Modelism - RHC Forum: Forma aripii , cum influienteaza CG? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Forma aripii , cum influienteaza CG?

#1 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 09 June 2004 - 08:00 AM

SALUTARE!
Am o intrebare : cum influienteaza forma aripii ( dreptunghiulara ,trapezoidala, eliptica,sageata) locatia CG?
MUGUREL.
0

#2 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 11 June 2004 - 12:46 AM

salut. buna intrebare vad ca nu se inghesuie nimeni cu raspunsuri pe aici, in ciuda faptului ca unii sunt pe la aeronave sau chiar au terminat, dar poate nu au intrat inca pe net.
Sincer acum centrul de greutate il influentzezi doar tu cand echilibrezi modelul, dar pozitzia centrului de greutate la care zboara bine, mai usor cred ca o determini experimental decat prin calcule, in principiu se spune ca pt aripa dreptunghiulara este optim pe la 1/3 de la bordul de atac la bordul de fuga, dar acum ce sa-tzi zic mie-mi place mai greu de bot, raspunde mai bine la comenzi, daca forma-i mai coplicata, dau si eu cu presupusul ca ar trebui impartzita in bucatzele mici de forme regulate, Nr de bucatzele itzi va da si precizia calcului, si calculezi pt fiecare-n parte pozitzia centrului de presiune si portantza, apoi aflii rezultanta si pozitia ei, dar atentzie ca pe varf de aripa exista curentzii aia ciudatzi care-tzi strica portantza, deci varful de aripa are influenttza mai mica la calcul sau depinde acum de alte efecte ciudate, si probabil ca mai conteaza si viteza aerului pe diferitele portziuni functzie de profil, la toate astea se mai adauga o suma de fenomene necunoscute care dau fileurilor te miri ce directzii, si uite asa aflii de ce sau inventat tuneluri aerodinamice. imi dau si eu cu parerea, sunt sigur ca exista si metode de calcul matematic pt div forme de aripi daca nu chiar programe specializate pt asta, dar cu sigurantza pozitzia optima se determina doar in zbor de test.
0

#3 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 11 June 2004 - 06:54 PM

Salutare !
daca va uitati la pozele mele o sa vedeti un acrobat: aripa trapezoidala ca la suhoi -26 centrul de greutate pentru 30% e la profilul de incastrare la 110 mm , daca aripa ar avea aceleasi dimensiuni dar ca forma in plan va fi cu unghiul trapezului mai mic in fata ( aripa Su-26 in oglinda bordul de fuga in locul bordului de atac) atunci CG va fi la 140mm ,acest lucru a determinat lestarea botului modelului cu 450 g plumb cu toate ca din constructie cg era la 130mm.Deci atentie la forma aripii in plan!! IAR 80 sufera de aceeasi problema acest lucru poiate explica esecul celor care au incercat acest avion sa il faca zburator.
Parerea mea!!
MUGUREL.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu