Spektrum + ESC ieftine = pericol mare
#1
Postat 05 June 2009 - 04:50 PM
A mers foarte bine. Saptamana trecuta am schimbat ESC, am rearanjat firele si am schimbat rulmentii de la belt pulley (am upgrade de belt de la extreme). Ei bine pe camp mi-a taiat motorul. Am crezut ca e ESC si am pus altul. In spatele blocului iar a taiat motorul. De data asta cu urmari grave.
Stiind ce electronica ieftina am pe el am suspectat tot mai putin RX. In final m-am gandit si la el. Dupa 2-6 minute de hover se reseteaz, taie tot cateva fractiuni de secunda. Motorul ramane taiat. De unde stiu ?
Acest RX are un led. Daca totul e OK se aprinde si ramana aprins. Daca pierde contactul in zbor (sau se reseteaza) clipeste. Al meu dupa fiecare incident clipea. Am hartanit heli bine pana sa imi dau seama. Nu vad nici o solutie (poa sa mearga bine de 10 ori si a 11-a oara sa loveasca) asa ca am hotarat ca pe acest heli sa pun un RX clasic de 40 Mhz.
Oricum chestia a foarte neplacuta. Nu poate fi din timp daignosticata, nu ai cum sa o masori, nu stii cand loveste. Daca ai ghinion faci heli praf.
Se pare ca pe mine nu ma ocoleste nimic.
De 1 luna tot busesc la ele din diverse motive tehnice. RX-ul Spektrum este singura chestie mai scumpa, de calitate, pe care o am. Pe net sunt numeroase incidente de acest fel. Evident poate ma insel - o sa stiu sigur abia dupa ce schimb Rx-ul si zbor de cateva ori.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2
Postat 05 June 2009 - 04:54 PM
#3
Postat 05 June 2009 - 06:40 PM
elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp
planor multiplex cularis
)

#4
Postat 05 June 2009 - 08:21 PM
La initializare ledul se aprinde continuu. Daca dupa un timp clipeste e de rau. Inseamna ca a avut un reboot. Intr-un avion lenes poate trece chiar neobservata problema. Oricum ar fi nu are voie sa clipeasca. E OK sa clipeasca daca pornesti TX zbori un pak, pui baterie noua si zbori din nou dar nu opresti TX. El crede ca a fost un low-voltage. De fapt chiar asa recomanda Spektrum sa faci testul de low-voltage si fast reboot. Al meu e fast reboot. Cand pun din nou curent (fara sa opresc statia) cupleaza imediat, sub 1 secunda.
O sa verific zilele urmatoare cu receptorul clasic. Am pus 2 ESC de 20 si 30 A (e adevarat ieftine). Acelasi ESC de 30A il am si pe celalalt HBK2 si n am avut nici o problema, nu se incinge nu are glich. Cele 2 elicoptere sunt identice ca servo (adica Esky ca alea se potrivesc cel mai bine ca dimensiuni). Bateria este de 2200 Mah, nu transpira cu HBK. In hover consumul este de cam 9A.
Am si un 6200 dar ce castig daca il pun si heli pica din nou si mai dau 100 RON pe piese (pe un HBK2 care face 150RON). Pe celalat il am pe Optic 6 si se simte foarte bine. Asa mai castig un RX numai bun de pus pe alte heli.
Asta e nasol cu descarcarile astea care vin de la curea. Sunt greu de depistat, greu de dovedit si mai ales, daca le ai, greu de eliminat. De aia nu voi fi niciodata 100% sigur ca asta e.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#6
Postat 05 June 2009 - 11:18 PM
Resetarea apare daca nu are tensiune suficienta sau pierde semnalul de la statie.
Cum a zis si Calin, cred ca de vina e ceva subdimensionat pe alimentare.
UBec-ul / becul integrat in ESC sau packul de alimentare.
Ai zis ca ai schimbat ESC-ul ...verifica ce tensiune/curent scoate pentru receptor .
Probabil ca e mai slab decat ce aveai inainte. E posibil daca faci manevre indraznete cu el, servo-urile sa consume mai mult si sa
puna pe burta receptorul. Ar trebui daca ai schimbat esc-ul sa faci si rebind la receptor (nu ca asta ar fi cauza, dar e bine sa ...) .
PS pentru cei care au zis ca le clipeste intotdeauna, asa mi se intampla si mie pana cand am luat decizia impotriva tuturor sfaturilor
sa pornesc intai receptorul si apoi statia. Receptorul are o protectie la pornire, daca nu vede statia, nu da nimic la motor deci sunteti in siguranta.
E alta situatia cand a pornit, a vazut statia si apoi pierde semnalul. In acel caz, trece pe pozitiile de fail-safe care daca nu sunt setate bine (bind-uri nefacute la schimbari)
e posibil sa nu mai fie chiar asa de safe. Asa ca la oprire, respect procedura normala...intai receptorul si apoi statia.
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 05 June 2009 - 11:20 PM
#7
Postat 06 June 2009 - 06:56 AM
There have been far too many posts about this condition, so here is the answer. The blinking LED was put into the latest firmware as a tool to help you diagnose a certain problem. It is there to tell you that the receiver rebooted during operation (flight). The intent was that you would look at the LED before you launch to notice that it was solid, then look at it again when it came back. If it was flashing you knew you had some kind of power supply fault.
The side effect is that the LED will also flash under a few other conditions.
What happens is the receiver remembers the 2 "channels" that it was using when it last had power. If that matches with the two channels that it now finds the transmitter on, it will flash thinking it had a power outage. Under certain conditions this could happen after days of sitting at home waiting for the next flying day because the transmitter may start transmitting on exactly the same channels as the previous day (slim but not impossible). Also if you land and change batteries without turning the TX off, the receiver will power up and find the TX on the channels in memory and think again that it had a power outage (which it did since you just changed the battery).
How do you avoid this when you are just changing the battery? Turn the TX off before putting the new battery in the model. Yes this will power up the receiver first which many have been taught is a very bad thing to do, just turning the TX off and back on while the receiver is powered down may be enough to allow for a channel change (but I found this doesn't always work with the LP5DSM TX). The only sure fire way is to connect the receiver first, then wait more than 2 seconds for it to start scanning for the TX, then power up the TX.
MAKE SURE that you have the throttle failsafe set to the lowest throttle or you could get bitten by the model!!! This is especially true with electric models. Also check to make sure of the gear operation by holding the model up the first time you do this, just to make sure it boots and stays with the gear down. I do think I read this in the information that came with my receivers.
#9
Postat 06 June 2009 - 08:49 AM
#10
Postat 06 June 2009 - 10:02 AM
Citeaza
SPMAR9000 Receiver
SPMAR9100 Receiver
SPM6070 (AR7000) Receiver is compatible with models that have "BATT/DATA" indicated on the label
#12
Postat 06 June 2009 - 10:07 AM
renatoa, la Jun 6 2009, 07:56 AM, a spus:
There have been far too many posts about this condition, so here is the answer. The blinking LED was put into the latest firmware as a tool to help you diagnose a certain problem. It is there to tell you that the receiver rebooted during operation (flight). The intent was that you would look at the LED before you launch to notice that it was solid, then look at it again when it came back. If it was flashing you knew you had some kind of power supply fault.
The side effect is that the LED will also flash under a few other conditions.
What happens is the receiver remembers the 2 "channels" that it was using when it last had power. If that matches with the two channels that it now finds the transmitter on, it will flash thinking it had a power outage. Under certain conditions this could happen after days of sitting at home waiting for the next flying day because the transmitter may start transmitting on exactly the same channels as the previous day (slim but not impossible). Also if you land and change batteries without turning the TX off, the receiver will power up and find the TX on the channels in memory and think again that it had a power outage (which it did since you just changed the battery).
How do you avoid this when you are just changing the battery? Turn the TX off before putting the new battery in the model. Yes this will power up the receiver first which many have been taught is a very bad thing to do, just turning the TX off and back on while the receiver is powered down may be enough to allow for a channel change (but I found this doesn't always work with the LP5DSM TX). The only sure fire way is to connect the receiver first, then wait more than 2 seconds for it to start scanning for the TX, then power up the TX.
MAKE SURE that you have the throttle failsafe set to the lowest throttle or you could get bitten by the model!!! This is especially true with electric models. Also check to make sure of the gear operation by holding the model up the first time you do this, just to make sure it boots and stays with the gear down. I do think I read this in the information that came with my receivers.
citeaza te rog sursa.
Cum spuneam ar 6100 mele chiar si ar6200 blincaie cam non stop. Nu am dat nicioata atentie deoarece nu am avut nici un glitch. Au facut nenumarate ugradeuri de soft, iar manualul ori nu specifica ori am uitat eu ce-i cu blincait-ul. Este mai rapid la bind/low batt si este 2 pe secunda la operatie normala. Solid nu sta niciodata decat la bind. Atat...
Apropo, acuma vad ca ai pus pe heli un receptor de parkfliers - recomand sa treci la 6200 cu un satelit in plus, NEAPARAT...
Numai bine,
Calin
#13
Postat 06 June 2009 - 10:09 AM
renatoa, la Jun 6 2009, 11:05 AM, a spus:
nu ai cum sa faci log la receptoarele mai mici de 7000... am incercat pe 6200 fara succes. Range check ar fi mai ok... 100 pasi trebuie sa ai full control cu bumbul de range check apasat.
#14
Postat 06 June 2009 - 10:09 AM
E sticky in sectiunea Radios, chiar daca posterul nu pare o persoana oficiala.
Dar exista si un comunicat oficial Spektrum, nu il mai am acum la indemana, i l-am dat PM lui stiganas.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 June 2009 - 10:12 AM
#17
Postat 06 June 2009 - 12:59 PM
#18
Postat 06 June 2009 - 05:16 PM
- nu exista oficial categoria park flyer. Dar asa difuza cum e in ea se incadreaza HBK2 si Trex 450. Cand a aparut Spektrum cu RX-ul 6000 au fost dezbateri nesfarsite daca e sigur sau nu. Rx-ul 6000 avea 2 antene si receptiona simultan pe doua canale. 6100 este singurul RX actual care are o singura antena si un singur canal. Toate celelalte au sateliti.
Acu vine partea interesanta. Raza este aceeasi indifirent cat de tare e RX dela 6100 la 9000 si e din belsug.
A doua smecherie. Cand receptia e proasta si pierde cadre nu se intampla nimic. Ca sa vezi ceva trebuie sa piarda foarte multe cadre consecutive. La asta se folosescte flight loggerul. Iti spune cate cadre ai pierdut si merge de la 7000 in sus. Deci in mod normal receptia e beton (din punctul de vedere al celui care piloteaza).
Ultima smecherie. Daca Rx-ul se reseteaza nimic din toate aste anu ajuta. Se reseteaza daca tensiunea e prea mica sau daca il loveste un static discharge. Si acest lucru il indica clipitul ledului la 6100. Ca la mine clipeste si se reseteaza e clar. Poate sa vina fie de la BEC care nu da tensiune cat trebuie sau de la static discharge. Alta posibilitate nu e.
Pentru cine nu ma stie, sunt in faza in care fac hover cu HBK2 la 3 metri de mine. Atat si nimic mai mult. Nu prea solicit servourile si nici raza statiei :rolleyes:
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#19
Postat 06 June 2009 - 07:19 PM
stiganas, la Jun 6 2009, 06:16 PM, a spus:
- nu exista oficial categoria park flyer. Dar asa difuza cum e in ea se incadreaza HBK2 si Trex 450. Cand a aparut Spektrum cu RX-ul 6000 au fost dezbateri nesfarsite daca e sigur sau nu. Rx-ul 6000 avea 2 antene si receptiona simultan pe doua canale. 6100 este singurul RX actual care are o singura antena si un singur canal. Toate celelalte au sateliti.
Acu vine partea interesanta. Raza este aceeasi indifirent cat de tare e RX dela 6100 la 9000 si e din belsug.
Sunt perfect deacord, personal folosesc ar6100 pe shoky-uri indoor DAR si pe un acromaster. Nu am avut nici un glitch chiar daca de nenumarate ori l-am urcat destul de sus pentru blendere prelungite :rolleyes: DAR totusi am o retinere sa-l pui pe un heli. Majoritatea zburatorilor de heli au 6200 minim deoarece pot pune cele 2 receptoare in 2 locuri total diferite pentru a minimiza riscul de bruiaj de la electronica. Am vazut cu ochii mei cum un receptor IFS dadea kix la simpla atingere cu mana a unor servouri sau mutarea giroscopului in pozitii apropiate de receptor/cabluri. Kixul era defapt tremuratul servourilor de pe platou etc. Nu sunt helicopterist si s-ar putea sa aberez dar iti spun ce-am vazut la colegi (chiar o sa-l invit pe seba sa zica si el din experientele sale).
