1/8 contra 1/10
#1
Postat 15 January 2003 - 05:40 AM
si ar mai fi: electric contra termic.
argumente pro si contra!
#2
Postat 15 January 2003 - 11:25 AM
1/10 sau 1/8 ?, nu cred ca iti poate spune cineva ce sa alegi, diferentele de pret fiind relativ mici, pana la urma este o problema de gust sau de ce automodele au ceilalti asta in cazul incare vrei sa ai cu cine sa bagi ture.
Personal sunt atras de amandoua clasele, pentru ca nu imi place sa stau pe margine cand unii alearga cu 1/10 si eu sunt cu 1/8 si invers.
Partea cu electric sau termic sta cam asa:
Indiferent de tip pentru ca automodelul sa se miste cat de cat pe pista ai nevoie fie de un motor termic mai bun sau de un motor electric + variator + acumulator adevarat, ceea ce la pret ajungi tot pe acolo.....
Motorul termic este cam "betiv", faci plinul si el trage combustibilul prin carburator si il arunca pe evacuare ars ca vai de mama lui pana rezervorul ramane gol..... ii faci plinul si pleci mai departe.....
Motorul electric amesteca voltii cu amperii timp de 5-6 minute dupa care trebuie lasat la racit iar in acumulatori trebuie varsate niste galeti de volti si amperi asta cu un incarcator bun daca vrei sa ai grija de ei si sa continui alergarea dupa vreo 20 de minute de incarcat.....
Termicul spre deosebire de electric mai face si mizerie ceea ce pentru unii este neplacut....
Tot la motorul termic mai este si zgomotul care mie unul imi place, dupa care urmeaza puterea (pe care o poti simti si auzi) si faptul ca daca vrei sa mergi 10 sau 30 de minute in continu poti sa faci asta.
#3
Postat 15 January 2003 - 11:44 AM
Pentru prima intrebare raspunsul este relativ simplu, care este diferenta intre Mercedes si Dacia?
Mare!
Insa si la clasa de 1/10 exista modele foarte performante care se apropie foarte mult de performantele unui model de 1/8.De aici rezulta un alt aspect foarte important, performantele pe care trebuie sa le aiba pilotul, una e sa pilotezi un model la care viteza maxima este de 40-50Km/h si alta e sa pilotezi la ...100-120 chiar 140 km/h!
...e o mica mare diferenta!
Concluzie: 1/8 = satisfactie maxima!
"electric contra termic"?
Parerile sunt impartite.Dupa parerea mea, un model electric de la care vrei sa ai pretenti este mai costisitor decat un model termic.
Hai sa facem un mic calcul: A) un sasiu cu roti si caroserie de 1/10 electric 4wd costa in jur de 250-350 usd, ai nevoie de minim 4 seturi de acumulatori care costa in jur de 50-60 usd/set, motor modificat in jur de 60-80 usd, incarcator inteligent pentru acumulatori minim 100 usd!Total 610-770 usd.<_< sasiu cu roti si caroserie 1/10 termic 4wd 250-350 usd, motor f. bun (OS MAX 2.11 cc Competition) max 250 usd, doua seturi acumulatori receptie 8usd/set.Total 516-616usd.
Mai trebuie sa iei in calcul combustibilul pe care il consumi la termica si care costa in jur de 250.000 lei/litru!
#4
Postat 15 January 2003 - 03:01 PM
Inca o data, fara suparare, dar imi aduc aminte de fabula cu broasca testoasa si iepurele...
Flickr - pozele mele
#5
Postat 15 January 2003 - 04:00 PM
Am zis APARENT, pentru ca nu trece mult si omu vrea UPGRADE. Ei, la o electrica fiecare upgrade te costa o groaza, pe cand la o termica, chiar si entry level, singurul upgrade ce va produce imbunatatiri majore ar fi o treci pe rulmenti si eventual sa-i schimbi motorul. Deci, termica e mai de perspectiva.
in ceea ce priveste, intre 1/8 si 1/10 eu am preferat 1/8 ca-mi incap degetele mai usor in ea. Dar in rest... daca masina e facuta calumea, gravitatia este aceeasi pentru toti.
Si Buggy, nu uita ca daca un 1/8 atinge 140km/h, n-ar fi deloc corect si echitabil sa-i ceri unui 1/10 sa atinga aceeasi viteza. Este vorba de proportii.
Iti dau un singur exemplu: doua vehicole se deplaseaza rectiliniu cu o viteza de peste 180 hm/h. Unul din ele este un Porshe, altul este un camion Mac cu remorca cu tot. Te impresioneaza in egala masura ambele???.....
Deci, e o chestie de gust. Si avand in vedere ca tendinta globala este aceea de miniaturizare, putem deja observa o directie....
s-aveti noroc
alexella
#6
Postat 15 January 2003 - 06:02 PM
Ai perfecta dreptate Viper dar, atat din pct de vedere tehnic cat si din pct al performantei un model de 1/8 este net superior.
N-am incercat sa scot in evidenta ca in linie dreapta masina atinge 140 /h, era doar un termen de comparatie.
Mai mult, virajele pot fi luate si la viteze mari iar aici intervine treaba cu latimea masinutei!Una sa intri cu 60/h intr-un viraj cu un model care are o latime de 200 mm si alta este cu unul de 250 mm!
Eu ma refer la tot acest "ansamblu" de avantaje.
Sa-ti mai spun ceva, este mult mai usor ptr. un incepator daca porneste cu un model de 1/8 si cu un motor mai slabut.
Cam atat am avut de zis, mai departe....scrie-n carte!
#7
Postat 16 January 2003 - 02:12 AM
1/8 nu numai ca este mai rapid, este de fapt si mai puternic! Deci Vipere, pe linii depte, chiar si scurte, cu un cuplu mai mare si o putere mai mare, atingi viteze mai mari mult mai repede! De aici indemanarea si viteza de reactie pe acelasi circuit pe care alearga masini 1/10, tre' sa fie mult mai mare - a pilotului, evident. Tot de aici si satisfactiile (adrenalina) este mai mare. TE ROG PILOTEAZA MAI INTAI UN MODEL 1/8 dupa care poti face comentarii comparative. Am masini la ambele clase (sielectric si termic, 1/8 si 1/10) si pot spune ca regina este totusi 1/8 - evident termic.
Parerea mea!
Numai bine
#8
Postat 16 January 2003 - 02:27 AM
Daca vrei sa faci competitie, sa simti adrenalina, sa depinzi de economia cursei si strategie - ia-ti un termic 1/8. Iti recomand un SG de la RHC - BLACK ONE. Masina echilibrata in raportul calitate pret.
Mai cred ca trebuie sa te misti repede. Vei descoperi suficiente aspecte pe care vei vrea sa le upgradezi. E bine sa te prinda primavara cu masina pusa la punct!
La 1/8 este cel mai mare spectacol! Iti place Formula1? Daca da, atunci cerede-ma ca asta este raspunsul - 1/8
Electric? Din punctul meu de vedere costurile sunt mai mari si mizeria mai putina (combustibil, ulei, bujii, etc..) Raspunsul e simplu! Am electric si nu ma prea dau cu el (si evident este un un electric performant)
Ia-ti 1/8!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Bafta
#9
Postat 16 January 2003 - 11:44 AM
Flickr - pozele mele
#10
Postat 16 January 2003 - 03:01 PM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#11
Postat 16 January 2003 - 03:30 PM
Si a mai fost si echipa de la palatul copiilor care mai mult statea cu lucru la masini decit concura.
Bog
#13
Postat 16 January 2003 - 04:55 PM
Flickr - pozele mele
#14
Postat 16 January 2003 - 11:34 PM
Aceasta postare a fost editata de ikonet: 16 January 2003 - 11:37 PM
#15
Postat 17 January 2003 - 10:06 AM
Flickr - pozele mele
#16
Postat 17 January 2003 - 11:14 AM
oricum sunt cateva aspecte tehnice mentionate pe care nu le cunosteam.
Aceasta postare a fost editata de ikonet: 17 January 2003 - 11:16 AM
#17
Postat 17 January 2003 - 12:45 PM
###### mai vroiam sa-ti spun ceva ori ce-ti iei acum e important doar de inceput pt. daca se infige definitiv si irevocabil microbul in tine ori cum vei vrea si "aia si aia si aia .............................si nu mai termini ,ori cum bafta la alegere si sa ne vedem sanatosi la pista.
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#18
Postat 17 January 2003 - 07:40 PM
#19
Postat 28 January 2003 - 06:05 PM
Sint noutz pe site-ul acesta si incerc sa ma dumiresc ce sa-mi iau: 1/8 sau 1/10. Practic, afara 99% din oferte sint 1/10.
Din discutiile voastre inteleg ca mult mai marfa este 1/8 ( logic, e mai mare....:).
Cum se impaca chestia asta ????? Si in alta ordine de idei : care sint clasele OFICIALE pentru masini ?
Multumesc,
#20
Postat 28 January 2003 - 06:29 PM
1/12 electric
1/10 electric 2wd
1/10 electric touring 2wd si 4wd (190mm)
1/10 termic 2wd si 4wd
1/10 electric teren
1/10 termic teren (dar la noi nu sunt masini si nu este concurs de asa ceva)
1/8 temic 2wd si 4wd
Bog
#21
Postat 28 January 2003 - 06:56 PM
- clasa de 1/8 trak cu doua subclase 2WD si 4WD
- clasa de 1/10 trak electric 2WD cu doua subclase in functie de caroserie
- clasa de 1/10 trak termic 2WD (clasa nou introdusa am auzit)
- si clasele de teren care la noi sint doar electrice 2WD si 4WD
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#22
Postat 28 January 2003 - 07:05 PM
Hai pa!
Ovidiu!
PS: Si e bine la auto ca e mai putin riscant ca la aero. Abia invatam sa folosim o statie...
Ca de pe asfalt mai jos nu cade nimic (la prima vedere...) Spre deosebire de tine, am prins totusi o bordura cu un auto captiv asa ca totul e relativ.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 28 January 2003 - 07:10 PM
Telefon: 0721 385365
#23
Postat 28 January 2003 - 07:09 PM
Bog
#24
Postat 28 January 2003 - 07:29 PM
Spor la treaba sau noapte buna!
Ovidiu.
Telefon: 0721 385365
#25
Postat 29 January 2003 - 12:22 AM
#26
Postat 29 January 2003 - 01:01 AM
Am vorbit cu Vipera si am sa vin si eu duminica sa va vad la treaba....:)
PS. Multumesc pentru sfaturi.
#27
Postat 29 January 2003 - 09:45 AM
Aceasta postare a fost editata de VIPER: 29 January 2003 - 09:45 AM
Flickr - pozele mele
#28
Postat 29 January 2003 - 02:07 PM
si cat m-or tzine bateriile, ma tin si eu dupa voi..... Ce daca-n linie dreapta esti mai tare, poate-n curbe-s mai dibac!!!..hihi...
desi, acuma serios vorbind, vin sa vad care-i atomosfera. Ca daca o sa fie plin de tab-uri peste tot, sa nu mai stiu de care sa ma feresc... mai bine vin cu zepelinu'.....
dar de venit vin....
alexella
#30
Postat 29 January 2003 - 02:15 PM
Flickr - pozele mele