Servo Cuplate ! Pentru modele : Mari !
#3
Postat 24 August 2009 - 11:52 PM
nch, la Aug 24 2009, 11:36 PM, a spus:
Pentru ca daca iti pica un servo....mai ramai cu unul....unul sanatos daca pica ramai cu NIMIC....ma rog ramai cu lemne de foc din fostul model.... :(
#4
Postat 25 August 2009 - 03:29 AM
Problema pare sa fie similara cu situatia unui automobil caruia ii cuplezi tractiunea integrala pe asfalt in conditii normale de drum... (ma refer la tipurile vechi de 4X4)
Dar daca tot a venit vorba (si este posibil tehnic) as merge pe varianta o electronica si 2 motoare ...adica sa anulezi partea electronica a unuia dintre servo-uri
Imi dau si eu cu presupusul ca nu ma pricep grozav..
Intrebare : Ce se intampla cu 2 servouri alimentate dar fara semnal? eu stiu ca isi fac de cap ....nu?
Aceasta postare a fost editata de nch: 25 August 2009 - 03:33 AM
Bucuresti/Rahova
#5
Postat 25 August 2009 - 04:00 AM
De obicei se folosesc 2 servouri pe o suprafata la avioanele mari si foarte mari unde nu se preteaza folosirea servourilor jumbo si pentru rendundanta. Ai intuit bine ca acele 2 servouri se vor manca unul pe altul si de aceea sunt sisteme de sincronizare a servourilor legate in serie asa numite servo matchbox (vezi http://www.horizonhobby.com/Products/Defau...ProdID=JRPA900). Se poate face asta si mecanic dar doar cu servouri identice ideal digitale cu deadband cat mai mic iar setup-ul mecanic cat mai precis posibil.
Aceasta postare a fost editata de Calin: 25 August 2009 - 04:03 AM
#6
Postat 25 August 2009 - 09:05 AM
Metoda care mi-a fost descrisa e destul de simpla. Peste cele 2 eche ale servourile se pun rondele de textolit sau chiar echele rotunde cu care vine servoul. La inceput nu le legi de echele de pe servo . Aranjezi mecanica cu tijele sa fie ok.. si dupa aia dai gaura in rondele si prinzi cu suruburi de echele de dedesubt astfel incat sa fie la 0 perfect fara sa puna niciun fel de stres pe servo... Capatul de cursa il reglezi din statie. In teorie asa ar trebui sa functioneze. pt ca dintii aia care sunt pe servo direct nu se potrivesc la fix si daca ai lungime diferita la tijele dintre cele 2 servouri nu mai iese la capat...
E ceva de reglat dar functioneaza. Daca nu le reglezi perfect o sa consume ca la balamuc ca se impiedica unele pe celalate si te intrebi de ce dupa 2 zboruri ai ramas fara curent sau de ce din cand in cand receptorul intra in failsafe...
Oricum nu e mare filozofie si se folosesc frecvent la giant scale 2 servouri legate asa si mi se pare o idee buna daca ai un avion mare... Daca nu .. cele 2 servouri care costa si ele 15-20 de euro.. pot fi inlocuite cu un servo de 40-50 de euro care "trage" singurel de directie cat trebuie fara sa treci prin reglajul asta care e destul de migalos.
Bafta..
PS : Ar fi bine sa masori curentul consumat dupa ce termini de reglat ca sa fi sigur ca n-ai surprize.
#7
Postat 25 August 2009 - 09:35 AM
Daca nu, merg si 2 printr-un matchbox sau programate.
Vezi mai jos 3x 24kg, sistem care merge perfect.

PS
Curentul consumat nu trebuie neaparat masurat. Daca ai ajuns sa pui mai multe servo in paralel, inseamna ca folosesti doar digitale iar acestea la cea mai mica rezistenta intalnita, incep sa bazaie. Trebuie sa construiesti parghiile perfect fara bazaituri pe toata cursa servourilor.
Calin zicea una buna mai sus: deathband-ul trebuie sa fie cat mai mic si identic!
Totusi la ce vrei sa folosesti asa ceva? Pana la 50cc (inclusiv) nu e nevoie.
Aceasta postare a fost editata de Red Sky: 25 August 2009 - 09:43 AM
#9
Postat 25 August 2009 - 11:13 AM
Red Sky, la Aug 25 2009, 10:35 AM, a spus:
Daca nu, merg si 2 printr-un matchbox sau programate.
Vezi mai jos 3x 24kg, sistem care merge perfect.

PS
Curentul consumat nu trebuie neaparat masurat. Daca ai ajuns sa pui mai multe servo in paralel, inseamna ca folosesti doar digitale iar acestea la cea mai mica rezistenta intalnita, incep sa bazaie. Trebuie sa construiesti parghiile perfect fara bazaituri pe toata cursa servourilor.
Calin zicea una buna mai sus: deathband-ul trebuie sa fie cat mai mic si identic!
Totusi la ce vrei sa folosesti asa ceva? Pana la 50cc (inclusiv) nu e nevoie.
Asa zic si io.. nu folosi decat daca ai nevoie cu adevarat. La extra aia mica cum ai facut ? Ca am inteles ca nu erau programate... Sau ma insel ?
#15
Postat 25 August 2009 - 04:22 PM
Duci cursorul potentiometrului din primul servo in locul potentiometrului din al doilea servo.
Incerci asa vezi daca merge. TEORETIC servo-ul fara potentiometru face EXACT ce spune cel cu potentiometru avand aceeasi "senzor" de pozitie. Daca servo sunt digitale va merge perfect ca pozitionare.
Este mai mult o idee care merita incercata.
Tot ca idee...servo la care scoti potentiometru are defapt doar cursorul intrerupt si cu firul respectiv mergi in al doilea servo.
Inainte de asta trebuie vazut daca capetele potentiometruli sunt - si + 5V aceleasi ca si cele de la receptor.
Succes.
#17
Postat 25 August 2009 - 05:47 PM
Calin, la Aug 25 2009, 05:37 PM, a spus:
Asa e. Adica doar o presupunere http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Matchbox-ul doar modifica subtrimul si epa.
#18
Postat 25 August 2009 - 07:21 PM