ESC Trex 500 RCE-BL60G probleme de functionare
#1
Postat 25 June 2009 - 09:42 AM
De cateva zile ma sacaia o problema la Trex 500, si anume o miscare stanga dreapta a cozii, ca si cand nu as avea pack-ul incarcat.
Am verficat mecanic elicopterul, totul este OK.
Dupa alte doua zboruri de control, am sesizat si o variatia brusca a turatiei, in partea superioara a curbei de gaz.
Verdictul a fost clar, dupa ce am dat jos motorul si l-am probat decuplat, in liniste.
ESC-ul a cedat, acesta urca liniar pana la 91% dupa care are un prag, si ramane acolo, indiferent de valoarea superioara a curbei de gaz.
A cedat intr-o zi foarte calda, cred ca erau in jur de 39 de grade, in zbor basic aerobatics.
Acum intreb.
1. Se mai poate face ceva cu acest ESC? Se poate depana in vreun fel?
2. Alternative?
#2
Postat 25 June 2009 - 09:47 AM
Primus, la Jun 25 2009, 10:42 AM, a spus:
De cateva zile ma sacaia o problema la Trex 500, si anume o miscare stanga dreapta a cozii, ca si cand nu as avea pack-ul incarcat.
Am verficat mecanic elicopterul, totul este OK.
Dupa alte doua zboruri de control, am sesizat si o variatia brusca a turatiei, in partea superioara a curbei de gaz.
Verdictul a fost clar, dupa ce am dat jos motorul si l-am probat decuplat, in liniste.
ESC-ul a cedat, acesta urca liniar pana la 91% dupa care are un prag, si ramane acolo, indiferent de valoarea superioara a curbei de gaz.
A cedat intr-o zi foarte calda, cred ca erau in jur de 39 de grade, in zbor basic aerobatics.
Acum intreb.
1. Se mai poate face ceva cu acest ESC? Se poate depana in vreun fel?
2. Alternative?
#3
Postat 25 June 2009 - 10:21 AM
Citeaza
Am uitat sa mentionez, am si reprogramat regulatorul, fara succes insa. Dar intr-adevar simptomul este similar cu cel al unui ESC setat in governor mode. Good point.., la asta nu m-am gandit.
Poate mai incerc o data. Confirmarea de programare parea sa fie cum trebuie.
Imi doresc sa fie doar asta.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 25 June 2009 - 10:42 AM
#4
Postat 25 June 2009 - 12:34 PM
Primus, la Jun 25 2009, 11:21 AM, a spus:
Poate mai incerc o data. Confirmarea de programare parea sa fie cum trebuie.
Imi doresc sa fie doar asta.
welcome to the club of dissapointed man for align regulators.
al meu de pe 500 e nou,dar al 3-lea.
solutia folosita temporar de mine regulator de t-rex600 +bec(+ceva grame)
primul a luat foc in zbor (e adevarat cu pinion de 15) -mi-a ars un servo +gy 401.
al doilea ceasul rau pisica verde.
al 3-lea e cica ceva revizie mai noua,sper ca si mai buna.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#5
Postat 25 June 2009 - 12:50 PM
Citeaza
Ufff.. mersi :rolleyes:
Citeaza
La asta ma gandeam si eu Sebastian...
Aceasta postare a fost editata de Primus: 25 June 2009 - 12:50 PM
#7
Postat 25 June 2009 - 04:15 PM
Primus, la Jun 25 2009, 10:42 AM, a spus:
De cateva zile ma sacaia o problema la Trex 500, si anume o miscare stanga dreapta a cozii, ca si cand nu as avea pack-ul incarcat.
Am verficat mecanic elicopterul, totul este OK.
Miscarile sunt line sau violente?Am patit si eu asa ceva cu unul de 450 si nu realizez de unde.
Aceasta postare a fost editata de takeoff: 25 June 2009 - 04:16 PM
#9
Postat 25 June 2009 - 04:53 PM
#12
Postat 15 July 2009 - 01:45 PM
T..
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#13
Postat 15 July 2009 - 10:08 PM
tantar, la Jul 15 2009, 02:45 PM, a spus:
T..
kontronik jazz ...peste 80 amperi
Scorpion... tot peste 80..
sau unul de t-rex 600 cu bec separat.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#14
Postat 16 July 2009 - 03:59 PM
Inca nu am demontat motorul ca data trecuta sa vad exact unde are acel simptom, daca e in acelasi punct al curbei...
In afara de asta ar mai fi pack-urile...dar chiar ambele sa aiba acelasi comportament?
In seara asta sa incerc cu alt pack.
