tractare planoare s-a mai facut si as vrea sa renasca ideea
#1
Postat 16 May 2009 - 08:05 PM
eu ma ofer sa tractez planoare cu fortosu' ( 2m anvergura, benzina 26 cmc, putere in exces, echipat cu cablu de tractare)
cred ca frumusetea zborului cu planoare a incantat ochii nostrii intodeauna dar posesorii si pilotii de asemenea modele au aceasta problema a tractarii si de aceea propun sa incercam sa ne gasim aici cei care am putea face asta cu cei care vor sa zboare planoare.
andrei
#2
Postat 17 May 2009 - 09:38 AM
Fisiere atasate
-
SANY0007_resize.JPG (302.04K)
Number of downloads: 1042
Aceasta postare a fost editata de tetea: 17 May 2009 - 09:39 AM
#4
Postat 18 May 2009 - 08:17 AM
Motorul este cea mai tare chestie....fiind adaptat de la o motocositoare.
"Tractorul" a ridicat si un planor "homme made" , tot al lui Emil, planor suficient de greu (1,3.....1,6 kg) daca imi aduc bine aminte....
Aceasta postare a fost editata de tetea: 18 May 2009 - 08:20 AM
#5
Postat 18 May 2009 - 11:03 AM
nu mai exista nimeni cu planoare care vor sa fie tractati ?
#6
Postat 18 May 2009 - 01:07 PM
andreirosca, la May 18 2009, 12:03 PM, a spus:
nu mai exista nimeni cu planoare care vor sa fie tractati ?
Eu le-am pus motor... electric... da' mi-era rusine sa spun.
TEL. 0726.191.725
#7
Postat 18 May 2009 - 01:35 PM
andreirosca, la May 18 2009, 12:03 PM, a spus:
nu mai exista nimeni cu planoare care vor sa fie tractati ?
Ba da, eu. Am un micut planor de 5,5kg si 4m. Motorul ala e micut, initial am avut un tractor cu motor pe metanol de 28 si era la limita, asa ca...
Oricum, succes si felicitari pentru preocupare!
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#8
Postat 18 May 2009 - 03:00 PM
si mai e o problema:in general modelele "tractoare" trebuie sa aibe viteza "mica" si forta multa.
Modelul lui Andrei e cam vitezoman de felul lui,ceea ce un gaz dat brusc in cadrul unei ipotetice angajari poate rupe planorul.
Fortosul nu prea e model pentru tractat planoare dupa parerea mea.
#9
Postat 18 May 2009 - 03:21 PM
Ceva....cumva....cineva?
#10
Postat 30 May 2009 - 05:36 AM
Numai bine!
#11
Postat 30 May 2009 - 08:21 AM
Guest11, la May 30 2009, 06:36 AM, a spus:
Numai bine!
abia astept sa-l ai gata, eu pregatesc intre timp tot ce trebuie pentru tractare. ai in profil la mine tel ca sa putem lua legatura pentru detalii dar oricum o sa postez aici foto cu ce pregatesc
#12
Postat 09 June 2009 - 06:17 PM
#14
Postat 15 June 2009 - 07:21 PM
Acesta este "micutul" in cauza.
Fisiere atasate
-
minimoa_lowerview__Large_.jpg (120.47K)
Number of downloads: 778 -
minimoa_overview__Large_.jpg (171.92K)
Number of downloads: 722 -
Minimoa1__Large_.jpg (85.2K)
Number of downloads: 685
#15
Postat 15 June 2009 - 09:00 PM
ALEX2007_BZ, la Jun 15 2009, 08:21 PM, a spus:
Acesta este "micutul" in cauza.
La tractare exista un risc putin mai mare dupa opinia mea , ambii trebuie sa aiba experienta cu rc, teren adegvat, si modelul care tracteaza sa fie echipat cu motor destul de puternic ( 25-30 cc)
#16
Postat 20 September 2009 - 06:38 PM
Si ma ofer pentru o ''tractare'' a planorului daca invitatia mai este de actualitate(in 2 saptamani voi avea planorul apt de zbor).
