Aripa Zagi probleme
#1
Postat 29 March 2009 - 07:57 PM
Acuma simtomele, cu motorul pornit zboara bine si drept, cum opresc motorul tinde sa se infunde in pamant.
Ii trimat sa zboare planat perfect dar cand dau gaz devine foarte intabil si greu de controlat.
Cine zboara asa ceva sa ma ajute si pe mine cu niste sfaturi.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#2
Postat 29 March 2009 - 09:11 PM
lasa-i posibilitatea de reglaj, tuy n-ai facut decit sa compensezi acum din < motor deficienta de pe eleroane :)
Umbla apoi pentru inceput cu expo si curse foarte mici pe eleroane
BAga poza cu profilul si pozitia eleroanelor.
Cum se comporta la planare FARA motor?
La aripile pe care le-am zburat eleroanele erau cam 10...15 grade ridicate.
Spor la zburat! si asteptam informatia completa
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 29 March 2009 - 09:16 PM
#3
Postat 29 March 2009 - 09:22 PM
De planat planeaza bine dar cateodata are tendinta sa o ia brusc spre pamant, nu am mai vazut asa ceva desi am zburat o vara cu o aripa de 1,5m la panta .
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#4
Postat 29 March 2009 - 09:27 PM
Fenomenul apare numai PESTE sau sub o anumita viteza ....
Incerca sa identifici niste conditii de producere ..
Stima
#5
Postat 29 March 2009 - 09:27 PM
Fisiere atasate
-
PICT0073.JPG (149K)
Number of downloads: 496
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#6
Postat 29 March 2009 - 09:30 PM
Risc de flambaj
CG ce povesteste ... ?
#7
Postat 29 March 2009 - 09:32 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#8
Postat 29 March 2009 - 09:33 PM
CG ii acolo unde zice francezul, la 16cm de BA.
Aceasta postare a fost editata de casper20: 29 March 2009 - 09:34 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#9
Postat 29 March 2009 - 09:35 PM
#10
Postat 29 March 2009 - 10:26 PM
Pune te rog pe forum o poza cu dimensiunile aripii clar notate.
Ce torsiune ai dat aripii (coarda radacina/coarda capat)? Ai taiat profilul corect?
Descrie mai clar comportamentul in zbor. In primul mesaj zici ca zboara bine fara motor si apoi zici ca daca-i dai gaz devine instabila si e greu de controlat...
Ar fi util daca ne zici:
1.) fara motor zboara "bine"? pentru a zbura bine cum ai trimat? "eleroanele" in sus cat?
2.) cand cuplezi motorul lasa botul in jos?
3.) ai facut un dive test?
4.) ai autoritate pe tangaj suficienta? adica te asculta sus/jos, ai suficient sus/jos?
MIG-29
casper20, la Mar 29 2009, 10:27 PM, a spus:
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 29 March 2009 - 10:28 PM
#11
Postat 29 March 2009 - 10:29 PM
http://osegouin.free...jets/zagy.phtml
look this:

Number of downloads: 468
#12
Postat 29 March 2009 - 10:45 PM
Dive test am facut si nu vibreaza nimica si nici nu flutura eleroanele,cursa comenzilor ii suficient de mare.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#13
Postat 29 March 2009 - 10:50 PM
#14
Postat 29 March 2009 - 10:55 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#15
Postat 29 March 2009 - 11:13 PM
Un profil normal (fara reflex) are nevoie de torsiune- adica trebuie sa "asezi" la taiere sablonul din capatul aripii deviat cu un anumit unghi fata de cel de centrul aripii. Cat de mare e unghiul acesta depinde de tipul profilului ales si de dimensiunile aripii.
Aceasta torsiune genereaza "stabilitatea" in tangaj a aripii zburatoare- aceasta neavand stabilizator orizontal.
O solutie fara torsiune ar fi profilele cu moment neutru/zero/nul. Aceste profile se numesc profilele cu reflex dar zagi 12 daca-mi aduc bine aminte nu este profil cu reflex.
Dupa ce ai taiat aripa nu mai ai cum sa-i dai torsiunea- torsiunea se da la taierea aripii.
Am zburat si aripi fara torsiune si fara profil reflex dar cu "controalele" trimate in sus 10-12 grade. Dezavantajul este ca reduci finetea MULT mai mult decat daca ai fi avut torsiune si de asemenea apar probleme in diferite regimuuri de viteza (la viteza mai mare ai nevoie de alt trimming SENSIBIL diferit- aripa e foarte instabila odata cu variatia vitezei).
Presupunand ca ai taiat corect aripa, ca suprafetele de control nu flambeaza (si dupa ce descrii tu e slaba sansa sa fie "flambare" de suprafete de control) eu cred ca aripa ta nu este centrata cum trebuie... daca nu asculta comenzile eu cred ca este grea de coada.
Daca ar fi fost grea de bot atunci ai fi avut probleme sa-i tii nasul sus DAR in nici un caz nu ar fi fost de nezburat.
MIG-29
casper20, la Mar 29 2009, 10:55 PM, a spus:
#17
Postat 30 March 2009 - 09:11 PM
Citeaza
Re = 70000 v*l
unde:
Re = nr Reynolds
v = viteza de zbor in m/sec
l= profunzimea aripii (coarda medie) in m
Privind toata chestia ne dam seama cu usurinta ca daca micsoram sau marim o aripa e posibil sa nu mai zboare la fel! De aceea in cataloagele de profile vei gasi polara profilului la un Re dat.
Sper ca am fost destul de explicit.
big
aripa francezului are 1,2 a ta 1m
daca ai micsorat-o la scara undeva a aparut o problema de curgere ....
PS:
uneori forumul ascunde comori nebanuite :D
postul e lui Big http://www.rhc.ro/fo...?showtopic=2413 din 22 mai 2004 ora 11.59
70000 si "m" la coarda ii apartin lui MIG29 :blink:
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 30 March 2009 - 09:15 PM
#18
Postat 30 March 2009 - 09:16 PM
Fisiere atasate
-
vega.jpg (27.5K)
Number of downloads: 292
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#19
Postat 30 March 2009 - 09:33 PM
casper20, la Mar 30 2009, 10:16 PM, a spus:
corect na-i modificat nica .... doar profilul ... francezu are eppler 186 tu ai zaggi 12 :blink:
#20
Postat 30 March 2009 - 09:34 PM
Dragut, la Mar 30 2009, 09:33 PM, a spus:
Zilele astea o sa mai tai o aripa cu eppler, sa vad asta cum merge.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#21
Postat 30 March 2009 - 09:48 PM
casper20, la Mar 30 2009, 10:34 PM, a spus:
si nu uita de torsiunea de capat
- 3 grade
stima
PS: si daca mere sau nu mere da o veste, nu de alta da mi-ai facut pofta de-o aripioara micutza... :blink:
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 30 March 2009 - 09:55 PM
#22
Postat 30 March 2009 - 11:10 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#23
Postat 31 March 2009 - 02:42 PM
Acuma zboara excelent si in regim planat si cu gazul la maxim.
Cu motorizarea actuala in 15 secunde ii sus sus de nu il mai vad si planeaza cam 10 min pina jos.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#24
Postat 31 March 2009 - 02:45 PM
#25
Postat 31 March 2009 - 02:55 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#26
Postat 02 April 2009 - 05:59 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767