Modelism - RHC Forum: 35 vs 2,4 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

35 vs 2,4 split de la kit review

#1 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 07 September 2009 - 10:19 AM

Intradeavar, la un moment dat dupa ce am zburat linistit deasupra campului la sub 500 de metrii avionul nu a mai raspuns comenzilor. Era cu botul in jos la 10 grade zic eu cam 10 m deasupra pamantului si isi continua traiectoria. Motorul era cam la jumate deci nu avea nici nu stiu ce viteza. Probabil ca am supracompensat lipsa de comenzi dand mai mult de eleroane si profundor dar la un moment dat a intrat si fail-safe-ul pe acceleratie motorul cazand la relanti.
receptia revenind ma gandesc ca motorul a sprituit prea dintrodata si si comenzile erau deja supra compensate. Ceea ce sa intamplat e cred ca aintrat in limita de viteza si so intreptat direct in jos.

Avand in vedere distanta mica fata de sol nu am mai avut timp de reactie suficient. Daca era la 50 de m poate il mai scoteam asa am privit neputincios ce se intampla. Totul sa petrecut sub 3 secunde.

Mie sincer imi pare rau chiar daca nu era un avion 3D era foarte carismatic si cu caracteristici de zbor ok. La Oroshaza am zburat pe vant de 20 Km/h perpendicular pe pista si sa comportat foarte bine.

Na asta e ... trebuie neaparat sa-mi schimb statia fiindca pentru avioane mai "mari si grele" (avea 2.6 Kg nealimentat) safety it' mandatory.

Apropo intereseaza pe cineva o Futaba FF-7, 35 Mhz?

Aceasta postare a fost editata de raul: 07 September 2009 - 10:21 AM

If every change is for better then why put them to the test.
0

#2 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2009 - 10:32 AM

Vezi postarearaul, la Sep 7 2009, 11:19 AM, a spus:

Intradeavar, la un moment dat dupa ce am zburat linistit deasupra campului la sub 500 de metrii avionul nu a mai raspuns comenzilor. Era cu botul in jos la 10 grade zic eu cam 10 m deasupra pamantului si isi continua traiectoria. Motorul era cam la jumate deci nu avea nici nu stiu ce viteza. Probabil ca am supracompensat lipsa de comenzi dand mai mult de eleroane si profundor dar la un moment dat a intrat si fail-safe-ul pe acceleratie motorul cazand la relanti.
receptia revenind ma gandesc ca motorul a sprituit prea dintrodata si si comenzile erau deja supra compensate. Ceea ce sa intamplat e cred ca aintrat in limita de viteza si so intreptat direct in jos.

Avand in vedere distanta mica fata de sol nu am mai avut timp de reactie suficient. Daca era la 50 de m poate il mai scoteam asa am privit neputincios ce se intampla. Totul sa petrecut sub 3 secunde.

Mie sincer imi pare rau chiar daca nu era un avion 3D era foarte carismatic si cu caracteristici de zbor ok. La Oroshaza am zburat pe vant de 20 Km/h perpendicular pe pista si sa comportat foarte bine.

Na asta e ... trebuie neaparat sa-mi schimb statia fiindca pentru avioane mai "mari si grele" (avea 2.6 Kg nealimentat) safety it' mandatory.

Apropo intereseaza pe cineva o Futaba FF-7, 35 Mhz?

Am si eu o intrebare: merita diferenta de 2 milioane, sau cat o fi, cand cumperi o statie in 35Mhz sau 40Mhz in loc sa o iei pe cea in 2,4 Ghz? E plin forumul de avioane cazute din cauza interferentelor in 35Mhz. De fiecare data paguba dupa un crash sigur e mai mare decat acea diferenta la statii. Ca sa nu mai spunem ca si antenele sunt scurte si e mai comod de lucrat cu ele.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#3 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 07 September 2009 - 01:02 PM

Imi pare rau sa aud ca s-a dus naiba avionul ... totusi ce are statia ? dupa mine cred ca raceptorul e vinovatul... eu am un HITEC pe 35 Mhz aum ce sa fac sa schimb modulele doar ca intervine interferentele ... cel putin eu la receptor am dubla conversie si daca se intampla ceva intra pe cealalta frecventa din cate am citit... In fine daca patesc si eu asa ceva cumpar doua module pe 2,4 Ghz - receptor + emitator. Din cate stiu si cele de pe 40Mhz au avut probleme de genul.
Raul a scapat motorul ?
0

#4 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 07 September 2009 - 01:13 PM

e tardiv dar am atentionat cu privire la acel receptor montat "hard" pe un termic cand am facut range check-ul si nu mai aveam control deloc de la ~50m cu antena inchisa.

