Junior S Pure Glider
#1
Postat 26 August 2009 - 11:29 PM
Deci...ce recomandati? Iar cei cu EasyGlider, imi puteti spune si mie va rog cum se poate face CG si cu si fara motor?
#3
Postat 27 August 2009 - 11:24 AM
#4
Postat 27 August 2009 - 12:52 PM
blackheart, la Aug 27 2009, 12:24 PM, a spus:
salut,vezi ce mai zic si altii dar eu stiu asa; ai doua variante:
1. lansezi cu motor si-ti inchipui ca e tras de sandou, apoi opresti motorul si uiti de el
2. conul motorului se monteaza "orb" in botul planorului dar se umple cu plumb pina iese CG la locul stiut.
bata,
bizu
scuze pentru "conul motorului". ma refeream la conul elicei care se monteaza in bot, dupa ce ai scos motor baterie si ce mai e in plus
Aceasta postare a fost editata de bizu: 27 August 2009 - 12:53 PM
#5
Postat 27 August 2009 - 01:17 PM
Deci, ai putea opta pentru montarea celor doua servouri ca la prima versiune undeva in fata CG-ului. Ar trebui ca locasurile sa fie prezente si in versiunea 2 dar nu stiu sigur. Acest lucru te-ar ajuta destul de mult.
Spre deosebire de alte planoare, juniorul este un concept mai nou si este gandit si optimizat din start pentru o anumita echipare. Pentru a-l face planor pur trebuie totusi sa faci anumite compromisuri.
Daca vrei planorism curat orienteaza-te totusi catre un model construit special pentru asa ceva. Nu uita si de varianta DLG.
#6
Postat 27 August 2009 - 04:01 PM
#7
Postat 27 August 2009 - 04:16 PM
Nu practic asa ceva, dar nu as zice ca o aruncare buna tine doar de forta bruta ci mai degraba de tehnica aruncarii...
#8
Postat 27 August 2009 - 06:03 PM
http://www.rcdon.com...m_project2.html
Ce parere aveti?
Unde se gaseste carlig pentru EasyGlider? Cred ca se poate adapta usor pt. Junior.
#9
Postat 28 August 2009 - 07:53 PM
blackheart, la Aug 27 2009, 05:01 PM, a spus:
DLG nu prea tine de forta, ci de tehnica. Multi modelistii mai in varsta s-au bucurat cand a aparut stilul DLG.
Campionii arunca aproape 70 de metri. 30 ajungi sa arunci destul de repede.
#10
Postat 29 August 2009 - 09:32 PM
blackheart, la Aug 27 2009, 07:03 PM, a spus:
Unde se gaseste carlig pentru EasyGlider? Cred ca se poate adapta usor pt. Junior.
Carligul pentru sandou nu are cum sa aiba mai mult de 10-20g, ai grija ca nu vine fix pe CG , ci cativa cm mai in fata. (eu trag o linie imaginara la 45 de grade din cg-ul aripii, si unde iese din fuselaj pun carligul)
Oricand se poate improviza ceva ( pui o bucata de placaj, un surub indoit si filetat doar la baza , doua saibe si o piulita) .... eventual il concepi reglabil si ii ajustezi pozitia functie de situatie.
#11
Postat 31 August 2009 - 10:52 AM
#12
Postat 01 September 2009 - 12:38 AM
Care aveti DLG-uri? De unde le-ati luat? Multumesc mult pentru ajutor. O sa folosesc tot ce am aici mai tarziu.
#13
Postat 01 September 2009 - 06:49 AM
blackheart, la Sep 1 2009, 01:38 AM, a spus:
Care aveti DLG-uri? De unde le-ati luat? Multumesc mult pentru ajutor. O sa folosesc tot ce am aici mai tarziu.
La modul cum rupi avioanele, nu te puteai gandi decat la unul de competitie, cum altcumva...
Pe acelasi site este si unul cum vrei tu, dar e 200$ neechipat.
#14
Postat 01 September 2009 - 08:42 AM
In plus, o sa vezi ca 1.5 metri are o manevrabilitate mult mai buna decat 2m, ceea ce te ajuta evident la joasa inaltime. In schimb, pierderile de performanta sunt minore.
Am avut si un DLG de 1m scratchbuilt, inspirat dupa apogee sport, si sa stii ca zboara foarte bine, lipsa eleroanelor nu se simtea decat la aterizare, cand as fi preferat sa le folosesc ca spoiler. Era foarte manevrabil.
#15
Postat 01 September 2009 - 11:41 PM
Merita pretul?
In legatura cu Crash-uri-le...am observat ca daca zbor linistit...o duc mult fara Crash-uri. Ultimul l-am avut pentru ca am incercat touch and go cu planor si pe vant... si am dat cu el prea tare...
#16
Postat 02 September 2009 - 08:50 AM
In plus, un DLG din balsa (built-up) trebuie sa aiba macar d-box (cheson, adica placat cu balsa de la lonjeron pana la bordul de atac), pentru ca apar niste torsiuni in timpul lansarii si fara cheson nu le prea poti reduce. Sau o structura geodezica, dar nu-mi amintesc sa fi vazut un DLG comercial cu aripa geodezica.
Sa stii ca DLG-urile sunt foarte previzibile. Eu pe ultimul l-am rupt pentru ca a cedat structura, in timpul unei lansari.
LE. m-am uitat mai bine si am vazut ca are eleroane, dar mi se par asa de mici... cam toate DLG-urile pe care le stiu au eleroane pe 30% din coarda.
Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 02 September 2009 - 08:51 AM
#17
Postat 02 September 2009 - 09:02 AM
Asa ca aici ar intra mult mai multe optiuni...
#18
Postat 02 September 2009 - 11:57 PM
Revin la subiect.
Credeti ca cel din link e mai rezistent? La Apache, iti si spune ca nu e de competitie. Are eleroane. renatoa mi-a spus ca desi e $200, cel de pe r2hobbies este ok.
Tu ce DLG-uri zbori?
P.S. ar fi frumos sa-l arunci si sa ramai cu aripa in mana.
#19
Postat 03 September 2009 - 04:29 PM
Vezi ca mai exista megalight, un planor care din cate am auzit pe niste forumuri ar fi facut la noi. L-am vazut pe la un magazin online, cu 680 ron.
Eu momentan nu am nici un DLG, pentru ca l-am rupt. Sper sa-l termin pe urmatorul cam in 2 saptamani. Si cel vechi, si asta nou sunt facute de mine, dupa planuri proprii. Evident, inspirat din mai multe surse: supergee, manta, sirius... eu lucrez cu balsa (inca), dupa ce il termin pe asta sper sa pot incepe sa tai aripi in polistiren, intentionez sa le plachez cu balsa pentru inceput.
BTW, tot zici de competitie. La ce competitie vrei sa participi ?
#20
Postat 03 September 2009 - 07:41 PM
Megalight e DLG? Am mai gasit unul Fling DL, dar se zice despre el ca e foarte greu fata de apache si de cel de pe r2hobbies.
http://www.greatplan...s/gpma1070.html Asta e link la Fling DL.
O sa ma uit de Megalight, dar cred ca cel mai bine ar fi sa cumpar unul de la tine...dai vre-unul?
La ce magazin ai vazut Megalight?
Aceasta postare a fost editata de blackheart: 03 September 2009 - 07:49 PM
#21
Postat 03 September 2009 - 09:37 PM
La un DLG vrei o incarcare alara de 11-13 g/dm patrat. Daca vrei mai mult, adaugi balast. Asta pentru zile mai turbulente. Insa de obicei nu prea e nevoie, pentru ca profilele moderne sunt foarte adaptabile.
Cred ca si megalight cat si cel de pe r2hobbies sunt potrivite. Megalight pare mai avansat.
#22
Postat 03 September 2009 - 11:13 PM
id-ul meu de yahoo este: myrmydon_lord
Multumesc, Toate cele bune.
P.S. SAL(Side-arm launch) este acelasi lucru cu Discuss launch, nu?
#23
Postat 04 September 2009 - 10:09 AM
Se mai numeste si highligt in alte zone.
Da, SAL e oarecum similar cu DLG, insa tendinta e sa se foloseasca SAL mai mult pentru cele cu anvergura mica, la care de obicei nu faci rotatia de 360 de grade, ci se arunca doar dintr-o parte.
Am vazut pe undeva ca are 21 dm patrati, deci daca il scoti destul de usor (250-260 de grame cu electronica de acum nu e asa o problema; atentie la coada, la coada trebuie sa ai grija la greutate), iese destul de bine.
Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 04 September 2009 - 10:13 AM
#24
Postat 04 September 2009 - 08:08 PM
#25
Postat 04 September 2009 - 09:53 PM
De fapt din cate stiu eu exista cam 3 posibilitati: cuiul (teava de care spui), lama (throwing blade) si winglet adaptat pentru lansare. Winglet-urile sunt simetrice, unii prefera sa lanseze cu mana stanga. In conditii de concurs este mai bine, pentru ca poti pilota cu dreapta, apoi prinzi planorul cu stanga si il lansezi fara sa faci pauza. Pur si simplu se prinde direct ce cui, e foarte spectaculos.
Eu prefer lama; winglet nu am avut sa incerc.
#26
Postat 04 September 2009 - 10:58 PM
Cam la ce greutate ar trebui scos un DLG rtf? Cu baterie instalata...cu tot. AUW...
#28
Postat 05 September 2009 - 05:27 PM
blackheart, la Sep 4 2009, 11:58 PM, a spus:
Cuiul (peg) nu-l mai folosesc decat ageamii sau comozii.
Toti cei din fruntea haitei folosesc lama (blade). Are Cx incomparabil mai mic decat cuiul si probabil si decat winglet-urile (ca trebe doua).
Lama ca optiune, pe langa ca e mai ieftina decat winglet-urile, aduce si aport de greutate mult mai redus decat winglet-urile. Si dpdv al momentului de inertie dupa axa de ruliu, e f.f.f. important sa nu ai mase mari inspre capetele aripilor.
Uite o comparatie intre lama si winglet:

Number of downloads: 92
blackheart, la Sep 4 2009, 11:58 PM, a spus:
Cele ce se circumscriu cerintelor F3K rar depasesc 300 grame, ne-lestate.
Cam pe la 255 gr. sunt cele "usurele" iar pe la 270-280 gr. sunt majoritatea. Repet, fara balast. Pe vreme cu vant se poate adauga chiar si pana la 80 gr. de lest...
PS:
Subiectul asta a derapat complet. Cre' ca ar trebui facut curat si adunate toate astea intr-un subiect separat despre HLG-DLG-SAL-uri...
Aceasta postare a fost editata de Valteras: 05 September 2009 - 05:34 PM