#18
Postat 21 September 2009 - 05:15 AM
dece, la Sep 20 2009, 07:38 PM, a spus:
Si ma ofer pentru o ''tractare'' a planorului daca invitatia mai este de actualitate(in 2 saptamani voi avea planorul apt de zbor).
La planor se monteaza sistemul de tractare in bot,iar la tractor in CG.In plus la tractor trebuie sa ai montanti pe ampenaje sa nu se incurce "sufa" in suprafetele de comanda.
#19
Postat 21 September 2009 - 10:57 AM
aici puteti vedea un remorcaj care multora li s-ar parea imposibil....nu prea m-au crezut unii, totusi imaginile vorbesc...
tractor - lucky star 40, motor magnum 7,5
planor home made, anvergura aprox 3 m, greutate aprox 2,5 kg....poate mai mult...
Conditiile pt un remorcaj bun:
- teren de rulare cu iarba cat mai scurta, daca se poate fara;
- vant cu o viteza constanta,
- roata de rulare montata pe planor...daca e posibil,
- lungimea cablului sa fie atat cat sa nu devina prea elastic in sarcina, altfel actioneaza ca o prastie pe timpul tractiunii si mai ales in viraje,
- pilotii sa aiba suficienta experienta
- daca nu aiesit bine din prima sa nu renunti.....
mentionez ca am mai postat asta undeva....
Aceasta postare a fost editata de nicajohn: 21 September 2009 - 11:06 AM
#20
Postat 21 September 2009 - 02:15 PM
SILVIU66, la Sep 21 2009, 06:15 AM, a spus:
Montanti pe ampenaje - nu-mi dau seama cum arata sau cum se monteaza (sunt novice in pregatirea avionului pentru tractare)
Sufa prinsa in CG - dar unde nume, deasupra aripii sau sub model in dreptul CG-ului?
Sufa din ce material este confectionata?
Aceasta postare a fost editata de dece: 21 September 2009 - 02:15 PM
#21
Postat 21 September 2009 - 03:00 PM
Cablul de tractare se prinde deasupra modelului pe extradosul aripii.Firul de tractare va trece desupra montantului pentru a nu afecta miscarea profundorului sau a directiei.
Cablul de tractare este confectionat din fir/snur sintetic care sa reziste la greutatea tractata.
Fisiere atasate
-
DSC00608.JPG (135.43K)
Number of downloads: 398
#23
Postat 21 September 2009 - 07:11 PM
Merge perfect cea ce priveste motorizare/puterea de tractare. Pe langa cele spuse mai sus as completa cu urmatoarele:
- firul trebuie sa aiba putina elasticitate. Noi folosim nylon de pescuit de 0.80, e perfect. Am incercat sa introducem si un elastic pe fir, dar parca e mai bine fara.
- recomand fixarea pe fir a unei panglici de culoare rosie/vizibila la capatul dinspre planor, cam la 1 m de capat.
- atentie la aterizare cu tractorul: capatul liber al firului se poate agata de vegetatie in timpul aterizarii (chestie patita)
- daca se zboara si cu alte modele, nu lasati firul de tractare intins pe pista: celelalte modele se pot agata de fir si pot rezulta accidente (chestie patita)
- asa cum spunea Silviu, puneti montanti la ampenajul vertical, mai ales in partea superioara (in timpul remorcarii planorul zboara pe deasupra tractorului). Daca directia are forma ca de ex. la Piper Cub, e belea: montantii nu rezolva problema agatarii firului de directie.
- si tractorul musai sa aiba sistem de declansare telecomandat
- la sistemele de declansare puneti numai servouri de calitate buna, daca se poate cu angrenaje metalice. Testati functionarea sistemelor sub sarcina (tragand de fir) !!!
- trebuie sa existe comunicare permanenta intre cei doi piloti: pilotul tractorului anunta cand incepe virajul, etc.
- fiecare pilot trebuie sa urmareasca si evolutia celuilalt model
#24
Postat 21 September 2009 - 07:48 PM
VasiM, la Sep 21 2009, 08:11 PM, a spus:
Merge perfect cea ce priveste motorizare/puterea de tractare. Pe langa cele spuse mai sus as completa cu urmatoarele:
- firul trebuie sa aiba putina elasticitate. Noi folosim nylon de pescuit de 0.80, e perfect. Am incercat sa introducem si un elastic pe fir, dar parca e mai bine fara.
- recomand fixarea pe fir a unei panglici de culoare rosie/vizibila la capatul dinspre planor, cam la 1 m de capat.
- atentie la aterizare cu tractorul: capatul liber al firului se poate agata de vegetatie in timpul aterizarii (chestie patita)
- daca se zboara si cu alte modele, nu lasati firul de tractare intins pe pista: celelalte modele se pot agata de fir si pot rezulta accidente (chestie patita)
- asa cum spunea Silviu, puneti montanti la ampenajul vertical, mai ales in partea superioara (in timpul remorcarii planorul zboara pe deasupra tractorului). Daca directia are forma ca de ex. la Piper Cub, e belea: montantii nu rezolva problema agatarii firului de directie.
- si tractorul musai sa aiba sistem de declansare telecomandat
- la sistemele de declansare puneti numai servouri de calitate buna, daca se poate cu angrenaje metalice. Testati functionarea sistemelor sub sarcina (tragand de fir) !!!
- trebuie sa existe comunicare permanenta intre cei doi piloti: pilotul tractorului anunta cand incepe virajul, etc.
- fiecare pilot trebuie sa urmareasca si evolutia celuilalt model
Poti pune ceva poze cu modul de prindere a cablului de tractor?
#25
Postat 22 September 2009 - 08:38 AM
dece, la Sep 21 2009, 08:48 PM, a spus:
Uite cam asa ceva.
Cauta "model aerotow" si citeste. Candva s-a mai discutat, foloseste search.
Sa ne tii la curent.
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 22 September 2009 - 08:39 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#26
Postat 22 September 2009 - 01:36 PM
Fisiere atasate
-
nose_release.jpg (50.57K)
Number of downloads: 118
#28
Postat 22 September 2009 - 01:42 PM
SILVIU66, la Sep 22 2009, 02:36 PM, a spus:
E de mare ajutor .
Multumesc.
Aceasta postare a fost editata de dece: 22 September 2009 - 01:42 PM
#29
Postat 22 September 2009 - 04:30 PM
Am incercat tractare si fara declansator pe tractor, pur si simplu am prins cablul e trenul de aterizare al tractorului....nu a fost nici o problema....dar pot aparea cazuri speciale si daca nu poti detasa planorul e o adevarata arta sa pe aduci pe amandoua jos.....spun din experienta...
in zbor planorul trebuie bine strunit, mai ales in viraje unde exista posibilitatea ca sa o ia inaintea tractorului, datorita aprecierii eronate a distantelor. nu recomand folosirea elasticelor pt ca devin prastii facand ca ambele aparate de zbor sa reactioneze ciudat si in lipsa experientei pot fi distruse....pacat de ele....pentru cablu poti folosi nailonul recomandat mai sus dar si orice fel de sfoara.....
Daca te hotarasti sa folosesti aripa ca suport pt declansatorul tractorului nu uita sa intaresti locul pentru ca fortele care actioneaza sa fie disipate pe o suprafata cat mai mare a aripii, altfel risti sa fie zmuls sau sa iti rupa o bucata din aripa....si inca ceva....pune mai mult elastic la prinderea aripii si poti folosii o prindere cu suruburi....
NU SUNT UN MARE EXPERT, IMI IMPARTASESC DOAR CUNOSTIINTELE ACUMULATE DIN PRACTICA.....asta ca sa nu strice si altii cat am stricat eu.....
Am uitat ... poti face declansator dintr-un pix metalic sau un element de antena...e mult mai ieftin si la fel de bun
Aceasta postare a fost editata de nicajohn: 22 September 2009 - 04:38 PM
#30
Postat 22 September 2009 - 04:49 PM
pozitia servoului se poate adapta in functie de nevoile tale...important e sa nu te apuci de chestii complicate...
Fisiere atasate
-
declansator.png (14.76K)
Number of downloads: 104
Aceasta postare a fost editata de nicajohn: 22 September 2009 - 04:55 PM