Modelism - RHC Forum: Portanta unei aripi - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Portanta unei aripi intrebarea mea...help me!!!!

#1 Useril este offline   st3fy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 19-January 03

Postat 30 May 2004 - 04:47 PM

Am dat un trst la planorism ca sa pot lua aprobarea de la Bucuresti ca pot zbura....si era acolo o intrebare cu care toti ne-am confruntat.
intrebarea era : Portanta aripii creste cu :
a)marirea suprafetei aripii
b)cresterea presiunii
c)cresterea vitezei vantului......
si cica ne contraziceam si profesori si elevi acolo ca portanta aripii creste ba cu ,cresterea presiunii ba cu ,cresterea suprafetei aripii....desi ambele raspunsuri erau corecte dar nu stiu care se lua corect ca erqa o singura varianta ...
Sper sa preferati sa ma ajutati si pe mine sa inteleg de ce creste portanta aripii cu cresterea presiunii..
:D -_-
0

#2 Useril este offline   vas86 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 24-February 04

Postat 30 May 2004 - 05:08 PM

ma daca astia s-au uitat cu un ochi in compediu de fizica si vedeau formula(fara sa stie teoria dinainte si de dupa formula ) cred ca s-au referit ori la suprafata ori la viteza . Cred ca s-au referit la viteza (viteza aerului sau a aparatului e cam tot una cand e vorba de mecanica fluidelor ) pt ca e la patrat si cred eu(cu mintea mea de incepator ) ca asta-i raspunsu' . Eu cred ca (daca ) s-au uitat la ecuatie au gandit la fel ca mine (cu o minte de incepator)


ps formula e cam asa ceva P=(C*S*ro*v*v*sin2alfa)/4;
0

#3 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 31 May 2004 - 01:16 AM

care presiune? ca exista si statica si dinamica...

portanta depinde de suprafata expusa de aripa (deci suprafata si unghi de incidenta) si de viteza aerului relativ la aripa. Mai depinde si de profilul aripii...

intrebarea asa cum e postata nu are un singur raspuns si e prost formulata.

MIG-29
0

#4 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 May 2004 - 09:45 AM

intrebarea e bine formulata, noi citim aiurea: viteza vantului... pai ce are viteza vantului cu viteza aparatului de zbor? cat despre cresterea presiunii... ce presiune, a vezicii? varianta 1 o consider corecta.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#5 Useril este offline   st3fy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 19-January 03

Postat 31 May 2004 - 10:24 AM

pai na ....eu am ales prima varianta si era corecta dar am deschis acest subiect ca sa ma conving care si cum este rasspunsul...si de ce se contraziceau profesorii...oricum mersi...
Mai vb :(
0

#6 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 31 May 2004 - 08:31 PM

pai intrebarea tot nu este corect formulata...

considerand celalalte conditii fixe si doar viteza vantului variabila vei vedea ca depinde de viteza si directia vantului acea forta denumita portanta. Exista studii NASA referitoare la corpuri portante si la care viteza vantului era foarte importanta tocmai datorita profilului. Viteza vantului iti influenteaza viteza aparatului in RAPORT cu aerul... si chiar aceasta viteza in raport cu aerul conteaza!

ramane de vazut despre ce presiune e vorba... in fizica exista si presiune magnetica si presiune hidrostatica etc etc... trebuia sa precizeze despre ce este vorba (cred ca se refera la presiunea statica... dar ei nu scriu asta deci nu am voie sa gandesc ca se refera la presiune statica!).

prima varianta oricum influenteaza portanta.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 31 May 2004 - 08:32 PM

0

#7 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 June 2004 - 09:58 AM

hai, mai, Mig29, nu gandi asa precis, testul de care vorbea pustiul e o chestie simplisima, de genul avionul zboara inainte, sau inapoi? :( , iar viteza vantului (pe aerodrom) nu are de-a face cu portanta, odata ce consideri la o aripa viteza fileurilor de aer, fara sa iei (la intrebari de genul asta) viteza relativa fata de sol, etc. daca ai permis in ROmania, adu-ti aminte ce intrebari "incuietoare" se pun... :( daca era vorba de viteza alta decat cea a vantului turbat, poate se formula intrebarea de gen "viteza de deplasare", nu?
se poate considera presiunea la nivelul solului (statica...)
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#8 Useril este offline   st3fy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 19-January 03

