Modelism - RHC Forum: pareri - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

pareri acumulator lipo si arcus

#1 Useril este offline   cosminx 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 28-July 07

  Postat 08 August 2009 - 11:11 AM

Am dat comanda de un Arcus ARF si bateria pe care o recomandau ei pt el nu o mai au pe stoc, ma gandeam sa ma incadrez in buget si am vazut bateria asta:
Capacitate: 1000 mA
Voltaj: 11.1 V
Curent maxim: 15 A
Curent de incarcare: 1 A
Dimensiuni: 104 x 36 x 12 mm (L x l x h)
Masa: 90 grame

Arcus-ul este motorizat cu BL, si zborul va fi ceva de genu : urcare cu motorul si dupa aia zbor planat pana coboara, urcare cu motorul, zbor planat etc..., m-ar interesa cam ce timp de zbor voi avea, stiu ca pare stupida intrebarea dar nici n-as vrea sa zbor 10 min :rolleyes:.
Deci daca mai are cineva combinatia asta sau daca se pricepe cineva sa faca estimari/calcule...

LE: am uitat sa zic ca bateria e de la Robbe

Aceasta postare a fost editata de cosminx: 08 August 2009 - 11:12 AM

0

#2 Useril este offline   Borz_Florin 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Zalau
  • Interests:Aero

Postat 08 August 2009 - 12:35 PM

1000Am sincer dupa parerea mea este cam putin
mie cu EG cu 1600am ma si pare ff purin
pacat ca nu dispun de bani momentam pe una de 1800am sau mai mult
iti recomand cam vreo 1300 minim.

cat despre timpul cat poti sta in aer
difera de: termica vant pilotaj...

uite ceva la pret diferit fata de care vrei sal cumperi tu si la caracteristici diferite cu exceptia greutati(2 grame diferenta)
- Tensiune: 11.1 V
- Capacitate: 1300 mA
- Dimensiuni: 73 x 35 x 20 mm
- Masa: 92 g

Aceasta postare a fost editata de Borz_Florin: 08 August 2009 - 12:38 PM

Imi pare rau de greselile gramaticale
0

#3 Useril este offline   cosminx 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 28-July 07

Postat 08 August 2009 - 12:54 PM

Vezi postareaBorz_Florin, la Aug 8 2009, 01:35 PM, a spus:

1000Am sincer dupa parerea mea este cam putin
mie cu EG cu 1600am ma si pare ff purin
pacat ca nu dispun de bani momentam pe una de 1800am sau mai mult
iti recomand cam vreo 1300 minim.

cat despre timpul cat poti sta in aer
difera de: termica vant pilotaj...

uite ceva la pret diferit fata de care vrei sal cumperi tu si la caracteristici diferite cu exceptia greutati(2 grame diferenta)
- Tensiune: 11.1 V
- Capacitate: 1300 mA
- Dimensiuni: 73 x 35 x 20 mm
- Masa: 92 g


Mda pai ala voiam sa-l iau dar nu-l mai au pe stoc.
0

#4 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 08 August 2009 - 01:05 PM

Cu 1500 ma am zburat si o ora si jumatate .Durata zborului depinde de cat de mult folosesti motorul ,de cat de mult stii sa-l mentii in aer,de conditiile meteo,vant,curenti ascendenti si de cat iti consuma motorul cu elicea pe care o ai.De asemenea trebuie sa tii cont ca o baterie mai mare nu intra in lacasul unde ar trebui sa stea bateria ,centrul de greutate se va schimba si trebuie echilibrat cu plumb in coada asa cum am facut eu.
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#5 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 August 2009 - 01:33 PM

Nu uita ca avand o baterie mai usoara va plana mai mult. Ca sa nu mai vorbim de situatia antevorbitorului care pe langa o baterie mai grea a fost nevoit sa adauge si plumb. Ce a castigat la capacitatea bateriei a pierdut (aproximativ vorbind) marind gazul pentru a tine in aer un model mai greu....zic si eu.
Cred ca in lipsa de cea de 1 300mAh ar merge si cea de 1 000mAh.
0

#6 Useril este offline   cosminx 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 28-July 07

Postat 08 August 2009 - 01:43 PM

Am gasit una de 1600 mah, dar e mai grea cu aproximativ 40 g, ce ziceti care se merita?
0

#7 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 August 2009 - 07:54 PM

Eu as zice altfel: este mai grea cu 44%. Ai citit postul de mai sus?....parea mea.
0

#8 Useril este offline   cosminx 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 28-July 07

Postat 08 August 2009 - 10:20 PM

Vezi postareadan_mitea, la Aug 8 2009, 08:54 PM, a spus:

Eu as zice altfel: este mai grea cu 44%. Ai citit postul de mai sus?....parea mea.


Da l-am citit, multumesc pt. ajutor.

Pana la urma am comandat unul de 2200 mah, este de aproape 2 ori mai greu decat cel de 1000 mah, oi vedea ce-o iesi.
0

#9 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 08 August 2009 - 10:43 PM

Daca vrei sa faci din el hotliner, mai bine cumpara-ti un blizzard...
0

#10 Useril este offline   docmarius 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 05-July 08

Postat 09 August 2009 - 05:33 AM

O iesi bine...

Eu am mers pe Arcus cu 2200mAh si motorizarea BL stoc si a functionat perfect.

http://www.youtube.c...h?v=Y9KLJjvUCKc

Aceasta postare a fost editata de docmarius: 09 August 2009 - 05:36 AM

West Hobby Team
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
0

#11 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 10 August 2009 - 06:30 PM

Si unde ai inghesuit caramida?!

@cosminx: 2200 e imens; 1300 - 1500 este exact capacitatea potrivita pentru modelul asta - nici nu-l ingreuneaza prea mult si iti da si prea destula energie. Eu ma dau cu al meu MINIM 20 de minute (sa nu zic si spre 40, mai ales daca prind si termice), iar la timpul asta de zbor ar fi bine sa ai un sezlong si sa tii statia in brate, pentru ca daca stai in picioare sigur o sa te doara gatul...

Aceasta postare a fost editata de ave: 10 August 2009 - 06:32 PM

Ave
0

#12 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 10 August 2009 - 06:58 PM

2200 la cati volti ?(sau celule cate ?)Pentru ca la 3 celule o sa ai o mare problema cu pozitionarea acumulatorului.Din cauza ca este prea gros o sa fii nevoit sa il pui in capota si atunci sa vezi centru de greutate.Eu am un acumulator de 1800 ma (3 celule)si cand il pun deja nu mai este planor,vine in bot ghiulea.

Aceasta postare a fost editata de nicolas: 10 August 2009 - 07:01 PM

Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#13 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 August 2009 - 07:06 PM

cosminx, uita-te si la consumul motorului. esti sigur ca motorul in blana nu papa mai mult de 15 amperi? ca daca da, atunci packul ala de 1000mah e insuficient. il distrugi imediat. si daca le pui la limita sau motorul sa traga 80% din capacitatea de curent a acumulatorului, tot distrugi packul prematur.
un pack de 1500-1300 e suficent cred, dar uita-te la consumul de la motor.
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#14 Useril este offline   cosminx 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 28-July 07

Postat 10 August 2009 - 11:45 PM

Citeaza

2200 la cati volti ?(sau celule cate ?)Pentru ca la 3 celule o sa ai o mare problema cu pozitionarea acumulatorului.Din cauza ca este prea gros o sa fii nevoit sa il pui in capota si atunci sa vezi centru de greutate.Eu am un acumulator de 1800 ma (3 celule)si cand il pun deja nu mai este planor,vine in bot ghiulea.


Acumulatorul are 3 celule si este cu doar 3 cm mai lung decat cel recomandat de 1300 mah, deci nu cred ca va fi o problema pozitionarea.

Citeaza

cosminx, uita-te si la consumul motorului. esti sigur ca motorul in blana nu papa mai mult de 15 amperi? ca daca da, atunci packul ala de 1000mah e insuficient. il distrugi imediat. si daca le pui la limita sau motorul sa traga 80% din capacitatea de curent a acumulatorului, tot distrugi packul prematur.


M-am uitat acum si consuma 10.5 A la capacitate maxima.
0

#15 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 11 August 2009 - 08:51 PM

Nu lungimea este problema ci ...grosimea . :D :D :blink:
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#16 Useril este offline   cosminx 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 28-July 07

Postat 11 August 2009 - 08:56 PM

Vezi postareanicolas, la Aug 11 2009, 09:51 PM, a spus:

Nu lungimea este problema ci ...grosimea . :D :D :blink:


Grosimea este aproape aceeasi, diferenta e de doar 2 mm parca.
0

#17 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 21 August 2009 - 10:02 PM

Vezi postareanicolas, la Aug 11 2009, 09:51 PM, a spus:

Nu lungimea este problema ci ...grosimea . ;) :D :D

Problema lui e de fapt greutatea, nu lungimea sau grosimea. Eu tocmai am pus vreo 10 g de Pb spre coada Arcusului si ABIA ACUM e echilibrat bine. Cu pack de 1300 mAh / 11,1 V, ala VECHI de nu se mai fabrica / aduce. Cu 1500 e foarte putin greu de bot, insa nu mai zboara cu profundorul tras.
Ave
0

#18 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 02 September 2009 - 07:13 PM

Sant curios cite Arcusuri zboara in Romania.Eu am cumparat doua pentru mine;primul a murit calcat de o masina pe Lempes.Pe al doilea au zburat toti prietenii mei ,ca incepatori ,iar acum se dau
cu fiare de la 26cmc in sus.Pe departe este un model foarte bine conceput;nu te lasa sa dormi insa in acelasi timp foarte permisiv si relaxant.Echiparea mea este facuta pentru lansare si zbor
paralel cu panta sau in conditii de termica zdravana.Motor Roxxy 2827(parca si robbe il recomanda),regulator 20A,acumulator 900mAh robbe 3 celule incarcat cu egalizor ,montat in locasul de dupa motor.Elice 10x6 pliabila de la graupner.Regulatorul setat pentru ca elicea sa se poata plia.Stau in aer 30 minute.Regim de zbor -motor in plin ,100m altitudine,stop motor ,cautare curenti aer,reluare.
Pe teren plat urc la 200-250 m(limita de vizibilitate) si caut sa exploatez termica.A doua varianta Accu 1800mAh montat cam greu sub aripa(am largit cu 3 mm locasul pe grosime),receptor,regulator
25A plus 30 gr.lest montate dupa motor.Cu varianta asta zbor 35 min cu semiregim de avion,treceri joase,urcari 35-45 grd,loopinguri,urcari cu ranversare,zbor pe spate.Cu varianta asta a zburat sub
vint de 35-45 km/h fara probleme-modelul sta pe loc cu motorul usor accelerat. Zboara-ti acumulatorul,merge!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#19 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 02 September 2009 - 09:15 PM

Daca tot a venit vorba de acumulatori, capacitate si greutate. Am un EG care a fost modificat inca de la inceput sa primeasca acc. mai mari.
Cand zbor la panta depinde de viteza vantului zbor cu 3S 1300mah sau 3S 1500mah (dif de 20GR intre ele), ba chiar cu 2 de 1300 pe vant foarte puternic sa nu umble ca o frunza.
Mai nou am luat un acc. de 2500mAh 3S de la multiplex de 193 gr fata de 110 si 128 cat au celelalte, merge perfect si cu el, nu se simte la termica, ma chiar cu el am facut recordul de zbor la o singura urcare, urcat la aprox 150m, zburat in front de furtuna si la termica 1:50 minute.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#20 Useril este offline   cosminx 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 28-July 07

Postat 07 September 2009 - 12:41 PM

Am facut 5 zboruri cu arcusul cu baterie de 2200 mah, a zburat perfect chiar daca l-am ingreunat cu niste plumb in coada pt echilibrare. Ultimul zbor s-a terminat intr-un crash, in aer s-a rupt jumatate din ampenajul orizontal, nu stiu de ce.. probabil avea viteza prea mare pentru ca abia iesise dintr-un picaj lung. Daunele nu sunt majore, motorul e putin dislocat si avionul e putin crapat in bot, acum trebuie sa comand niste ampenaje noi si va fi ca nou.
Mai dati-va si voi cu parerea de ce s-ar fi putut rupe ampenajul.

Aceasta postare a fost editata de cosminx: 07 September 2009 - 12:42 PM

0

#21 Useril este offline   Borz_Florin 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Zalau
  • Interests:Aero

Postat 07 September 2009 - 07:01 PM

posibil sa fi fost fisurat deja
pune niste poze
Imi pare rau de greselile gramaticale
0

#22 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 07 September 2009 - 08:03 PM

s-a rupt in timp ce-l redresai din picaj? daca da, e o problema frecventa la spume, nu rezista...se curbeaza si se rupe. La ex-ul meu wing-dragon cand ieseam din looping, aripile aveau diedru aproape 50 de grade...era inspaimantator rau :)
0

#23 Useril este offline   cosminx 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 28-July 07

Postat 08 September 2009 - 10:02 AM

Poze nu are rost sa pun, s-a rupt de la jumate, fisurat nu cred ca era.
S-a rupt la vreo 2-3 secunde dupa ce a iesit din picaj.. asa dintr-o data
0

#24 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 08 September 2009 - 06:33 PM

No acu nu-i bai ! Se lipeste,se intareste cu nervuri din balsa,adeziv serios UHU PU (flacon galben)de la supermarket-9 lei 200 ml.Ca sa nu se mai repete: pe aripi banda adeziva cu fibra(Ultragrip gri) fisie de 30 mm lipita pe dosul aripii si sub fuselajului.Forta centrifuga la redresare incarca cu "G" uri un model relativ fragil!.Cu benzile adezive de pvc/fibra 3 G este suportat usor!Spor la lucru!
Bine ca zboara si....insectele !
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu