Motor C2826 Probleme in alegerea configuratiei optime.
#1
Postat 29 May 2009 - 09:46 AM
Am reechipat un edge-540 (art-tech). Noul motor este un C2826 - 1650KV cu o tripala 8x6. ESC-ul este de 25A.
La sol parea ca pleaca din mana la verticala. Il scot la zbor si dupa 30sec cu motor 70% turatia scade brusc si aterizez fortat.
Am facut apoi niste masuratori:
- Acuu 3s 1800mAh avea 11.8v. Cu ampermetru in serie pornesc duc la 100%. Curentul consumat cam 8,4A si scadea continuu.. Practic nu a ramas constant deloc...Cum am ajuns in blana a inceput sa scada (si turatia la fel).
unde gresesc? Elicea e prea mare pt motorul asta?...trebuie un pack mai potent?...care ar fi configuratia cea mai buna pt motorul asta.
Bafta!
ps.
1. Avionul are cam 680gr RTF
2. masuratorile le-am refacut si cu elice 9x4,7 bipala (cu pala lata) si consumul era cam la fel (8,2A si scadea dramatic)
#2
Postat 29 May 2009 - 09:55 AM
Ceva imi spune ca vei avea o surpriza...
Oricum, e din pack 90%, daca nu duce nici macar 5C (1800*5=9000mA), atunci e ceva cu el in neregula.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 May 2009 - 09:58 AM
#3
Postat 29 May 2009 - 10:03 AM
Pacul lui avea 12,6v (deci complet incarcat). Nu am retinut exact de cat era dar parca era un terra hobby de 1300...deci care are 15C parca. si se comporta le fel.
Oricum in seara asta voi face cum ai spus ...si voi vedea ce obtin.
Inca ceva dupa probele astea (relativ scurte..sa zicem 15sec la 100%) nu a scazut tensiunea in pack-uri. (ma rog ...0.1v zic eu ca e negijabil)
#4
Postat 29 May 2009 - 12:19 PM
La 3 celule este recomandat elice 7X4.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...hless_Outrunner
http://www.rcgroups....ad.php?t=994827
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#5
Postat 29 May 2009 - 12:22 PM
Poate ala incepe sa gandeasca el ca ar trebui sa protejeze pack-ul
inainte de vreme ( "citeste" el ceva gresit ) .
Daca elicea ar fi prea mare cred ca se incalzeste intai motorul . ESC-ul si
abia cand ar da sa " ia foc" se poate intampla sa opreasca.
#6
Postat 29 May 2009 - 01:06 PM
Nu am fost inspirat sa vad daca motorul sau regulatorul s-au incalzit...dar sigur nu au scos fum.
Aurele mersic de link-uri...pare destul de evident ca sunt mult pe langa recomandari. Cum am elice 7x4 chiar in seara asta voi face o proba (de casa). Banuiesc ca nu va mai fi supraunitar dar macar sa zboare bine. Oricum momentan sunt departe de a avea pretentii de 3D...deci pt. un avion de 680gr. o tractiune cam de 500gr ar fi acceptabila.
Oricum deja mi-am dat o noua tema...si anume musai sa il bag la cura de slabire. Imi place cum ara ...dar cred ca primul pas va fi sa scot autocolantul ala de pe el.
Inca odata mersic de info...revin cu amanunte de la proba....si cu prima ocazie sper si amanunte din zbor.
#7
Postat 29 May 2009 - 01:11 PM
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 May 2009 - 01:12 PM
#8
Postat 29 May 2009 - 02:26 PM
Ma duc acasa si masor tensiunea totala si tensiunea pe fiecare celula (cu accu liber...necuplat pe avion). Apoi masor rezistenta interna cu ohmmetru. Intrebare...cam care ar trebui sa fie rezistenta interna pe fiecare celula si pe intreg accu?
A...si inca ceva..accu asta de care vb este 3s 1800mAh, dar nu are mufa de egalizare...
In acest moment accu nu este incarcat ...(are cam 11,6v)...sa il incarc si poi sa fac masuratorile astea?...sau sa il masor asa ca sa imi dau seama ce celula e mai slaba?
Bafta!.
ps. pt comparatii voi face aceleasi masuratori si pe un terra hobby 3s dar de 1300mAh (care e si un pic umflat).
#9
Postat 29 May 2009 - 02:43 PM
Cel de-al doilea acumulator cu care s-au facut masuratori era al meu, Terra Hobby 3s 1300mAh (15C - daca nu ma insel, ca nu il am langa mine) si era incarcat cu o zi inainte pana la 12,60 V, cu egalizator, in urma unui ciclu descarcare-incarcare, iar la final am citit capacitatea incarcata 1302 mAh (parca, daca m-am exprimat corect). Accumulatorul nu are mai mult de 5 cicluri, deci e nou si confirm spusele lui yr-zbr.
Astea le-am scris in speranta de a diminua un pic suspiciunile ca ar fi pack-ul de vina.
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
#10
Postat 29 May 2009 - 03:02 PM
yr-zbg, la May 29 2009, 03:26 PM, a spus:
Ma duc acasa si masor tensiunea totala si tensiunea pe fiecare celula (cu accu liber...necuplat pe avion). Apoi masor rezistenta interna cu ohmmetru. Intrebare...cam care ar trebui sa fie rezistenta interna pe fiecare celula si pe intreg accu?
A...si inca ceva..accu asta de care vb este 3s 1800mAh, dar nu are mufa de egalizare...
In acest moment accu nu este incarcat ...(are cam 11,6v)...sa il incarc si poi sa fac masuratorile astea?...sau sa il masor asa ca sa imi dau seama ce celula e mai slaba?
Bafta!.
ps. pt comparatii voi face aceleasi masuratori si pe un terra hobby 3s dar de 1300mAh (care e si un pic umflat).
Oups... sper sa mai apuci sa citesti astea !
Rezistenta interna la un acc NU se masoara cu un ohmmetru obisnuit !!! Chiar risti sa arzi ceva pe acolo.
Apoi tensiunea pe celule in gol prea multe nu o sa iti spuna, ar fi bine la o sarcina macar de 1C
Si daca nu are mufa de egalizare, cum accesezi celulele individuale?
#11
Postat 29 May 2009 - 03:08 PM
corect...nu am cum sa masor individual la acel acuu...ci doar la cel de 1300 (ala un pic umflat). Deci oricum nu voi stii ce se intampla in accu ala de 1800.
Bun...nu mai masor rezistenta interna nici la cel de 1300...pt ca nu se masoara cum credeam eu...acum vine intrebarea fireasca...dar cum?
Bafta!
ps. eu am un aparat de masura d'ala...volt-amper-ohm-metru...si oricum pe A nu stie mai mult de 10A.
#12
Postat 29 May 2009 - 03:31 PM
Search-ul des e cheia unui forum aerisit :)
#13
Postat 29 May 2009 - 03:33 PM
Mersic de info...ma duc acasa sa studiez studiez.
bafta!