Postat 01 June 2004 - 02:31 PM

ma Bogdane ma da ce glumet esti tu ma.....:(
:(
dar...stici c are era faza cu interbarea aia...?
faza era ca unii ziceau de un planor gata construit si altii de un planor in construcie....deci...unui planor gata construit ii crestea portanta doar cu o anumita viteza sau o anumita presiune...dar unui planor in constructie ii crestea portanta prin marirea suprafetei aripilor...
:(
0

#9 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 June 2004 - 03:01 PM

scuze st3fy, in enuntul tau initial nu era scris asa; ca sa nu mai vorbim ca subiectul se cheama "portanta unei aripi", nu a unui planor gata sau in constructie... :(
nu cred ca s-au gandit ei asa departe, ca nu mai e test de aerodinamica, e deja test de inteligenta si judecand dupa unii dintre mecanicii AR nu e cazul...
baga zboruri ca e de bine!

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 01 June 2004 - 04:58 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#10 Useril este offline   st3fy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 19-January 03

Postat 02 June 2004 - 12:08 PM

Bogdan...zboruri sigur ca bag...ca trebuie...dar na....eu nu ma lamuream...si de asta am intrebat:)
0

#11 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 03 June 2004 - 11:27 PM

marirea presiunii? NU pentru ca ea este aceeasi daca avionul ar sta pe loc, poti mari sau micsora ca nu are nici un efect decat fata de interiorul aeronavei
cresterea vitezei vantului?NU in conditiile enuntate, vantul e ceva VARIABIL,aici este, dincolo a incetat, bate din fata , din spate..daca spunea cresterea vitezei aerului pe profil asta era raspunsul.
marirea aripii? DA numai la avioanele cu geometrie variabila. La cele cu aripa fixa nu vad cum s-o mai maresti in zbor. Asta pentru ca e in relatie cu portanta, deci avionul este in zbor ca daca ar sta pe loc forta portanta ar fi zero, deci zboara, nu poate fi in constructie...
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#12 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 04 June 2004 - 08:41 AM

st3fy, la 30 May 2004, 17:47, a spus:

Portanta aripii creste cu :
a)marirea suprafetei aripii
b)cresterea presiunii
c)cresterea vitezei vantului......

Am tot stat si am ezitat daca mai este nevoie sa scriu referitor la subiect dar tocmai cand credeam ca s-a lamurit totul, atunci subiectul a inceput sa derapeze un pic! Deci iata parerea mea...Toate cele trei metode de mai sus pot duce la variatie de forta portanta, adica pot duce la crestere sau scadere daca se umbla la valoarea lor:
a) Creste portanta odata cu suprafta?...da si iata de ce; P=(ro/2)Vpatrat SxCz, ro=densitatea aerului, V=vitezam S este suprafata aripii si Cz este coeficientul de portanta!...Cum toate sunt in produs, portanta creste odata cu cresterea oraicareia dintre ele, densitate, viteza, coeficient sau SUPRAFATA!!...asta este ipoteza mecanica
b)Portanta se poate deasemenea descrie si cu ajutorul legii lui Bernouli care face referire directa la presiuni..cineva a spus mai inainte ca trebuie specificat daca este presiune statica sau dinamica, si are dreptate!!! Deci, este influentata de variatia de presiune dintre extrados si intrados!!!...Exemplul concret este dispozitivul de hipersustentatie de pe avioanele moderne (jet de aer suflat pe extradosul aripii de catre una din treptele compresorului motorului aeroreactor)
c)Cresterea vitezei vantului...acel V patrat din prima fraza...creste viteza, creste si patratul acesteia si creste deci (in produs fiind) si portanta...cu conditia ca vantul ce vine de la infinit sa vina in sens invers sensului de deplasare. Este practic principiul de functionare al tunelelor aerodinamice, in care modelul sta pe loc si vantul sufla pe ele dand nastere fenomenelor aerodinamice printre care si forta portanta.

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 14 June 2004 - 07:43 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#13 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 04 June 2004 - 10:07 AM

Chestiune in cauza nu cred ca merita atata interes. Este o gresala de formulare si gata. Insa brainstormingul ce s-a nascut merita atentie!

Asa deci: Portanta creste si o data cu suprafata, si cu presiunea. Care presiune? Pai si cu cea statica si cu cea dinamica. Insa nu arte nici o legatura cu vantul. Poate cu vantul relativ, dar nu asa scrie la enuntz. Planorul zboara intr-o masa de aer. Ok. Portanta se genereaza ca urmare a ainteractiunii aerului cu aripa. daca masa de aer se deplaseaza si ea, asta nu poate sa duca la crestere sau scadere de portanta. E ca si cand ai alerga intr-un tren. Daca merge sau sta pe loc, tu tot cu aceeasi viteza maxima poti sa alergi in tren.

Big.
FROGS CAN FLY!
0

#14 Useril este offline   st3fy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 19-January 03

Postat 04 June 2004 - 04:11 PM

Mersi Big

acum am inteles...
pana acum tu ai dat cea mai buna explicatie...
mersi
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
0

#15 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 04 June 2004 - 04:22 PM

nici nu tre sa stii ca e zburator!
itzi dai seama dupa cum vorbeste!!
flying is my life...
0

#16 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 04 June 2004 - 09:03 PM

Saru'mana fratilor! Dau si io o bere cand ne-om vedea! Ca de mult nu m-a mai laudat nimeni!

BigUmflatInPene
FROGS CAN FLY!
0

#17 Useril este offline   Tomcat 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 June 2004 - 01:08 PM

pai creste daca vantul e din fata.Cu un motoplanor electric am zburat pe vant f. puternic si zburam cu spatele.Viteza la sol era negativa numai ca in masa de aer aveam viteza destul de mare si deci si portanta.Asa cum e formulata intrebarea sunt toate trei raspunsurile corecte.Doar ca vantul putea sa bata si din spate(nu era precizat) si atunci portanta scadea.
Daca era un singur raspuns chiar nu stiu ce sa zic
0

#18 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 05 June 2004 - 02:17 PM

Citeaza

Viteza la sol era negativa numai ca in masa de aer aveam viteza destul de mare si deci si portanta.


probabil ca te referi la viteza relativa fata de sol ca nush daca ai luat in consideratie si rotatia pamantului :wacko: B)
flying is my life...
0

#19 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 05 June 2004 - 11:44 PM

@ Tomcat. ai zburat pe vant tare. ok. si daca ai taiat motorul, pe un relief plan, modelul tau a urcat? Nu cred! Pai atunci cum a crescut portanta???? Ca atunci cand creste forta portanta, modelul urca, musai!

Concluzia : Forta portanta nu are cum sa scada sau sa creasca in functie de vant.

Vantul = deplasarea orizontala a masei de aer.
Vant relativ = fileurile de aer care in deplasarea lor imbraca profilul aerodinamic.

Big
FROGS CAN FLY!
0

#20 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 08 June 2004 - 10:11 PM

raspunsul trebuia dat scurt, ca la examen! Marinarule te-ai aprins cam tare fara folos !
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#21 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 08 June 2004 - 10:13 PM

Marinarule, formula aia P nu o retin decat prin legea bernoulli si oricum fara folos. Iar te provoc sa lasi naibii teoria si hai la zbor pe camp sa continuam lectiile lui Craioveanu.Sa vezi acolo Cx si Cz!
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#22 Useril este offline   st3fy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 19-January 03

Postat 09 June 2004 - 02:24 PM

lasa dom profesor ca am aflat si noi mai multe despre portanta....dupa explicatiile de rigoare ale lu Big
deci...a meritat eforul depus de el
8)
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu