Treen aterizare CARBON - Fisurat ! Ce se poate face ?
#1
Postat 29 June 2009 - 09:43 AM
la aterizare ) trenul de aterizare de pe o parte s-a fisurat pe coltul unde intra in fuselaj.
Se mai poate repara - si daca DA in ce fel ?
#2
Postat 29 June 2009 - 10:01 AM
Fisiere atasate
-
ttiwwop.gif (11.83K)
Number of downloads: 272
#3
Postat 29 June 2009 - 10:47 AM
renatoa, la Jun 29 2009, 11:01 AM, a spus:
Este o fisura care in poza nu se vede ( el este si negru ).
Fisura apare doar cand tensionezi mult bratul trenului si mai mult
se simte la pipait decat cu ochiul liber.
Poate daca o maresc cu lupa, dar nu mai iese poza bine prin sticla de la lupa.
#4
Postat 29 June 2009 - 11:38 AM
am stiut sa fac cum am fost sfatuit. Sper sa iasa bine.
#5
Postat 30 June 2009 - 07:25 AM
Etape:
1 - am prins trenul in menghina
2 - l-am tensionat asa incat sa se deschida fisura
3 - am pus adeziv CA super-fluid din belsug ca sa intre in fisura
4 - l-am lasat liber , fisura sa inchis , surplusul de CA a iesit
5 - dupa ce sa intarit am smirgheluit foarte bine supafata unde urma sa aplic fibra de sticla.
Am folosit panza de fibra de sticla fina ( de la Botosani ) si rasina cu intaritor 100/23 ( intaritor ) si am " imbracat "
zona respectiva cu 7 - 8 straturi de fibra pe o parte si 2-3 straturi pe partea opusa.
6 - azi era deja intarita, nu sa ingrosat vizibil ( panza de fibra foarte fina ) si am finisat cu smirghel suprafetele prelucrate.
Am sa montez trenul si vom vedea in weekend daca vremea ne permite ce a iesit.
Multumesc lui ZOD pentru sfaturi - am tinut numele " secret " exact ca identitatea lui Stig din Top Gear
#6
Postat 30 June 2009 - 09:43 AM
REAL DESIGN, la Jun 30 2009, 08:25 AM, a spus:
Etape:
1 - am prins trenul in menghina
2 - l-am tensionat asa incat sa se deschida fisura
3 - am pus adeziv CA super-fluid din belsug ca sa intre in fisura
4 - l-am lasat liber , fisura sa inchis , surplusul de CA a iesit
5 - dupa ce sa intarit am smirgheluit foarte bine supafata unde urma sa aplic fibra de sticla.
Am folosit panza de fibra de sticla fina ( de la Botosani ) si rasina cu intaritor 100/23 ( intaritor ) si am " imbracat "
zona respectiva cu 7 - 8 straturi de fibra pe o parte si 2-3 straturi pe partea opusa.
6 - azi era deja intarita, nu sa ingrosat vizibil ( panza de fibra foarte fina ) si am finisat cu smirghel suprafetele prelucrate.
Am sa montez trenul si vom vedea in weekend daca vremea ne permite ce a iesit.
Multumesc lui ZOD pentru sfaturi - am tinut numele " secret " exact ca identitatea lui Stig din Top Gear
Acum depinde ce rasina ai pus ca daca ai pus poliesterica n-o sa tina epoxi e mai recomandata!
#7
Postat 30 June 2009 - 10:03 AM
gun man, la Jun 30 2009, 10:43 AM, a spus:
Si panza si rasina sunt de la .. Botosani si scrie ca este rasina epoxidica, iar
cine mi-a spus cum sa fac , mi-a spus si cu ce sa fac si unde pot gasi.
Sunt convins ca o sa tina - am tras de el si nici nu se clinteste - posibil daca
nu invat sa aterizaz se va rupe din alta parte.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 30 June 2009 - 10:07 AM
#8
Postat 30 June 2009 - 10:36 AM
Zboruri cat mai multe!
#9
Postat 30 June 2009 - 11:16 AM
gicosu, la Jun 30 2009, 11:36 AM, a spus:
Zboruri cat mai multe!
Pai da ! Trebuia sa zboare odata si odata ! Chestia e ca mai trebuie sa si aterizeze ! Nasoala treaba!
Nu stiam ca la aterizare nu folosesti profundor deloc decat inainte de al pune jos, iar panta
de coborare o obtii doar din regim motor.
Trenul de carbon este foarte elastic caci este de doar 2- 2,5 mm grosime .
Eu l-am pus pentru ca ala original de fibra de sticla pe langa faptul ca stanga nu semana cu dreapta ( diferente de latime de
peste 20 mm ) era si foarte greu - aproape 200 grame fata de 40 grame cat are asta iar eu am pus deja 60 grame de plumb pe coada
tren greu imi lipsea.
Am vorbit cu Domn Manac acum 3-4 luni si a zis ca i-mi face unul de fibra si tot cu " alura " de F3A - adica usor inclinat spre spate cand se mai incalzeste afara
ca este toxica rasina , dar nu l-am mai vazut de atunci - se pare ca s-a retras la " conac " la tara ca Dinescu - insa daca il face tot greu nu ma ajuta prea mult.
Am vorbit si cu nenea " Samurai-ul " cu Isuzu si mai nou cu Tico Tunat dar a fost si dansul plecat si cred ca a uitat sau nu a avut timp.
P.S.
La cat de tare a venit in tren pot spune ca este extraordinar de rezistent desi auzisem ca astea de carbon nu sunt prea rezistente plus ca datorita faptului
ca este de doar 2 mm grosime il face si foarte elastic.
Daca il puneam pe cel original care nu este elastic deloc se rupea sigur fuselajul in zona de prindere.
Am sa incerc sa il iau pe " slaif " pe cel original ca sa il mai subtiez usor pierdut catre roata , poate devine mai elastic ( acum are 4-5 mm peste tot )
Daca ma poti ajuta cu unul dar sa nu iasa f.f.f. greu astept "devizul" - glumeam - nu conteza pretul ca nu poate fi cat o Dacia Logan !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 30 June 2009 - 11:24 AM
#10
Postat 30 June 2009 - 06:34 PM
Glumesc,nu te costa nimic!Doar timp!
Cat despre greutate,nu stiu de ce e atat de greu trenul din kit(200g).In orice caz eu il vad pe la 80g din fibra de sticla.
Imi amintesc ca la Extra ,unde aveam un tren foarte gros si mare , iesise sub 200g.
Aceasta postare a fost editata de gicosu: 30 June 2009 - 06:46 PM
#11
Postat 05 July 2009 - 03:29 PM
Nu sa clintit.
" Super Tare Frate " ca sa citez pe un coleg de breasla.
Cand atinge solul trenul asta subtire este atat de elastic incat
face un spagat de toata frumusetea .