Aer conditionat nereparabil ? .
#1
Postat 13 June 2009 - 04:49 PM
Parca as vinde unitatea interna ca merge perfect dar habar n-am unde , iar de la aia externa as lua compresorul si ventilatorul , poate le gasesc eu un scop in viata .
Ce ati face voi in situatia mea ?
#3
Postat 13 June 2009 - 08:21 PM
liviu_vladut, la Jun 13 2009, 06:43 PM, a spus:
Nu , sa stii ca am incredere in ei , spre deosebire de ceilalti care au refacut o legatura , l-au umplut si apoi cand s-a golit din nou au refuzat garantia . Si m-au si mintit pe fata ca nu are pierderi desi acul manometrului se deplasase ... i-am crezut cand mi-au spus ca deplasarea este normala .Cei noi mi-au zis ca s-ar putea inlocui total radiatorul dar ca ar costa cam cat un AC nou made in china
#4
Postat 13 June 2009 - 08:58 PM
Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 13 June 2009 - 09:01 PM
#5
Postat 14 June 2009 - 06:07 AM
Legat de meseriasi (nu acuz pe nimeni si cu atat mai mult nu dau cu noroi in cei la care ati apelat ) sunt inclinati in a alege solutia mai comoda , asta insemnand schimbarea schimbatorului in cauza.Daca meseriasii aveau necazul asta cu aparatul de la ei de acasa sigur gaseau si alte solutii .
#6
Postat 14 June 2009 - 05:11 PM
#7
Postat 15 June 2009 - 08:00 AM
Se introduce freon in unitate ( nu toata cantitatea inscrisa pe eticheta unitatii , se face o presa cu freon ) , apoi folosind azot se ridica presiunea pe la 28 bari .Folosind un detector de freon se incearca identificarea zonei cu scapari ( si se identifica )Avand zona cunoscuta ,folosind la detector un reglaj al sensibilitatii mai scazut , ajutandu-ne si de o solutie de sapun, zic eu ca se depisteaza porul respectiv .Atunci cind zona cu defect se afla efectiv in zona aripioarelor de aluminiu sau porul este foarte fin , efectiv se scufunda schimbatorul intr-un vas cu apa . Evident avem presurizat la 28 bar obiectul in cauza .
Nu am auzit sa fie "interogat " in acest mod un schimbator si sa nu se obtina (de la el) informatia dorita.
Am o nedumerire , daca baietii nu au gasit defectul ce-i face sa casune pe unitatea exterioara ?.Unitatea interioara sigur nu are necazuri ,traseul de teava ,plus imbinarile ,e fara de pacat ?
Eu am convingerea ca abordata problema cum trebuie ,se gaseste rezolvarea in mod sigur .
#8
Postat 15 June 2009 - 08:58 AM
Rasputin, la Jun 15 2009, 09:00 AM, a spus:
Se introduce freon in unitate ( nu toata cantitatea inscrisa pe eticheta unitatii , se face o presa cu freon ) , apoi folosind azot se ridica presiunea pe la 28 bari .Folosind un detector de freon se incearca identificarea zonei cu scapari ( si se identifica )Avand zona cunoscuta ,folosind la detector un reglaj al sensibilitatii mai scazut , ajutandu-ne si de o solutie de sapun, zic eu ca se depisteaza porul respectiv .Atunci cind zona cu defect se afla efectiv in zona aripioarelor de aluminiu sau porul este foarte fin , efectiv se scufunda schimbatorul intr-un vas cu apa . Evident avem presurizat la 28 bar obiectul in cauza .
Nu am auzit sa fie "interogat " in acest mod un schimbator si sa nu se obtina (de la el) informatia dorita.
Am o nedumerire , daca baietii nu au gasit defectul ce-i face sa casune pe unitatea exterioara ?.Unitatea interioara sigur nu are necazuri ,traseul de teava ,plus imbinarile ,e fara de pacat ?
Eu am convingerea ca abordata problema cum trebuie ,se gaseste rezolvarea in mod sigur .
Au dat vina pe unitatea exterioara pentru ca atunci cand au inchis ventilele de la ea instalatia a mentinut vidul . Pana sa faca asta la testul cu poma de vid se vedea bine pierderea pe manometru . Am vazut si eu cu ochii mei asta . Oricum un coleg de pe forum care se ocupa cu asa ceva s-a oferit sa o bibileasca la toamna , sa vedem ce iese.
#9
Postat 15 June 2009 - 09:05 AM
Iti recomand un atelier,mie mi s-au parut niste oameni seriosi ,se afla la statia de metrou Timpuri Noi.mergind spre Sincai prima straduta la dreapta,pe dreapta cam 40m ,intii cred ca o vizita e binevenita si povestit "beleaua"
Tel. 0744915775
#10
Postat 15 June 2009 - 02:27 PM
Freonul difuzeaza in uleiul frigorific , si este retinut in ulei ( evident nu toata cantitatea de freon ).Chiar si intr-o instalatie cu probleme ( care a pierdut incarcatura de freon ) in uleiul compresorului este retinut freon .Prin vacumare freonul paraseste uleiul si strica vidul creat de pompa .In acest fel se trage concluzia ( eronata ) ca instalatia are pori .Vacumari facute timp de 5 -10 minute sigur sunt afectate de acest aspect.
Concluzionand , retinem ca vacumarea nu poate inlocui proba de presiune . PROBA DE PRESIUNE SE FACE DOAR CU AZOT . Atunci cand se cauta o fisura ( por ) se utilizeaza freon + azot , rolul freonului este (in acest caz ) cel de marcher ,iar azotul ajuta la presurizarea instalatiei la valoarea necesara probelor . Unui meserias foarte bun ,modul in care se comporta instalatia in timpul vacumarii ii poate da indicii asupra integritatii ei , dar nici incazul unui astfel de meseriasi nu poate inlocui proba de presiune .
Acum , o curiozitate personala : Instalatia cu ce tip de freon este incarcata ? Incep sa cred ca e cu R 410 .
#11
Postat 15 June 2009 - 02:58 PM
Rasputin, la Jun 15 2009, 03:27 PM, a spus:
Freonul difuzeaza in uleiul frigorific , si este retinut in ulei ( evident nu toata cantitatea de freon ).Chiar si intr-o instalatie cu probleme ( care a pierdut incarcatura de freon ) in uleiul compresorului este retinut freon .Prin vacumare freonul paraseste uleiul si strica vidul creat de pompa .In acest fel se trage concluzia ( eronata ) ca instalatia are pori .Vacumari facute timp de 5 -10 minute sigur sunt afectate de acest aspect.
Concluzionand , retinem ca vacumarea nu poate inlocui proba de presiune . PROBA DE PRESIUNE SE FACE DOAR CU AZOT . Atunci cand se cauta o fisura ( por ) se utilizeaza freon + azot , rolul freonului este (in acest caz ) cel de marcher ,iar azotul ajuta la presurizarea instalatiei la valoarea necesara probelor . Unui meserias foarte bun ,modul in care se comporta instalatia in timpul vacumarii ii poate da indicii asupra integritatii ei , dar nici incazul unui astfel de meseriasi nu poate inlocui proba de presiune .
Acum , o curiozitate personala : Instalatia cu ce tip de freon este incarcata ? Incep sa cred ca e cu R 410 .
407c , cel nou are 410 (Nordstar) .
Si ai mei au zis ca au testat-o cu azot sub presiune , dar ca nu au gasit unde este scurgerea .Mi-au mai zic ceva de genul ca au testat compresorul si ca e bun - 35 bari .
#12
Postat 15 June 2009 - 04:21 PM
Eu , intr-o astfel de situatie ,fac intocmai cum am spus in alt post .Evident , in functie de rezultate pot sari peste unele etape sau folosesc unele de care nu am pomenit nimic . Consilierea , pe aceasta cale , imi pare a fi imposibila . Am convingerea ca instalatia in cauza poate fi pusa in functiune .In fond vorbim de un frigider ordinar ( carcasat cu o carcasa mai deosebita si avand oarece functiuni in plus ) nu despre o nava spatiala .Cel mai intelept lucru e sa apelati la toamna la colegul de care vorbiti , sau daca intamplarea va face sa cunoasteti si alti meseriasi pana atunci sa apelati la acestia .
PS. Motivul pentru care m-am gandit la R410 este legat de faptul ca acesta prezinta presiuni de lucru cu mult superioare lui R 22, R404, R407, de aici si frecventa mai mare a instalatiilor ce pierd incarcatura de freon pe la imbinari prost realizate sau holendere insuficient stranse.
#13
Postat 17 July 2009 - 10:00 PM
la instalatiile auto de ac se foloseste un martor ca sai zic asa un ulei special cu o substanta fluorescenta in el care ajuta la depistarea fisurilor, scurgerilor etc : incearca si cu asa ceva bineinteles in presiune poti baga si in vaporizator si in condensator, treaba cu vidarea ca sa vezi daca scapa nu prea merge , de cele mai multe ori cel putin la instalatiile de frig
proba se face in presiune
ca sa-i faci proba in presiune poti baga si freon 22 impreuna cu acest martor acest ulei , ai poti face proba separat in vaporizator si in condensator, daca nu iti da inseamna ca scaparile sunt pe la imbinari respectiv mufele prin care se imbina teava de cupru
atentie de asemenea si la cum sunt bercluite (cred ca am scris bine ) tevile, sa nu fie rupt sau deformat
ce am omis este faptul ca aceste scurgeri se vad foarte bine cu o lampa cu ultraviolete de genul lampi care o folosesc la banci pt a verifica banii sau acele tuburi cu neon din discoteca albastre
toate acestea trebuie sa le faci tu ca nu cred ca sta nimeni de la nici un atelier sa le faca pt ca exista riscul sa nu poata fi reparat sau este prea mult de munca la el si atunci nu renteaza repararea lui pt reparator nu pentru tine :)
mai ales in perioada asta frigotehnisti sunt terminati cu comenzile
dar poate gasesti totusi pe cineva care sa te ajute
sper sa il poti face
#14
Postat 18 July 2009 - 05:40 AM
#15
Postat 18 July 2009 - 07:34 AM
iony, la Jul 17 2009, 11:00 PM, a spus:
La AC auto asta cu ulei flourescent este o operatie de baza. Eu mi-o fac anual preventiv si costa 20-30 lei.
#16
Postat 19 July 2009 - 07:12 PM
renatoa, la Jul 18 2009, 08:34 AM, a spus:
Da' de ce o faci anual, se consuma uleiul din instalatia de A/C cumva? Daca da, eu zic sa-l segmentezi..... :)
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#18
Postat 19 July 2009 - 07:57 PM
renatoa, la Jul 19 2009, 08:20 PM, a spus:
Orice instalatie de AC de masina are pierderi, mai mari sau mai mici.
Decat sa ma pasca o reincare cu freon de 150 lei, sau sa raman fara AC la 40 grade afara, prefer un control.
Incarcarea cu marker se face o singura data, sau la schimbarea uleiului, nu se face preventiv. Iar freonul nu e recomandat sa-l completezi, se schimba si asta pt. ca nu ai de unde sa stii cat ai pierdut. (eventual doar prin golire, filtrare, cantarire.)
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#19
Postat 19 July 2009 - 09:56 PM
MLGore, la Jul 19 2009, 08:57 PM, a spus:
si nu numai cat ai pierdut dar unele dintre aceste gaze nu se copleteaza pt ca atunci cand se pierde se pierde o anumita substanta din compozitia lui si atunci degeaba il completezi ca nu va merge bine
in aceasta categoie insa nu intra 134a cel folosit la ac auto
#20
Postat 19 July 2009 - 10:45 PM
iony, la Jul 19 2009, 10:56 PM, a spus:
in aceasta categoie insa nu intra 134a cel folosit la ac auto
Asta e alta discutie si se refera doar la agentii frigorifici formati dintr-un amestec de mai multe gaze cu propietati termodinamice diferite (407, 410, etc). Eu ma refeream strict la auto, r134a.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#21
Postat 19 July 2009 - 10:47 PM
Ahernar, la Jun 14 2009, 06:11 PM, a spus:
Ada-l la mine sa ti-l repar, dar nu ma bate la cap sa-l fac repede ca stau prost cu timpul. Am nevoie de ambele unitati, nu se stie unde e porul.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.