setare motor nitro cum se seteaza un motor nitro
#1
Postat 22 July 2009 - 09:14 PM
ca toti ceilalti de pe aici si eu sunt incepator.. mi-am cumparat si eu o masina nitro (dupa ce am strans banii necesari si am facut ceva eforturi financiare) si am incercat sa o pornesc... dar setarile la carburator nu sunt cele mai bune... cine poate sa ma indrume in acest sens???
#2
Postat 22 July 2009 - 11:00 PM
Hpi E-firestorm Novak on 2s MaxAmps
Membru retras!
#3
Postat 22 July 2009 - 11:26 PM
#4
Postat 23 July 2009 - 09:01 AM
Mai multe informatii nu strica.
#5
Postat 23 July 2009 - 11:09 AM
valy_h, la Jul 22 2009, 10:14 PM, a spus:
ca toti ceilalti de pe aici si eu sunt incepator.. mi-am cumparat si eu o masina nitro (dupa ce am strans banii necesari si am facut ceva eforturi financiare) si am incercat sa o pornesc... dar setarile la carburator nu sunt cele mai bune... cine poate sa ma indrume in acest sens???
Din ce spui aici nu imi este foarte clar, porneste dar nu iti place cum merge motorul sau nu porneste?
In ocare din cazuri trebuie sa specifici ce motor ai pentru a putea primi ajutor.
Aceasta postare a fost editata de porcofon: 23 July 2009 - 11:10 AM

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#6
Postat 23 July 2009 - 04:17 PM
Simtomele: imediat dupa ce o pornesc motorul cu chiu cu vai... (cred ca o sa raman fara un deget...l-am atis de roata dintata de pe partea de jos a masinii cand am incercat sa o ridic) o las sa mearga aprox 1 min (sa se incalzeasca) dupa ce ridic / decuplez alimentarea bujii sau chitul de pornire se opreste.
alta problema cum o ambalez putin dar putin mai tare se opreste.
am incercat sa umlu la setarea debitului de benzina si a mixtura de aer / carburant dar nu prea mi-a iesit... am inteles ca acest lucru se face la cald... dar cum este facuta masina nu pot sa umblu decat la reglarea combustibilului...
sper ca am dat cat de cat informatiile necesare daca mai trebuie ceva...
#7
Postat 23 July 2009 - 04:20 PM
Al3xandru239, la Jul 23 2009, 12:00 AM, a spus:
ha ha.. gogule daca nu am cautat pe google sau youtube de m-am albit... am gasit ceva dar nu prea se pupa cu motorul meu..
anexat este un document pe care eu l-am urmat
poate ai tu ceva mai bun care sa ma ajute sa setez motorul...
Fisiere atasate
-
UserManual.pdf (208.18K)
Number of downloads: 339
#8
Postat 23 July 2009 - 06:03 PM
valy_h, la Jul 23 2009, 05:20 PM, a spus:
anexat este un document pe care eu l-am urmat
poate ai tu ceva mai bun care sa ma ajute sa setez motorul...
Daca ai Ansmann e clar manualul este o mizerie, incearca sa urmezi pasii din documentul care l-ai gasit pe net si sa fi foarte atent sa nu il chinui pt. ca trebuie sa ii faci si rodaj.
HPI Savage X f 4.6
#9
Postat 23 July 2009 - 09:23 PM
gabrielmarius, la Jul 23 2009, 07:03 PM, a spus:
cand l-am cumparat le-am spus sa-mi faca si rodaj la motor.... nu stiu acum exact ce au facut dar nu cand a venit masina nu prea parea ca s-a facut rodaj la motor...
cum se face rodajul??? o tin pe liber fara sa o ambalez vreo 4 - 5 rezervoare??
#10
Postat 23 July 2009 - 09:35 PM
valy_h, la Jul 23 2009, 10:23 PM, a spus:
cum se face rodajul??? o tin pe liber fara sa o ambalez vreo 4 - 5 rezervoare??
http://rcvehicles.about.com/od/nitromainte...e/f/breakin.htm

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#11
Postat 24 July 2009 - 01:04 PM
valy_h, la Jul 23 2009, 05:17 PM, a spus:
alta problema cum o ambalez putin dar putin mai tare se opreste.
am incercat sa umlu la setarea debitului de benzina si a mixtura de aer / carburant dar nu prea mi-a iesit... am inteles ca acest lucru se face la cald... dar cum este facuta masina nu pot sa umblu decat la reglarea combustibilului...
Ori nu prea am inteles eu sau exprimarea este incalcita dar din ce zi zis tu reise ca o lasi 1 minut cu fisa/incalzitorul pus, in speranata ca se va incalzi mai bine GRESIT.
Fisa se tine doar pentru pornire si se decupleaza imdeiat nu se lasa acolo pentru ca risti sa arzi bujia lucru care probabil s-a intamplat daca ai facut asa.In orice caz este recomanadat sa ai la tine cel putin 2 bujii prefrebil medii merg cam in orice situiatie, la inceput nu prea esti in masura sa iti dai cu parerea cand merge pus altceva.
Reglajele se fac intradevar dupa ce motorul a apucat sa se incalzeasca un pic.Iti garantez ca la acele reglaje poti umbla fara probleme, conditia este sa ai caroseria data jos de pe model si o surubelnita suficient de lunga.
Uite aici linkuri cu cateva varinate de reglaje dar asta presupune sa aduci reglajul care determina debitul combustibilului la o setare acceptabila si anume deschide-l la 3 ture de la 0
http://www.youtube.c...h?v=prX0OeQLrbw
http://www.youtube.com/watch?v=pEGjExP9GkM...=PL&index=9
valy_h, la Jul 23 2009, 10:23 PM, a spus:
cum se face rodajul??? o tin pe liber fara sa o ambalez vreo 4 - 5 rezervoare??
Parerea ta iti spune ca nu s-a facut rodajul corect? Dar ce insemna rodaj nu sti deci nu vad cum ai putea sa iti dai seama. Caz in care mergi pe mana celor care ti-au vandut modelul. Tind sa cred delerul/importatorul daca intrdevar ai cerut asta sunt sigur ca ti-au facut rodajul.
Aceasta postare a fost editata de Flo234: 24 July 2009 - 01:05 PM
#12
Postat 27 July 2009 - 04:40 PM
am fost in weekend sa mai incerc masina sa vad poate reusesc sa porneasca... dar nu am reusit decat sa scap cu degetele nevatamate... in concluzie masina s-a suparat rau si nu vrea sa functioneze...
Am verificat bujia si modul de fixare a acesteia (saiba, suprafata de contact asta ca sa nu fie un firicel de praf ceva sa ia aer) dar imediat cum ridic alimentarea bujiei se opreste instantaneu
Ati spus ca nu trebuie sa tin alimentarea bujie f mult dupa pornirea masinii findca se "arde bujia"
As aprecia foarte mult sa-mi dati un sfat constructiv ce trebuie sa setez/reglez atunci in situatia in care ma aflu adica cand ridic/indepartez alimentarea bujiei motorul se opreste
dau o bere pentru un sfat util si constructiv
#13
Postat 27 July 2009 - 04:54 PM
valy_h, la Jul 27 2009, 05:40 PM, a spus:
am fost in weekend sa mai incerc masina sa vad poate reusesc sa porneasca... dar nu am reusit decat sa scap cu degetele nevatamate... in concluzie masina s-a suparat rau si nu vrea sa functioneze...
Am verificat bujia si modul de fixare a acesteia (saiba, suprafata de contact asta ca sa nu fie un firicel de praf ceva sa ia aer) dar imediat cum ridic alimentarea bujiei se opreste instantaneu
Ati spus ca nu trebuie sa tin alimentarea bujie f mult dupa pornirea masinii findca se "arde bujia"
As aprecia foarte mult sa-mi dati un sfat constructiv ce trebuie sa setez/reglez atunci in situatia in care ma aflu adica cand ridic/indepartez alimentarea bujiei motorul se opreste
dau o bere pentru un sfat util si constructiv
exista mai multe posibilitati:
1) reglajele sunt date peste cap (cel mai problabil)
2) garnitura de la bujie nu mai este buna (ai strans prea tare bujia si ai stricat garnitura)
3) ai ars bujia (ca sa verifici scoate-o de pe automodel si pune-o pe glow si vezi daca se inroseste toata rezistenta aia)
4) bateriile slabe la glow (daca se inroseste una doua spire inseamna ca bateriile s-au cam descarcat)
5) bujia nu este ok (nu se inroseste rezistenta nici dupa ce ai schimbat bujiile)
6) trage aer motorul pe undeva. (vezi rezervor, furtunase) daca ai ghinion e de la motor si lucrurile se mai complica (oricum este prea putin probabil mai ales daca masina e noua)
7) nu o pornesti corespunzator: inainte sa o pornesti astupa esapamentul cu degetul, trage de sfoara pana cand vezi cum urca nitro-ul pe furtun, iar cand ajunge la carburator, ia degetul dupa esapament, pune glow-ul si ar trebui sa porneasca la prima, a doua sfoara.
:D daca tot nu reusesti incearca sa te intalnesti face 2 face cu un cunoscator sa te ajute
9) te duci la baietii de la MR, pe mine m-au ajutat f mult la inceput si mai mult ca sigur o sa iti zica ei care e buba.
Cat despre rodaj, daca ti s-a zis ca a fost facut mai mult ca sigur ti l-au facut asa ca stai linistit in privinta asta.
Toate bune,
Bogdan
Rustler VXL
HPI RS4
RK Buggy
#14
Postat 27 July 2009 - 06:32 PM
exista mai multe posibilitati:
1) reglajele sunt date peste cap (cel mai problabil)
2) garnitura de la bujie nu mai este buna (ai strans prea tare bujia si ai stricat garnitura)
3) ai ars bujia (ca sa verifici scoate-o de pe automodel si pune-o pe glow si vezi daca se inroseste toata rezistenta aia)
4) bateriile slabe la glow (daca se inroseste una doua spire inseamna ca bateriile s-au cam descarcat)
5) bujia nu este ok (nu se inroseste rezistenta nici dupa ce ai schimbat bujiile)
6) trage aer motorul pe undeva. (vezi rezervor, furtunase) daca ai ghinion e de la motor si lucrurile se mai complica (oricum este prea putin probabil mai ales daca masina e noua)
7) nu o pornesti corespunzator: inainte sa o pornesti astupa esapamentul cu degetul, trage de sfoara pana cand vezi cum urca nitro-ul pe furtun, iar cand ajunge la carburator, ia degetul dupa esapament, pune glow-ul si ar trebui sa porneasca la prima, a doua sfoara.
:D daca tot nu reusesti incearca sa te intalnesti face 2 face cu un cunoscator sa te ajute
9) te duci la baietii de la MR, pe mine m-au ajutat f mult la inceput si mai mult ca sigur o sa iti zica ei care e buba.
Am spus ca am verificat bujia si suprafata de etansare si este oki, masina porneste fara nici o problema, sa zic, dar imediat cum ridic alimentatrea de la bujie se opreste instantaneu,
#15
Postat 27 July 2009 - 06:38 PM
desfa motorul si verifica fiecare particica sa nu aiba joc,si sa nu traga aer fals,apoi daca toate is in regula poti sa tragi concluzia ca e de la reglaje sau bujie.
si inca o recomandare incearca cu o bujie mai calda si vezi ce ''spune''
Aceasta postare a fost editata de prisi: 27 July 2009 - 06:40 PM
#16
Postat 27 July 2009 - 09:32 PM
prisi, la Jul 27 2009, 07:38 PM, a spus:
desfa motorul si verifica fiecare particica sa nu aiba joc,si sa nu traga aer fals,apoi daca toate is in regula poti sa tragi concluzia ca e de la reglaje sau bujie.
si inca o recomandare incearca cu o bujie mai calda si vezi ce ''spune''
Nu am sculele si cunostintele necesare ca sa desfac un motor termic... nici nu stiu cum trebuie sa arate dapai sa imi mai dau si seama ca o piesa este uzata sau montata necorespunzator...
Am mai spus am cerut inainte de a-mi fi livrata masina sa i se faca rodaj, baiatul a spus ca motorul a stat pe un banc de probe si s-au consumat 4 -5 rezervoare, daca era un defect la motor sigur era observat de atunci...
Referitor la bujia mai calde, motorul porneste usor nu sunt probleme majore la acest capitol dar se opreste instantaneu cum ridic alimentarea de la bujie, din acest punc de vedere nu cred ca este de la bujie.... s-ar putea sa traga pe undeva aer dar nu pot sa-mi dau seama...
ufff si este masina nou nouta.. iti dai seama ce probleme aveam cu un second hand
Cred ca o sa o trimit la service daca se pote...
#17
Postat 27 July 2009 - 09:56 PM
si in general la rodaj se folosesc bujii medii sau reci,nu calde.incearca o bujie mai calda si dupa ne mai auzim ;)
#18
Postat 27 July 2009 - 10:26 PM
prisi, la Jul 27 2009, 10:56 PM, a spus:
si in general la rodaj se folosesc bujii medii sau reci,nu calde.incearca o bujie mai calda si dupa ne mai auzim :rolleyes:
o sa-mi comand o astfel de bujie sa vad cum va functiona motorul.. acum pe motor am o bujie de tip Bujie Sirio Tip 4 mediu
multumesc mult pentru sfat daca va merge o sa fiu dator cu o bere :-)
#19
Postat 28 July 2009 - 09:12 AM
#20
Postat 28 July 2009 - 10:35 AM
6) trage aer motorul pe undeva. (vezi rezervor, furtunase) daca ai ghinion e de la motor si lucrurile se mai complica (oricum este prea putin probabil mai ales daca masina e noua)
9) te duci la baietii de la MR, pe mine m-au ajutat f mult la inceput si mai mult ca sigur o sa iti zica ei care e buba.
Verifica 2 si 6. Spre exemplu la mine era 2 http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif si se manifesta identic ca la tine.
Cum luam bujia, moare aproape instant.
punctul 2 apare cand s-a strans prea tare bujia.
Rustler VXL
HPI RS4
RK Buggy
#21
Postat 28 July 2009 - 11:05 AM
Deschiderea carburatorului ~1mm.
Low speed "la fata".
High speed 2.5, 3 ture.

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#22
Postat 28 July 2009 - 03:36 PM
porcofon, la Jul 28 2009, 12:05 PM, a spus:
Deschiderea carburatorului ~1mm.
Low speed "la fata".
High speed 2.5, 3 ture.
corect, setarile acestea le-am facut si eu deschidere carburator intre 1 si 1.5 mm, low speed la fata si haigh speed 3 ture
dar tot se opreste motorul odata ce scot alimentarea bujiei, am comandat 2 bujii (poate o fi de la ele) una medium si un calda, sa vad poate o sa mearga acum
#23
Postat 28 July 2009 - 04:49 PM
valy_h, la Jul 28 2009, 04:36 PM, a spus:
dar tot se opreste motorul odata ce scot alimentarea bujiei, am comandat 2 bujii (poate o fi de la ele) una medium si un calda, sa vad poate o sa mearga acum
Nu scoate imediat alimentarea bujiei. Accelereaza-l usor 30-50 secunde, apoi scoate alimentarea bujiei. Daca are acelasi comportament, schimba bujia.
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
#24
Postat 31 July 2009 - 12:12 PM
#25
Postat 31 July 2009 - 08:41 PM
ranet, la Jul 28 2009, 05:49 PM, a spus:
Am schimbat bujia asa cum mi-ati spus cu una medie, si merge fara probleme masina... mai trebuie sa-i mai fac un reglaj fin la motor dar in rest totul mi se pare OKI.
Dupa ce m-am jucat cu masina cam o ora am vazut ca bujia este foarte slabita, lua aer.. se pare ca se slabise in timp ce a mers... o sa o strang mai tare data viitoare si o sa verific mai des momentul de strangere nu dupa o ora cum am facut acum
Cam cat trebuie sa mearga masina astfel sa nu se incinga prea tare??
am observat ca intr-o ora cat am mers cu ea s-au schimbat setarile foarte mult din cauza faptului ca s-a incalzit motorul...
#26
Postat 31 July 2009 - 08:55 PM
#27
Postat 04 August 2009 - 04:33 PM
am facut rodajul si acum incerc sa gasesc reglajele optime pt motor...
1. m-am tot jucat cu high speed needle pana cand mi-am dat seama ca merge prea sec.... in 5 min de forja a ajuns temp la 150 grade C... m-am gandit ca e prea mult si am mai redus 1/4 tura si acum temp a scazut pe la 110 C. daca am gresit cu ceva va rog sa imi spuneti....
2. nu reusesc sa gasesc o setare ok pt low speed si relanti. motorul se comporta un pic ciudat. de pornit porneste fff usor cu bujia standard. cu setarile actuale, dupa pornire tre sa il tin un pic de tot mai turat din trimerul de pe statie pana se incalzeste pe la 40-50 grade. apoi sta singur la relanti fara sa se invarta rotile ( masina fiind suspendata). daca il las in continuare sa mearga, dupa 80 grade C sau daca il accelerez eu incepe sa cupleze ambreiajul si sa invarta rotile daca e suspendata. daca o las pe jos pe o suprafata dreapta nu pleaca de pe loc. daca incerc sa ma mai joc cu low speed sau cu relantiul, ori se tureaza prea tare ori moare la relanti.
acum... intrebarea e... e normal sa se intample asa sau sunt eu cu capu'?
la relanti... cum imi pot da seama daca e prea innecat sau prea sarac motorul? (ma refer la setarea low speed needle)
a mai incercat cineva priceput sa o regleze pe pista in parc la palat insa nu a reusit partea de relanti...
am folosit de la inceput combustibil tornado 20....
acum are aprox 13 rezervoare consumate....
va multumesc anticipat....