Zbor la Termica
#1
Postat 14 July 2009 - 11:26 PM
Momentan am decat un pack de 2200mAh, 2s, 25C si daca altii cu un pack de 1500mAh zboara 30 de minute cu asa ceva, eu cu asta de 2.2Ah zbor decat 13-15 minute. O sa imi iau inca un pack in curand, dar pana atunci am cateva intrebari/nevoie de ajutor.
1) E mai bine sa tin motorul turat la 1/2 constant sau sa-l turez cateva sec, iau altitudine, si il opresc?
2) Cum se pot gasii/exploata curentii de aer cald(termica)?
3) In care faza a zilei este cel mai probabil sa gasesc termica?
Multumesc,
O seara buna.
#2
Postat 15 July 2009 - 08:35 AM
blackheart, la Jul 15 2009, 12:26 AM, a spus:
2) Cum se pot gasii/exploata curentii de aer cald(termica)?
3) In care faza a zilei este cel mai probabil sa gasesc termica?
Multumesc,
O seara buna.
1. e motoplanor deci in principiu motorul ar trebui folosit doar sa-l duci sus
2. te poti ghida dupa unele indicii (pasari, schimbari de vant/temperatura) dar daca planorul este setat cum trebuie, atunci o sa-ti indice cand dai de termica.. Mai cauta pe forum ca s-a discutat in detaliu.
3. depinde de sezon, dar vara cred ca 11-17 e o perioada destul de activa
#3
Postat 15 July 2009 - 02:19 PM
AM observat ca dureaza mai mult bateria daca ii dai maxim cateva secunde, il inalti si il lasi acolo...decat daca il tii constant la 1/2. Mi se pare mie doar, sau chiar asa este?
Nu gasesc thread-uri despre gasirea/exploatarea termicii.
#4
Postat 15 July 2009 - 02:31 PM
blackheart, la Jul 15 2009, 03:19 PM, a spus:
Eu aplic varianta motor maxim pana ajung destul de sus si dupa aia opresc motorul. Il mai pornesc cand ajung prea jos. In felul asta cu un accu. de 1800mAh stau chiar si mai mult de o ora. (asta daca nu ma mananca ... sa fac si cateva manevre).
De ex. aseara nu era deloc vant si nici curenti termici, nimic nimic ..., am zburat 35 min cu 1 Ah. L-am dat jos doar pentru ca se intuneca prea tare.
#5
Postat 15 July 2009 - 02:56 PM
blackheart, la Jul 15 2009, 03:19 PM, a spus:
Nu gasesc thread-uri despre gasirea/exploatarea termicii.
Recordul meu este de aproximativ o ora de zbor dupa o urcare de 30s cu motor,si de 15 min lansare la sandou (am avut un zbor in care sigur depaseam cu mult acest timp insa termica era asa puternica si turbulenta incat mi-a rupt o aripa dupa 12 minute de zbor ... )
Uite un thread in care se descuta despre asta: http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...&hl=termica
Aici ai un capitol despre zborul in termica pe vant mai puternic: http://www.moneysmit...ing9.html#ref97
Eventual poti lua legatura cu renatoa (care daca nu ma insel e din craiova) sa-ti dea si tie o copie a dvd-urilor legate de planoare.
#6
Postat 15 July 2009 - 03:05 PM
Am fost in legatura cum nu se poate mai stransa :) acum rasuflu si eu usurat ca "puiul" si-a luat zborul si pot si eu sa imi vad de ale mele :lol:
Referitor la cum este mai bine. Nu stiu cum este, dar pot sa iti zic cum are statia Eclipse unul din moduri, pentru glidere de performanta cu 4 servo pe aripa. Si care am inteles ca este si una din probele de competitie. Mansa de gaz nu mai este asa cum o stii acum, ci din ea se lucreaza cu flapsurile. Motorul este numai on-off, full, nu stiu daca il poti doza la xx%, si se actioneaza dintr-unul din switchuri, parca cel care este etichetat Rudder D/R. Asa ca nu ai decat ON-OFF, urci, opresti motorul si comisia te cronometreaza.
#7
Postat 15 July 2009 - 04:07 PM
Citeaza
heh...atat am de spus.
#8
Postat 15 July 2009 - 04:33 PM
Puteam sa stau mai mult dar eram deja paralizat. :lol:
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#10 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 22 July 2009 - 09:39 PM
Dintre cei care au recorduri de timp a zburat cineva cu arcus si easy glider? Care urca mai bine in termica? Sau nu sunt diferente majore.
Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 22 July 2009 - 09:39 PM
#11
Postat 23 July 2009 - 11:48 PM
depinde la ce te referi cand intrebi care urca mai bine...
a)daca te referi la care urca mai "rapid" nu cred sa fie o diferenta sesizabila intre ele (din ce am zburat eu cu ele).
:) daca te referi in schimb la care il centrezi mai usor in caminul ascendent, iti recomand arcusul , e o idee mai fasnet.
c)Daca nu ai probleme cu centratul atunci iti recomand multiplexul pentru ca odata asezat la locul lui , nu sare degeaba din ea , chiar si daca vantul din ce am observat eu, are tendinta de a se deplasa odata cu caminul ascendent termic.
Aici ar mai fi de considerat un aspect, unde eu ii dau castig de cauza multiplexului... odata ajuns sus, vine ceva mai greu jos in lipsa altor curenti ascendenti.
Daca insa vorbesti de zboruri de durata in curenti dinamici de placere , recomand eazy glider.
Daca e vorba de dinamici , si ai de gand sa si scoti timpi bun per tura recomand arcusul (daca poate fi vorba de recomandare de performanta la spume).
Am zburat ambele modele si pot spune ca per total m-a impresionat mai mult Eazy Gliderul :D
Sper sa te ajute , daca mai ai nelamuriri astept intrebari :D
P.S.: am recitit acum mesajul tau si am vazut ca era vorba doar de curenti termici ...
P.S.2: ar mai fi de precizat ca 4 ore in camin termin nu ii am cu o spuma , si nici cel in curenti dinamici (de aici poti trage concluzia ca daca vrei performanta, nu o cauta la modele din ARCEL, EPP, STYRO sau mai stie eu ce al derivat.)
P.S.3.: daca tot esti din Brasov, vezi ca week-endul asta e foarte posibil sa iesim cu planoarele de F3J la zbor , si daca vrei poti veni sa vezi niste planoare din compozite frumoase :lol:
Aceasta postare a fost editata de RedBaron: 23 July 2009 - 11:52 PM
#12
Postat 24 July 2009 - 09:23 AM