O mana de ajutor de la electronisti
#1
Postat 24 May 2004 - 03:44 PM
Canale in plus pe telecomanda nu am.
Electronist amator, am fost, dar... foarte amator.
Ma gandeam la ceva de genul... o "dracie" care in momentul in care tensiunea scade sub x volti sa aprinda un bec de avarie pe barca, sa stiu ca trebe' sa o aduc la mal.
Am fost electronist muuullllt prea amator ca sa pot "creeri" singur un atare dispozitiv.
Rugamintea este o schemutza, o indicatzie , ceva. Cu realizarea ma descurc. Banuiesc ca pt. un electronist serios nu e nici o problema. Ca idee, poate ajuta, nu stiu, variatorul are auto-cut la 4.2 V.
Bafta si spor
#2
Postat 24 May 2004 - 04:51 PM
La intrarea neinversoare ( +In ) doua, trei diode inseriate cu la - , iar de la intrare la + op rezistenta sa avem prin diode ~ 10 mA. Deci pe diodele in conductie vom avea tensiunea de referinta = nr de diode x 0.7 V.
La intrarea inversoare un semireglabil legat la acumulator si cursorul la intrare.
Cand tensiunea scade sub cea reglata la iesire vom avea 1...cu care comanzi printr-un releu...tranzistor...ceva.
Bafta.
Daca vrei iti fac o schema si ti-o scanez.
#4
Postat 25 May 2004 - 05:51 AM
Nu stiu ce tensiune are acumulatorul tau. Daca este mai mica modifici diodele zener. La o adica poti obtine punctul de masa si cu rezistente ( consum ). Daca ai posibilitatea sa legi firul de masa direct in acumulator ar fi cel mai bine.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 25 May 2004 - 05:55 AM
#5
Postat 25 May 2004 - 05:58 AM
#9
Postat 25 May 2004 - 02:31 PM
Se poate si asa ?, la 25 May 2004, 05:51, a spus:
As recomanda sa nu lege masa direct la accu fiindca dupa cum am analizat schema ar putea ramane fara dioda zenner care e conectata la (-)5V.Eventual daca intoarce invers dioda stabilizatoare de la tensiunea negativa.
Oricum pt asa ceva se poate face o schema mai simpla cu un singur tz fara circuit ijntegat.
#11
Postat 25 May 2004 - 04:59 PM
Sir_Vaska, la 25 May 2004, 14:31, a spus:
Se poate si asa ?, la 25 May 2004, 05:51, a spus:
As recomanda sa nu lege masa direct la accu fiindca dupa cum am analizat schema ar putea ramane fara dioda zenner care e conectata la (-)5V.
Cred ca spune de firul de masa ca trebuie legat la jumatatea acumulatorului.
Adica scapa de alimentarea cu diode zenner. Plus la plus si minus la minus, iar masa la legatura dintre elementi, la 1/2 din accu.
Daca se poate. Ca daca e ce banuiesc, pachet sau incapsulat, nu prea mai merge.
#12
Postat 25 May 2004 - 09:40 PM
degetzica, la 25 May 2004, 16:59, a spus:
Sir_Vaska, la 25 May 2004, 14:31, a spus:
Se poate si asa ?, la 25 May 2004, 05:51, a spus:
As recomanda sa nu lege masa direct la accu fiindca dupa cum am analizat schema ar putea ramane fara dioda zenner care e conectata la (-)5V.
Cred ca spune de firul de masa ca trebuie legat la jumatatea acumulatorului.
Adica scapa de alimentarea cu diode zenner. Plus la plus si minus la minus, iar masa la legatura dintre elementi, la 1/2 din accu.
Daca se poate. Ca daca e ce banuiesc, pachet sau incapsulat, nu prea mai merge.
Am incercat mai pe ocolite sa subliniez faptul ca in graba ,se poate si asa?' a montat o dioda stabilizatoare in sens invers cea ce ar anula tensiunea de <- 5V>.
Daca accu este de 12 V si se vrea o tensiune de max <+5 , - 5 V> , atunci nu trebuie renuntat la diode. Ele au rol de a oferi stabilitate in functionare pt a anula efectul variatiilor de tensiune de la accu aparute in timpul functionarii modelului (barcii in acest caz), deci nu au rol de a limita tensiunea la integrat care de altfel rezista si la mai mare. Dar.... trebuie sa constat totusi si faptul ca diodele incurca la functionarea schemei pentru ca stabilizeaza si tensiunile de referinta . Aceste tensiuni trebuie culese direct de pe bornele bateriei , pt ca altfel schema nu mai poate face nimic. Sper ca 'se poate si asa?' va posta o alta schema rectificata , care sa functioneze.
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 25 May 2004 - 11:15 PM
#13
Postat 25 May 2004 - 09:52 PM
Butterfly, la 25 May 2004, 14:52, a spus:
Merci
Trebuie numai sa iei o hotarare asupra modului in care vrei sa fi avertizat si o sa concepem o schema cat mai simpla.
As recomanda s ti cont de urmatoarele indicii :
- pt semnal luminos nu ajunge un simplu LED ca nu il vezi nici la 5 m
- un bec de avertizare care sa fie vizibil nu face altceva decat sa accelereze descarcarea bateriei ceea ce presupune in final o baie pt a recupera barca. La fel se va intampla daca becul se arde sau se defecteaza circuitul de avertizare
- as sugera sa te gandesti la varianta cu becul aprins atata timp cat tensiunea bateriei se incadreaza in limite de siguranta pt a asigura reintoarcerea modelului .Cu alte cuvinte cazul in care becul nu mai lumineaza sa reprezinte semnal pt reintoarcerea din misiune a modelului.
De asemenea te mai poti gandi si la semnale acustice de inalta frecventa care pot fi reproduse de casti piezo fara consum mare de energie , dar foarte probabil ar putea sa-ti sperie pestii.
cu respect , Sir_Vaska
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 25 May 2004 - 09:58 PM
#14
Postat 26 May 2004 - 01:19 AM
Dac un bec care se aprinde cand este spre sfarsite acumulatorul ( deci te grabesti sa-l aduci la mal) il descarca atunci un bec care arde continuu il termina de tot...parerea mea. Cred ca cel mai bine ar fi un bec care sa se aprinda intermitent cand acumulatorul este spre sfarsite. Factorul de umplere il alegem sa fie mai mult stins decat aprins.
@ degetica mi-ai citit gandul. La asta ma refeream.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 26 May 2004 - 01:24 AM
#15
Postat 26 May 2004 - 06:15 AM
Pe emitator am notificare luminoasa in procente a status-ului acumulatorului dar pe receptor nu am...
intrebare apropos de acumulatori: multi producatori recomanda incarcare totala in noaptea dinaintea zborului... dar asa cum am zis mai sus nu consumi tot acumulatorul in timpul zborului .. si atunci nu risti sa-l busesti daca-l incarci cand el nu e consumat nici 25%?
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 26 May 2004 - 06:16 AM
#16
Postat 27 May 2004 - 09:51 PM
Se poate si asa ?, la 26 May 2004, 01:19, a spus:
"Se poate si asa?" , sper sa nu-mi iei in nume de rau 'criticile' , nu am vrut decat sa ajut si sa fie evitat un efort in plus.
Schema revizuita are in continuare probleme dar mi-e rusine sa mai comentez si renunt. In ce priveste becul exista diferenta mare intre cele doua cazuri : una e sa consume becul o baterie incarcata bine si prin stingere sa relaxeze putin bateria pt efortul necesar intoarcerii si alta e sa se aprinda cand bateria e slabita contribuind astfel cu un stres in plus cu riscul de a nu se putea aduce barca la mal. Eu personal as prefera prima varianta chiar daca timpul de croaziera este mai scurt pentru siguranta modelului.
Varianta cu semnalizarea intermitenta este foarte buna dar complica schema destul de mult pt cei care nu au ceva cunostinte in electronica.
#17
Postat 27 May 2004 - 09:56 PM
#18
Postat 28 May 2004 - 08:19 AM
Sper ca nu am aberat http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
#19
Postat 28 May 2004 - 09:59 AM
Sincer, nu ma asteptam la atata promptitudine http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
In principiu ma descurc cu ce mi-ati trimis. Fac una din scheme si ma apuc de masuratori si experimente.
Eu am un acumulator de 8.4 V. O sa incerc sa pun tensiunea de avertizare pe la vreo 6V. Ar trebui sa fie indeajuns sa aduc dracia la mal chiar si cu un bec aprins pe ea. Sau pun un led cu o prisma, ceva, ca la un led nu conteaza consumul.
Bafta
#20
Postat 28 May 2004 - 10:17 AM
Telefon: 0721 385365
#22
Postat 28 May 2004 - 11:48 AM
Cu respect, Alexandru B.
#23
Postat 28 May 2004 - 12:11 PM
PS. M-am referit la lansari la apa...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 28 May 2004 - 12:39 PM
Telefon: 0721 385365
#25
Postat 28 May 2004 - 01:08 PM
Si asha vin caldurile http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
Bafta
#26
Postat 28 May 2004 - 01:21 PM
Emitatoarele moderne pot fi setate sa avertizeze sonor la un anumit interval de timp...sau poti sa legi un ceas desteptator!!!
Cu rabdare si ciocan.
#27
Postat 28 May 2004 - 04:39 PM
La prima schema in loc sa pui cateva mii de diode de ce nu folosesti un stabilizator care este doar o sompla piesa si nu ai bataie de cap.
im loc sa aprinzi un bec care consuma cat un tractor mai bine faci un emitator simplu su doi tranzistori si becu il ai la mal si il alimentezi din alta baterie.
cauta pe aici ca acum ceva timp am pus eu nuste scheme de radiocomenzi foarte simple cu tranzistori. Schemele erau toto din carte de modelisam si se foloseau chiar la barci.
Tu folosesti schema invers adica pui emitatorul pe model si receptorul la tine.
Consuma putin si esti si avertizat deci nu mai faci baie.
#28
Postat 22 June 2004 - 09:12 AM
Varianta asta cred ca este ideala:
http://www.ncws.com/rcrock/lowbat.htm
http://www.ncws.com/...ck/electron.htm
asta este site-ul ,este interesant ptr. domeniul vostru
Aceasta postare a fost editata de Incepator: 22 June 2004 - 09:19 AM
#30
Postat 23 June 2004 - 08:58 PM
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 26 June 2004 - 11:36 PM