Motorul a iesit putin sifonat, toba fisurata, suruburile tobei indoite iar montura jiglorului rupt. Nimic neinlocuibil.


0

#5 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 07 September 2009 - 01:16 PM

Vezi postareaadrian82, la Sep 7 2009, 02:02 PM, a spus:

... cel putin eu la receptor am dubla conversie si daca se intampla ceva intra pe cealalta frecventa din cate am citit...


Nu ai citit sau nu ai inteles bine. Dubla conversie inseamna, ca in procesul de prelucrare al semnalulul de radiofrecventa receptorul schimba frecventa de 2 ori, adica are 2 frecvente intermediare. Aceasta metoda asigura selectivitate si sensibilitate mai mare receptorului. Deci raza mai mare de actiune si imunitate mai mare la perturbatii din canalele adiacente. Dar in cazul perturbatiilor pe canalul de lucru nu te ajuta cu nimic.

Aceasta postare a fost editata de VasiM: 07 September 2009 - 01:19 PM

0

#6 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 07 September 2009 - 01:45 PM

Si acuma ce sa facem trecem cu toti pe 2,4GHZ bucuria vanzatorilor ca baieti si cumpara module interschimbabile cel putin norocul meu la hitec... oricum daca nu ti antena intinsa la maxim riscul e de prabusire mai ales daca ai o statie pe 35Mhz-40-45... . Voi face si eu in scurt timp o verificare la sol a distantei pentru siguranta ... oricum si 2,4Ghz cu 120mW e totusi slab . Tin minte ca amatorii avea stati construite pe 27-35Mhz cu puteri de 900mW -1,3W pentru siguranta.
0

#7 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2009 - 01:49 PM

Vezi postareaadrian82, la Sep 7 2009, 02:02 PM, a spus:

Imi pare rau sa aud ca s-a dus naiba avionul ... totusi ce are statia ? dupa mine cred ca raceptorul e vinovatul... eu am un HITEC pe 35 Mhz aum ce sa fac sa schimb modulele doar ca intervine interferentele ... cel putin eu la receptor am dubla conversie si daca se intampla ceva intra pe cealalta frecventa din cate am citit... In fine daca patesc si eu asa ceva cumpar doua module pe 2,4 Ghz - receptor + emitator. Din cate stiu si cele de pe 40Mhz au avut probleme de genul.
Raul a scapat motorul ?

Pot sa intreb de ce nu ai luat de la bun inceput emitatorul si receptorul in 2,4 Ghz? Economie de bani? Si-au batut destui aici gura pe ideea ca o statie o iei sa o tii.... avionul sau elicopterul le mai schimbi. Si atunci alegi ceva cat mai bun de la inceput, cu mai multe canale decat ai nevoie in prima faza, etc.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#8 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 07 September 2009 - 02:02 PM

Fiindca nu sunt nebun sa dau 17milioane pe o statie cat de cat buna ... merge si asta si destul de bine ... nu mai speriati voi pe colegi ca sunt buriaje etc asa pot apare si pe 2,4GHZ mai ales in ziua de azi cand marea majoritate a trasmisiilor se realizeaza in acesta banda de frecventa... si oricum 2 modulele pe 2,4GHZ ma costa mai putin . La catiamici am nici unu nu s-a plans ca le-a picat avionul si majoritatea erau ba pe 35 ba pe 40 Mhz iar modelul era dus pana la 5-6km in aer si pe o raza de 2km distanta. Oricum eu am echipat receptorul cu un modul care daca iese din raza de actiune il face sa-l readuca in raza de actiune a emitatorului plus la receptor am scos sarma in afara care e prinsa din botul avionului pana in coada .
0

#9 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 07 September 2009 - 02:18 PM

Eu am dus modelul la 50km inaltime pe o raza de 1400 km... daca aia l-or dus la 5-6km inaltime pe o raza de 2km...
Ma uitam dupa el cu teodolitul sau hubble...

Oricum sunteti offtopic amandoi. Cert este ca o picat din cauza statiei care este un entry level. Adrian, cand o sa incepi sa zbori si tu avioane putin mai high profile o sa vrei sa-ti schimbi si statia cel putin pentru linistea ta sufleteasca. Nu poti zbura avioane high profile cu un entry level.

Aceasta postare a fost editata de Calin: 07 September 2009 - 02:20 PM



0

#10 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2009 - 02:20 PM

Vezi postareaadrian82, la Sep 7 2009, 03:02 PM, a spus:

Fiindca nu sunt nebun sa dau 17milioane pe o statie cat de cat buna ... merge si asta si destul de bine ... nu mai speriati voi pe colegi ca sunt buriaje etc asa pot apare si pe 2,4GHZ mai ales in ziua de azi cand marea majoritate a trasmisiilor se realizeaza in acesta banda de frecventa... si oricum 2 modulele pe 2,4GHZ ma costa mai putin . La catiamici am nici unu nu s-a plans ca le-a picat avionul si majoritatea erau ba pe 35 ba pe 40 Mhz iar modelul era dus pana la 5-6km in aer si pe o raza de 2km distanta. Oricum eu am echipat receptorul cu un modul care daca iese din raza de actiune il face sa-l readuca in raza de actiune a emitatorului plus la receptor am scos sarma in afara care e prinsa din botul avionului pana in coada .

Cred ca eu sunt din categoria "nebunilor", am dat chiar 18 milioane pe ea. Eu de fapt ma refeream doar la diferenta de pret intre o statie in 35 si ACEEASI statie in 2,4, oricare ar fi statia aleasa de tine. Cat despre bruiajele in 2,4 Ghz... e vorba de alt sistem, cu alte principii, nu e numai o alta frecventa. Si...2 module in 2,4 te costa mai putin decat ce? Statia pe care o ai, la care adaugi modulele de 2,4.... te costa mai putin decat statia direct in 2,4?? In ce tara? Iar cu iesitul din raza...presupun ca vorbesti doar de FPV, ca fara asta nu cred ca mai vezi avionul cu ochiul liber la distanta la care iesi din raza. Si daca tie ti se pare interesant sa ai o sarma care falfaie pe toata lungimea avionului in loc de doua bucati de 10 cm in interior.... ce sa zic.... tine-o cu 35 (sau 40) cat ziceai ca ai....
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#11 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 07 September 2009 - 02:30 PM

6 milioane mai dau pe 2 module emisie receptie pe 2,4Ghz si tot m-am scos iar statia se poate reprograma in fine asta e alta mancare de peste. Si totusi nu am dat 18 milioane ! Stai linistit ca nu falfaie sarma :) ... cum le am cu amplificatoarele nu imi este greu sa fac un mic amplificator de RF pentru receptor ca sa reduc sarma de antena.
Calin nu cred ca o statie computerizata e entry level doar ca are un modul radio pe 35-40 Mhz si care se poate schimba oricand ... acum ce sa facem sa aruncam cu banu pe nustiu ce statie care nu-mi deserveste , a daca aveam un elicopter cum are misumat atunci poate ...
Misumat stiu ca modulele pe 2.4Ghz folosesc sistemul Spread Spectrum cu Frequency Hopping dar totusi costa prea mult o futaba T10C !
In fine imi pare rau pentru Raul ca a pus suflet pentru avion ca sa-l faca.

Aceasta postare a fost editata de adrian82: 07 September 2009 - 02:37 PM

0

#12 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2009 - 02:36 PM

Vezi postareaadrian82, la Sep 7 2009, 02:45 PM, a spus:

Si acuma ce sa facem trecem cu toti pe 2,4GHZ bucuria vanzatorilor ca baieti si cumpara module interschimbabile cel putin norocul meu la hitec...


Presupun ca ai vrut sa zici ca nu-ti iei pe 2,4 ca sa nu le dai satisfactie diversilor vanzatori de asemenea produse, corect?..... Asta e foarte tare... ai naibii vanzatori cum sug sangele poporului...
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#13 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 07 September 2009 - 02:40 PM

eu zic sa ne oprim aici, au fost discutii interminabile despre conservatori cu statii in 35 si motivele lor pentru care au ramas in 35. Au mai fost si discutii despre statii modificate si motivele pentru care au fost exclusi din comunitatea activa. Personal Adrian, daca tu iti modifici statia nu ti-as permite sa zbori cu noi pe camp... si nu ca nu ai avea tu aptitudini sau vreau sa-ti imput ceva ce pur si simplu pentru ca nu am incredere in statii modificare. In special entry level modificate.

Vorbim peste 1-2 ani cand iti mai cresc modelele si constientizezi pericolele. Acum e totul roz :)

Mult succes si numai bine,
Calin


0

#14 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 07 September 2009 - 02:51 PM

Hai Caline nu e vorba de crestere a modelelor ce naiba ... m-am rezumat la unu mic ca nu aveam unde sa-l tin in casa ca dupa mine cum sunt de nebun recunosc imi faceam cadou un benzinar de 50cc montat pe un model cap - plus o statie pe 2.4ghz dar m-am rezumat la ce era pe piata plus la un gabarit mic. In legatura cu modificarile la statie - receptor stai tu linistit ca multi au asa ceva si nu va prindeti nici unul , poate doar cu masurarea puteri RF dar nu prea vad sa aveti asa ceva doar cei in domeniu .
Si am incheiat discutia , nu cred ca trebuie sa ai o scula super perfomata ca sa-ti zbori o jucarie conteaza persoana care piloteaza scula si nu scula , daca esti bun te descurci .
0

#15 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2009 - 02:55 PM

Vezi postareaadrian82, la Sep 7 2009, 03:51 PM, a spus:

... nu cred ca trebuie sa ai o scula super perfomata ca sa-ti zbori o jucarie conteaza persoana care piloteaza scula si nu scula , daca esti bun te descurci .

Deci daca esti cel mai bun poti zbura si cu statia inchisa, te descurci sa-l aterizezi si fara legatura radio.... ai inteles Calin, asta e ideea.... tre sa mai exersezi la pilotaj...
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#16 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 07 September 2009 - 02:55 PM

scuza-ma dar esti naiv. Raul a progresat fantastic in ultimul timp si a scos modelul din mai multe situatii dificile. Cum presupui tu ca te descurci "ca ai mana" cand NU AI CONTROL DELOC?

In plus iti spun eu cum verificam statiile. Sunt scanere de frecventa, analizatoare de spectru etc. Daca unu porneste statia si ocupa 4 canale in stanga si dreapta canalului sau e clar ca ceva nu e in regula deci OUT. Asa a fost la toate intalnirile de profil si asa va fi si in continuare. Personal nu am chef sa-mi sparg modelul (chiar daca am mana) pentru ca tu n-ai chef sa iei echipament de calitate si hackuiesti intr-o solutie consacrata sperand s-o imbunatatesti... In cel mai bun caz esti bun de plata, in cel mai rau caz mergi la puscarie pentru vatamare corporala grava... sau chiar omor din culpa. Vezi accidentul din ungaria unde au murit 4(?) persoane din cauza unui taximetrist cu statie artizanala care trecea prin zona competitiei.

Aceasta postare a fost editata de Calin: 07 September 2009 - 02:57 PM



0

#17 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 07 September 2009 - 03:08 PM

Una e sa cresti puterea emitatorului si alta e sa maresti sensibilitatea receptorului pentru reducerea antenei iar asa ceva se poate face iar modulul care verifica spectrul RF nu sesizeaza asa ceva si deci nu afecteaza pe ceilalti ! Iar marirea puteri se face in asa fel sa nu afecteze pe alti , eu cred ca cei care erati in zona i-ati afectat katana lu Raul fiindca modulatoarele pe 2,4GHZ genereaza aceste probleme din cauza modulari pe n frecvente si care perturba toate benzile de frecventa vedeti cum se manifesta telefoanele gsm intre 850-3GHZ ... Dupa mine unde se zboara si se controleaza aparate de zbor cu 2,4Ghz nu trebuie sa se efectueze zboruri pe 35-40Mhz in acelasi timp. Ceva in genul acesta sa intamplat si in ungaria .
Nu am sus niciodata ca nu sunteti piloti buni sau ma rog printre cei buni dar totusi 18 milioane si care sa pilotezi un katana sau un yak54 cu anvergura de 1400 mm....

Aceasta postare a fost editata de adrian82: 07 September 2009 - 03:10 PM

0

#18 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2009 - 03:10 PM

Vezi postareaadrian82, la Sep 7 2009, 04:08 PM, a spus:

Una e sa cresti puterea emitatorului si alta e sa maresti sensibilitatea receptorului pentru reducerea antenei iar asa ceva se poate face iar modulul care verifica spectrul RF nu sesizeaza asa ceva si deci nu afecteaza pe ceilalti ! Iar marirea puteri se face in asa fel sa nu afecteze pe alti , eu cred ca cei care erati in zona i-ati afectat katana lu Raul fiindca modulatoarele pe 2,4GHZ genereaza aceste probleme din cauza modulari pe n frecvente si care perturba toate benzile de frecventa vedeti cum se manifesta telefoanele gsm intre 850-3GHZ ... Dupa mine unde se zboara si se controleaza aparate de zbor cu 2,4Ghz nu trebuie sa se efectueze zboruri pe 35-40Mhz in acelasi timp. Ceva in genul acesta sa intamplat si in ungaria .
Nu am sus niciodata ca nu sunteti piloti buni sau ma rog printre cei buni dar totusi 18 milioane si care sa pilotezi un katana sau un yak54 cu anvergura de 1400 mm....

:)

Aceasta postare a fost editata de misumat: 07 September 2009 - 03:11 PM

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#19 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 07 September 2009 - 03:15 PM

Vezi postareaadrian82, la Sep 7 2009, 04:08 PM, a spus:

Una e sa cresti puterea emitatorului si alta e sa maresti sensibilitatea receptorului pentru reducerea antenei iar asa ceva se poate face iar modulul care verifica spectrul RF nu sesizeaza asa ceva si deci nu afecteaza pe ceilalti ! Iar marirea puteri se face in asa fel sa nu afecteze pe alti , eu cred ca cei care erati in zona i-ati afectat katana lu Raul fiindca modulatoarele pe 2,4GHZ genereaza aceste probleme din cauza modulari pe n frecvente si care perturba toate benzile de frecventa vedeti cum se manifesta telefoanele gsm intre 850-3GHZ ... Dupa mine unde se zboara si se controleaza aparate de zbor cu 2,4Ghz nu trebuie sa se efectueze zboruri pe 35-40Mhz in acelasi timp. Ceva in genul acesta sa intamplat si in ungaria .
Nu am sus niciodata ca nu sunteti piloti buni sau ma rog printre cei buni dar totusi 18 milioane si care sa pilotezi un katana sau un yak54 cu anvergura de 1400 mm....


da, ai dreptate. noi in 2 400 000 000 hertzi influentam pe cei in 35 000 000 hertzi ca aven channel hopping... ma inclin in fata aptitudinilor tale RF si ma retrag din discutie nu inainte de a repeta:

2 400 000 000 hertzi bruiaza:
35 000 000 hertzi

Numai bine,
Calin


0

#20 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 07 September 2009 - 03:17 PM

adrian82, scuza-ma dar ai iesit tare de tot in balarii.

Si oricum topicul era despre o Katana.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#21 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2009 - 03:20 PM

Vezi postareaCalin, la Sep 7 2009, 04:15 PM, a spus:

da, ai dreptate. noi in 2 400 000 000 hertzi influentam pe cei in 35 000 000 hertzi ca aven channel hopping... ma inclin in fata aptitudinilor tale RF si ma retrag din discutie nu inainte de a repeta:

2 400 000 000 hertzi bruiaza:
35 000 000 hertzi

Numai bine,
Calin

Asta era deci... cand am aparut eu la Chitila cu 2,4 cei care aveau 35 s-au oprit din zbor si au luat pauza.... imi spusesera ca e din cauza antenei radar a armatei si cand colo era din cauza mea cu 2,4 dar au fost politicosi.... :)
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#22 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 07 September 2009 - 03:27 PM

Vezi postareaadrian82, la Sep 7 2009, 04:08 PM, a spus:

Una e sa cresti puterea emitatorului si alta e sa maresti sensibilitatea receptorului pentru reducerea antenei iar asa ceva se poate face iar modulul care verifica spectrul RF nu sesizeaza asa ceva si deci nu afecteaza pe ceilalti ! Iar marirea puteri se face in asa fel sa nu afecteze pe alti , eu cred ca cei care erati in zona i-ati afectat katana lu Raul fiindca modulatoarele pe 2,4GHZ genereaza aceste probleme din cauza modulari pe n frecvente si care perturba toate benzile de frecventa vedeti cum se manifesta telefoanele gsm intre 850-3GHZ ... Dupa mine unde se zboara si se controleaza aparate de zbor cu 2,4Ghz nu trebuie sa se efectueze zboruri pe 35-40Mhz in acelasi timp. Ceva in genul acesta sa intamplat si in ungaria .
Nu am sus niciodata ca nu sunteti piloti buni sau ma rog printre cei buni dar totusi 18 milioane si care sa pilotezi un katana sau un yak54 cu anvergura de 1400 mm....

1. Tu ce cunostinte de fizica ai? Nu de alta, dar dai din tine niste afirmatii de un voodoo impins dincolo de orice extrem posibil si imposibil. Pune mana pe niste carti despre cum e cu undele electromagnetice, frecvente, armonici (sau armonice? shit, nu sunt sigur), principiile de functionare a emitatoarelor si receptoarelor radio si cand o sa ai macar o urma de habar despre toate astea, vino si da-ti cu parerea. Pana atunci vorbesti doar ca sa te afli in treaba.
2. Poate ca eu vreau sa dau 2200 EUR pe o statie FX40 de la Futaba cu care sa pilotez un yak-54 de 1,36 m. Asa vreau eu. Care e problema ta?
Ave
0

#23 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 07 September 2009 - 03:29 PM

Vezi postareaCalin, la Sep 7 2009, 03:15 PM, a spus:

da, ai dreptate. noi in 2 400 000 000 hertzi influentam pe cei in 35 000 000 hertzi ca aven channel hopping... ma inclin in fata aptitudinilor tale RF si ma retrag din discutie nu inainte de a repeta:

2 400 000 000 hertzi bruiaza:
35 000 000 hertzi

Numai bine,
Calin

Fi atent ca o sa mai pice avioane echipate pe 35-40Mhz din cauza celor care isi zboara cojile pe 2,4Ghz si o sa ajungi la vorbele mele de pe forum. Nu e vorba de frecventa ci de modulatie pe care spectrul de frecventa urca de la 0 si creste peste 2.4Ghz iar informatia utila e demodulata pentru cei pe 2.4Ghz si buruiaj -armonici mai bine spus pe 35-40Mhz . Buruiajul a fost local altfel nu pica si nu mai cautati nod in papura sau nustiu ce ca statia e de vina sau receptorul !

Asa ca bitul Katana a suferit din cauza armonicilor , gluma ne gluma a picat !

Aceasta postare a fost editata de adrian82: 07 September 2009 - 03:31 PM

0

#24 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 07 September 2009 - 03:32 PM

Si pe mine ma depasesc multe subiecte. Dar nu ma bag in totala necunostinta de cauza.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#25 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 07 September 2009 - 03:33 PM

imi cer scuze. Aparent channel hoppingul meu este de +- 2 365 000 000 hertzi (2.365GHz) deci statia mea emite intre 35MHz si 4 765 000 000 hertzi (4.765GHz)...

Citeaza

Fi atent ca o sa mai pice avioane echipate pe 35-40Mhz din cauza celor care isi zboara cojile pe 2,4Ghz si o sa ajungi la vorbele mele de pe forum.

Din nou imi cer scuze ca nu zbor cu miezuri ce cu coji :) Tre sa iau exemplu de la tine, apropo tu ce miezuri zbori? Ca m-ai complexat acuma...

Aceasta postare a fost editata de Calin: 07 September 2009 - 03:36 PM



0

#26 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1567
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 07 September 2009 - 03:37 PM

Adrian

2,4 ghz nu face armonici in 35 , cred ca la astea e referi.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#27 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2009 - 03:37 PM

Vezi postareaadrian82, la Sep 7 2009, 04:29 PM, a spus:

Fi atent ca o sa mai pice avioane echipate pe 35-40Mhz din cauza celor care isi zboara cojile pe 2,4Ghz si o sa ajungi la vorbele mele de pe forum.


Am prins nuanta.... cei cu 2,4 piloteaza coji (fata de cei cu 35 care piloteaza...avioane). Acum nu mi-e clar, in cazul meu.... avionul e o coaja sau elicopterul?
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#28 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2009 - 03:39 PM

Vezi postareaCalin, la Sep 7 2009, 04:33 PM, a spus:

imi cer scuze. Aparent channel hoppingul meu este de +- 2 365 000 000 hertzi (2.365GHz) deci statia mea emite intre 35MHz si 4 765 000 000 hertzi (4.765GHz)...


Din nou imi cer scuze ca nu zbor cu miezuri ce cu coji :) Tre sa iau exemplu de la tine, apropo tu ce miezuri zbori? Ca m-ai complexat acuma...

Pai cica are aproape gata un YAK de Jamara, ca al meu, pe care l-a construit singur singurel, fara sa tina cont nici o secunda de sfaturile sau indrumarile lui Abburo, de la care am invatat si eu....
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#29 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 07 September 2009 - 03:40 PM

Baieti mai bine o lasati balta si fara jigniri ! , mai bine te feresti de alte modele care folosesc o alta gama de frecventa .... cat de bine ar fi proiectate cand semnalul de RF iese din emitator si e injectat in antena in zona lui apar paraziti sau cum spunea colegul nostu ave armonici ca tot spunea ca habar nu am despre rf. Daca eu nu am habar si voi aveti habar de ce l-ati lasat pe colegul nostru sa-si zboare jucaria siind ca si alti folosesc in acelasi timp stati pe 2,4Ghz si ca stiti fizica si ma rog eu ce va mai trece prin cap sa scrieti.
Imi pare rau ca mi-am iesit din pepeni dar mai bine previ si nu sa zici ca vezi doamne are o statie de 3 lei si din acesta cauza ... daca se spunea mai bine frate vrei sa zbori cu noi in zona care folosim stati pe 2,4Ghz mai bine nu zbori si fati rost de 2,4Ghz . Am observat ca de la primul zbor in care katana a zburat nu mi era nimeni in zona sa se joace cu alte modele pe 2,4Ghz sau ma rog .
Misumat daca am cerut sfat de la abburo despre elice si doua sarme asta nu inseamna ca nu mi-am montat singur avionul si nu prea am ascultat de sfatu lui fiindca am cumparat ceva si mai bun si totusi de aceea exista acest forum ca sa ne ajutam sa ne informam nu sa ne dam mari cat am dat pe stati !
Eu am incheiat discutia ma scuzati !

Aceasta postare a fost editata de adrian82: 07 September 2009 - 03:44 PM

0

#30 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 07 September 2009 - 03:42 PM

Vezi postareaadrian82, la Sep 7 2009, 04:29 PM, a spus:

Nu e vorba de frecventa ci de modulatie pe care spectrul de frecventa urca de la 0 si creste peste 2.4Ghz iar informatia utila e demodulata pentru cei pe 2.4Ghz si buruiaj -armonici mai bine spus pe 35-40Mhz.


:D ; :) unde ai citit asta ca vreau si eu.
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu