Regulatoare pt motoare electrice
#1
Postat 13 June 2009 - 01:34 AM
Scuzati intrebarea de incepator, dar am o nedumerire. Chiar este necesar un regulator pentru motoare electrice?
Si mai am nevoie de ajutor in conectarea unui receptor e-fly 100b (6ch) nu am schema de la el si nu stiu cum sa il alimentez, pe canale ce conectez.
Va multumesc.
#3
Postat 13 June 2009 - 02:39 AM
nch, la Jun 13 2009, 02:43 AM, a spus:
de asemenea gasesti multe lucruri interesante si aici pe forum...daca citesti.
Ce imi place la forumul acesta este ca toti incepatorii sunt luati peste picior. Multumesc frumos. Pe mine daca ma intreaba cineva o intrebare din domeniul meu nu il iau la baza....din potriva ii explic. Credema ca nu am pus o astfel de intrebare fara ca inainte sa ma uit pe pagina producatorului http://www.art-tech....e-fly100ben.pdf.
Chiar nu inteleg alimentarea unde se conecteaza.
Multumesc oricum
#4
Postat 13 June 2009 - 03:52 AM
In general toti incepatorii risca sa inteleaga gresit un sfat! In modelism, daca nu vrei sa intri in lunga lista a celor care au ars regulatoare,receptoare,motoare.....cel mai bun sfat ar fi sa citesti si sa intelegi!
Desi nu ma pricep grozav, o sa-ti dau raspunsuri punctuale la intrebarile tale , in masura in care ma pricep!
1. Nu este absolut necesat un regulator. Decat din saracie! (Regulatoare mecanice, microcontacte care suporta cu aproximativ 80% sau mai mult intensitatea curentului care il papa motorul tau cu axul blocat)
2. Alimentarea dintr-un regulator cu functie Battery Eliminator Circuit (BEC) pe canalul 2 unde ai si functiile inainte si inapoi (in general!) desi nu stiu exact ce receptor ai tu.
3. In cazul alimentarii separate, adica dintr-un pack de 4 cell de 1,2V (4baterii AA) se face pe canalul 6/B .
ATENTIE! In cazul in care alimentezi receptorul dintr-un regulator cu functie BEC nu ai nevoie de alimentare separata.
In cazul in care alimentezi receptorul cu pack de 4 cell si ai in acelasi timp si regulator cu functie BEC risti sa arzi receptorul!!!
P.S Cum iti dai seama ca ai ars ceva? --- Vei fi invitat afara de mama sau sotie impreuna cu obiectul! Eu am incercat...nu iese nici cu dero ;)
Nu-mi asum vina pentru sfaturi incomplete sau incorecte! si eu sunt incepator! :D
Crede-ma , pana nu arzi ceva nu te numesti incepator! Nici macar nu existi! ;)
Aceasta postare a fost editata de nch: 13 June 2009 - 03:59 AM
Bucuresti/Rahova
#6
Postat 13 June 2009 - 10:46 AM
cipirix, la Jun 13 2009, 10:34 AM, a spus:
Tot mai am una. Motorul cum trebue sa il leg la receptor. :D
Daca ma poate ajuta cineva cu o schema sau un desen .
Motorul se leaga la regulator . Regulatorul are in plus si cabluri ce intra in receptor si baterie .
Depinzand de ce motor folosesti poti folosi regulatoare de periate sau de brusless . Daca o sa tii un regulator in mana sau sa te uiti la el o sa-ti dai seama imediat ce si unde vine .
#7
Postat 13 June 2009 - 10:47 AM
Daca ai avea rabdare sa cauti ai gasi raspuns singur la intrebari.
#9
Postat 13 June 2009 - 11:23 AM
cipirix, la Jun 13 2009, 11:34 AM, a spus:
Tot mai am una. Motorul cum trebue sa il leg la receptor. :D
Daca ma poate ajuta cineva cu o schema sau un desen .
offf ciprix baiat
intr-o prima faza nu ai formulat exact ce vrei sa afli
ai postat la navo, deci banuiesc, ca e vorba de o barca desi nu rezulta..., - e barca?
ce motor ai? - periat sau fara perii (brushless)?
daca motorul e cu perii, iti trebuie un variator pt motoare periate - legatura se face asa: motorul, la variator, iar variatorul prin mufa de tip servo in canalul denumit Trottle al receptorului (adicatelea gaz)
daca motorul e fara perii (brushless) iti trebuie un variator diferit de cel anterior, dedicat pt astfel de motoare - legatura se face ca si in cazul precedent, de cat ca de data asta vei avea trei fire care se duc de la variator catre motor, fata de cazul precedent unde aveai doar doua, mufa de tip servo al variatorului tot in canalul Trottle al receptorului se mufeaza
alimentarea receptorului!
1) daca ai regulator de turatie prevazut cu BEC (Battery Eliminating Circuit - circuit de eliminare a bateriei) nu mai trebue sa faci nimic, receptorul Rx se va alimenta de la packul de propulsie prin intermediul variatorului
2) daca ai regulator de turatie fara BEC (Battery Eliminating Circuit - circuit de eliminare a bateriei) ai nevoie de o sursa externa de curent, care poate fi un pack de 4 celule, prevazut cu mufa de tip servo pe care de obicei o cuplezi in canalul Aux/ Battery sau in orice canal liber din receptor, sau poate fi un regulator extern de voltaj numit U-BEC
polaritatile (ca sa nu frigi nimic, chiar daca esti incepator)
- pentru variatoarele de turatie indiferent de tip (periat/ neperiat) legarea inversa a polaritatii pacului de propulsie inseamna decesul sigur al variatorului, deci mare atentie (+) la plus si (-) la minus
- mufele de servo, pacurile de Receptie respectiv variatoarele se leaga la receptoare, iarasi respectand polaritatile. Uzual semnalul este firul portocaliu sau alb (rareori albastru). Plusul este intotdeauna la mijloc si e firul rosu, iar minusul este negru sau dupa caz maro. Mufele astea sunt de asa maniera facute incat e cam greu sa le cuplezi defectuos la receptor, dar merita, totusi atentie
Testarea harnasamentului
fix in ordinea asta (citire de la stanga la dreapta si de sus in jos)
Cuplezi motorul la variator,
apoi variatorul, la receptor,
acuma dai drumul la statie si tii mansa de gaz pe zero (daca e cazul),
statia fiind pornita alimentezi acum receptorul daca e cu baterie externa, daca nu si ai BEC la variator atunci poti sa cuplezi variatorul (respectand polaritatile) direct la pacul de propulsie
ar trebui sa auzi un semnal sonor (tiuit, piuit ori else...) cum ca lucrurile sunt armate si gata de uz
apesi pe manasa de gaz si ar trebui sa se'nvarta motorul
cam atat
spor la treaba
Dezmembrarea harnasamentului
deconectezi pacul de propulsie
deconectezi alimentarea Rx daca e cazul (baterie externa)
opresti statia
jubilezi ca nu ai dat foc la nimic si suni imediat un prieten sa-i impartasesti isprava
s'auzim numai de bine
0728.26.93.19
#11
Postat 15 June 2009 - 11:41 AM
hai ca incerc sa te luminez eu
regulatorul controleaza motorul si daca are si BEC atunci transforma din tensiunea generala 5V pentru alimenratea receptorului si a servourilor
o sa atasez un desen iar daca nu intelegi spune si te lamauresc eu pana la urama :unsure:
de unde esti?
#12
Postat 15 June 2009 - 12:35 PM
mariandmd, la Jun 15 2009, 12:41 PM, a spus:
hai ca incerc sa te luminez eu
regulatorul controleaza motorul si daca are si BEC atunci transforma din tensiunea generala 5V pentru alimenratea receptorului si a servourilor
o sa atasez un desen iar daca nu intelegi spune si te lamauresc eu pana la urama :unsure:
de unde esti?
si eu sunt incepator... la statia asta duratrax 3 canale pe ce canal ar veni regulatoru cu bec? statia e tip pistol
#13
Postat 15 June 2009 - 12:39 PM
Nu strici receptorul daca bagi in alta parte, dar sa ti de masina sa nu o ia razna in caz ca e cu motor electric.
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 15 June 2009 - 12:40 PM
#14
Postat 15 June 2009 - 12:45 PM
alexvid, la Jun 15 2009, 01:39 PM, a spus:
Nu strici receptorul daca bagi in alta parte, dar sa ti de masina sa nu o ia razna in caz ca e cu motor electric.
asta voiam sa stiu:) ms e pt o navo
#15
Postat 16 June 2009 - 08:46 AM
mariandmd, la Jun 15 2009, 12:41 PM, a spus:
hai ca incerc sa te luminez eu
regulatorul controleaza motorul si daca are si BEC atunci transforma din tensiunea generala 5V pentru alimenratea receptorului si a servourilor
o sa atasez un desen iar daca nu intelegi spune si te lamauresc eu pana la urama :)
de unde esti?
Multumesc frumos. Sunt din Cluj
#16
Postat 04 August 2009 - 08:33 AM
Sunt relativ nou in domeniul asta si as avea niste intrebari:
Am motorul ASTA si ACEST controller. Le-am testat impreuna aseara si merg fara nici o problema. Pana aici totul este bine cu exceptia faptului ca ESC-ul nu are reverse. Mai am pe-acasa ACEST controller care are si reverse.
Problema mea este urmatoarea: controllerul FARA reverse poate duce motoare >= 10T pe cand cel CU reverse poate duce motoare >=21T.
As vrea sa folosesc ESC-ul cu reverse (nu stii niciodata cum dai in niste nuferi :unsure: ) dar mi-e frica sa nu prajesc motorul. Stie cineva cum as putea sa aflu cate spire are motorul? Sau daca pot folosi controller-ul cu reverse fara nici o problema?
Multumesc!

#17
Postat 04 August 2009 - 08:55 AM
mihai_mag, la Aug 4 2009, 09:33 AM, a spus:
Sunt relativ nou in domeniul asta si as avea niste intrebari:
Am motorul ASTA si ACEST controller. Le-am testat impreuna aseara si merg fara nici o problema. Pana aici totul este bine cu exceptia faptului ca ESC-ul nu are reverse. Mai am pe-acasa ACEST controller care are si reverse.
Problema mea este urmatoarea: controllerul FARA reverse poate duce motoare >= 10T pe cand cel CU reverse poate duce motoare >=21T.
As vrea sa folosesc ESC-ul cu reverse (nu stii niciodata cum dai in niste nuferi :unsure: ) dar mi-e frica sa nu prajesc motorul. Stie cineva cum as putea sa aflu cate spire are motorul? Sau daca pot folosi controller-ul cu reverse fara nici o problema?
Multumesc!
#18
Postat 04 August 2009 - 09:45 AM
ipsihi, la Aug 4 2009, 09:55 AM, a spus:
Receptorul si servo-urile o sa aiba alimentare separata 4accuX1,2V. Motorul opereaza intre 6V si 12V. La motor vreau sa pun o baterie de 7,2 V (de la o masina). Daca e sa ma iau dupa tensiunile la care lucreaza motorul, as ajunge la concluzia ca merge :( . Ma intreb insa daca nu se incinge prea tare ESC-ul cu reverse (fiind inchis in coca) si sa dau in alte belele. Nici unul dintre ESC-uri nu e racit cu apa insa cel fara reverse este dedicat navo (era din kit) si de aceea pentru el nu-mi fac probleme.
Multumesc!
Aceasta postare a fost editata de mihai_mag: 04 August 2009 - 09:45 AM

#19
Postat 19 February 2010 - 06:41 PM
cipirix, la Jun 13 2009, 02:39 AM, a spus:
Chiar nu inteleg alimentarea unde se conecteaza.
Multumesc oricum
SAl! se alimenteaza pe 6/B
#22
Postat 05 March 2010 - 11:28 AM
tatatoni, la Feb 26 2010, 09:11 PM, a spus:
Deci am vazut la unele variatoare ca scrie ce suporta adica NIMH sau NICD.
Se pot alimenta si de la acumulatori PB acid?
el poate sa fie alimentat si de la Pb acid... dar depinde si de restul consumatorilor pe care-i ai... in special de motor.
Si sa nu pui mai multi Volti decat poate el sa duca.
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#25
Postat 27 June 2010 - 07:08 AM
Fisiere atasate
-
ep0152.pdf (87.27K)
Number of downloads: 674
0722634840