Modelism - RHC Forum: ultrausorul electric - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

ultrausorul electric In sfarsit...

#1 Useril este offline   Daktariro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 07-April 09

Postat 10 April 2009 - 11:41 PM

Probabil ca multi dintre voi stiti deja... Mi se pare ca zilele motorului cu combustie interna pentru ultrausor dau sa se sfarseasca. La felul cum evolueaza bateriile cred ca in cativa ani nimeni nu va mai vrea Rotax cu preturile lor nerusinate. Eu cel putin m-as multumi cu o autonomie de patru ore dar cu siguranta si costurile de exploatare a unui brushless... Ce ziceti de o discutie pe tema asta ? Avioane usoare cu propulsie neconventionala. (electrice, cu aer comprimat, cauciuc. etc...) Mai in gluma, mai in serios, cred ca suntem martorii unei revolutii. Voi minti luminate din capete in nori, va provoc !
http://www.dancewithshadows.com/aviation/e...r-than-driving/
0

#2 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 11 April 2009 - 05:46 AM

citeste aici.e mai vechi subiectul,dar s-a mai discutat.
flying is my life...
0

#3 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2009 - 08:14 AM

Cred ca bateriile constituie o problema inca. Ca sa zbori o ora cu un consum de 3kW, la o greutate specifica a bateriilor de 6,5 kg/ kWh, numai bateriile au 20kg Mai are si motorul vreo 3 = 23 kg. Un Benzinar de 5kW (200 cmc) are vreo 10kg cu toate anexele + 3l benzina pt o ora de zbor= 12,5 kg. Deci, depocamdata, varianta electrica e de doua ori mai grea pt. o ora de zbor. Daca vrei 2 ore de zbor atunci e si mai nasol: 43kg electricul fata de 15 kg benzinarul. Mai au de lucru baietii care proiecteaza acumulatori....
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#4 Useril este offline   Daktariro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 07-April 09

Postat 11 April 2009 - 07:11 PM

Gore... despre ce tip de baterii vorbesti ? cu plumb ?
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 April 2009 - 07:28 PM

Ce scrie in articolul tau trebuie sa fie LiFe, alte Litiu sa pupe 1000 de incarcari nu stiu.
Dar chiar si asa, e usor optimistic articolul.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   Daktariro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 07-April 09

Postat 11 April 2009 - 08:53 PM

Gore... intr-adevar, bateriile Li-po au cam 200 wh/kg sau altfel 5 kg/kwh. Daca vorbim de un Rotax 912 cu toate hangaralele (ulei, conducte, toba esapament, greutatea rezervorului, indicatoare de bord) vorbim de aprox 100 kg plus benzina hai sa zicem 60 litri, adica in jur de 50 kg avem la dispozitie 150 kg. Motor electric + controler, etc in jur de 25kg. Raman cam 125-120 kg pentru baterii. Adica in jur de 25 kwh. Nu pare prea mult, dar motorul Otto are eficienta cam 10-15 %. Restul e zgomot, vibratii si caldura. Ar insemna benzina pentru 250 kwh . La 45 MJ/kg puterea calorica a benzinei asta e 12.5 kwh pentru un litru de benzina. Iese ca puterea stocata in baterii este egala cu arderea a 20 kg benzina, aproximativ 27 litrii de benzina. Cu asta faci aproximativ o ora jumatate de zbor plus o decolare si urcare de croaziera. Oricum, pe acolo pe undeva.
In schimb, daca modifici designul avionului, il faci mai aproape de planor, curat aerodinamic, folosesti o elice mai eficienta, mai mare, de viteza mai mica, cu pas variabil, eventual plianta, sau poate chiar doua elicii si doua motoare mai mici, poti sa si opresti motoarele in zbor. Urci, tai contactul, eliciile se pliaza frumos, si faci un salt, Urci iarasi, iarasi sari si tot asa. Ca doar ai motoare electrice, le poti porni si opri cand vrei. Si daca mai ai pe suprafata aripilor, fuzelajului si ampenajelor ( cam 13-14 mp) celule solare cu fulerene, care sunt foarte usoare, mai castigi 1-2 kw si de acolo, poate ca ajungi la 200-300 km in zbor. Nu-i rau, nu-i asa ? Performantele bateriilor cresc cu 30-40 % in fiecare an, asa ca in cativa ani am putea avea jucarii cu performante destul de faine. De costuri de exploatare nici nu mai vorbim. Din cifrele de mai sus, daca tii seama si de randamentele de incarcare si descarcare a bateriilor ar iesi ca la consum 1 kwh electric~1litru benzina asta ar fii : 0.31 lei la 38 lei ! DE PESTE 100 DE ORI MAI IEFTIN !!!! La achizitia motorului electric si bateriilor versus Rotax + toate hangaralele, cheltuiala cred ca ar fi undeva tot pe acolo (aproximativ 15000 euro.) Bateriile tin cam 1000-1500 cicluri, asta inseamna cam 1500-2000 de ore pentru un motor, deci tot cam pe acolo. Daca adunam costul benzinei pentru orele astea iese o suma astronomica: in medie 600 de milioane lei vechi fata de 6 milioane lei vechi curentul.

Bineinteles, calculele sunt facute cam "pe genunchi" dar cred ca adevarul nu este prea departe. Ce ziceti ? corectati-ma !

@renatoa... sunt un optimist incorigibil... :rolleyes:
0

#7 Useril este offline   Daktariro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 07-April 09

Postat 11 April 2009 - 08:55 PM

renatoa... datele despre bateriile li-po le-am luat de aici...

http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_polym...ectric_vehicles
0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 April 2009 - 09:37 PM

Ce sa-i faci, daca bateriile noastre nu stiu sa citeasca si ele wiki, sa le crape polimerul de rusine ca dupa nici 100 incarcari isi dau duhul... adica fac puff...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 April 2009 - 04:41 AM

Daca esti dispus sa zbori un avion ,,mai planor" deci mai eficient pentru varianta electrica atunci ce te impiedica sa-l zbori si termic? Cu un motor mai mic si cu consum mai redus? Mi se pare corect sa se faca comparatii ale aceluiasi avion cu motorizari diferite.
Cred ca va mai curge multa apa pe Dunare pana vom vedea avioane 1:1 electrice la care costul orei de zbor sa fie cat de cat rezonabil. Te rog sa nu uiti ca nici macar pentru automobile si nici pentru aeromodelele mari nu s-a reusit...inca...Parerea mea.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 12 April 2009 - 04:43 AM

0

#10 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 April 2009 - 09:26 AM

O varianta economica si aproape ecologica ar fi echiparea motoarelor cu functionarea pe gaz.Autonomie dubla fata de benzina.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#11 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 14 April 2009 - 09:02 PM

Am vazut asta-toamna in Germania ,la un pilot de deltaplan(de fapt era o aripa rigida ,un Atos),un motoras electric auxiliar cu care a reusit sa decoleze si ia vreo 7-800m ,dar cam pt cam atat i-a ajuns bateria,f silentios si finutz lucrat ,eu insa nu stiu daca vom prinde prea curand astfel de motoare cu puteri mai maricele (adica baterii suf de usoare sa duca puteri mai mari),iar cu chestii la limita mie nu prea imi place sa zbor,prefer sa mai ard ceva benzina in plus dar sa am o rezerva de putere
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#12 Useril este offline   uncris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 30-July 08
  • Gender:Male

Postat 15 April 2009 - 11:13 AM

1 - 1,5 - 2 ore autonomie ??
Parca incepe sa fie interesant !!

Fisiere atasate


0

#13 Useril este offline   Daktariro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 07-April 09

Postat 15 April 2009 - 12:40 PM

@ uncris... L-am vazut si eu... fain de tot. Nu cred ca va trece mult pana vom vedea pachete bune si pentru ultrausoare...
0

#14 Useril este offline   uncris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 30-July 08
  • Gender:Male

Postat 16 April 2010 - 07:27 PM

Parca incep sa apara niste realizari notabile ..

http://www.evworld.c...fm?newsid=23163
0

#15 Useril este offline   Daktariro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 07-April 09

Postat 30 April 2010 - 06:56 PM

Bineinteles ca apar... si e fain ca e din partea lui Calin Gologan...

sau uitati aici...

http://yuneeccouk.si...m/Aircraft.html
0

#16 Useril este offline   Daktariro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 07-April 09

Postat 13 May 2010 - 09:30 PM

Noi tipuri de baterii : litiu-aer cu capacitate de 10 ori mai mare decat litiu-ion:

http://evworld.com/n...fm?newsid=23312
0

#17 Useril este offline   uncris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 30-July 08
  • Gender:Male

Postat 14 May 2010 - 08:52 AM

Ar fi "jucaria absoluta" :unsure:

..............

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg

0

#18 Useril este offline   uncris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 30-July 08
  • Gender:Male

Postat 20 May 2010 - 07:07 AM

:) "Green aviation show - the ecological challenge" :angry2:
http://www.aviation-...rg/en/index.php

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg

Aceasta postare a fost editata de uncris: 20 May 2010 - 07:12 AM

0

#19 Useril este offline   uncris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 30-July 08
  • Gender:Male

Postat 02 August 2010 - 09:36 AM

Electromotoparapanta

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Paraelectic.jpg

0

#20 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 August 2010 - 10:24 PM

Vezi postareauncris, la Aug 2 2010, 10:36 AM, a spus:


Daca ar fi la costul unui automobil de clasa medie maine mi-as lua unul electric

M rog poate nu chiar maine ;) dar ar fi targetul meu pentru urmatorii 3 ani
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu