Lamuriti-ma si pe mine diferenta intre regulator si variator
#1
Postat 09 May 2004 - 12:35 PM
lamuriti-ma si pe mine:
care este diferenta dintre regulator motor (electric) si variator turatie?
stiu ce face variatorul de turatie :)
dar regulatorul ce face si la ce foloseste?
#2
Postat 09 May 2004 - 01:27 PM
cum se leaga (probabil ca suna stupid) servomecanismele de tijele care duc la suprafetele de comanda?
mai precis cu se regleaza aceste servo-uri?
au un punct de nul?
daca nu deranjez...
rog expertii ....
multumesc
#3
Postat 09 May 2004 - 04:45 PM
Hai ca zic eu cate ceva, sper sa n-o iau pe aratura:
Dupa denumire variatorul are ca principal scop rolul de a permite varierea unor parametri electrici astfel incat totul sa se traduca in variatia turatiei motorului intre anumite limite, de obicei intre turatie zero si turatie maxima sau chiar cu schimbarea sensului de rotatie.
Normal cred ca regulatorul ar trebui sa permita acelasi lucru, desi sunt tentat sa cred ca ar trebui sa permita si obtinerea unor parametri constanti in functie de sarcina. Banuiesc ca la noi se folosesc cu acelasi inteles.
Pentru cuplarea tijelor se folosesc niste mici piese ca niste furci care se monteaza cel mai des prin infiletare pe tija si cu ajutorul unui bolt introdus prin cele doua urechi ale furcii se prinde de parghia de la servo. Un reglaj brut poti sa faci prin numarul de spire infiletate. Adica infiletezi cat vrei si apoi faci legatura cu parghia servoului la cea de comanda. Sunt mai multe variante privind acel bolt...
Apoi mai e faptul ca in pozitia neutra (sa zicem neactionata) a mansei, servoul ocupa o aceeasi pozitie (poti sa-i zici de zero daca asa vrei), de multe ori pe la jumatatea cursei active. Adica daca actionezi dreapta-stg. mansa statiei, parghia servoului face cam acelasi unghi in dreapta, respectiv stanga. Pozitia aceea "de zero" poate fi reglata suplimentar destul de fin cu un potentiometru situat langa mansa. Cred ca de cele mai multe ori acest reglaj se face dupa montatrea pe model pentru corectii ale pozitiilor suprafetelor, pentru centraje...
Tot pe acolo mai e ceva cu care poti regla daca raportul stg.-dr. sa fie jumate-jumate sau in alta proportie si daca sensul de rotire sa fie normal sau inversat (la actionarea mansei spre stg parghia se poate roti spre stg sau spre dr, dupa dorinta, daca se actionaeza acel comutator). Poate recitesc de acasa ce am scris si mai corectez pe unde-i cazul.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 09 May 2004 - 04:45 PM
Telefon: 0721 385365
#4
Postat 09 May 2004 - 05:12 PM
My Webpage
am vazut ca aici se vorbeste de motoare de 27 de ture sau de 11 ture;spire?!
care-i treaba?
totusi siteurile specializate nu vand decat controllere motor sau regulatoare motor
probabil ca este acelasi lucru e diferenta doar de exprimare(cand am dat cu "google" in engleza am gasit speed controller)
am inteles cum sta problema cu furcile pt servo dar de unde iau numarul initial de spire pe
care trebuie sa le infiletez pana sa le cuplez cu tijele?
ar trebui sa fie date in cartea aeromodelului ,a radiocomenzii sau se face la ochi?
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 09 May 2004 - 05:29 PM
#5
Postat 09 May 2004 - 05:46 PM
Numarul de spire da curentul consumat de motor. oricum trebuie sa cumperi un regulator ce suporta curentul motorului tau. Daca ai bani il iei si cu functii suplimentare:frana....
#6
Postat 09 May 2004 - 06:36 PM
acest regulator se leaga cumva de receptor pentru a putea varia turatia motorului cu ajutorul rc?
ce inseamna cu frana?
#7
Postat 09 May 2004 - 09:24 PM
Daca vrei sa micsorezi viteza modelului are o functie care ii permite sa infranaze elicea. Energia consumata o foloseste sa incarce acumulatorii.
Oricum ai sa primesti lamuriri de la meseriasi mai mari ca mine.
#8
Postat 09 May 2004 - 09:30 PM
Speed controller-ul se conecteaza la una din iesirile receptorului, corespunzatoare canalului pe care il vei folosi ca "maneta de gaze".
De asemenea, este bine ca variatorul sa fie dotat cu sistem BEC (battery eliminator circuit), acesta oferind posibilitatea alimentarii receptorului si a motorului din acelasi acumulator. Motoarele se alimenteaza de obicei de la 7,2 V in sus, tensiune cu care nu se poate alimenta direct receptorul fara riscul de a-l distruge.
Este indicat ca variatorul sa aiba si facilitatea "auto-cutoff", care face ca atunci cand tensiunea acumulatorului a scazut sub 5V alimentarea motorului sa fie intrerupta, pentru a permite receptorului sa lucreze pana la aducerea la sol a modelului.
Succes!
#9
Postat 09 May 2004 - 10:01 PM
In momentul in care se utilizeaza frana se intampla urmatorul fenomen: motorul nefiind alimentat de variator acesta functioneaza ca un generator (actionat de elice) generand o tensiune la bornele sale. In acest moment, variatorul, scurcircuiteaza bornele motorului printr-un swich, acesta trebuind sa munceasca "din greu" pentru a mai genera tensiune, fapt care duce la franarea sa.
Iarasi succes!
#10
Postat 10 May 2004 - 04:42 AM
asta inseamna ca nu pot sa incetinesc motorul?
are BEC =5v si Auto cut =4,2 v
#11
Postat 10 May 2004 - 08:56 AM
Dar la un motoplanor cu elice rabatabila de exemplu, vine momentul cand vrei sa opresti motorul pentru a trece la zbor planat si fara brake nu poti opri motorul pentru a permite palelor sa se plieze.
#12
Postat 10 May 2004 - 11:10 AM
daca mai am nelamuriri revin :)
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 11 May 2004 - 06:38 PM
#13
Postat 11 May 2004 - 06:38 PM
rosu si negru
presupun ca legat de regulator(variator,speed controller cum io zice)o sa se invarta la fel
deci daca dau + pe rosu si - pe negru il rodez asha cum o sa se tureze pe aeromodel
fara sa mai fac experimente cu elicea ....
#14
Postat 05 July 2005 - 07:50 AM
#15
Postat 05 July 2005 - 08:45 AM
Cat despre frana, avem asa
Citeaza
FALS!!!!
Citeaza
CORECT!!!
0728.26.93.19
#16
Postat 05 July 2005 - 09:03 AM
o luasem razna atunci.
acu sunt sanatos......tun! :D
#17
Postat 05 July 2005 - 10:42 AM