#15
Postat 16 July 2009 - 05:10 PM
Primus, la Jul 16 2009, 04:59 PM, a spus:
Inca nu am demontat motorul ca data trecuta sa vad exact unde are acel simptom, daca e in acelasi punct al curbei...
In afara de asta ar mai fi pack-urile...dar chiar ambele sa aiba acelasi comportament?
In seara asta sa incerc cu alt pack.
Ce tip de esc ai pus?Nu cred ca e de la acumulatori sau motor,tot esc e de vina.Din cate tin minte,in iarna si primavara escul meu mergea bine,s-ar putea caldura ridicata sa le afecteze.
#17
Postat 16 July 2009 - 06:02 PM
Citeaza
Unul nou, identic cu cel original.
Citeaza
Pai nu stiu cum as putea pune pe alt canal gazul.
Pe statie imi arata Output-ul care se duce peste valoarea aia...ca si procent... deci potentiometrul functioneaza cum trebuie.
#19
Postat 16 July 2009 - 11:15 PM
Primus, la Jul 16 2009, 07:03 PM, a spus:
Dar si la asta???
primus am uitat sa mentionez dar tantar poate confirma :
am schimbat si motorul si regulatorul.
e posibil sa supraincazesti regulaotrul sau chiar cum ai zis sa nu mai duca packurile.
am obtinut performante excelente cu zippy de 2650 30c cu alea chiar zbura bine bine.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#20
Postat 17 July 2009 - 07:29 AM
Nu cred ca sunt pack-urile. O sa verific insa pe un alt pack de 3300, pe care nu l-am mai folosit in ultima perioada... din cauza dimensiunii..
Tind sa cred ca e dus motorul...
#21
Postat 17 July 2009 - 10:23 AM
Primus, la Jul 17 2009, 08:29 AM, a spus:
Nu cred ca sunt pack-urile. O sa verific insa pe un alt pack de 3300, pe care nu l-am mai folosit in ultima perioada... din cauza dimensiunii..
Tind sa cred ca e dus motorul...
cate zboruri ai?
greu de crezut ca s-a dus motorul align face motoare decente.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#23
Postat 17 July 2009 - 11:32 AM
Primus, la Jul 17 2009, 12:20 PM, a spus:
are colegul meu un motor de vanzare.
stoc de t-rex 500 fara pinion cu aprox 30-40 zboruri si-a pus scorpion regulator si scorpion motor..insa regulatorul e deja pe sukhoiul meu.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#25
Postat 17 July 2009 - 05:07 PM
Doar ce am decuplat motoarele la trex 500 si la Trex 250 si le-am resetat curbele de gaz, liniar.
Pack-uri diferite evident, doar statia era singurul lucru comun..
La 91% input am un "step" dupa care turatia nu mai urca...
Nu stiam eu de ce nici Raptorul meu parca nu mai avea asa putere...
Ce ma sfatuiti sa fac? Credeti ca se poate rezolva loco, sau tre s-o trimit la recalibrat, etc..?
Statia e un JR x9303... luata de la Amain.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 17 July 2009 - 05:13 PM
#26
Postat 17 July 2009 - 05:38 PM
plus ca asa ceva ar fi observabil direct in altitudinea la care face hover. fa o curba plata pe la 75% si atunci niste ezitari de la potentiometru nu mai conteaza pentru ESC/motor
PS: acu' ziceti ca ESC-ul e cu probleme??? tocmai cand mi-am comandat un 500 :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de patrocle: 17 July 2009 - 05:40 PM
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
#28
Postat 17 July 2009 - 05:54 PM
as pune un servo pe canalul de throtle, daca face si ala, da, e de la statie/receptor sau din setarile statiei
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
#29
Postat 17 July 2009 - 05:57 PM
Eventual sa probez si un servo in canalul de gaz.
Ce ma nedumireste cel mai tare, e ca, pe "Servo monitor" de pe statie se vede Canalul de gaz ducandu-se pana la capat, si in meniul curbei de gaz, scrie clar: Input 100% Output 100%.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 17 July 2009 - 06:05 PM
#30
Postat 17 July 2009 - 06:46 PM
nu cred ca e vreun ESC perfect liniar, fara praguri, 100% sa fie 100%, etc. Nu mi se pare absolut nimic ciudat ca motorul sa ajunga "blana" inainte de 100%. Ba chiar cred ca e facut intentionat asa, probabil pentru statiile/receptoarele ieftine care oricum au toleranta mare la iesire. Apoi controlul unui motor brushless (mai ales fara senzor de pozitie) nu e deloc lucru banal.... Cred ca ceri prea multe de la el :)
si, in plus, nu cred ca e vreo legatura intre manifestarea asta si "datul din coada"
gata.
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL