Modelism - RHC Forum: Aripa Zagi - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Aripa Zagi probleme

#1 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

  Postat 29 March 2009 - 07:57 PM

Vineri am terminat de construit aripa de 100cm anvergura, cu profil zagi 12. Motorizare folosesc un BM 2408-21 cu elice 8x4 alimentat din 3S.
Acuma simtomele, cu motorul pornit zboara bine si drept, cum opresc motorul tinde sa se infunde in pamant.
Ii trimat sa zboare planat perfect dar cand dau gaz devine foarte intabil si greu de controlat.
Cine zboara asa ceva sa ma ajute si pe mine cu niste sfaturi.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#2 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 29 March 2009 - 09:11 PM

ai probleme de < motor
lasa-i posibilitatea de reglaj, tuy n-ai facut decit sa compensezi acum din < motor deficienta de pe eleroane :)

Umbla apoi pentru inceput cu expo si curse foarte mici pe eleroane

BAga poza cu profilul si pozitia eleroanelor.
Cum se comporta la planare FARA motor?

La aripile pe care le-am zburat eleroanele erau cam 10...15 grade ridicate.

Spor la zburat! si asteptam informatia completa

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 29 March 2009 - 09:16 PM

0

#3 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 29 March 2009 - 09:22 PM

Cum am mai zis profilul este zagi 12 si modelul este lucrat pe un plan de la francezi.
De planat planeaza bine dar cateodata are tendinta sa o ia brusc spre pamant, nu am mai vazut asa ceva desi am zburat o vara cu o aripa de 1,5m la panta .
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#4 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 29 March 2009 - 09:27 PM

si sigur nu-ti flutura nici un eleron?
Fenomenul apare numai PESTE sau sub o anumita viteza ....
Incerca sa identifici niste conditii de producere ..

Stima
0

#5 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 29 March 2009 - 09:27 PM

Si poza.

Fisiere atasate


Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#6 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 29 March 2009 - 09:30 PM

ax lasat prea lung la motor...
Risc de flambaj

CG ce povesteste ... ?
0

#7 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 29 March 2009 - 09:32 PM

De fluturat nu flutura eleroanele, sunt din balsa de 3 stratificata, adica 3 coli de balsa de 1 lipite cu eplxi.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#8 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 29 March 2009 - 09:33 PM

Tinut in mana nu se vede nici o vibratie la axul motor si nici nu intra in rezonanta modelul.
CG ii acolo unde zice francezul, la 16cm de BA.

Aceasta postare a fost editata de casper20: 29 March 2009 - 09:34 PM

Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#9 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 29 March 2009 - 09:35 PM

ai respectat inclusiv < de torsiune la capatul de aripa ... paremi-se -5 grade .... (siteul e ala a lui OSEGUIN nu?)
0

#10 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 29 March 2009 - 10:26 PM

Salut,

Pune te rog pe forum o poza cu dimensiunile aripii clar notate.
Ce torsiune ai dat aripii (coarda radacina/coarda capat)? Ai taiat profilul corect?

Descrie mai clar comportamentul in zbor. In primul mesaj zici ca zboara bine fara motor si apoi zici ca daca-i dai gaz devine instabila si e greu de controlat...

Ar fi util daca ne zici:
1.) fara motor zboara "bine"? pentru a zbura bine cum ai trimat? "eleroanele" in sus cat?
2.) cand cuplezi motorul lasa botul in jos?
3.) ai facut un dive test?
4.) ai autoritate pe tangaj suficienta? adica te asculta sus/jos, ai suficient sus/jos?

MIG-29

Vezi postareacasper20, la Mar 29 2009, 10:27 PM, a spus:

Si poza.

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 29 March 2009 - 10:28 PM

0

#11 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 29 March 2009 - 10:29 PM

Deci respectarea profilelor nu e suficienta:

http://osegouin.free...jets/zagy.phtml

look this:
Fisier atasat  Zaggy.jpg (111.91K)
Number of downloads: 468
0

#12 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 29 March 2009 - 10:45 PM

Nu am dat nici o torsiune aripi, de trimat am trimat eleroanele sa fie in continuarea profilului si am pus CG acolo unde zice francezul. Cand dau gaz merge drept dar daca dau o comanda devine foarte instabila.
Dive test am facut si nu vibreaza nimica si nici nu flutura eleroanele,cursa comenzilor ii suficient de mare.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#13 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 29 March 2009 - 10:50 PM

Vezi postareacasper20, la Mar 29 2009, 11:45 PM, a spus:

Nu am dat nici o torsiune aripi, ....... dar daca dau o comanda devine foarte instabila.


Neh atunci o sati faca MIgu 29 capu calendar de ce-ti trebe torsiune la capiti!

Spor
0

#14 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 29 March 2009 - 10:55 PM

Cum pot realiza acum aceste torsiuni?
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#15 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 29 March 2009 - 11:13 PM

Salut!

Un profil normal (fara reflex) are nevoie de torsiune- adica trebuie sa "asezi" la taiere sablonul din capatul aripii deviat cu un anumit unghi fata de cel de centrul aripii. Cat de mare e unghiul acesta depinde de tipul profilului ales si de dimensiunile aripii.

Aceasta torsiune genereaza "stabilitatea" in tangaj a aripii zburatoare- aceasta neavand stabilizator orizontal.
O solutie fara torsiune ar fi profilele cu moment neutru/zero/nul. Aceste profile se numesc profilele cu reflex dar zagi 12 daca-mi aduc bine aminte nu este profil cu reflex.

Dupa ce ai taiat aripa nu mai ai cum sa-i dai torsiunea- torsiunea se da la taierea aripii.

Am zburat si aripi fara torsiune si fara profil reflex dar cu "controalele" trimate in sus 10-12 grade. Dezavantajul este ca reduci finetea MULT mai mult decat daca ai fi avut torsiune si de asemenea apar probleme in diferite regimuuri de viteza (la viteza mai mare ai nevoie de alt trimming SENSIBIL diferit- aripa e foarte instabila odata cu variatia vitezei).

Presupunand ca ai taiat corect aripa, ca suprafetele de control nu flambeaza (si dupa ce descrii tu e slaba sansa sa fie "flambare" de suprafete de control) eu cred ca aripa ta nu este centrata cum trebuie... daca nu asculta comenzile eu cred ca este grea de coada.

Daca ar fi fost grea de bot atunci ai fi avut probleme sa-i tii nasul sus DAR in nici un caz nu ar fi fost de nezburat.

MIG-29

Vezi postareacasper20, la Mar 29 2009, 10:55 PM, a spus:

Cum pot realiza acum aceste torsiuni?

0

#16 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 30 March 2009 - 06:51 PM

explicatii detaliate privind necesitatea torsiunii geometrice aici
0

#17 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 30 March 2009 - 09:11 PM

Citeaza

Experimental s-a dovedit ca marimea fortei portante este influentata de: profunzimea aripii, viteza vantului relativ (a fileurilor de aer pe profil), densitatea aerului si frictiunea fileurilor pe aripa. Buuuuun. Reynolds asta a demonstrat ca din cele 4 valori sa poate scoate o relatie, ce da un numar si care ne da o idee despre marimea fortei portante in functie de ce ziceam mai sus. Formula, initial este stufoasa, si mi-e greu sa o scriu aici dar uite formula simplificata, acceptata ca fiind ok:

Re = 70000 v*l

unde:
Re = nr Reynolds
v = viteza de zbor in m/sec
l= profunzimea aripii (coarda medie) in m

Privind toata chestia ne dam seama cu usurinta ca daca micsoram sau marim o aripa e posibil sa nu mai zboare la fel! De aceea in cataloagele de profile vei gasi polara profilului la un Re dat.

Sper ca am fost destul de explicit.

big


aripa francezului are 1,2 a ta 1m

daca ai micsorat-o la scara undeva a aparut o problema de curgere ....

PS:
uneori forumul ascunde comori nebanuite :D
postul e lui Big http://www.rhc.ro/fo...?showtopic=2413 din 22 mai 2004 ora 11.59
70000 si "m" la coarda ii apartin lui MIG29 :blink:

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 30 March 2009 - 09:15 PM

0

#18 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 30 March 2009 - 09:16 PM

Nu am modificat nimica. Aici aveti un link cu ce a lucrtat francezul http://pagesperso-or...rent.chef/vega/

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  vega.jpg (27.5K)
    Number of downloads: 292

Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#19 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 30 March 2009 - 09:33 PM

Vezi postareacasper20, la Mar 30 2009, 10:16 PM, a spus:

Nu am modificat nimica. Aici aveti un link cu ce a lucrtat francezul http://pagesperso-or...rent.chef/vega/


corect na-i modificat nica .... doar profilul ... francezu are eppler 186 tu ai zaggi 12 :blink:
0

#20 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 30 March 2009 - 09:34 PM

Vezi postareaDragut, la Mar 30 2009, 09:33 PM, a spus:

corect na-i modificat nica .... doar profilul ... francezu are eppler 186 tu ai zaggi 12 :blink:

Zilele astea o sa mai tai o aripa cu eppler, sa vad asta cum merge.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#21 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 30 March 2009 - 09:48 PM

Vezi postareacasper20, la Mar 30 2009, 10:34 PM, a spus:

Zilele astea o sa mai tai o aripa cu eppler, sa vad asta cum merge.


si nu uita de torsiunea de capat
- 3 grade

stima

PS: si daca mere sau nu mere da o veste, nu de alta da mi-ai facut pofta de-o aripioara micutza... :blink:

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 30 March 2009 - 09:55 PM

0

#22 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 30 March 2009 - 11:10 PM

Stai linistit ca asa am sa fac. :blink:
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#23 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 31 March 2009 - 02:42 PM

Am fost azi la zbor cu aripa, se pare ca am rezolvat problema cu putine reglaje la servouri, modificare unghi motor si setari din statie.
Acuma zboara excelent si in regim planat si cu gazul la maxim.
Cu motorizarea actuala in 15 secunde ii sus sus de nu il mai vad si planeaza cam 10 min pina jos.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#24 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 31 March 2009 - 02:45 PM

Brava domle da fa-ti una si cu eppler ca sa vezi diferenta :rolleyes:
0

#25 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 31 March 2009 - 02:55 PM

Cand ma lasa piciorul sa pot umbla mai bine merg la club sa tai una si cu eppler sa vedem cum merge, acuma sunt in medical dar nu am rezistat si a trebuit sa ies sa vad cum merge bazdagania asta.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#26 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 02 April 2009 - 05:59 PM

Azi am taiat si o pereche de aripi cu profil eppler 186 cu torsiune nejativa la capatul aripilor.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu