Modelism - RHC Forum: MOTOARE TERMICE - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

MOTOARE TERMICE reglaje

#31 Useril este offline   su-26 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 29-January 05

Postat 10 February 2005 - 12:31 AM

Simpatici colegi de suferinta!Acest subiect ii framinta atit pe cei incepatori cit si pe cei cu vechime.Vin in sprijinul celor interesati pentru a face clarificari profesioniste si bine documentate,in mod sistematic si concis(profesia mea fiind de ing. mec.-specialitatea motoare).Tematica va fi in ordinea urmatoare:RODAJUL,REGLAJUL CARBURATIEI ,BUJIILE INCANDESCENTE,VARIANTE DE MOTOARE-cum si ce alegem ,si eventual PROBLEME DE UNGERE.Simbata asta voi incepe cu rodajul.Pina atunci va las pe voi sa schimbati impresiile si cunostintele propri.
0

#32 Useril este offline   su-26 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 29-January 05

Postat 13 February 2005 - 10:58 PM

Asa cum am promis,incerc sa prezint cit mai simplu problematica rodajului.Acesta are ca scop netezirea asperitatilor de prelucrare,pasuirea reciproca a pieselor omoloage,iar pt. motoarele de tip 'ABC' si jocul optim piston-cilindru la regimul predominant de utilizare.
1) Procedura standard de rodaj este de functionare progresiva pe paliere crescatoare de turatie si sarcina(procedura care n-o prezint)
2) Procedura simplificata de rodaj(folosita pt. motoare mici)
2.1.) Motoare fara carburator R/C -rodajul se face folosind o elice mai mare decit cea recomandata motorului si functionare in regim bogat.Durata rodajului daca nu este data de fabricant o stabilim cu ajutorul unui turometru digital.Masuram turatia max. atinsa de motor(cu reglajul aferent) ,spre sfirsitul epuizari fiecarui rezervor de combustibil si cind sa ajuns la o plafonare a turatiei max. se poate considera rodajul incheiat(masuratorile trebuiesc facute in aceasi zi, cu acelasi combustibil si bujie).
2.2.) Motoare cu carburator R/C-rodajul se face cu elicea recomandata motorului,reglaj de turatie maxima si clapeta de acceleratie ~ 50%-75%.Durata rodajului stabilinduse in acelasi mod (pct 2.1.)
2.3.) Motoare cu carburator R/C de tip 'ABC'-rodajul se face similar pct.-ului 2.2,dar cu clapeta de acceleratie ~80%.
3.) Recomandari la rodaj:
-bancul de rodaj sa nu fie aproape de sol, astfel ca elicea sa nu antreneze praf.
-temperatura exterioara mai mare de 15 grade C.
-urmarirea culorii uleiului de ricin din evacuare,sa nu fie gri inchis-negru(semn de supraincalzire al acestuia) caz in care este necesar utilizare uleiului in amestec 1/2 ricin -1/2 sintetic.
In rest va urez viata lunga la motor!
Simbata viitoare vom vedea cum reglam carburatia.
0

#33 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 14 February 2005 - 09:41 AM

Citeaza

-temperatura exterioara mai mare de 15 grade C.

Din ce cauza temperatura trebuie sa fie mai mare decat 15 grade?
(eu credeam invers, cu cat este mai frig, cu atat este mai bine pentru ca se evita supraincalzirea.)
0

#34 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 14 February 2005 - 12:46 PM

....pentru ca motorul este facut din metal, si metalul la frig se contracta(vezi o experienta din fizica cu un inel si o bila de aluminiu care la frig trece si la incalzire sta pe inel).Nou toate piesele sunt ""stranse"". daca il si pornesti in frig, pe ger de exemplu, devine si mai strans si s-ar putea rodajul sa fie ineficient si in plus sa gripeze motorul, adica sa lipeasca pistonul de cilindru...asta pe scurt!
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#35 Useril este offline   su-26 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 29-January 05

Postat 14 February 2005 - 06:46 PM

Vivi! In perioada rodajului este bine de utilizat conditi optime de functionare(ungere, regim termic,incarcare).Uleiul de ricin la temperaturi scazute asigura o ungere nesatisfacatoare(apar fenomene de rupere al filmului de ulei).Limita de 15 grd.C la rodaj este o RECOMANDARE nu impunere.O recomandare expresa apare la motoarele tip "ABC" privind limita inferioara de 10 grd.C de utilizare(cauza principala fiind lipsa segmentilor).
0

#36 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 17 February 2005 - 07:03 PM

oops. Tocmai am zburat doua motoare abc (ca sa nu mai pun raduga) pe -8 grade. are ceva?
0

#37 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 17 February 2005 - 09:27 PM

N-are.
Daca a pornit, motorul tot la temperatura aia ajunge. Posibil ca si combustibilul sa se incalzeasca pe parcurs prin motor pana ajunge sa arda si sa nu fie probleme nici cu ungerea. Parerea mea.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#38 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 18 February 2005 - 07:33 PM

nare nimic. se zice na nui bine pe frig. eu stiu varianta cu racirea si incalzirea brusca a motorului. da eu am zburat si iarna asta si iarna trecuta cu termice si nau nimic. cand se duce schimb motorul. sper sa ma tina atat modelele.
come to the dark side. we have cookies!
0

#39 Useril este offline   su-26 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 29-January 05

Postat 18 February 2005 - 10:39 PM

Pentru MOBI...! Motoarele "ABC" daca se vor folosi iarna, la vara le vei porni numai la demaror(se va mari rapid jocul piston-cilindru, si de asemenea jocul din picior si cap al bielei ).
Pentru RED si BITEX...!Am doua "ABC"-uri (mvvs 4.6 si 6.5 cc) care vor intra in al treilea sezon (fiind intens folosite pina in prezent) si inca mai pornesc la prima,cel mult a doua pala (fara demaror,ne avind asa ceva in dotarea personala).Fiecare isi va folosi motoarele, asa cum are impresia ca este mai bine !
0

#40 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 18 February 2005 - 11:10 PM

Un picut pe langa......
In loc de demaror nu am putea folosi masina de gaurit cu acumulatori ? Se poate regla si cuplul maxim....parca ar fi chiar mai buna. Bineinteles cu un con din cauciuc.....etc.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 18 February 2005 - 11:12 PM

0

#41 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 19 February 2005 - 10:06 PM

Deci sa inteleg ca nicidecum probleme de putere scazuta, batai, crapaturi, si alte nasparliciuni :)
decat ca le pornesc la demaror?
e ok, atunci zbor si iarna!
0

#42 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 19 February 2005 - 10:49 PM

Su-26 stiu la ce te referi si ai dreptate. Dar nu-i cazul sa-i speriem ca nu pot zbura iarna din cauza de catastrofe... Am un SuperTigre de 5 (ABC) de 15 ani si inca mai promite multe. Nici cand l-am cumparat nu era nou. Pleaca la prima pala chiar si acum si daca nu-l bag de multe ori in bordura mai are mult de trait. Dar nu-l folosesc iarna ca n-am cum chiar daca as vrea ca e proba de auto captive. Dupa cateva rotatii cilindrul si pistonul ajung la temperatura normala de functionare indiferent de la ce temperatura ar pleca si apoi procesul e acelasi. Cred ca pe frig cea mai riscanta e pornirea. Ca ori nu pleaca ori se exagereaza cu folosirea demarorului si exista riscul ruperii arborelui. Personal n-as forta un motor iarna cu un demaror fara sa am altul de rezerva. Exceptand pornirea care e cu probleme (vascozitate mare, jocuri ciufute) restul cred ca-i oarecum decalat cu 20-30 grade mai jos. Cred ca o sa incep sa folosesc motorul si iarna sa vad cat rezista. Acum revin cu precizarea ca ce fac eu e proba de viteza si solicit la sange motorul doar cateva minute pe an, nu mai mult. Asa ca nu se poate compara nimic.

Nu stiu de experienta de care amintea Dom*PROFESOR ("vezi o experienta din fizica cu un inel si o bila de aluminiu care la frig trece si la incalzire sta pe inel") dar daca-i asa ,mai degraba iarna n-ai compresie decat invers. Pornesc motorul si iarna si porneste la prima "pala", ajunge la fel de fierbinte dupa cateva secunde si tot bine pleaca si vara. Nu mai stiu ce sa cred.
E greu de gasit un motor care sa porneasca usor si la -10 si la +35 grade.
Oricum, nu vorbesc de rodaj ci de utilizare. Rodajul a fost facut de un profesionist nu de mine. Posibil ca din cauza asta sa mai functioneze inca... Daca rodajul se face in conditii speciale, utilizarea e cum se nimereste. Poate exagerez, dar e cum as cere unui motor de 1:1 sa functioneze numai peste o anumita limita de temperatura. Viata motorului e legata si de rodaj si de conditiile ulterioare, dar nu stiu in ce raport. La motoarele ieftine nici nu cred ca se pune problema asta, daca pot porni si iarna.
Subscriu 100% la "Fiecare isi va folosi motoarele, asa cum are impresia ca este mai bine !"
Astept cu nerabdare mesajul legat de carburatie. Voi fi numai ochi si urechi.
Spor la treaba!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#43 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 February 2005 - 11:21 PM

In concluzie. Daca am inteles bine iarna sunt de preferat motoarele cu segmenti.
Nu v-ati pronuntat in privinta "demarorului" .
0

#44 Useril este offline   su-26 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 29-January 05

Postat 20 February 2005 - 01:39 AM

Revin pentru avedea cum reglam CARBURATIA.
Dupa cum stim avem doua grupe de carburatoare:cu un jigler respectiv doua.
1)Carburatorul cu un jigler,este relativ simlu de reglat.Dupa pornire(pozitia jig. aproximativ 2~3 ture) incercam sa prindem turatia maxima rotind de jig.(spre stinga sau dreapta) cind modelul este ridicat la ~45 grd.Este recomandat sa folositi rezervoare cu suprapresiune(asigura o constanta mai buna ).Aceste carburatoare (folosite la capacitati mici) nu pot avea un relantiu coborit,iar unele dintre ele sint prevazute cu un orificiu(gaura) a carei sectiune este controlata de un surub,cu ajutorul caruia reglam relantiul(clapeta de acceleratie complet inchisa si jig. in pozitia stabilita anterior).
2)Carburatorul cu doua jiglere.Primul este cel principal si intra in corp-jigler(de care se racordeaza si conducta de alimentare),iar al doilea cel de "relanti" aflat in partea opusa. JIGLERUL PRINCIPAL are o pondere majora in reglaj de la ~50%-100% din acceleratie, iar JIGLERUL DE RELANTI de la minim la ~50%din accel.Reglajul se face in doua etape:
a)se regleaza jig. principal in mod similar pct.(1), jig.de ralanti avind ~2-3 ture.
b)se reduce accel. catre 50% si repunem fisa de bujie;continuam reducerea accel. concomitent cu reglajul jig. de relanti (rotind jig. spre stinga sau dreapta pina prindem un max. al turatiei fara a misca acce.) Dupa atingerea unei turati joase dar stabile,acceleram putin si luam fisa de bujie ,apoi stabilim pozitia de minim a clapetei de acceleratiei (fara a mai umbla la nici un jigler).
Recomandari inainte de reglaj:verificarea etanseitati carburatorului pe carter, daca de la vibrati jiglerele nu se rotesc si traseul de alimentare este curat inclusiv corp-jiglerul.
Data viitoare vom vedea cum ajustam fin reglajul pt. un raspuns cit mai bun al "REPRIZEI MOTORULUI"
0

#45 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 02 July 2005 - 08:55 PM

n-ai mai zis nimica de reprize....
flying is my life...
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu