Elice avion cu pas variabil
#1
Postat 10 September 2009 - 02:56 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#2
Postat 10 September 2009 - 03:02 PM
Am vazut folosit doar la indoor-uri.
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 10 September 2009 - 03:03 PM
#3
Postat 10 September 2009 - 03:03 PM
am vzut un sistem vpitch si pentru DA50R... dar acum nu mai gasesc... cel mai usor se poate realiza cu brushless fara ax.
#4
Postat 10 September 2009 - 03:05 PM
Calin, la Sep 10 2009, 04:03 PM, a spus:
am vzut un sistem vpitch si pentru DA50R... dar acum nu mai gasesc... cel mai usor se poate realiza cu brushless fara ax.
Am uitat sa specific ca eu am auzit doar de termice (e optiunea mea, nu va suparati). De-aia ma gandeam doar la un sistem mecanic.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#6
Postat 10 September 2009 - 03:12 PM
http://www.nesail.co...?productID=3791
#7
Postat 10 September 2009 - 03:21 PM
Calin, la Sep 10 2009, 04:12 PM, a spus:
din cate stiu eu turatia e constanta si accelerarea se face strict din pasul elicii... sau o avea curba de gaz ca la heli...
Da, turatie constanta sau nu, nu e important aici. Cea mai misto in film e aterizarea, ce ma gandeam si eu, cu frana...
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#8
Postat 10 September 2009 - 03:25 PM
renatoa, la Sep 10 2009, 04:12 PM, a spus:
http://www.nesail.co...?productID=3791
Pai daca nu se gaseste de-a gata fac de la zero ceva, pe masura avionului si motorului. Sistemul se foloseste la heli termic si la palele principale si la coada (am dat exemplul cozii ca acolo e doar pasul colectiv - asa cum trebuie si la avion, palele principale de heli avand si alte grade de libertate care aici nu folosesc).
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#9
Postat 10 September 2009 - 03:57 PM
misumat, la Sep 10 2009, 03:56 PM, a spus:
Nu o sa il reglezi corect.Cu pas zero motorul o sa fie fara sarcina deci o sa urce sus in ture;in zbor daca dai de necaz si ii dai pas serios sa scapi dintr-o figura executat prea jos sa zicem poate sa dea in nas....
Citeaza
Ca sa ramana turatia constanta in functie de sarcina in mod clar trebuie sa intre mai mult combustibil in motor.... deci ai nevoie de doua servo in loc de unul.
Cat despre aterizare eu zic ca daca zbori la pista de beton ar fi super,pe iarba se franeaza oricum serios modelul daca il pui imediat dupa prag,daca pui roata dupa jumatatea pistei .....nu stiu cat mai ai timp sa reactionezi sa schimbi pasul...
Oricum ideea merita disecata!
#10
Postat 10 September 2009 - 04:15 PM
Daca vrei sa o folosesti doar pt. franare la sol, mi se pare o tampenie, e mai simplu sa montezi frane. Reglajele motorului la sol se pot face si fara pas variabil (doar asa se fac de cand exista modelismul); in plus, pas variabil=sistem mecanic complex=fiabilitate mai mica si greutate mai mare.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#11
Postat 10 September 2009 - 04:34 PM
Aplicatia cea mai fiavila pt v-pich e asta:
http://www.youtube.c...h?v=FUy7SYoj6cw
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#12
Postat 10 September 2009 - 04:53 PM
#13
Postat 10 September 2009 - 07:06 PM
1. Schimbarea pasului in zbor, in functie de figurile pe care le faci.
Corect
2.Poti regla si tura motorul la sol cu pas 0 fara sa mai fie nevoie de imobilizare a avionului.
Incorect. Reglajul se face pentru o anumita sarcina a motorului. Incarcarea/descarcarea sarcinii poate determina oprirea motorului din motive de saracire/imbogatire excesiva. Cu alte cuvinte trebuie ca atunci cand se modifica pasul sa se modifice in mod automat si reglajul jiglerului. Prea complex!!!
3.Cel mai important avantaj, pentru mine cel putin, ar fi posibilitatea de a da gaz cu pas negativ la aterizare, dupa ce rotile au atins solul, si astfel avionul sa se opreasca mult mai repede (date fiind si pistele cu probleme pe care ne dam prin Bucuresti), cum de altfel au si unele avioane de pasageri.
Alea au reversoare din cate stiu. Adicatelea schimba doar directia de refulare a aerului :(. Daca chiar vrei frane, pune niste servouri pe roti :D.
De ce se foloseste la heli pas variabil? Pai asa cum imi dau eu seama, diametrul mare al cositorii inseamna ca il face sa fie o mare volanta. Orice comanda de variatie a turatiei motorului se va efectua cu latente mari, ceea ce poate face pilotajul imposibil.
La avioanele de lupta si nu numai "managementul motorului" in timpul zborului este o intreaga stiinta. Evident ca si pasul variabil al elicei era un "must have", mai ales pentru cele care erau capabile de zbor la altitudini mari. Nu cred ca poate fi posibil acest lucru de la nici o statie RC pentru simplul motiv ca timpii de reactie sunt mult mai mici in zborul aeromodelelor.
#14
Postat 10 September 2009 - 07:31 PM
Fisiere atasate
-
nosein1.jpg (130.59K)
Number of downloads: 568
#15
Postat 10 September 2009 - 09:34 PM
old-boy, la Sep 10 2009, 08:31 PM, a spus:
Ma indoiesc ca-i termic!!!
#16
Postat 10 September 2009 - 09:41 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#17
Postat 10 September 2009 - 09:49 PM
#18
Postat 10 September 2009 - 09:52 PM
#19
Postat 11 September 2009 - 09:46 AM
Abburo, la Sep 10 2009, 10:34 PM, a spus:
poate nu observi fumul extraordinar de mare de pe fundal
ce crezi ca ii aia?? ceata??
#20
Postat 11 September 2009 - 10:17 AM
Abburo, la Sep 10 2009, 10:34 PM, a spus:
ma indoiesc ca e real!!!
iarba si oamenii par pusi peste...peste o imagine din simulator.
spun asta din mai multe considerente... e o barna peste avion, aia trebuia sa se vada neclara, ca doar e pozat avionul, nu barna.
omul din dreapta, daca observi, se sprijina in palma, dar palma nu atinge solul, etc.
Sistemul mi se pare foarte complicat...intr-adevar, daca vrei sa faci hover in bot, sa zicem ca ar merita...dar pentru altceva se gasesc alternative mai putin complicate...
Aceasta postare a fost editata de lefmir: 11 September 2009 - 10:25 AM
#21
Postat 11 September 2009 - 12:01 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#22
Postat 12 September 2009 - 09:01 AM
#23
Postat 12 September 2009 - 09:35 AM
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#24
Postat 12 September 2009 - 10:21 AM
docmarius, la Sep 12 2009, 10:35 AM, a spus:
or fi ei acri doc .
DAR:
umbra avionului e pe dos , e in partea corecta dar se vad aripile inaintea profundorului.
suprafetele de control nu se misca de loc.
O fi posibil dar poza asta e chiar trucata.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#25
Postat 12 September 2009 - 11:50 AM
lefmir, la Sep 11 2009, 11:17 AM, a spus:
the force is strong in this one! , you don't know the power of the dark sideeee :) =)) deci asta tine avionul , permitandu-i sa faca hover inverted.
ok seriously...probabil e legat cu o atza pescareasca de ceva si au sters-o dup aia in photoshop...no big deal (daca se putea face hover inverted cu termic fix ca in poza...sigur apareau si filme...)
dupa cum a spus abburo , cel mai bine ar fi cu carlig si sfoara :) si te costa 5 lei tot ansamblu
#26
Postat 12 September 2009 - 12:58 PM
9unuunu, la Sep 12 2009, 12:50 PM, a spus:
ok seriously...probabil e legat cu o atza pescareasca de ceva si au sters-o dup aia in photoshop...no big deal (daca se putea face hover inverted cu termic fix ca in poza...sigur apareau si filme...)
dupa cum a spus abburo , cel mai bine ar fi cu carlig si sfoara :) si te costa 5 lei tot ansamblu
sau direct in photoshop toata tarasenia
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#27
Postat 13 September 2009 - 10:50 AM
Eh?
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#28
Postat 13 September 2009 - 12:13 PM