Daca se foloseste frana cu o elice fixa, blocarea elicei va incetini modelul mai mult decat daca elicea s-ar invarti (frana dezactivata)
Cu frana activa sau nu, consumul de energie electrica este acelasi ( daca timpul si regimul motor sunt identice in ambele situatii). E vorba doar de un curent infim dat pe portile FET-urilor care pun in scurt infasurarile motorului pt a-l bloca atunci cand gazul este la zero.
De vazut in ce stare este ESC-ul e simplu: daca duci gazul la zero iar elicea se mai invarte in virtutea inertiei, frana este dezactivata. Daca elicea se va opri rapid, (face si un zgomot specific daca elicea este mai mare), atunci frana este activa.
Exista chiar si posibilitatea de a folosi un ESC cu reverse pt o franare puternica atunci cand vrei sa incetinesti brusc modelul si nu ai alte posibilitati...
Nu pune prea multa baza, si eu sunt tot incepator :blink:
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 20 May 2009 - 09:32 PM