MOTOARE TERMICE reglaje
#31
Postat 10 February 2005 - 12:31 AM
#32
Postat 13 February 2005 - 10:58 PM
1) Procedura standard de rodaj este de functionare progresiva pe paliere crescatoare de turatie si sarcina(procedura care n-o prezint)
2) Procedura simplificata de rodaj(folosita pt. motoare mici)
2.1.) Motoare fara carburator R/C -rodajul se face folosind o elice mai mare decit cea recomandata motorului si functionare in regim bogat.Durata rodajului daca nu este data de fabricant o stabilim cu ajutorul unui turometru digital.Masuram turatia max. atinsa de motor(cu reglajul aferent) ,spre sfirsitul epuizari fiecarui rezervor de combustibil si cind sa ajuns la o plafonare a turatiei max. se poate considera rodajul incheiat(masuratorile trebuiesc facute in aceasi zi, cu acelasi combustibil si bujie).
2.2.) Motoare cu carburator R/C-rodajul se face cu elicea recomandata motorului,reglaj de turatie maxima si clapeta de acceleratie ~ 50%-75%.Durata rodajului stabilinduse in acelasi mod (pct 2.1.)
2.3.) Motoare cu carburator R/C de tip 'ABC'-rodajul se face similar pct.-ului 2.2,dar cu clapeta de acceleratie ~80%.
3.) Recomandari la rodaj:
-bancul de rodaj sa nu fie aproape de sol, astfel ca elicea sa nu antreneze praf.
-temperatura exterioara mai mare de 15 grade C.
-urmarirea culorii uleiului de ricin din evacuare,sa nu fie gri inchis-negru(semn de supraincalzire al acestuia) caz in care este necesar utilizare uleiului in amestec 1/2 ricin -1/2 sintetic.
In rest va urez viata lunga la motor!
Simbata viitoare vom vedea cum reglam carburatia.
#33
Postat 14 February 2005 - 09:41 AM
Citeaza
Din ce cauza temperatura trebuie sa fie mai mare decat 15 grade?
(eu credeam invers, cu cat este mai frig, cu atat este mai bine pentru ca se evita supraincalzirea.)
#34
Postat 14 February 2005 - 12:46 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#35
Postat 14 February 2005 - 06:46 PM
#36
Postat 17 February 2005 - 07:03 PM
#37
Postat 17 February 2005 - 09:27 PM
Daca a pornit, motorul tot la temperatura aia ajunge. Posibil ca si combustibilul sa se incalzeasca pe parcurs prin motor pana ajunge sa arda si sa nu fie probleme nici cu ungerea. Parerea mea.
Telefon: 0721 385365
#38
Postat 18 February 2005 - 07:33 PM
#39
Postat 18 February 2005 - 10:39 PM
Pentru RED si BITEX...!Am doua "ABC"-uri (mvvs 4.6 si 6.5 cc) care vor intra in al treilea sezon (fiind intens folosite pina in prezent) si inca mai pornesc la prima,cel mult a doua pala (fara demaror,ne avind asa ceva in dotarea personala).Fiecare isi va folosi motoarele, asa cum are impresia ca este mai bine !
#40
Postat 18 February 2005 - 11:10 PM
In loc de demaror nu am putea folosi masina de gaurit cu acumulatori ? Se poate regla si cuplul maxim....parca ar fi chiar mai buna. Bineinteles cu un con din cauciuc.....etc.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 18 February 2005 - 11:12 PM
#41
Postat 19 February 2005 - 10:06 PM
decat ca le pornesc la demaror?
e ok, atunci zbor si iarna!
#42
Postat 19 February 2005 - 10:49 PM
Nu stiu de experienta de care amintea Dom*PROFESOR ("vezi o experienta din fizica cu un inel si o bila de aluminiu care la frig trece si la incalzire sta pe inel") dar daca-i asa ,mai degraba iarna n-ai compresie decat invers. Pornesc motorul si iarna si porneste la prima "pala", ajunge la fel de fierbinte dupa cateva secunde si tot bine pleaca si vara. Nu mai stiu ce sa cred.
E greu de gasit un motor care sa porneasca usor si la -10 si la +35 grade.
Oricum, nu vorbesc de rodaj ci de utilizare. Rodajul a fost facut de un profesionist nu de mine. Posibil ca din cauza asta sa mai functioneze inca... Daca rodajul se face in conditii speciale, utilizarea e cum se nimereste. Poate exagerez, dar e cum as cere unui motor de 1:1 sa functioneze numai peste o anumita limita de temperatura. Viata motorului e legata si de rodaj si de conditiile ulterioare, dar nu stiu in ce raport. La motoarele ieftine nici nu cred ca se pune problema asta, daca pot porni si iarna.
Subscriu 100% la "Fiecare isi va folosi motoarele, asa cum are impresia ca este mai bine !"
Astept cu nerabdare mesajul legat de carburatie. Voi fi numai ochi si urechi.
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#43
Postat 19 February 2005 - 11:21 PM
Nu v-ati pronuntat in privinta "demarorului" .
#44
Postat 20 February 2005 - 01:39 AM
Dupa cum stim avem doua grupe de carburatoare:cu un jigler respectiv doua.
1)Carburatorul cu un jigler,este relativ simlu de reglat.Dupa pornire(pozitia jig. aproximativ 2~3 ture) incercam sa prindem turatia maxima rotind de jig.(spre stinga sau dreapta) cind modelul este ridicat la ~45 grd.Este recomandat sa folositi rezervoare cu suprapresiune(asigura o constanta mai buna ).Aceste carburatoare (folosite la capacitati mici) nu pot avea un relantiu coborit,iar unele dintre ele sint prevazute cu un orificiu(gaura) a carei sectiune este controlata de un surub,cu ajutorul caruia reglam relantiul(clapeta de acceleratie complet inchisa si jig. in pozitia stabilita anterior).
2)Carburatorul cu doua jiglere.Primul este cel principal si intra in corp-jigler(de care se racordeaza si conducta de alimentare),iar al doilea cel de "relanti" aflat in partea opusa. JIGLERUL PRINCIPAL are o pondere majora in reglaj de la ~50%-100% din acceleratie, iar JIGLERUL DE RELANTI de la minim la ~50%din accel.Reglajul se face in doua etape:
a)se regleaza jig. principal in mod similar pct.(1), jig.de ralanti avind ~2-3 ture.
b)se reduce accel. catre 50% si repunem fisa de bujie;continuam reducerea accel. concomitent cu reglajul jig. de relanti (rotind jig. spre stinga sau dreapta pina prindem un max. al turatiei fara a misca acce.) Dupa atingerea unei turati joase dar stabile,acceleram putin si luam fisa de bujie ,apoi stabilim pozitia de minim a clapetei de acceleratiei (fara a mai umbla la nici un jigler).
Recomandari inainte de reglaj:verificarea etanseitati carburatorului pe carter, daca de la vibrati jiglerele nu se rotesc si traseul de alimentare este curat inclusiv corp-jiglerul.
Data viitoare vom vedea cum ajustam fin reglajul pt. un raspuns cit mai bun al "REPRIZEI MOTORULUI"