Baterie Litium opinie !
#1
Postat 03 May 2009 - 02:21 PM
#3
Postat 04 May 2009 - 07:39 AM
ARU nu vorbeste de acumulatoare liion, ci de baterii litiu care au 1.5V sau 3v si se arunca dupa folosire.
@ARU: Vezi ce rezistenta interna au si calculeaza caderea de tensiune la curentii care ii estimezi ca ii vor trage servo-urile tale in stall, cum am discutat in topicul lui Dan Mitea. Daca dai un tip specific de baterie, o putem face noi aici, sunt prea multe pe piata ca sa ai un raspuns.
In lumea foto pro sunt cunoscute ca cele mai tari baterii, peste cele alcaline. Aparatele foto pe film cu winder, care trag si filmul la 3-4 cadre pe secunda, numai asa ceva folosesc.
#4
Postat 04 May 2009 - 08:14 AM
#5
Postat 04 May 2009 - 08:29 AM
Ori, sa te bazezi pe contacte cu arcuri... mai ales pe un termic...
In rest, curentul cred ca il dau, iar daca el vrea sa le arunce dupa folosire.
#6
Postat 04 May 2009 - 09:05 AM
Citeaza
Ce curent spune in foaia de catalog ca poate da? Continuu si peak. Asteptam sa vedem, desi dupa mine se poate folosi numai daca ai sursa de curent pentru servo, deci sa alimentezi NUMAI receptia, vreo 10 luni. Nici o sfaraiala, dupa parerea mea. Bateriile cu Litiu sunt folosite in aplicatii unde este necesara o TENSIUNE cat mai constanta cat mai mult timp, DAR la curenti infimi. ACCUMULATORII cu Litiu sunt alta mancare de peste.
Bafta!
Costel
L.E -
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 04 May 2009 - 09:06 AM
#7
Postat 04 May 2009 - 09:22 AM
Daca "mitraliera" asta consuma curenti infimi...
http://www.youtube.c...h?v=620e6MQKfr4
Atentie, acolo nu e un aparat digital, ala chiar trage si filmul la 5 cadre pe secunda ! Consuma un film in 7 secunde in cadenta aia. Crede-ma ca la capitolul baterii, numai cele cu litiu, ca asta, rezista acolo:
https://www.westlake...tem_no=eve10093
Iepurasul Duracell moare inaintea ei.
Concluzia mea: chiar daca tin la curent si pot fi lipite, nu vad justificarea pretului. Actualmente, in lumea foto asa ceva mai tin profi in geanta numai ca backup daca sunt prinsi cu acumulatoarele descarcate intr-o situatie unde nu au prize sau nu au timp de incarcare, tocmai datorita duratei mari de viata daca nu sunt folosite.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 May 2009 - 09:26 AM
#8
Postat 04 May 2009 - 09:42 AM
Citeaza
Observ cu incantare ca stii extrem de bine ca exact cu asta NU ma ocup. Dar daca asa consideri, e problema ta exclusiva.
Totusi, ca sa lamuresc problema, orice baterie cu litiu serioasa are o foaie de catalog. Si am intrebat asta. Tocmai pentru a elimina cele 10% din totalul bateriilor cu Li care au si curent, nu numai tensiune buna. Daca ai baterii din acelea cadou, e ok. In rest, poti lua packuri bune de banii aia. Si ca principiu, bateriile sunt surse de TENSIUNE, adaptate ca atare, cu rezistenta interna si toate cele, pe cand accumulatorii sunt surse de CURENT, deasemenea optime in a furniza acest parametru in detrimentul tensiunii.
Nu cred ca acest topic a avut ca scop prezentarea bateriilor cu Litiu de top, asa ca se poate astepta precizarea colegului de forum initiator al topicului.
#9
Postat 04 May 2009 - 11:21 AM
#11
Postat 04 May 2009 - 01:31 PM
Tot mai bine pe acumulatoare.
#12
Postat 04 May 2009 - 02:30 PM
#13
Postat 04 May 2009 - 02:50 PM
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 May 2009 - 02:54 PM
#14
Postat 04 May 2009 - 10:12 PM
renatoa, la May 4 2009, 03:50 PM, a spus:
...e o regula noua?!!!
#15
Postat 04 May 2009 - 10:24 PM
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=293786
ipsihi, la May 4 2009, 11:12 PM, a spus:
#16
Postat 04 May 2009 - 10:34 PM
#17
Postat 04 May 2009 - 10:50 PM
De asemenea la statii tot asa. Am vazut unele statii spektrum recente care vin doar cu 4 acumulatori intr-un holder cu arcuri. Mie mi se pare oarecum nesigura treaba, mai faci un pas gresit, mai zmucesti statia si adio emisie... pana te prinzi care-i treaba poti cauza daune sau chiar nenorociri.
La barci presupun ca e la fel, acolo chiar si la electrice tind sa cred ca zmuciturile sunt destul de violente din cauza valurilor/vitezei etc.. sau poate ma insel.
#18
Postat 05 May 2009 - 05:30 AM
#19
Postat 05 May 2009 - 04:02 PM
#20
Postat 05 May 2009 - 08:30 PM
Cu baterii niciodata, dar niciodata, nu vei putea stii dinainte cand se termina, doar daca ai telemetrie pe statie.
Accepti sa zbori cu incertitudinea asta ?
La acumulatoare, fiind vorbda de 3-500 de cicluri de incarcare descarcare (vorbim de receptie, nu de propulsie), poti face o estimare, si oricum se presupune ca te duci la zbor cu ei proaspat incarcati si te tin toata ziua. Cu bateriile ce faci? Cand tragi linia?
#21
Postat 05 May 2009 - 08:57 PM
In privinta contactelor, nu numarul trebuie sa preocupe, ci calitatea lor. Eu nu cred ca lipiturile sunt musai. Cineva spunea mai demult ca decat sa lipesti doua fire prost, mai degraba le rasucesti bine.
#22
Postat 06 May 2009 - 04:54 AM
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 06 May 2009 - 04:55 AM
#23
Postat 07 May 2009 - 07:54 AM
Pack-urile de receptie de 5V care se infig direct in receptor este bine sa aiba doi conectori de tip servo.
Argumentele:
-Tot avionul sta intr-un singur conector...cel prin care vine curent la receptor si la toate servo-urile.
-Unele avioane mai maricele au multe servo-uri unele avioane si mai maricele au chiar servo-uri digitale care "sug" curenti importanti, semnificativ mai mari decat la cele digitale.
Insumate consumurile de la toate servo-urile este posibil sa ajungem deja la limita de 3A cat este garantata mufa tip SERVO prin care vine curentul din acumulatori in receptor.
Cam astea ar fi motivele importante pentru 2 mufe SERVO la pack-ul de receptie.