Portanta unei aripi intrebarea mea...help me!!!!
#1
Postat 30 May 2004 - 04:47 PM
intrebarea era : Portanta aripii creste cu :
a)marirea suprafetei aripii
b)cresterea presiunii
c)cresterea vitezei vantului......
si cica ne contraziceam si profesori si elevi acolo ca portanta aripii creste ba cu ,cresterea presiunii ba cu ,cresterea suprafetei aripii....desi ambele raspunsuri erau corecte dar nu stiu care se lua corect ca erqa o singura varianta ...
Sper sa preferati sa ma ajutati si pe mine sa inteleg de ce creste portanta aripii cu cresterea presiunii..
:D -_-
#2
Postat 30 May 2004 - 05:08 PM
ps formula e cam asa ceva P=(C*S*ro*v*v*sin2alfa)/4;
#3
Postat 31 May 2004 - 01:16 AM
portanta depinde de suprafata expusa de aripa (deci suprafata si unghi de incidenta) si de viteza aerului relativ la aripa. Mai depinde si de profilul aripii...
intrebarea asa cum e postata nu are un singur raspuns si e prost formulata.
MIG-29
#4
Postat 31 May 2004 - 09:45 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#5
Postat 31 May 2004 - 10:24 AM
Mai vb :(
#6
Postat 31 May 2004 - 08:31 PM
considerand celalalte conditii fixe si doar viteza vantului variabila vei vedea ca depinde de viteza si directia vantului acea forta denumita portanta. Exista studii NASA referitoare la corpuri portante si la care viteza vantului era foarte importanta tocmai datorita profilului. Viteza vantului iti influenteaza viteza aparatului in RAPORT cu aerul... si chiar aceasta viteza in raport cu aerul conteaza!
ramane de vazut despre ce presiune e vorba... in fizica exista si presiune magnetica si presiune hidrostatica etc etc... trebuia sa precizeze despre ce este vorba (cred ca se refera la presiunea statica... dar ei nu scriu asta deci nu am voie sa gandesc ca se refera la presiune statica!).
prima varianta oricum influenteaza portanta.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 31 May 2004 - 08:32 PM
#7
Postat 01 June 2004 - 09:58 AM
se poate considera presiunea la nivelul solului (statica...)
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#8
Postat 01 June 2004 - 02:31 PM
:(
dar...stici c are era faza cu interbarea aia...?
faza era ca unii ziceau de un planor gata construit si altii de un planor in construcie....deci...unui planor gata construit ii crestea portanta doar cu o anumita viteza sau o anumita presiune...dar unui planor in constructie ii crestea portanta prin marirea suprafetei aripilor...
:(
#9
Postat 01 June 2004 - 03:01 PM
nu cred ca s-au gandit ei asa departe, ca nu mai e test de aerodinamica, e deja test de inteligenta si judecand dupa unii dintre mecanicii AR nu e cazul...
baga zboruri ca e de bine!
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 01 June 2004 - 04:58 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#10
Postat 02 June 2004 - 12:08 PM
#11
Postat 03 June 2004 - 11:27 PM
cresterea vitezei vantului?NU in conditiile enuntate, vantul e ceva VARIABIL,aici este, dincolo a incetat, bate din fata , din spate..daca spunea cresterea vitezei aerului pe profil asta era raspunsul.
marirea aripii? DA numai la avioanele cu geometrie variabila. La cele cu aripa fixa nu vad cum s-o mai maresti in zbor. Asta pentru ca e in relatie cu portanta, deci avionul este in zbor ca daca ar sta pe loc forta portanta ar fi zero, deci zboara, nu poate fi in constructie...
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#12
Postat 04 June 2004 - 08:41 AM
st3fy, la 30 May 2004, 17:47, a spus:
a)marirea suprafetei aripii
b)cresterea presiunii
c)cresterea vitezei vantului......
Am tot stat si am ezitat daca mai este nevoie sa scriu referitor la subiect dar tocmai cand credeam ca s-a lamurit totul, atunci subiectul a inceput sa derapeze un pic! Deci iata parerea mea...Toate cele trei metode de mai sus pot duce la variatie de forta portanta, adica pot duce la crestere sau scadere daca se umbla la valoarea lor:
a) Creste portanta odata cu suprafta?...da si iata de ce; P=(ro/2)Vpatrat SxCz, ro=densitatea aerului, V=vitezam S este suprafata aripii si Cz este coeficientul de portanta!...Cum toate sunt in produs, portanta creste odata cu cresterea oraicareia dintre ele, densitate, viteza, coeficient sau SUPRAFATA!!...asta este ipoteza mecanica
b)Portanta se poate deasemenea descrie si cu ajutorul legii lui Bernouli care face referire directa la presiuni..cineva a spus mai inainte ca trebuie specificat daca este presiune statica sau dinamica, si are dreptate!!! Deci, este influentata de variatia de presiune dintre extrados si intrados!!!...Exemplul concret este dispozitivul de hipersustentatie de pe avioanele moderne (jet de aer suflat pe extradosul aripii de catre una din treptele compresorului motorului aeroreactor)
c)Cresterea vitezei vantului...acel V patrat din prima fraza...creste viteza, creste si patratul acesteia si creste deci (in produs fiind) si portanta...cu conditia ca vantul ce vine de la infinit sa vina in sens invers sensului de deplasare. Este practic principiul de functionare al tunelelor aerodinamice, in care modelul sta pe loc si vantul sufla pe ele dand nastere fenomenelor aerodinamice printre care si forta portanta.
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 14 June 2004 - 07:43 AM
Cu rabdare si ciocan.
#13
Postat 04 June 2004 - 10:07 AM
Asa deci: Portanta creste si o data cu suprafata, si cu presiunea. Care presiune? Pai si cu cea statica si cu cea dinamica. Insa nu arte nici o legatura cu vantul. Poate cu vantul relativ, dar nu asa scrie la enuntz. Planorul zboara intr-o masa de aer. Ok. Portanta se genereaza ca urmare a ainteractiunii aerului cu aripa. daca masa de aer se deplaseaza si ea, asta nu poate sa duca la crestere sau scadere de portanta. E ca si cand ai alerga intr-un tren. Daca merge sau sta pe loc, tu tot cu aceeasi viteza maxima poti sa alergi in tren.
Big.
#14
Postat 04 June 2004 - 04:11 PM
acum am inteles...
pana acum tu ai dat cea mai buna explicatie...
mersi
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#15
Postat 04 June 2004 - 04:22 PM
itzi dai seama dupa cum vorbeste!!
#16
Postat 04 June 2004 - 09:03 PM
BigUmflatInPene
#17
Postat 05 June 2004 - 01:08 PM
Daca era un singur raspuns chiar nu stiu ce sa zic
#18
Postat 05 June 2004 - 02:17 PM
Citeaza
probabil ca te referi la viteza relativa fata de sol ca nush daca ai luat in consideratie si rotatia pamantului :wacko: B)
#19
Postat 05 June 2004 - 11:44 PM
Concluzia : Forta portanta nu are cum sa scada sau sa creasca in functie de vant.
Vantul = deplasarea orizontala a masei de aer.
Vant relativ = fileurile de aer care in deplasarea lor imbraca profilul aerodinamic.
Big
#20
Postat 08 June 2004 - 10:11 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#21
Postat 08 June 2004 - 10:13 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#22
Postat 09 June 2004 - 02:24 PM
deci...a meritat eforul depus de el
8)