stiganas, la Jun 6 2009, 06:16 PM, a spus:
Vin de la zbor si intr-adevar si ar6200 si 7200 nu clipeau dupa link, dar clipeau dupa aterizare. Iar voltajul sunt mai mult ca sigur ca n-a cazut (ambele regulatoare potente cu lipo 2s 20C incarcate maxim pe receptie). In schimb la JR R921 sunt 2 leduri pe receptorul primar si unul pe satelit. Ambele clipeau intr-o veselie :lol: Din nou, voltajul nu se pune problema... asa ca eu vad clipitul ca o chestie relativa, am citit intr-o vreme pe RC groups ca sunt 2 variante de receptoare, v1 si v2... la v2 au adus imbunatatiri softului si clipirile sunt mai pertinente. Cum iti dai seama ca e v1 sau 2? Daca bine imi amintesc e un mic sticker pe el care mentioneaza asta (s-ar putea totusi sa ma insel, am citit articolul acum ceva vreme)..
Numai bine,
Calin
#20
Postat 06 June 2009 - 09:21 PM
Citeaza
Exista destui de multi care utilizeaza acest receptor pe heli electrice din clasa 450, sau mai mic, data fiind dimensiunea acestor modele, si deci distanta la care sunt pilotate. Chiar la Vlad Marinescu am vazut pus pe 450 V3 Pro de curand.
Eu il am pe Trex 250, si pana acum nu am avut probleme in zbor.
#21
Postat 06 June 2009 - 11:27 PM
v1 presupun pentru ca le-am luat cand mi-am luat dx-7 acum ceva timp.
nici o problema cu ele (pierderi de receptie)si le am de mult timp le folosesc pe heli clasa 450 si am zburat si departe cu ele.
L-am folosit si pe funtana s30 si -am dus foarte departe fara nici o problema (pe vreo 2 forumuri e recomandat si pe suhoi s30 pe care am de cand sa il folosesc)
ce am de zis :
-poate fi receptorul defect(in cazul in care face figuri)-nimic nu e perfect
-probleme de paraziti de la curea sunt reale .nu le poti evita cu absolut nici un receptor(desi ma indoiesc ca pot aparea la clasa 450)
-poti avea probleme cu electronica testeaza in alta configuratie
-am intalnit probleme de incompatibilitati intre receptoare si regulatoare unele receptoare in 2,4 la IFS ma refer nu se inteleg cu anumite regulatoare(tremura platoul ciclic la heli etc )
Later edit : sub nici o forma nu pun receptorul langa regulator sau gyro consider ca asa evit eventualele probleme.
@Gunman fi te rog explicit cu data logerul , am impresia ca te inseli daca merge pe receptoare sub ar 7000 imi luam si eu dar demult cand am cautat informatii am gasit ca nu merge .
Aceasta postare a fost editata de nen77: 06 June 2009 - 11:30 PM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#22
Postat 07 June 2009 - 08:01 AM
Pe youtube am gasit un clip concludent legat de static discharge cu un HBFP convertit la belt. Un heli si mai mic. Am inteles insa ca riscul de incarcare electrica creste odata cu marimea curelei, implicit a elicopterului.
E o problema serioasa pentru heli din clasa 500 (Trex, Protos) forumurile sunt pline de comentarii pe tema asta.
nen77, la Jun 7 2009, 12:27 AM, a spus:
Intrebare: de ce nu se pune RX-ul langa ESC. Pe vremuri era o chestie de bun simt, interferente, glich, etc. Dar cu sistemele in 2.4Ghz mai are vreo importanta ? Vorbim de comunicatii codate in 2.4Ghz. Intreb pentru ca nu imi e clar si intradevar am pus ESC chiar sub 6100.
Stii cum e cu ledurile astea care clipesc. Cat timp treaba merge bine nu conteaza. Dupa ce ai probleme studiezi manualul. 6100 are un singur led. Poate fie sa arate ca e sub tensiune sau poate sa ne comunice un mesaj (de fapt ar putea comunica vreo 3 mesaje: nu clipeste, clipeste lent, clipeste repede) Cei care l-au proiectat nu l-au pus sa clipeasca ca sa dea mai bine la zbor de noapte :(
Este singurul mod prin care 6100 ne poate comunic ceva.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#23
Postat 07 June 2009 - 09:17 AM
stiganas, la Jun 7 2009, 09:01 AM, a spus:
Pe youtube am gasit un clip concludent legat de static discharge cu un HBFP convertit la belt. Un heli si mai mic. Am inteles insa ca riscul de incarcare electrica creste odata cu marimea curelei, implicit a elicopterului.
E o problema serioasa pentru heli din clasa 500 (Trex, Protos) forumurile sunt pline de comentarii pe tema asta.
Intrebare: de ce nu se pune RX-ul langa ESC. Pe vremuri era o chestie de bun simt, interferente, glich, etc. Dar cu sistemele in 2.4Ghz mai are vreo importanta ? Vorbim de comunicatii codate in 2.4Ghz. Intreb pentru ca nu imi e clar si intradevar am pus ESC chiar sub 6100.
Stii cum e cu ledurile astea care clipesc. Cat timp treaba merge bine nu conteaza. Dupa ce ai probleme studiezi manualul. 6100 are un singur led. Poate fie sa arate ca e sub tensiune sau poate sa ne comunice un mesaj (de fapt ar putea comunica vreo 3 mesaje: nu clipeste, clipeste lent, clipeste repede) Cei care l-au proiectat nu l-au pus sa clipeasca ca sa dea mai bine la zbor de noapte :(
Este singurul mod prin care 6100 ne poate comunic ceva.
Stefan
asa e teoretic 2,4 ghz trebuie sa fie safe fata de interferentele care le au regulatoarele asupra receptoarelor. Am gresit gandul imi era la receptoarele in alte benzi.
si totusi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnet...ence_at_2.4_GHz
Aceasta postare a fost editata de nen77: 07 June 2009 - 09:29 AM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#24
Postat 08 June 2009 - 09:06 PM
In concluzie:
- Spektrum 6100 e in continuare number one, merge excelent;
- ESC ieftine de la HK nu dau tensiune cat trebuie din BEC, la RX clasice nu e nici o problema (am unul identic pe alt HBK2) dar cu Spektrum e pericol mare. De fapt scrie peste tot ca bec clasic pe diode nu duce decat 3 servo la 3s si 4 la 2s. In heli sunt 4 servo care muncesc tot timpul simultan. Sunt rare ESC ieftine si de putere mica care sa aibe un BEC in comutatie.
Asa ca ar trebui sa schimb titlul topicului - Spektrum + ESC ieftine = perricol mare. Acu trebuie sa gasesc un ESC ieftin care sa mearga pe HBK2 cu 6100.
Pe Minititan am un ESC Turnigy de 40A cu BEC in comutatie care da 3A fara sa transpire. E cea mai rece piesa din elicopter. Nu ar un slow start autentic dar porneste foarte lent daca nu bruschezi maneta.
Multumesc tututror pentru imputuri, am mai invatat ceva.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#26
Postat 08 June 2009 - 09:50 PM
stiganas, la Jun 8 2009, 10:06 PM, a spus:
In concluzie:
- Spektrum 6100 e in continuare number one, merge excelent;
- ESC ieftine de la HK nu dau tensiune cat trebuie din BEC, la RX clasice nu e nici o problema (am unul identic pe alt HBK2) dar cu Spektrum e pericol mare. De fapt scrie peste tot ca bec clasic pe diode nu duce decat 3 servo la 3s si 4 la 2s. In heli sunt 4 servo care muncesc tot timpul simultan. Sunt rare ESC ieftine si de putere mica care sa aibe un BEC in comutatie.
Asa ca ar trebui sa schimb titlul topicului - Spektrum + ESC ieftine = perricol mare. Acu trebuie sa gasesc un ESC ieftin care sa mearga pe HBK2 cu 6100.
Pe Minititan am un ESC Turnigy de 40A cu BEC in comutatie care da 3A fara sa transpire. E cea mai rece piesa din elicopter. Nu ar un slow start autentic dar porneste foarte lent daca nu bruschezi maneta.
Multumesc tututror pentru imputuri, am mai invatat ceva.
Stefan
oftopic
se pare ca eu si regulatoarele (mai ales align) nu suntem deloc prieteni.
statistica 5 blc 35x
2 x de 60amp de t-rex 500
2 de minititan
+altele
arse in diferite situatii vreo 2 de noi legate invers ,la t-rex 500 i-am pus pinion 15 t si dupa cateva zborurui se duc regulatoarele. In rest folosite cu motoare scorpion care consuma curent foarte mult (kontronik jazz de 55 amp mi-am permis doar vreo 2 e 250 usd bucata)
am 3 t-rex 450 care le zbor prin alternanta pentru ca nu am regulaotr pentru ele .
cautand pe la noi am gasit si eu modelul mentionat de tine
Turnigy de 40A ..ce poti sa imi spui despre el??
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#28
Postat 09 June 2009 - 02:21 PM
Calin, la Jun 9 2009, 12:26 AM, a spus:
Dar chestia cu ledul e cum am zis si cum scrie in manual, nu trebuie sa clipeasca daca Rx merge bine.
M-am uitat la Align pe site la regulatoarele lor de 35A, inclusiv modelul care vine cu Trex pro. Scrie negru pe alb:
Bec 2A:
2s - 4 servo
3s - 3 servo
4s - 2 servo - si cu toate astea se pun pe trex la 3s cu 4 servo (si merg binisor in general)
Regulatoarele Turnigy Sentry de 40, 60 si 80 A au BEC in comutatie care da 3A si merg la 6s. Eu am de 40A si 60A si sunt multumit. Soft startul nu e soft dar daca urci gazul incet pornirea e blanda, nu e violenta ca la alte ESC ieftine. Asta ar fi singurul repros, altfel se programeaza foarte usor cu cardul. Atentie regulatorul de 60A e foarte mare, e la fel de mare ca cel de 80A doar ca are mai putine FET-uri.
Cel de 40A are o marime normala. Functia de monitorizare a celulelor individual nu am folosit-o niciodata, de altfel acel cablu cu mufa poate fi taiat. Nu stiu daca regulatoarele Turnigy de 40A alte modele au BEC in comutatie.
Acum sunt in cautare (si nu am gasit inca) unui ESC ieftin de 25-20A care sa aibe un BEC bun sa duca fara problema 4 servo in heli (si sa nu reseteze RX).
Asta pentru HBK2 caci la Heli din clasa 450 sau mai mari o sa pun numai cu BEC in comutatie.
Am decis ca HBK2 este un heli ieftin si OK la cat am dat pe el. Nu pun pe el nici un upgrade CNC, nici electronica scumpa.
Orice sugestie este binevenita (ma gandeam la niste Mystery ESC de la dealextreme)
kontronik jazz pare ca sunt cele mai bune dar pretul e prohibitiv. Si pe ei ii costa tot 5 USD componentele, ar vinde mult mai multe daca ar aduce preturile cu picioarele pe pamant, nu cat cele Turnigy dar dublu as da.
Multam Primus ca ai mutat topicul (si ai schimbat titlul) - eu din reflex postez tot la elicoptere electrice ca de astea am.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#30
Postat 09 June 2009 - 10:40 PM
Eu am un ESC Castle Creations P h o e n i x -35 (http://www.castlecre....com/products/p h o e n i x-35.html, scoateti spatiile, cenzura asta...) si as zice ca e destul de bun. Dar nu e chiar ieftin...
guvernorul chiar se poate folosi si cam toate forumurile zic ca dupa upgrade la ultimul firmware se apropie de un Jazz. BEC-ul de pe el e de 3A dar nu e in comutatie, asa ca atentie.
Pe heli-ul meu, dupa ce l-am montat impreuna cu un BEC tot de la ei, rezultatele au fost spectaculoase: de la 6 minute maxim de zbor din baterie, la mai mult de 12... in plus, inainte ESC-ul motorul si bateria se incalzeau serios, trebuia sa ai grija sa nu te frigi... acum ajung maxim caldute, pot sa pun oricand mana pe motor imediat dupa zbor. bateria abia se simte ca s-a incalzit.
In modul cu guvernor consuma ceva mai mult si solicita bateria mai tare. Insa heli-ul zboara clar altfel in acest mod, e mult mai fin parca. E o chestie de gust daca iti place sau nu... Eu parca prefer cu guvernor, desi experinta relativ redusa nu ma lasa sa ma hotarasc: cu sau fara? :rolleyes:
Zic ca merita incercat
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL