Modelism - RHC Forum: Aer conditionat nereparabil ? . - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Aer conditionat nereparabil ? .

#1 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2009 - 04:49 PM

Am luat acum vre-o trei ani un aparat ac Airwell. Scapa pe undeva freon din unitatea externa , l-am trimis la niste meseriasi care l-au umplut cu azot sub presiune ?! dar nu au reusit sa identifice locul unde se gaseste scurgerea . Acum l-am inlocuit cu altul nou si ca urmare m-am trezit si cu el in panoplia mea de junk-uri . Ce as putea face din el ?
Parca as vinde unitatea interna ca merge perfect dar habar n-am unde , iar de la aia externa as lua compresorul si ventilatorul , poate le gasesc eu un scop in viata .
Ce ati face voi in situatia mea ?
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#2 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 13 June 2009 - 06:43 PM

Trebuia sa schimbi meseriasii, nu AC-ul. E pacat ca sa strici un aparat complet numai pentru ca ai dat peste niste meseriasi prosti. Eu l-as repara. Sau l-as da vreunuia care nu prea are bani si e dispus sa-l repare.
0

#3 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2009 - 08:21 PM

Vezi postarealiviu_vladut, la Jun 13 2009, 06:43 PM, a spus:

Trebuia sa schimbi meseriasii, nu AC-ul. E pacat ca sa strici un aparat complet numai pentru ca ai dat peste niste meseriasi prosti. Eu l-as repara. Sau l-as da vreunuia care nu prea are bani si e dispus sa-l repare.


Nu , sa stii ca am incredere in ei , spre deosebire de ceilalti care au refacut o legatura , l-au umplut si apoi cand s-a golit din nou au refuzat garantia . Si m-au si mintit pe fata ca nu are pierderi desi acul manometrului se deplasase ... i-am crezut cand mi-au spus ca deplasarea este normala .Cei noi mi-au zis ca s-ar putea inlocui total radiatorul dar ca ar costa cam cat un AC nou made in china
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#4 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 13 June 2009 - 08:58 PM

Intr-adevar, sunt reparatii care necesita mult timp si care nu sunt rentabile pentru o firma de reparatii. Daca ai spus ca pierde pe la condensator, inseamna ca deja se stie defectul dar ca reparatia nu mai e rentabila. Un service nu se apuca sa caute porul la el ci doar il schimba. Daca e din cupru, ceea ce e foarte probabil, il poti mesteri, ca pe radiatorul de la Dacie, doar ca nu cu cositor. Scuze ca ti-am jignit meseriasii. Eu inca merg pe varianta repararii AC-ului.

Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 13 June 2009 - 09:01 PM

0

#5 Useril este offline   Rasputin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Navodari

Postat 14 June 2009 - 06:07 AM

Si eu zic ca e mai bine sa fie reparat . In ce priveste vanzarea , nu sunt asa sigur ca va avea cautare prea mare unitatea interioara .Mult mai usor vor fi de vandut ambele unitati ,chiar si cu beleaua de la condensator .In 99% din cazuri schimbatorul de caldura cedeaza la imbinarile sudate ,cel mai des pe capete , dar se pot repara relativ usor.Din procentul de 1% ramas , cu rabdare si pricepere (zic eu ) ca se pot repara si acestea .
Legat de meseriasi (nu acuz pe nimeni si cu atat mai mult nu dau cu noroi in cei la care ati apelat ) sunt inclinati in a alege solutia mai comoda , asta insemnand schimbarea schimbatorului in cauza.Daca meseriasii aveau necazul asta cu aparatul de la ei de acasa sigur gaseau si alte solutii .
0

#6 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 June 2009 - 05:11 PM

Ce sa zic si mie mi-ar fi util sa-l repar (la anul trebuie sa mai cumpar unul pt alta camera ) dar nu uitati ca oamenii s-au uitat doua saptamani la el si nu au gasit pe unde pierde . Daca era usor de gasit sigur o faceau de dragul a 4 mil ,cat le-am promis . Si nu vreau sa patesc ca data trecuta cand au zis ca l-au reparat desi era la fel ca atunci cand l-au gasit .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#7 Useril este offline   Rasputin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Navodari

Postat 15 June 2009 - 08:00 AM

Nu pot intelege o astfel de situatie ,de acceptat nici atat . Nu cred ca este posibil sa nu poata fi detectata o pierdere de freon .Cum au procedat meseriasii eu nu stiu , cum trebuiau sa procedeze stiu si am sa va spun .Asta pentru a sti ce ar trebui sa faca un al treilea rand de meseriasi .
Se introduce freon in unitate ( nu toata cantitatea inscrisa pe eticheta unitatii , se face o presa cu freon ) , apoi folosind azot se ridica presiunea pe la 28 bari .Folosind un detector de freon se incearca identificarea zonei cu scapari ( si se identifica )Avand zona cunoscuta ,folosind la detector un reglaj al sensibilitatii mai scazut , ajutandu-ne si de o solutie de sapun, zic eu ca se depisteaza porul respectiv .Atunci cind zona cu defect se afla efectiv in zona aripioarelor de aluminiu sau porul este foarte fin , efectiv se scufunda schimbatorul intr-un vas cu apa . Evident avem presurizat la 28 bar obiectul in cauza .
Nu am auzit sa fie "interogat " in acest mod un schimbator si sa nu se obtina (de la el) informatia dorita.
Am o nedumerire , daca baietii nu au gasit defectul ce-i face sa casune pe unitatea exterioara ?.Unitatea interioara sigur nu are necazuri ,traseul de teava ,plus imbinarile ,e fara de pacat ?
Eu am convingerea ca abordata problema cum trebuie ,se gaseste rezolvarea in mod sigur .
0

#8 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 June 2009 - 08:58 AM

Vezi postareaRasputin, la Jun 15 2009, 09:00 AM, a spus:

Nu pot intelege o astfel de situatie ,de acceptat nici atat . Nu cred ca este posibil sa nu poata fi detectata o pierdere de freon .Cum au procedat meseriasii eu nu stiu , cum trebuiau sa procedeze stiu si am sa va spun .Asta pentru a sti ce ar trebui sa faca un al treilea rand de meseriasi .
Se introduce freon in unitate ( nu toata cantitatea inscrisa pe eticheta unitatii , se face o presa cu freon ) , apoi folosind azot se ridica presiunea pe la 28 bari .Folosind un detector de freon se incearca identificarea zonei cu scapari ( si se identifica )Avand zona cunoscuta ,folosind la detector un reglaj al sensibilitatii mai scazut , ajutandu-ne si de o solutie de sapun, zic eu ca se depisteaza porul respectiv .Atunci cind zona cu defect se afla efectiv in zona aripioarelor de aluminiu sau porul este foarte fin , efectiv se scufunda schimbatorul intr-un vas cu apa . Evident avem presurizat la 28 bar obiectul in cauza .
Nu am auzit sa fie "interogat " in acest mod un schimbator si sa nu se obtina (de la el) informatia dorita.
Am o nedumerire , daca baietii nu au gasit defectul ce-i face sa casune pe unitatea exterioara ?.Unitatea interioara sigur nu are necazuri ,traseul de teava ,plus imbinarile ,e fara de pacat ?
Eu am convingerea ca abordata problema cum trebuie ,se gaseste rezolvarea in mod sigur .


Au dat vina pe unitatea exterioara pentru ca atunci cand au inchis ventilele de la ea instalatia a mentinut vidul . Pana sa faca asta la testul cu poma de vid se vedea bine pierderea pe manometru . Am vazut si eu cu ochii mei asta . Oricum un coleg de pe forum care se ocupa cu asa ceva s-a oferit sa o bibileasca la toamna , sa vedem ce iese.
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#9 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 15 June 2009 - 09:05 AM

Corecta abordarea lui Rasputin ,trebuiesc abordate ambele unitati ,plus traseul ,la imbinarile holandeze se intimpla de obicei beleaua ,sau tevile fac un por.Din pacate acum nu e momentul sa te duci la un atelier,au mult de munca la montaj,proba trebuie facuta cu freon,avind molecula mult mai mica decit azotul .Se poate incerca si metoda vacumarii.
Iti recomand un atelier,mie mi s-au parut niste oameni seriosi ,se afla la statia de metrou Timpuri Noi.mergind spre Sincai prima straduta la dreapta,pe dreapta cam 40m ,intii cred ca o vizita e binevenita si povestit "beleaua"
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#10 Useril este offline   Rasputin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Navodari

Postat 15 June 2009 - 02:27 PM

Am inteles calea ce veti urma pentru rezolvarea problemei.Cu voia dv. ce voi spune in continuare se vrea a avea titlu de fapt divers si poate va fi de folos , in viitor , unui alt coleg .Deci : Vidul ( vidarea ) instalatiei nu poate inlocui proba de presiune .Prin vidare , cu pompele ce se utilizeaza curent in tehnica frigului , instalatia va fi supusa unei suprapresiuni de un bar .Nici macar cu instalatia oprita , in interiorul ei , nu veti avea un bar .Presiunea este de 5-6 bari si chiar mai mult , in functie de temperatura ambianta si tipul freonului utilizat in instalatie .
Freonul difuzeaza in uleiul frigorific , si este retinut in ulei ( evident nu toata cantitatea de freon ).Chiar si intr-o instalatie cu probleme ( care a pierdut incarcatura de freon ) in uleiul compresorului este retinut freon .Prin vacumare freonul paraseste uleiul si strica vidul creat de pompa .In acest fel se trage concluzia ( eronata ) ca instalatia are pori .Vacumari facute timp de 5 -10 minute sigur sunt afectate de acest aspect.
Concluzionand , retinem ca vacumarea nu poate inlocui proba de presiune . PROBA DE PRESIUNE SE FACE DOAR CU AZOT . Atunci cand se cauta o fisura ( por ) se utilizeaza freon + azot , rolul freonului este (in acest caz ) cel de marcher ,iar azotul ajuta la presurizarea instalatiei la valoarea necesara probelor . Unui meserias foarte bun ,modul in care se comporta instalatia in timpul vacumarii ii poate da indicii asupra integritatii ei , dar nici incazul unui astfel de meseriasi nu poate inlocui proba de presiune .
Acum , o curiozitate personala : Instalatia cu ce tip de freon este incarcata ? Incep sa cred ca e cu R 410 .
0

#11 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 June 2009 - 02:58 PM

Vezi postareaRasputin, la Jun 15 2009, 03:27 PM, a spus:

Am inteles calea ce veti urma pentru rezolvarea problemei.Cu voia dv. ce voi spune in continuare se vrea a avea titlu de fapt divers si poate va fi de folos , in viitor , unui alt coleg .Deci : Vidul ( vidarea ) instalatiei nu poate inlocui proba de presiune .Prin vidare , cu pompele ce se utilizeaza curent in tehnica frigului , instalatia va fi supusa unei suprapresiuni de un bar .Nici macar cu instalatia oprita , in interiorul ei , nu veti avea un bar .Presiunea este de 5-6 bari si chiar mai mult , in functie de temperatura ambianta si tipul freonului utilizat in instalatie .
Freonul difuzeaza in uleiul frigorific , si este retinut in ulei ( evident nu toata cantitatea de freon ).Chiar si intr-o instalatie cu probleme ( care a pierdut incarcatura de freon ) in uleiul compresorului este retinut freon .Prin vacumare freonul paraseste uleiul si strica vidul creat de pompa .In acest fel se trage concluzia ( eronata ) ca instalatia are pori .Vacumari facute timp de 5 -10 minute sigur sunt afectate de acest aspect.
Concluzionand , retinem ca vacumarea nu poate inlocui proba de presiune . PROBA DE PRESIUNE SE FACE DOAR CU AZOT . Atunci cand se cauta o fisura ( por ) se utilizeaza freon + azot , rolul freonului este (in acest caz ) cel de marcher ,iar azotul ajuta la presurizarea instalatiei la valoarea necesara probelor . Unui meserias foarte bun ,modul in care se comporta instalatia in timpul vacumarii ii poate da indicii asupra integritatii ei , dar nici incazul unui astfel de meseriasi nu poate inlocui proba de presiune .
Acum , o curiozitate personala : Instalatia cu ce tip de freon este incarcata ? Incep sa cred ca e cu R 410 .


407c , cel nou are 410 (Nordstar) .
Si ai mei au zis ca au testat-o cu azot sub presiune , dar ca nu au gasit unde este scurgerea .Mi-au mai zic ceva de genul ca au testat compresorul si ca e bun - 35 bari .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#12 Useril este offline   Rasputin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Navodari

Postat 15 June 2009 - 04:21 PM

Toate cele spuse de dv. ma fac sa cred ca undeva se greseste , ma mai fac sa cred ca unii meseriasi nu stapanesc fenomenele ( probarea compresorului , in acest caz , este lipsita de relevanta ; au pierdut timp facand o verificare inutila )
Eu , intr-o astfel de situatie ,fac intocmai cum am spus in alt post .Evident , in functie de rezultate pot sari peste unele etape sau folosesc unele de care nu am pomenit nimic . Consilierea , pe aceasta cale , imi pare a fi imposibila . Am convingerea ca instalatia in cauza poate fi pusa in functiune .In fond vorbim de un frigider ordinar ( carcasat cu o carcasa mai deosebita si avand oarece functiuni in plus ) nu despre o nava spatiala .Cel mai intelept lucru e sa apelati la toamna la colegul de care vorbiti , sau daca intamplarea va face sa cunoasteti si alti meseriasi pana atunci sa apelati la acestia .
PS. Motivul pentru care m-am gandit la R410 este legat de faptul ca acesta prezinta presiuni de lucru cu mult superioare lui R 22, R404, R407, de aici si frecventa mai mare a instalatiilor ce pierd incarcatura de freon pe la imbinari prost realizate sau holendere insuficient stranse.
0

#13 Useril este offline   iony 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2347
  • Inregistrat: 06-April 07

Postat 17 July 2009 - 10:00 PM

va salut nu stiu daca mai este de actualitate subiectul dar am si eu un sfat
la instalatiile auto de ac se foloseste un martor ca sai zic asa un ulei special cu o substanta fluorescenta in el care ajuta la depistarea fisurilor, scurgerilor etc : incearca si cu asa ceva bineinteles in presiune poti baga si in vaporizator si in condensator, treaba cu vidarea ca sa vezi daca scapa nu prea merge , de cele mai multe ori cel putin la instalatiile de frig
proba se face in presiune
ca sa-i faci proba in presiune poti baga si freon 22 impreuna cu acest martor acest ulei , ai poti face proba separat in vaporizator si in condensator, daca nu iti da inseamna ca scaparile sunt pe la imbinari respectiv mufele prin care se imbina teava de cupru
atentie de asemenea si la cum sunt bercluite (cred ca am scris bine ) tevile, sa nu fie rupt sau deformat
ce am omis este faptul ca aceste scurgeri se vad foarte bine cu o lampa cu ultraviolete de genul lampi care o folosesc la banci pt a verifica banii sau acele tuburi cu neon din discoteca albastre
toate acestea trebuie sa le faci tu ca nu cred ca sta nimeni de la nici un atelier sa le faca pt ca exista riscul sa nu poata fi reparat sau este prea mult de munca la el si atunci nu renteaza repararea lui pt reparator nu pentru tine :)
mai ales in perioada asta frigotehnisti sunt terminati cu comenzile
dar poate gasesti totusi pe cineva care sa te ajute
sper sa il poti face
0

#14 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 July 2009 - 05:40 AM

Multumesc de info . Am sa le sugerez tehnica asta si daca nu o sa poata sa mi-l faca Nicolas la toamna am mai fac o tentativa in decembrie . Poate atunci frigotehnistii or sa fie mai putin ocupati http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#15 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 July 2009 - 07:34 AM

Vezi postareaiony, la Jul 17 2009, 11:00 PM, a spus:

...toate acestea trebuie sa le faci tu ca nu cred ca sta nimeni de la nici un atelier sa le faca pt ca exista riscul sa nu poata fi reparat sau este prea mult de munca la el si atunci nu renteaza repararea lui pt reparator nu pentru tine http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/dry.gif

La AC auto asta cu ulei flourescent este o operatie de baza. Eu mi-o fac anual preventiv si costa 20-30 lei.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#16 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2009 - 07:12 PM

Vezi postarearenatoa, la Jul 18 2009, 08:34 AM, a spus:

La AC auto asta cu ulei flourescent este o operatie de baza. Eu mi-o fac anual preventiv si costa 20-30 lei.


Da' de ce o faci anual, se consuma uleiul din instalatia de A/C cumva? Daca da, eu zic sa-l segmentezi..... :)
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 July 2009 - 07:20 PM

Asa cum am scris, preventiv.
Orice instalatie de AC de masina are pierderi, mai mari sau mai mici.
Decat sa ma pasca o reincare cu freon de 150 lei, sau sa raman fara AC la 40 grade afara, prefer un control.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#18 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2009 - 07:57 PM

Vezi postarearenatoa, la Jul 19 2009, 08:20 PM, a spus:

Asa cum am scris, preventiv.
Orice instalatie de AC de masina are pierderi, mai mari sau mai mici.
Decat sa ma pasca o reincare cu freon de 150 lei, sau sa raman fara AC la 40 grade afara, prefer un control.



Incarcarea cu marker se face o singura data, sau la schimbarea uleiului, nu se face preventiv. Iar freonul nu e recomandat sa-l completezi, se schimba si asta pt. ca nu ai de unde sa stii cat ai pierdut. (eventual doar prin golire, filtrare, cantarire.)
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#19 Useril este offline   iony 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2347
  • Inregistrat: 06-April 07

Postat 19 July 2009 - 09:56 PM

Vezi postareaMLGore, la Jul 19 2009, 08:57 PM, a spus:

Incarcarea cu marker se face o singura data, sau la schimbarea uleiului, nu se face preventiv. Iar freonul nu e recomandat sa-l completezi, se schimba si asta pt. ca nu ai de unde sa stii cat ai pierdut. (eventual doar prin golire, filtrare, cantarire.)

si nu numai cat ai pierdut dar unele dintre aceste gaze nu se copleteaza pt ca atunci cand se pierde se pierde o anumita substanta din compozitia lui si atunci degeaba il completezi ca nu va merge bine
in aceasta categoie insa nu intra 134a cel folosit la ac auto
0

#20 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2009 - 10:45 PM

Vezi postareaiony, la Jul 19 2009, 10:56 PM, a spus:

si nu numai cat ai pierdut dar unele dintre aceste gaze nu se copleteaza pt ca atunci cand se pierde se pierde o anumita substanta din compozitia lui si atunci degeaba il completezi ca nu va merge bine
in aceasta categoie insa nu intra 134a cel folosit la ac auto



Asta e alta discutie si se refera doar la agentii frigorifici formati dintr-un amestec de mai multe gaze cu propietati termodinamice diferite (407, 410, etc). Eu ma refeream strict la auto, r134a.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#21 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2009 - 10:47 PM

Vezi postareaAhernar, la Jun 14 2009, 06:11 PM, a spus:

Ce sa zic si mie mi-ar fi util sa-l repar (la anul trebuie sa mai cumpar unul pt alta camera ) dar nu uitati ca oamenii s-au uitat doua saptamani la el si nu au gasit pe unde pierde . Daca era usor de gasit sigur o faceau de dragul a 4 mil ,cat le-am promis . Si nu vreau sa patesc ca data trecuta cand au zis ca l-au reparat desi era la fel ca atunci cand l-au gasit .


Ada-l la mine sa ti-l repar, dar nu ma bate la cap sa-l fac repede ca stau prost cu timpul. Am nevoie de ambele unitati, nu se stie unde e porul.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu