Modelism - RHC Forum: Telemetrie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Telemetrie Transmisia de date in modelism

#61 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 20 January 2003 - 06:46 PM

Gigi,
Ce senzori ai pus acolo ca nu ai explicitat? Te rog spune ceva de cum compensezi inclinarea si tipul senzorului.
Salutari!

Aceasta postare a fost editata de S62: 21 January 2003 - 08:47 PM

Iulian
0

#62 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 20 January 2003 - 10:00 PM

Citeaza

MrSpace, un litrometru capacitiv asemanator am descris si eu aici!...ideia ta cu medierea nu cred ca e reala...medie la ce? Cam complicat sa mizezi pe un singur senzor!

Scuze de intaziere!
Nu am observat ca cineva mi-a raspuns :D
Ma refeream la o mediere in timp. Adunam timp de 10s valoarile masurate din 0.1s in o.1s (sau 0.001 in 0.001 s) variaíile datorite agitatiei combustibilului vor fi mult micsorate.
Si ca idee senzorul asta e o placuta ingusta de 1-2cm si inalta cat e rezervorul (5cm ...etc) Daca e plin pe jumatate juma de condensator va fi in combustibil juma in aer, capacitatile se vor insuma! capacitatea o masor eu :D nu-i bai!
Parte cea mai faina e ca am facut ceva f f asemanator si merge! e chiar mai complicat ceea ce am facut! nu e doar o idee chioara!
Daca cineva e cu adevarat interesat o sa ma stradui sa pun niste desene sugestive! ee... :D
0

#63 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 21 January 2003 - 01:04 AM

Cand se trage linia eu brevetez ideea!Hi, Hi, Hi
Nu credeam ca neuronii mei trebuie sa gandeasca la un litrometru la aeromodel. dar OK! Mergem mai departe;pana acuma scartzaie dar inainte!
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#64 Useril este offline   Sebathorus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 21 January 2003 - 08:30 AM

O idee...

Fisiere atasate


Logica te va duce din punctul A in punctul B. Imaginatia te va duce oriunde vei vrea.
0

#65 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 21 January 2003 - 11:41 AM

Daca Domnii vor litrometru la aeromodel ii ajutam si noi cu idei, ce sa facem :lol:
0

#66 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 21 January 2003 - 08:48 PM

Mai vrem idei !!!
Iulian
0

#67 Useril este offline   Sebathorus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 22 January 2003 - 09:25 AM

Uite inca una... :lol:

Fisiere atasate


Logica te va duce din punctul A in punctul B. Imaginatia te va duce oriunde vei vrea.
0

#68 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 22 January 2003 - 09:46 AM

..am o receptie super-reactie (neproportionala) pentru aplicatie discutata aici, cu schema...eventual probe! Doritorilor free of charge!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#69 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 22 January 2003 - 10:28 AM

Salut la toata lumea
Se pare ca am ramas in urma. Nu mai poate omul sa aiba o zi libera.
Va spun ca am incercat toate variantele posibile, am transformat un rezervor in tot ce am putut dar nu m-a satisfacut nici o ideie pina acum. Am incercat sa transform rezervorul in condensator (ideia de mai sus) teoretic merge dar practic numai unpic daca se nisca lichidul capacitatea variaza asa mult incit nu o poti masura.
Am transformat rezervorul si in bobina dar tot degeaba, face aceiasi chestie.
Am mai incercat pe acelasi principiu sa folosesc rezistenta combustibilului (adica sa folosesc combustibilul pe post de potentiometru si in functie de cit combustibil am in rezervor am o rezistenta mai mare sau mai mica) nici asta nu a dat rezultate prea grozave.
Am facut un fel de plutitor care era liber in rezervor se rotea in orice directie si care merge destul de bine dar nu am fost incintat de ideia de a baga contacte electrice in rezervor pentru ca este destul de scump un avion.
Acum am facut o combinatie intre ideia de mai sus cu plutitorul care se roteste in orice directie si ideia unui coleg (gasiti mai sus si ideia lui) cu un magnet plutitor si relee.
Aparatul este acum in constructie, este facut jumatate iar schema o pun imediat ce-i scriu explicatia sa o vedeti si voi.
0

#70 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 22 January 2003 - 10:53 AM

