Modelism - RHC Forum: EDGE 540 depron - Private Saga: Marturisire - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

EDGE 540 depron - Private Saga: Marturisire Din capitolul experimente trasnite sau cum sa reinventezi roata

#1 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 26 April 2009 - 11:34 AM

Buna dragi aeromodelisti,

Trebuie sa fac o marturisire in cea ce priveste aeromodelismul si in special legat de topic-ul "EDGE 540 depron".
Am incercat diverse optiuni si modalitati de constructie a modelului descris in topicul "EDGE 540 depron" de la planul standard la cele mai "indraznete"
concepte si pot sa spun ca dealungul timpului am invatat urmatorul lucru:

Un aeromodel este un echilibru strins intre:
elice <-> motor <-> suprafanta portanta <-> greutate <-> suprafata/dimensiuni ale elementelor de comanda <-> centru de greutate <-> geometria fuselajului
<-> unghiul de atac al aripi <-> profilul aripi <-> si alte elemente importante care nu imi vin acuma in minte.

Oricare din acesti parametri daca sufera o schimbare trebui ajustati corespunzator si ceilalti.

Nu vreau sa fac o prelegere din acest topic ci mai mult sa prezint pentru cei ce fac petru prima oara un aeromodel "homemade"
ce am facut eu si unde cred ca am gresit in realizarea modelului din topic-ul "EDGE 540 depron". Va rog sa aveti rabdare si sa ascultati povestea unui incepator in ale modelismului.

Pentru cei ce vor sa realizeze modelul din topic-ul "EDGE 540 depron" respectati cu strictete sau cu "bun simt" parametrii modelului descrisi in acest topic incluzind materiale folosite, greutate, motor si asa mai departe.

In continuare o sa prezint cele patru versiuni facute/"inventate" de catre mine si unde cred ca am gresit. Oricie comentariu este bine venit.
If every change is for better then why put them to the test.
0

#2 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 26 April 2009 - 11:43 AM

Prima versiune (si ce mai apropiata de planul original)

Aceasta din punct de vedere constructiv are unele mici greseli in cea ce priveste lipirea depronului fiindca nu am folosit numai
lipici poliuretanic si in unele parti a dizolvat deporonul dar dupa parerea mea nu asta a fost greseala.

Fisiere atasate


If every change is for better then why put them to the test.
0

#3 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

  Postat 26 April 2009 - 12:22 PM

Data: 27.09.2008.

Avionul a zburat ... dar datorita faptului ca bateria era lipita cu banda izolanta sa desprins in zbor si a inceput sa balangane "in bataia vantului" scimbaindul centru de greutate tot "in bataia vantului".
centru de greutate devenind mult in spate si in ce parte era incinat modelul. Rezultat: modelul nu a mai fost controlabil iar aterizarea sa intamplat in bot dupa cum sa vede la "reconstructia" dupa aterizare.

Deci ii "clar" :rolleyes: : trebuie fixata bateria si adus centru de greutate mai in fata avand in vedere ca era cam la 2-3 cm in spatele tijei de carbon din aripa ...

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de raul: 26 April 2009 - 12:25 PM

If every change is for better then why put them to the test.
0

#4 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 26 April 2009 - 12:31 PM

Reconstructie:

Dupa cum se vede s-a ales binecunoscuta structura aeronautica de tip box sau caramida :).
Tot-ul fain si frumos ... :rolleyes: dar pe linga un trade-off aerodinamic modelul a inceput sa se ingrase.

Fisiere atasate


If every change is for better then why put them to the test.
0

#5 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 26 April 2009 - 12:37 PM

Data: 28.09.2008

Cu deja dublu greutatea recomandata de NEMO 1kg - 1.5 kg dar acelasi motor modelul este gata de zbor:

Fisiere atasate


If every change is for better then why put them to the test.
0

#6 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 26 April 2009 - 12:42 PM

Bine inteles ca avionul nu s-a mai ridicat de la sol. :rolleyes:
Nici o problema :) solutia este imediata: motor mai mare si adaugat "profil" aripa.
Ca sa fie mai sigur am si adaugat niste fibra de sticla petru "rezistenta".

Rezultatul se poate vedea in topic-ul "EDGE 540 depron" la sectiunea asa nu varianta Edge - bombardier CCCP.
If every change is for better then why put them to the test.
0

#7 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 26 April 2009 - 12:48 PM

Buun ...

Dupa pauza de iarna aveam "niste lectii invatate":
- Prea greu -> nu bun.
- Executie proasta -> si asa ajungi de miru' lumii .
A se vedea comentariu tot din "EDGE 540 depron" la aceasi sectiune relativ la taierea eleroanelor.

Deci guideline pentru versiunea trei. Tre' sa fie:
- mai usor ???;
- mai puternic ???;
- mai frumos???;

Dupa cum se va vedea in continuare desi acestea au fost respectate rezultatul nu a fost totusi cel asteptat. :rolleyes:
If every change is for better then why put them to the test.
0

#8 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 26 April 2009 - 01:08 PM

Dadaaaa!

Varianta Edge sau "Taish" versiunea 2009:

Executie destul de buna ... desi vopsirea lui .... cam sa dus depronul din causa ca direct pe depron am folosit o vopsea nu pentru depron (dar oricum am testat vopseaua anterior si parea buna).

Descriere:
Masa aprox.: 1kg;
Tractiune: Cu elicea din imagine vreo 3 kg <- "deci" e bine :rolleyes: ;
Suprafete de control si aripa depron 6 mm + o singura foaie de fibra de sticla cu rasina epoxi;
Totul bine prin inauntru sa nu se "miste" ... a se vedea lectia invatata de la versiunea 1;

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de raul: 26 April 2009 - 01:08 PM

If every change is for better then why put them to the test.
0

#9 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 26 April 2009 - 01:25 PM

Data: 25.04.2009
Desi din nou avionul zbura avea cateva probleme:

Din cate imi dau eu seama greutatea mare (sa nu uitam ca planul original a lui NEMO este pentru aprox. 600g - daca tin bine minte) + motorul mult supradimensionat il faceau mai mult o racheta balistica decat un aeromodel controlabil.

Probabil (sau mai mult ca sigur) modelul initial avea suprafete de control si area
portanta proiectata pentru greutatea respectiva si motorizarea respectiva. Acuma as fi tentat sa zic "apai sa le facem mai mari ...".
Din experienta de pana acum imi dau seama ca nu asta este solutia.

Mai degraba: un model diferit necesita o reproiectare a tuturor componemtelor/parametrilor si nu doar a uneia/unui singur(e).

Despre cum zbura:
Take Off aproape vertical pe motorizarea din imagine dar de acolo D-zeu cu mila.
Desi Calin (ex. Kriminel) a reusit sa-l zboare foarte bine (asta mai mult datorita pilotului decat a modelului) cand a fost randul meu surpriza -
ma asteptam ca comenzile (ca-co nu e intamplator) sa fie fine ... nici vorba!!!

Dupa ce era sa i-au la rand: aeromodele parcate, vreo doua masini + un cuplu simpatic aeromodelul a ajuns in starea din imagine (ca norocul "aterizarea" nu sa soldat cu alte victime):

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de raul: 26 April 2009 - 01:39 PM

If every change is for better then why put them to the test.
0

#10 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 26 April 2009 - 01:37 PM

In curand si filmarile de-a lungul timpului numa' sa le incarc pe youtube.
Am vazut in topic-ul original de EDGE ca unii (excluzind pe mine) se gandesc la "ranforsare" si modificare a planului original ... .
Sincer nu stiu ce as putea sa spun despre asta ... . Pentru mine modificarile nu au dus la o performanta mai buna a modelului cel putin din punctul de vedere
a unui model de avion (sa nu luam in considerare alte tipuri de obiecte zburatoare).

Inca ceva foarte important de adaugat:

Cu oricare din variantele facute de mine nu am reusit sa "zbor" mai mult de 20s la 1min cu urmarile descrise.
Pe cand cu modelul facut de NEMO cred ca am batut recordul personal la durata zborului si la aterizari reusite(cred ca una!? :rolleyes: ) dar asta datorita greselilor mele de pilotarea (I'm still a beginner).

Desi dupa ultimul crash am fost cam dezamagit de "talentul" meu de modeller sper ca in viitor sa va mai pot relata alte intamplari din seria" Experimente trasnite".

Petru cei ce au citit pana aici ... multzumesc pentru atentie!

Numai bine, Raul.
If every change is for better then why put them to the test.
0

#11 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 07 May 2009 - 10:18 AM

lasa raule, asa se invata. Eu zic sa pui fibra aia de-oparte pentru mai incolo. Daca chiar vrei sa construiesti ia lame de bisturiu calumea (lasa toporul ca nu merge la depron), ia planul de la nemo si respecta-l pas cu pas. Inclusiv motorizarea servouri etc. Fa-l cat mai usor.

Un avion usor zboara incet si stabil. Un avion greu (oricat de rezistent l-ai face tu) se va face tzandari (la propriu) in contact cu mama tera si la viteza foarte mare. Cu cat e mai greu cu atat mai mare trebuie sa fie viteza. Mai stai pe aici pe forum si uita-te la ce au mai construit altii, o sa vezi ca greutatea este un factor ce toti il iau in calcul.


0

#12 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 07 May 2009 - 02:25 PM

Desi arata a topic mai mult funny decat educativ totusi se pot trage niste concluzii....(pe care o sa incerc sa le punctez in acelasi spirit):

1: daca faceti model din depron....nu il imbracati complet cu scoci cu fibra pe ideea ca dupa primii 200m de scoci consumat stiti sa zburati.
2: daca luati un plan si il macelariti...nu comparati performantele obtinute cu cele prognozate.
3: e adevarat ca si un fier de calcat zboara daca ii pui un motor destul de puternic....dar asta nu inseama si ca va fi un trainer linistit sau un 3d docil.

Bafta....si asteptam versiunea 5....probabil la 5kg si cu motorizare termica :blink: .
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#13 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 07 May 2009 - 05:16 PM

Vezi postareayr-zbg, la May 7 2009, 03:25 PM, a spus:

Desi arata a topic mai mult funny decat educativ totusi se pot trage niste concluzii....(pe care o sa incerc sa le punctez in acelasi spirit):

1: daca faceti model din depron....nu il imbracati complet cu scoci cu fibra pe ideea ca dupa primii 200m de scoci consumat stiti sa zburati.
2: daca luati un plan si il macelariti...nu comparati performantele obtinute cu cele prognozate.
3: e adevarat ca si un fier de calcat zboara daca ii pui un motor destul de puternic....dar asta nu inseama si ca va fi un trainer linistit sau un 3d docil.

Bafta....si asteptam versiunea 5....probabil la 5kg si cu motorizare termica :D .


:angry2: Da! La asta nu m-am gandit. Dar, deocamdata, sper ca eu sunt destul de constient sa imi dau seama ca propunerea ta ar putea fi folosita pentru genocid. Nu cred ca cei din TM ar fii fericiti sa ma vada cu un termic :D la camp, cred ca m-ar bate bine si mi s-ar interzice orice incercare de dezvoltare a armelor de distrugere in masa. :-).

Numa' ce am auzit ca au murit doi in HU loviti de un model la un show si din cate am inteles eu tipul care il comanda era foarte avizat ... .

Multumesc de mesajele de incurajare!
Raul.
If every change is for better then why put them to the test.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu