Aceasta postare a fost editata de Calin: 25 May 2009 - 11:22 AM
Got LED?
#32
Postat 25 May 2009 - 06:54 PM
da nu de la gratar... :D
Aceasta postare a fost editata de allen_g30: 25 May 2009 - 06:55 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#34
Postat 25 May 2009 - 09:06 PM
Pe scurt, da e weekendul asta.
Mai multe detalii dupa HF.
Aceasta postare a fost editata de Calin: 25 May 2009 - 09:19 PM
#36
Postat 31 May 2009 - 11:34 PM
Bineinteles, totul s-a petrecut la HF2009!
Aceasta postare a fost editata de Calin: 31 May 2009 - 11:35 PM
#37
Postat 01 June 2009 - 02:34 PM
1. cam cat costa toata jmekeria?
2. de unde ai luat schemele?
3. ai sursa separata de curent?
4. daca nu, cam cat de mult afecteaza durata zborului strutaria aia? Care este consumul instalatiei de lumini "per se"?
5. instalatia poate fi cuplata / decuplata dupa voie?
Multam!
#40
Postat 02 June 2009 - 02:19 PM
Introducere:
Vroiam demult un avion de zburat noaptea. Inca de cand zozo si acitam zburau o aripa respectiv un shocky cu tuburi de neoane pe ele.
Intr-o zi, din greseala am dat peste proiectul celor de la Castle Creations, care prezenta un acromaster cu 150 de leduri!
Articolul lor este aici:
http://www.castlecreations.com/images/gfx-...ight_flying.pdf
si un film cu modelul lor:
Dezavantaje majore:
Acel acromaster chiar daca arata bestial avea un exces de greutate de 400g!!! Eu vroiam sa pastrez cat mai mult caracteristicile de zbor (perfecte) ale acromasterului asa ca am facut tot posibilul sa tin greutatea sub control.
Ce am facut eu:
Discutand pe tema asta cu un bun prieten si coleg de zbor, mi-a facut surpriza sa-mi doneze niste leduri speciale folosite la panourile publicitare si semafoarele industriale. Ledurile sunt din loturi selectate pentru a avea toate aceleasi caracteristici de luminozitate si voltaje.
Tot el mi-a calculat rezistentele si mi-a zis cum sa leg ledurile intre ele.
Rezistentele:
Rezistentele sunt calculate la 8V deoarece cam atat are un LiPo 2s incarcat. Sunt 2 tipuri de rezistente, pentru cele 2 tipuri de leduri ce-am folosit, si anume:
- 0.25W 100ohm pentru 2 leduri alb/albastre, in serie
- 0.25W 120ohm pentru 3 leduri rosii, in serie
Toleranta rezistentelor este de 1%.

Ledurile:
Sunt super bright, de intensitate luminoasa intre 4000mcd si 10000mcd, cu deschiderea spotului luminos de 120o legate in serie cate 2 (albastre/albe) si cate 3 (rosii/galbene) si toate in paralel pe 3 circuite individuale.
Dispunerea lor in model:
Fuselaj:
6 albe
5 albastre
6 rosii
---
17 leduri total
Aripi si eleroane:
16 albe
12 albastre
12 rosii
---
40 leduri total
Ampenaj orizontal si profundor:
4 albe
4 albastre
6 rosii
--
14 leduri total
Ampenaj vertical si directie:
4 albe
2 albastre
--
6 leduri total
Carenaje roti:
6 galbene
TOTAL: 83 leduri



Aceasta postare a fost editata de Calin: 02 June 2009 - 02:20 PM
#41
Postat 02 June 2009 - 02:23 PM
Aceasta postare a fost editata de Calin: 02 June 2009 - 02:26 PM
#42
Postat 02 June 2009 - 02:25 PM
Motivul lacuirii a fost separarea culorilor. Daca va uitati cu atentie, unde albastrul se intalneste cu rosu si alb devine un mov spalacit. Cu lac mat s-a rezolvat problema elegant.
#43
Postat 02 June 2009 - 02:28 PM
Avantajul elaporului e ca difuza foarte frumos lumina, rezultand o zona destul de mare, frumos iluminata. Ledurile au fost puse cu deschiderea maxima perpendiculara pe suprafata.
#44
Postat 02 June 2009 - 02:31 PM
A urmat asamblarea corpului, aripii, si stabilizatoarelor conform manualului. Cu CA thick a fost lipit absolut totul. Mi-a oferit suficient timp sa verific daca totul e la locul lui.
Nu am facut lipirea inainte de a trage 2 fire in exteriorul aripii (catre eleroane) si din coada spre profundor si directie.
De la acele fire am legat eleroanele printr-un cablu siliconat de servo (foarte flexibil). La carenaje am tras curentul prin 2 fire pe langa trenul de aterizare.
#47
Postat 02 June 2009 - 02:37 PM
canopie: 16.8
pack: 186.5
aripa stanga: 152.9
aripa dreapta: 152.1
carboane: 46.2
fuselaj: 372
motor + reg: 175.2
mount: 19.2
pack leduri: 19.9
TOTAL: 1141.8g
TOTAL VECHI: 1100g
Deci un exces de 40g! din care 10g e de la noile servouri HS85MG ce-am pus pe directie si profundor.
#49
Postat 02 June 2009 - 02:41 PM
Din pacate nici una din camerele mele n-a reusit sa-l filmeze bine in zbor. Ori erau supra expuse ori nefocalizate... Acum voi scoate filmele de la HF si voi pune aici rezultatul si zborul de la HF.
Numai bine,
Calin
#50
Postat 02 June 2009 - 02:49 PM
ave, la Jun 1 2009, 03:34 PM, a spus:
Ledurile nu costa mult, pe led1.de 50 leduri sunt ~30 eur. Ce-i drept nu au aceeasi deschidere a spotului (doar 20-45o) dar cred ca se vede bine si cu alea.
ave, la Jun 1 2009, 03:34 PM, a spus:
Schemele le-am nascocit eu, calculele rezistentelor mi le-a facut Nemo
ave, la Jun 1 2009, 03:34 PM, a spus:
Da, pack LiPo 2s 350mAh (19g) de la un indoor.
ave, la Jun 1 2009, 03:34 PM, a spus:
Consumul total este de 400mAh, calculat la o ora lasate aprinse. Zborul a ramas la 12 min full 3D.
ave, la Jun 1 2009, 03:34 PM, a spus:
Cu un switch digital poate fi aprins/stins din statie. Momentan am toate cele 3 circuite conectate printr-un Y modificat la acelasi pack. 1 circuit aripa stanga, 1 circuit aripa dreapta, 1 circuit corpul si carenajele.
#51
Postat 02 June 2009 - 03:04 PM
Intreabal te rog pe cel care tia dat ledurile daca este un loc de unde sa le cumperi si zimi pe PM sau direct in post.
E super tare si ai un consum ENORM de mic . De unde ai luat switch ul ? (dami PM).
Se vede ce mare maestru esti , si la zbor si la constructie :D.
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#52
Postat 02 June 2009 - 03:09 PM
BIGfoot, la Jun 2 2009, 04:04 PM, a spus:
vezi:
Calin, la Jun 2 2009, 03:28 PM, a spus:
BIGfoot, la Jun 2 2009, 04:04 PM, a spus:
Poti cumpara leduri cu specificatii similare (doar deschiderea spotului mai mica) de aici:
http://www.led1.de/shop/index.php?cName=le...52733c8b905409d
Acolo dau pana si calculele rezistentelor pentru voltajul fiecarui led.
Preturile nu sunt asa de mari la volum.
BIGfoot, la Jun 2 2009, 04:04 PM, a spus:
Se vede ce mare maestru esti , si la zbor si la constructie :D .
Multumesc, maestru nu sunt nicidecum, mai am MULT de invatat si in de-ale construitului si in de-ale zburatului... am tot incercat sa ma plimb pe langa florin100% la HF dar nu s-a prins nimic de mine ... :D
Aceasta postare a fost editata de Calin: 02 June 2009 - 03:10 PM
#53
Postat 02 June 2009 - 03:22 PM
http://www.pololu.com/picture/0J928.600.jpg?1231488743
http://www.pololu.co...log/product/752
#55
Postat 02 June 2009 - 04:05 PM
Te-ai gandit sa controlezi in PWM LED-urile?
Ai castiga ceva la consumul din baterie si ai pierde ceva la intensitatea luminii.
Singurul avantaj ar fi ca poti folosi o baterie mult mai mica pentru un timp mult mai lung sau la fel sau mai scurt ... in functie de intensitatea luminoasa.
P.S. Ideea este super si ma bate si pe mine gandul sa incerc ceva de genul.
#56
Postat 02 June 2009 - 04:13 PM
Calin, la Jun 2 2009, 03:49 PM, a spus:
Cu un switch digital poate fi aprins/stins din statie. Momentan am toate cele 3 circuite conectate printr-un Y modificat la acelasi pack. 1 circuit aripa stanga, 1 circuit aripa dreapta, 1 circuit corpul si carenajele.
Superba realizarea, si foarte frumos si kit review-ul. Banuiesc ca era pregatit si astepta sa fie postat :D
Nu stiu daca o sa ma apuc de asa ceva, dar ca variatiune pe o tema data, in loc de switch digital + pack separat cred ca - la consumul ala, de numai 50 mA - poti pune linistit un cablu Y pe acumulatorul aparatului (care are oricum peste 2000 mAh) la care sa cuplezi instalatia de LED-uri atunci cand iti doreste sufletul (ca oricum cred ca decuplezi acumulatorul de la ESC atunci cand nu zbori...)
#57
Postat 02 June 2009 - 04:27 PM
matei_silviu, la Jun 2 2009, 05:05 PM, a spus:
Ai castiga ceva la consumul din baterie si ai pierde ceva la intensitatea luminii.
consumul e foarte mic tinand cont de numarul de leduri... iar packul este si el mic 19g 2s LiPo 350mAh, si pot pune chiar unul de 15g 200mAh ca oricum nu zbor o ora cu el :D
@Ave, m-am gandit si eu la asta, dar pentr 3s (11.1v) iti trebuie altfel calculate rezistentele. Intr-adevar la voltaj mai mare scade amperajul DAR eu obisnuiesc sa scot pana nu mai da packul nimic (scade efectiv turatia motorului) si era riscul ca ledurile sa scada din intensitatea in acele momente in care CHIAR trebuie sa-l vezi fiind obligat sa aterizezi :D
#58
Postat 08 June 2009 - 03:57 AM
http://www.hebeiltd....stor.calculator
Se pot calcula rezistentele pentru un singur led, leduri in serie sau in paralel.
Aviz amatorilor.