Este aceiasi constructie numai ca difera prinderea senzorilor si a suportului pentru magnet.
In figura notata cu nr.1 este prezentat pecanismul cu sensori.
Senzorii se monteaza pe un circuit imprimat. Punctele negre reprezinta lipiturile conectorilor senzorilor, linile verzi reprezinta circuitele de contact, punctul negru din centru reprezinta o gaura de prindera iar dreptunghiul negru reprezinta o dreutate. Mecanismul este pruns de rezervor printr-un ax si este lasat liber sa se roteasca adica este tras tot timpul in jos de un capat datorita greutati.Deci oricum se roteste rezervorul el ramine in pozitie verticala.
In figura 2 este acelasi ansamblu vazut de sus.
In figura 3 este ansamblul din interiorul rezervorului vavut de sus.
Cele doua lini negre si cu dreptunghiul gri reprezinta o bara (ax) cu sectiune i adica pe partea dinspre interiorul rezervorului culiseaza plutitorul cu magnetii iar pe partea cealalta se face prinderea de rezervor pentru a nu incomoda culisarea plutitorului. Prinderea se face la fel ca la placuta cu senzori adica se lasa liber sa se roteasca. Si acest mecanism cu plutitor are la unul din capete o greutate pentru ca si acesta sa fie atras in jos si sa stea in aceiasi pozitie ca si mecanismul cu senzori. Ca magneti se pot folosi (pentru cine are) doi magneti de la lentila laser de la un CD Player, CD-Rom etc. deoarece au dimensiuni reduse si sunt foarte puternici.
Orice solutie sa discutat pina acum presupune ca rezervorul sa fie confectionat din material plastic. Cine mai are idei poate sa vina cu completari.
Schema poate vi modificata in functie de dificultatile care apar in timlul testari (asta cind termin de construit). Este posibil sa mai vin cu completari la sistemul de prindere. M-am inspirat de la un tip de mufe telefonice care atunci cind se roteste firul aceasta da voie firului sa se roteasca fiind compusa din doua parti cu contacte intre ele. Si aici merge folosit ceva asemanator deoarece da voie la sistem sa se roteasca si asigura contactele electrice ( nu merg puse fire direct pentru ca sistemul sta pe loc iar avionul se roteste cea ce duce la infasurarea firelor in jurul sistemului).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: rezervor_mod.jpg

0

#71 Useril este offline   Sebathorus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 22 January 2003 - 04:06 PM

Ar trebui sa pui 2 senzori corelati cumva, pe 2 pereti perpendiculari. Daca pui doar unul, pe peretele dinspre bot de ex., o sa functioneze doar pt poz. orizontala si rotirile in jurul axului motorului. Daca pici sau urci combustibilul fie o sa acopere senzorul in intregime, fie n-o sa-l ude deloc.
Logica te va duce din punctul A in punctul B. Imaginatia te va duce oriunde vei vrea.
0

#72 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 22 January 2003 - 05:06 PM

Crezi ca avionul ala se inclina asa mult?
Oricum nu cred ca citesti nivelul de comb. cind decolezi ca rezervorul este plin si cind aterizezi nu mai ai nevoie ca ajungi pe pamint si asta nu dureaza o vesnicie.
daca este neaparat nevoie ne gindim si la asta.
0

#73 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 22 January 2003 - 05:15 PM

Nici planorul la zbor liber nu sta chiar asa "cuminte"... Noroc ca e fara rezervor.
La RC problema e serioasa. In principiu daca nu se inclina nu are nici un farmec. Cred ca sta mai mult inclinat... Da' ti-or spune mai multe cei cu statia-n mâna. Da-i inainte!
Spor la treaba!
Ovidiu.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#74 Useril este offline   Sebathorus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 23 January 2003 - 09:38 AM

La un model de acrobatie e inevitabil sa-ti stea combustibilul spre bot sau spre coada.

Cred ca cel mai bine este sa adaugi la detectorul tau de nivel niste contacte astfel incat sa faca citirea de fiecare data cand trece prin pozitia orizontala +/- 5-10 grade.
Logica te va duce din punctul A in punctul B. Imaginatia te va duce oriunde vei vrea.
0

#75 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 January 2003 - 12:26 PM

Cam asa-l sfatuiam si eu, sa faca citirea numai intr-o anumita pozitie a avionului (cred ca e suficienta plaja spusa de tine: +/- 5 grade). Doar ca inseamna un nou senzor. Poate fi si ceva cu mercur, ceva sferic cu 5 contacte, unul jos 4 pe lateral, care sa inchida un circuit (sau doua). Asta este in exteriorul rezervorului. In acel moment se poate face citirea nivelului din interior. Se mai pot face niste artificii, pentru micsorarea erorilor. S-ar parea ca se incearca inlaturarea senzorului pentru orizontalitate. Se poate si mai simplu, pentru un electronist bun.
Nu e cazul meu. Bafta!
Ovidiu!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#76 Useril este offline   tomac 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 30-December 02

Postat 23 January 2003 - 11:54 PM

salut,
idea simpla pentru scopul declarat-evitarea penei prostului- ar fi zic eu detectarea nivelului minim (pentru aterizarea in siguranta )a combustibilului din rezervor si transmiterea unui semnal jos.Nu credeti ca e mai simplu de realizat ?
0

#77 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 24 January 2003 - 03:58 PM

Exact asta e scopul, pâna la urma. Problema ramâne cam aceeasi. Cum, cu ce si când anume se face citirea nivelului... Daca ai o solutie faina baga...
Ovidiu.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#78 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 24 January 2003 - 06:00 PM

Dupa cum stim am discutat si incercat tot felul de variante.
Eu zic ca pina la urma trebuie sa facem o combinatie intre toate variantele.
Una din metode era ca la avioanele mari - stiind cantitatea de combustibil la decolare si un sistem sa trimita impulsuri la un numarator electronic.
Aici unul din colegi spunea ca masuram cantitatea de combustibil care iese din rezervor dar aici mai avem si un retur.
Aici am ramas blocati.
Eu zic asa - avind un retur asta presupune ca avem un fel de pompa de combustibil (banuiesc ca electruca) care pompeaza combustibil de la rezervor la motor iar ce este in plus revine in rezervor pe retur. Banuiesc ca motoarela astea au si un carburator.
DACA AMPLASAM DISPOZITIVUL CARE CITESTE CANTITATEA DE COMBUSTIBIL INTRE POMPA SI CARBURATOR - LA INTRAREA COMB. IN CARBURATOR. Returul vine din pompa nu din carburator deci tot ce intra in carburator se consuma.

CUM FUNCTIONEAZA JUCARIA.
Sa presupunem ca impartim rezervorul in 10 nivele.
Folosim dispozitivul de citire al nivelului cu senzori (unul foarte simplu) care inainte de decolare cind se pornesc sistemele electronice de pe avion si radiocomanda dispozitivul citrste nivelul si reseteaza numaratorul (folosim un numarator descrescator) la 7 de exemplu sau 7000 de imlulsuri adica nivelul este in dreptul senzorului 7 si cind incepe sa se consume combustibil generatorul de impulsuri trimite impulsuri la numaratorul de la radiocomanda in functie de cit combustibil se consuma.
O sa incerc sa fac o diagrama a instalatiei.
0

#79 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 24 January 2003 - 06:11 PM

Din cate imi amintesc, Corsair zicea ca returul merge intr-un alt rezervor... Oricum, cel mai simplu e sa punem un counter si pe tur si pe retur, si pe ce-o mai fi acolo. Dupa aia facem o UC care sa adune sau sa scada counterele si am terminat... Simplitatea e cel mai important lucru, cred.
0

#80 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 24 January 2003 - 06:20 PM

Eu cred ca ne complicam cu inca un contoar.
Ideia este ca noi intai inregistram tot combustibilul iar dupa aceia scadem ce intra in carburator adica ce se consuma in rest nu ne intereseaza unde se dice comb. pe retur ca tot pe acolo trece cind il consumi.
Il rog pe Corsair sa ne mai explice odata mai detaliat instalatia de alimentare la aceste avioane. De la rezervor la pistonul motorului si bujie. Cum sta treaba cu pompa de alimentare si unde este.

Salutari la toata lumea ...........(cam rar pe aici)
0

#81 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 24 January 2003 - 06:45 PM

Eu zic sa-mi pun unul si la tartacuta, ca o iau razna...
Nu e nici o pompa electrica pe acolo. Propun sa mai schimbam câteva idei, SA FACEM CEVA CONCRET si sa vedem rezultatele. Fiecare ce a facut. Daca se merita, patria ne va fi recunoscatoare. Daca nu, tot asa va fi...
Ovidiu.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#82 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 24 January 2003 - 06:55 PM

Scuze pentru ce urmeaza.
N-am intentii criminale... Am masurat combustibilul din a doua cutie de bere. Sigur tot ce-a curs a intrat unde trebuia. Masor ce iese, fac diferenta si inseamna ca ce lipseste am folosit eu. Mai am cam 15 minute de functionare. Cred ca trebuie sa aterizez in pat. Am chef de glume. Inca sunt la scoala, trebuie sa mai dau si pe acasa... E vineri seara? Si noi tot de rezervoare discutam? Suntem dusi rau...
Apropo, are cineva o schema pentru un cronometru cu precizie foarte mare? Trebuie sa masor viteza unei bile trasa dintr-un pistol cu aer comprimat. Cu senzorii n-am probleme. Mi-e lene sa fac schema. Cred ca un oscilator si un numarator ajung. E bine ce spun?
Ovidiu.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#83 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 24 January 2003 - 08:41 PM

Mai dane date : cam ce ordin are viteza , ce precizie iti doresti , pe ce distanta vrei sa masori viteza ?
Salutari!
Iulian
0

#84 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 January 2003 - 09:00 PM

Salut,

douä posibilitäti de alimentare folosite cel mai des:

Rezervorul sub presiune la motoarele cu methanol 2 si 4 timpi:
rezervor inchis cu douä conectäri. Una intre pendulä si carburator. O conectare la toba de esapament. Presiunea din esapament, im momentul in care motorul se invirteste, asigurä alimentarea cu combustibil.

Motoare pe benzinä in 2 timpi:

Carburatoare cu pompä. O membranä actionatä de variatia de presiune din blocul motor. Rezervorul are o aerisire de depresiune in general cu o supapä. Aceste sisteme au un retour de la carburator.


Mai existä motoare pe methanol care au o pompä, deasemeni cu membranä montatä direct in capacul blocului motor. Sistem färä retour.
Sistem cu pompä separatä cu membranä actionat de variatia de presiune din toba de esapament sau din blocul motor.

CF4U
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#85 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 24 January 2003 - 10:15 PM

Apropo cu viteza
cea mai faina idee si cea mai precisa este ca glontul sa intrerupa sau sa modifice intensitatea a doua fascicule luminoase. masurarea intervalului e ok cu oscilator si numarator, poti avea precizie de cca 0.05us cu circuite TTL ordinare (stii ca merg lejer la 20MHz)
E bine Bitex???
Mai vorbim!!!
0

#86 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 January 2003 - 12:09 AM

Salut Vivi,

returul merge inapoi in rezervor.

Folosesc douä rezervoare la motoarele pe methanol cu cilindree mare, deci la avioane mari, peste 2 m anvergurä, de zbor acro. Un motor de 30 - 35 ccm consumä mult, deci are nevoie de un rezervor mare , ca. 1 l. In mod normal rezervorul este montat direct in spatele motorului, astfel incit distanta intre rezervor si carburator sä fie cit mai micä.
Aceastä configuratie ridicä probleme in timpul zborului, aici fiind vorba de un balast variabil intre 1 KG si aproape 0 KG. CG se modificä prea mult, avionul fiind la aterizare greu de coadä si in cazul in care CG a fost reglat corect, deci cu rezervorul jumätate plin.

La asemenea cantitäti de combustibil rezervorul trebuie plasat pe CG. Distanta intre intre rezervor si carburator devine prea mare, apar probleme la zborul in sus, perpendicular la sol. Presiunea in rezervor nu mai este suficientä si combustibilul nu mai urcä sigur pinä in carburator.

Un rezervor mic, de 25- 50 ml, montat direct, la 1-2 cm, lingä carburator, nu are nevoie de presiune. La aceastä distantä depresiunea din carburator este suficientä pentru ca motorul sä tragä combustibil, din acest rezervor, in orice positie.

Combustibilul din rezervorul mare ajunge printr-o pompä electricä in rezervorul mic. Intre rezervorul mic si cel mare trebuie montat un retur . Altfel se ineacä motorul pentru ca ar trebui sä inghitä to ce-i dä pompa !

Turatia pompei se poate regla printr-un mic variator de Slowflyer conectat prin cablu Y cu servo gaz. Un reglaj destept al variatorului, care sä inlocuiascä returul, este greu de realizat si ocupä un canal suplimantar.

Sigur cä problema poate fi rezolvatä elegant cu un motor cu pompä de la mama lui, sau un motor pe benzinä.

Dar de ce sintem mesteri ? Päi ca sä mesteri, nu ? :D :( :D



Am construit un plutitor cu un simplu contact ( intrerupätor micro ) care inchide circuitul de alimentare la un simplu emitätor de 27 MHz. Comutatorul inchide la 20 % nivel. Urmeazä probele practice.
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#87 Useril este offline   bilutza 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 35
  • Inregistrat: 29-January 03

Postat 05 February 2003 - 04:22 PM

Am si eu o idee. Rezervor gofrat (acordeon) comprimat cu un arc si cu indicator potentiometric :D
Demontez orice!
0

#88 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 05 February 2003 - 09:25 PM

bilutza, la 5 Feb 2003, 16:22, a spus:

Am si eu o idee. Rezervor gofrat (acordeon) comprimat cu un arc si cu indicator potentiometric :D

Fa o schema!
Iulian
0

#89 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 05 February 2003 - 09:26 PM

Sa o analizam!
Iulian
0

#90 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 05 February 2003 - 09:28 PM

Corsair4FU, la 25 Jan 2003, 00:09, a spus:

Am construit un plutitor cu un simplu contact ( intrerup?or micro ) care inchide circuitul de alimentare la un simplu emit?or de 27 MHz. Comutatorul inchide la 20 % nivel. Urmeaz?probele practice.

Ce ai dedus dupa experiment? Sau nu-i gata inca?
Iulian
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu