ventus de cca. 1,7 kg si anvergura 2.6 m. Inca nu l-am montat dar in 2-3 saptamani sper ca sunt pregatit pentru propunerea ta.Mai ales ca nu-l vreau sa-i pun motor.
Numai bine!


abia astept sa-l ai gata, eu pregatesc intre timp tot ce trebuie pentru tractare. ai in profil la mine tel ca sa putem lua legatura pentru detalii dar oricum o sa postez aici foto cu ce pregatesc
0

#12 Useril este offline   ALEX2007_BZ 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 395
  • Inregistrat: 07-February 08
  • Gender:Male
  • Location:buzau

Postat 09 June 2009 - 06:17 PM

Am si eu o intrebare pentru posesorii de avioane de tractat : cam care ar fi greutatea maxima pe care o puteti tracta ?
Orice poate zbura..............DACA II PUI UN MOTOR DESTUL DE MARE
0

#13 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 15 June 2009 - 07:00 PM

depinde foarte foarte mult de ceea ce tragi in spate... spune concret ce vrei sa afli ... ai planor greu, sau vrei sa tragi bannere si alte tampenii?
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#14 Useril este offline   ALEX2007_BZ 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 395
  • Inregistrat: 07-February 08
  • Gender:Male
  • Location:buzau

Postat 15 June 2009 - 07:21 PM

Pai as vrea sa-mi fac un planor destul de maricel. Cam asa pe la 4,8m anv ;) . Si in planuri zice ca iese pe la 6,5 kg. Dar mie sigur o sa-mi iasa mai greu. Si de aici si intrebarea. Ca altfel doar la panta as putea sa-l zbor.
Acesta este "micutul" in cauza.

Fisiere atasate


Orice poate zbura..............DACA II PUI UN MOTOR DESTUL DE MARE
0

#15 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 15 June 2009 - 09:00 PM

Vezi postareaALEX2007_BZ, la Jun 15 2009, 08:21 PM, a spus:

Pai as vrea sa-mi fac un planor destul de maricel. Cam asa pe la 4,8m anv ;) . Si in planuri zice ca iese pe la 6,5 kg. Dar mie sigur o sa-mi iasa mai greu. Si de aici si intrebarea. Ca altfel doar la panta as putea sa-l zbor.
Acesta este "micutul" in cauza.

La tractare exista un risc putin mai mare dupa opinia mea , ambii trebuie sa aiba experienta cu rc, teren adegvat, si modelul care tracteaza sa fie echipat cu motor destul de puternic ( 25-30 cc)
0

#16 Useril este offline   dece 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 490
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:aeromodelism

Postat 20 September 2009 - 06:38 PM

Stie cineva de unde se leaga sufa de treactare? Eu am un Piper de 2,3 motorizat cu un 4T de 20 si as vrea sa-l pregatesc pentru tractarea viitorului meu planor Discus de la CMP.
Si ma ofer pentru o ''tractare'' a planorului daca invitatia mai este de actualitate(in 2 saptamani voi avea planorul apt de zbor).
0

#17 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 20 September 2009 - 06:41 PM

poti sa imi tractezi si mie X-tremul?
ADOR VITEZA!!!
0

#18 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 21 September 2009 - 05:15 AM

Vezi postareadece, la Sep 20 2009, 07:38 PM, a spus:

Stie cineva de unde se leaga sufa de treactare? Eu am un Piper de 2,3 motorizat cu un 4T de 20 si as vrea sa-l pregatesc pentru tractarea viitorului meu planor Discus de la CMP.
Si ma ofer pentru o ''tractare'' a planorului daca invitatia mai este de actualitate(in 2 saptamani voi avea planorul apt de zbor).

La planor se monteaza sistemul de tractare in bot,iar la tractor in CG.In plus la tractor trebuie sa ai montanti pe ampenaje sa nu se incurce "sufa" in suprafetele de comanda.
flying is my life...
0

#19 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 21 September 2009 - 10:57 AM

http://www.youtube.c...h?v=mzeeqL2-MF0

aici puteti vedea un remorcaj care multora li s-ar parea imposibil....nu prea m-au crezut unii, totusi imaginile vorbesc...
tractor - lucky star 40, motor magnum 7,5
planor home made, anvergura aprox 3 m, greutate aprox 2,5 kg....poate mai mult...
Conditiile pt un remorcaj bun:
- teren de rulare cu iarba cat mai scurta, daca se poate fara;
- vant cu o viteza constanta,
- roata de rulare montata pe planor...daca e posibil,
- lungimea cablului sa fie atat cat sa nu devina prea elastic in sarcina, altfel actioneaza ca o prastie pe timpul tractiunii si mai ales in viraje,
- pilotii sa aiba suficienta experienta
- daca nu aiesit bine din prima sa nu renunti.....
mentionez ca am mai postat asta undeva....

Aceasta postare a fost editata de nicajohn: 21 September 2009 - 11:06 AM

pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#20 Useril este offline   dece 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 490
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:aeromodelism

Postat 21 September 2009 - 02:15 PM

Vezi postareaSILVIU66, la Sep 21 2009, 06:15 AM, a spus:

La planor se monteaza sistemul de tractare in bot,iar la tractor in CG.In plus la tractor trebuie sa ai montanti pe ampenaje sa nu se incurce "sufa" in suprafetele de comanda.


Montanti pe ampenaje - nu-mi dau seama cum arata sau cum se monteaza (sunt novice in pregatirea avionului pentru tractare)
Sufa prinsa in CG - dar unde nume, deasupra aripii sau sub model in dreptul CG-ului?
Sufa din ce material este confectionata?

Aceasta postare a fost editata de dece: 21 September 2009 - 02:15 PM

0

#21 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 21 September 2009 - 03:00 PM

Pentru montanti vezi poza.cel de pe intrados este carbon,cel de pe extrados este virtual http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif .Iti recomand carbon!!
Cablul de tractare se prinde deasupra modelului pe extradosul aripii.Firul de tractare va trece desupra montantului pentru a nu afecta miscarea profundorului sau a directiei.
Cablul de tractare este confectionat din fir/snur sintetic care sa reziste la greutatea tractata.

Fisiere atasate


flying is my life...
0

#22 Useril este offline   dece 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 490
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:aeromodelism

Postat 21 September 2009 - 03:23 PM

multam
o sa ma apuc de treaba.
0

#23 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 21 September 2009 - 07:11 PM

Noi tractam Cularis cu un trainer de 1.60 anvergura, motor ASP .46

Merge perfect cea ce priveste motorizare/puterea de tractare. Pe langa cele spuse mai sus as completa cu urmatoarele:

- firul trebuie sa aiba putina elasticitate. Noi folosim nylon de pescuit de 0.80, e perfect. Am incercat sa introducem si un elastic pe fir, dar parca e mai bine fara.
- recomand fixarea pe fir a unei panglici de culoare rosie/vizibila la capatul dinspre planor, cam la 1 m de capat.
- atentie la aterizare cu tractorul: capatul liber al firului se poate agata de vegetatie in timpul aterizarii (chestie patita)
- daca se zboara si cu alte modele, nu lasati firul de tractare intins pe pista: celelalte modele se pot agata de fir si pot rezulta accidente (chestie patita)
- asa cum spunea Silviu, puneti montanti la ampenajul vertical, mai ales in partea superioara (in timpul remorcarii planorul zboara pe deasupra tractorului). Daca directia are forma ca de ex. la Piper Cub, e belea: montantii nu rezolva problema agatarii firului de directie.
- si tractorul musai sa aiba sistem de declansare telecomandat
- la sistemele de declansare puneti numai servouri de calitate buna, daca se poate cu angrenaje metalice. Testati functionarea sistemelor sub sarcina (tragand de fir) !!!
- trebuie sa existe comunicare permanenta intre cei doi piloti: pilotul tractorului anunta cand incepe virajul, etc.
- fiecare pilot trebuie sa urmareasca si evolutia celuilalt model
0

#24 Useril este offline   dece 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 490
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:aeromodelism

Postat 21 September 2009 - 07:48 PM

Vezi postareaVasiM, la Sep 21 2009, 08:11 PM, a spus:

Noi tractam Cularis cu un trainer de 1.60 anvergura, motor ASP .46

Merge perfect cea ce priveste motorizare/puterea de tractare. Pe langa cele spuse mai sus as completa cu urmatoarele:

- firul trebuie sa aiba putina elasticitate. Noi folosim nylon de pescuit de 0.80, e perfect. Am incercat sa introducem si un elastic pe fir, dar parca e mai bine fara.
- recomand fixarea pe fir a unei panglici de culoare rosie/vizibila la capatul dinspre planor, cam la 1 m de capat.
- atentie la aterizare cu tractorul: capatul liber al firului se poate agata de vegetatie in timpul aterizarii (chestie patita)
- daca se zboara si cu alte modele, nu lasati firul de tractare intins pe pista: celelalte modele se pot agata de fir si pot rezulta accidente (chestie patita)
- asa cum spunea Silviu, puneti montanti la ampenajul vertical, mai ales in partea superioara (in timpul remorcarii planorul zboara pe deasupra tractorului). Daca directia are forma ca de ex. la Piper Cub, e belea: montantii nu rezolva problema agatarii firului de directie.
- si tractorul musai sa aiba sistem de declansare telecomandat
- la sistemele de declansare puneti numai servouri de calitate buna, daca se poate cu angrenaje metalice. Testati functionarea sistemelor sub sarcina (tragand de fir) !!!
- trebuie sa existe comunicare permanenta intre cei doi piloti: pilotul tractorului anunta cand incepe virajul, etc.
- fiecare pilot trebuie sa urmareasca si evolutia celuilalt model

Poti pune ceva poze cu modul de prindere a cablului de tractor?
0

#25 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 September 2009 - 08:38 AM

Vezi postareadece, la Sep 21 2009, 08:48 PM, a spus:

Poti pune ceva poze cu modul de prindere a cablului de tractor?

Uite cam asa ceva.
Cauta "model aerotow" si citeste. Candva s-a mai discutat, foloseste search.
Sa ne tii la curent.

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 22 September 2009 - 08:39 AM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#26 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 22 September 2009 - 01:36 PM

In poza ai piesa pe care o gasesti gata facuta pe la magazinele de modelism speciala pentru tractare(nose release).Se poate monta in botul planorului asa cum este,si cu o mica adaptare si pe tractor.

Fisiere atasate


flying is my life...
0

#27 Useril este offline   dece 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 490
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:aeromodelism

Postat 22 September 2009 - 01:40 PM

Vezi postareaBogdanStancu, la Sep 22 2009, 09:38 AM, a spus:

Uite cam asa ceva.
Cauta "model aerotow" si citeste. Candva s-a mai discutat, foloseste search.
Sa ne tii la curent.

In schita, sufa de tractare nu se prinde in CG-ul avionului. Stii de ce?
0

#28 Useril este offline   dece 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 490
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:aeromodelism

Postat 22 September 2009 - 01:42 PM

Vezi postareaSILVIU66, la Sep 22 2009, 02:36 PM, a spus:

In poza ai piesa pe care o gasesti gata facuta pe la magazinele de modelism speciala pentru tractare(nose release).Se poate monta in botul planorului asa cum este,si cu o mica adaptare si pe tractor.

E de mare ajutor .
Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de dece: 22 September 2009 - 01:42 PM

0

#29 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 22 September 2009 - 04:30 PM

Se poate pune dispozitivul si pe burta tractorului, dar ambii piloti trebuie sa tina cont de asta in timpul zborului. Nu e greu, cu putina practica se poate face.
Am incercat tractare si fara declansator pe tractor, pur si simplu am prins cablul e trenul de aterizare al tractorului....nu a fost nici o problema....dar pot aparea cazuri speciale si daca nu poti detasa planorul e o adevarata arta sa pe aduci pe amandoua jos.....spun din experienta...
in zbor planorul trebuie bine strunit, mai ales in viraje unde exista posibilitatea ca sa o ia inaintea tractorului, datorita aprecierii eronate a distantelor. nu recomand folosirea elasticelor pt ca devin prastii facand ca ambele aparate de zbor sa reactioneze ciudat si in lipsa experientei pot fi distruse....pacat de ele....pentru cablu poti folosi nailonul recomandat mai sus dar si orice fel de sfoara.....
Daca te hotarasti sa folosesti aripa ca suport pt declansatorul tractorului nu uita sa intaresti locul pentru ca fortele care actioneaza sa fie disipate pe o suprafata cat mai mare a aripii, altfel risti sa fie zmuls sau sa iti rupa o bucata din aripa....si inca ceva....pune mai mult elastic la prinderea aripii si poti folosii o prindere cu suruburi....
NU SUNT UN MARE EXPERT, IMI IMPARTASESC DOAR CUNOSTIINTELE ACUMULATE DIN PRACTICA.....asta ca sa nu strice si altii cat am stricat eu.....
Am uitat ... poti face declansator dintr-un pix metalic sau un element de antena...e mult mai ieftin si la fel de bun

Aceasta postare a fost editata de nicajohn: 22 September 2009 - 04:38 PM

pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#30 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 22 September 2009 - 04:49 PM

uite aici o schema foarte simpla de constructie a unui declansator pt tractor...exect asa am facut eu si a mers foarte bine...
pozitia servoului se poate adapta in functie de nevoile tale...important e sa nu te apuci de chestii complicate...

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de nicajohn: 22 September 2009 - 04:55 PM

pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu