intrebare
#1
Postat 19 May 2005 - 08:22 PM
1. sa fie propulsive(aia stiu ca sunt)
2. sa se invarta invers decat se invart motoarele normale. (sens trigonometric cum vezi motorul din fata--asta e sensul normal, si mie imi trebe sa se invarta invers)
3. sa existe si elice normala care sa se invarta in sens normal dar sa dea aceleasi rezultate ca si cea ceruta.
daca exista asa ceva, imi puteti spune si mie unde gesesc asa ceva?
#2
Postat 19 May 2005 - 08:43 PM
Stiu ca e impotriva firii si moralei minitehnicusistice, da oare nu merg puse de lemn/termic si pe axul motorului electric?
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 19 May 2005 - 08:47 PM
#3
Postat 19 May 2005 - 09:41 PM
Aceasta postare a fost editata de jester: 20 May 2005 - 11:09 PM
#4
Postat 19 May 2005 - 10:13 PM
acum problema se pune in felul urmator:
trebiue gasite 2 elici, una tractiva si una propulsiva care sa aiba FIX aceleasi dimensiuni, aceleasi pasuri si aceleasi greutati si sa se potriveasca la motor electric(seria 280 sau 400).
deci intrebarea aia cu "unde gasesc asa ceva?" ramane inca valabila.
bonus 1000 de puncte daca imi dati si o adresa. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Aceasta postare a fost editata de jester: 19 May 2005 - 10:15 PM
#5
Postat 20 May 2005 - 12:36 AM
#6
Postat 20 May 2005 - 02:45 AM
jester, la 19 May 2005, 22:13, a spus:
Asa am crezut si eu....dar dupa ce am vazut aceleasi motoare...unele fara iar altele cu sufixul R...am sapat.
Surprize...surprize. Chiar si cele de 10 lei sunt reglate...ceva cam cum este cu avansul la motoarele cu scanteie ( nu am gasit alta comparatie http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif ). Au randametul maxim doar in sensul sagetii desenate pe ele. Daca vreti celalalt sens atunci cele cu R .
#7
Postat 20 May 2005 - 11:02 PM
alea care se invart invers fata de sensul conventional?
dar de ce?
ca fizic vorbind e acelasi lucru.
#8
Postat 20 May 2005 - 11:06 PM
ca eu am vazut la tower sistem ducted fun cu motoare electrice care aveau ele 110 g si o tractiune statica de 215g. si doar elicea duct nu are randamenatul cele normale. deci o elice normala ar trebui sa sa ridice chiar mai mult.
si apropo, intrebarea cu unde gasesc cele 2 elicii identice doar ca una e tractiva si una propulsiva si sa fie si pt motoare elctrice seria 400 ramane inca valabila. maresc bonusul cu 5000 de puncte.
Aceasta postare a fost editata de jester: 20 May 2005 - 11:08 PM
#9
Postat 20 May 2005 - 11:13 PM
daca v-as spune ce vreu sa construiesc, as primi o tona de descurajari. cert e ca,(virgula) conteaza fffoarte sensul contrar de rotatie. mult daca ambele se rotesc in acelasi sens nu mai iese nimik.
momentan singuruil ajutor pe care il pot primii sunt informatiile pe care vi le cer, si v-as fi cel mai recunoscator daca m-ati putea ajuta.
#10
Postat 21 May 2005 - 12:16 AM
Citeaza
ahaa, poate ca tot aia (bazaconie strigatoare la cer) vreau sa construiesc si eu. Poate le construim impreuna...
Legat de intrebarea ta, despre posibilitatea unui motor electric cu elice de a-si ridica propria greutate -sigur ca poate. E ceva mai greu cu acumulatorii. Elice cu diametru cat mai mare, pas cat mai mic si reductor cu raport cat mai mare de reductie te ajuta sa maresti tractiunea statica. Si o intubare cu o palnie la intrare cat mai ras-cascata ajuta.
Am pus un mesaj in alt subiect despre un "elicopter" static/captiv facut dintr-un motor clasa 300 cu elice gunther 125x110 intubata. Tot "aparatu" legat cu trei atze. alimentat de la priza. Asta avea stator cu pale din cutie de bergen ca sa mai compenseze cuplul elicii.
Pentru detalii cauta mesaju care contine "300" scris de mine. Nu stiu cum sa pun link direct la mesajul 54116
cezar
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 21 May 2005 - 12:19 AM
#11
Postat 21 May 2005 - 01:32 AM
jester, la 20 May 2005, 23:02, a spus:
alea care se invart invers fata de sensul conventional?
dar de ce?
ca fizic vorbind e acelasi lucru.
Pare acelasi lucru...dar nu este. Periile sunt decalate putin fata de pozitia simetrica...nu stiu cum sa-i spun. Astfel incat in sensul dat are randamentul maxim. Merge si invers dar cu randament mai mic.
Uite ce spune un producator :
http://www.electrifl...s/speed600.html
Acest producator are timing-ul de 3 grade.
#12
Postat 21 May 2005 - 01:59 PM
#13
Postat 21 May 2005 - 03:09 PM
Nu fac nimic ciudat...dar am vazut treba cu "R"-ul si am fost curios. Cele cu R se folosesc deobicei cand ai reductor si elice tractiva sau cand ai elice propulsiva fara reductor.
#14
Postat 21 May 2005 - 03:42 PM
Fra ere! Jester vroia ai di-ul lu' ctotth, ca (si) el construieste ceva ciudat.
Stai in banca ta, sau ceteshte cu atentziune macsima despre ce e vorba in propozitzie.
Fra ere!
#16
Postat 21 May 2005 - 10:11 PM
#17
Postat 21 May 2005 - 10:17 PM
cezar.
PS - pentru a invarti doua elici in sensuri opuse nu-i nevoie sa inversezi sensul unuia din motoare... e suficient sa-l intorci invers.
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 21 May 2005 - 10:21 PM
#18
Postat 21 May 2005 - 10:18 PM
am gasit pe tower elice tripala tractiva 5x3 si cea propulsiva (ca sa vezi noroc) de 5x3.5 sunt produse de aceeasi firma si arata la fel. dar 0.5-ul ala la pas a stricat tot. am mai gasit 2 tripale exact la fel numa ca sunt de 9'' cu pas de 6 si e cam mare pt motor seria 400, nu?
#19
Postat 21 May 2005 - 10:23 PM
Citeaza
Ba cred ca-s bune daca pui reductor. Rog zi-mi si mie unde-s elicele alea.
cezar
PS draganflyer si alte bazaconii pe acelasi sistem folosesc elici contrarotative. Posibil ca unele sa se potriveasca (mai degraba cu reductor) la motoare 400. Sigur vand elicile alea si ca piese de schimb.
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 21 May 2005 - 11:02 PM
#20
Postat 22 May 2005 - 10:22 PM
#21
Postat 22 May 2005 - 11:25 PM
Nu stiu daca si cat a crescut tractiunea, dar degetele mi-au fost recunoscatoare, cand bazaconia incepea sa se-nvarta ca bezmetica prin bucatarie o prindeam frumos cu mana.
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 22 May 2005 - 11:27 PM
#22
Postat 22 May 2005 - 11:25 PM
(poate noi fi inteles io ce trebuia da mi-am dat si eu cu parerea)
daca am gresit sa-mi explice cineva cu ce.
#23
Postat 22 May 2005 - 11:31 PM
Citeaza
e ca si cum ai incerca sa montezi la un avion aripa cu bordu de fuga inainte.. Posibil sa zboare, da' cam prost.
#24
Postat 22 May 2005 - 11:35 PM
Sa zicem ca e ca un prezon. Indiferent ce capat intra in gaura, daca rotesti in acelasi sens obtii acelasi efect, sa zicem ca infiletare.
Acum sper sa fi inteles eu bine ce ai vrut tu sa spui, ca nici eu nu-s tare sigur.
Lasa ca aflam noi maine!
Spor la treaba.
Telefon: 0721 385365
#25
Postat 23 May 2005 - 09:33 PM
by the way. am gasit elicile cautate. :D sunt din lemn si au diametru de 7'' si pas de 3,5''. e bun ca e pasul mic.
acum alta intrebare. poate stiti chiar din experienta sau poate aveti formula sa-mi dati sa calculez.
intrebarea: avand elicile date (elicea, ca e valabil pt restul de toate 3-sper sa nu fi gresit la exprimare, daca da, e de inteles, am 4 la romana si nici nu suport materia asta) , ce reductor ar trebui sa folosesc ca impreuna cu motor de 400 sa obtin tractiune maxima?
si inca ceva?
ce greutate are un pack de 9,6v?
Aceasta postare a fost editata de jester: 23 May 2005 - 09:35 PM
#26
Postat 24 May 2005 - 02:15 AM
jester, la 23 May 2005, 21:33, a spus:
Cam generala exprimarea. Vezi si tu .......
http://www.towerhobb...tric/index.html
http://hobbypeople.n...cls/batta01.asp
..........la cele la care se da greutatea.......la celelalte o obtii prin interpolare :D
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 24 May 2005 - 02:19 AM
#27
Postat 24 May 2005 - 06:53 PM
aveti vreun raspuns?
#28
Postat 24 May 2005 - 10:03 PM
pack-urile am vazut ca au cam 300g ceea ce e fff mult pt ca vreu eu sa fc. ar mai fi alta intrebare: care sunt ceel mai bune baterii?
nimh, nicd, elt(asta nu-i baterie) :D
#29
Postat 25 May 2005 - 12:45 AM
obtin rezultate mai bune ca aia de aripa mi s-a parut cam la fel oricum as pune-o sau sunt facute special sa le pui cum vrei ???
numai bine !!!
#30
Postat 25 May 2005 - 02:10 AM
La motoare termice e mai greu cu inversatu sensului.
@jester: zi-ne si noua unde ai gasit elicile alea imperecheate. 400 cu reductor se gaseste si in magazinu RHC. Bateriile de modelism cu cea mai mare densitate de energie sunt cele cu LiPo. Iti trebuie regulator si incarcator speciale pt. LiPo. Pentru 4 motoare 400 iti trebuie si capacitate de curenti mari, macar de 20-30A
cezar