Modelism - RHC Forum: easy star - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

easy star se invarte in cerc

#1 Useril este offline   cosminx 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 28-July 07

Postat 21 March 2009 - 05:43 PM

Am iesit azi pentru prima la zbor cu easy starul si nu m-am descurcat cum ma asteptam, am facut o serie de decolari si aterizari, dintre care doar o aterizare bunicica (fara izbitura). La sol nu se simtea ca bate vantul, erau doar mici adieri din cand in cand, dar mai sus pe la vreo 15-20 de m se vedea ca era vant destul de puternic pentru ca erau niste steaguri si le vedeam cum se fluturau, asta este o problema, a doua problema este ca se invarte in cerc si deriva abia se simte cand misc din stick, nu raspunde aproape deloc, asta poate sa fie din cauza ca se invarte in cerc (in dreapta intotdeauna), ca batea vantu cam tare pentru un polistiren si ca deriva este prea mica in latime. Avionul nu prea poate fi controlat decat din profundor (care se comporta f bine) si in rest se invarte singur in cerc.
Eu m-am gandit sa maresc deriva de 2-3 ori mai mult, sa-i pun ceva o greutate pe partea stanga si sa nu mai zbor pe vant :lol:.

Aveti alte idei, explicatii etc ?
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19187
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 March 2009 - 05:51 PM

Eleroane
... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3632
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 21 March 2009 - 07:53 PM

Pune pe bratul de la servo tija de comanda pe ultima gaura(cea mai departata de surubul de fixare pe servo) si la directie pe prima gaura (cea de linga suprafata de control) si ar trebuii sa ai control mai bun. La faza cu rotitul in cerc verifica daca profundorul este in acelasi plan cu aripa si daca nu ai lipit deriva intr-o parte.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#4 Useril este offline   cosminx 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 28-July 07

Postat 21 March 2009 - 08:15 PM

Vezi postareacasper20, la Mar 21 2009, 07:53 PM, a spus:

Pune pe bratul de la servo tija de comanda pe ultima gaura(cea mai departata de surubul de fixare pe servo) si la directie pe prima gaura (cea de linga suprafata de control) si ar trebuii sa ai control mai bun. La faza cu rotitul in cerc verifica daca profundorul este in acelasi plan cu aripa si daca nu ai lipit deriva intr-o parte.


La mine faza e ca avionu nu reactioneaza aproape deloc cand misc din directie, ce mi-ai spus tu am facut de cand l-am asamblat, cat despre ampenaje, sunt amandoua lipite cum trebuie, le-am lipit exact in locasurile de pe fuselaj.
La directie oricum o sa-i maresc latimea cu vreo 2 degete cu niste balsa, dar nu-mi dau seama de ce se invarte in cerc, ar putea fi din cauza ca e un pic mai greu pe dreapta?
0

#5 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 21 March 2009 - 08:49 PM

Chestia cu invirtitul in cerc prinde bine citeodata.Ca de exemplu mie azi.
Dupa citeva saptamini de cind nu am mai iesit cu EZ, azi mi se pune pata si-l scot la zbor.Ajung in cimp ,conectez pack-ul ,verific comenzile :totul perfect.
Dupa nici 50 de metri icepe sa o ia razna ,nu mai raspunde la comenzi,motorul ramine turat si tot urcaaa in linie dreapta.
Mi-am dat seama ca e ceva cu receptorul dar fiind destul de departe i-am zis pa si adio. Norocul meu insa ,il vad ca intoarce lin si incepe sa se invirta in cerc .Eu am si luat-o la goana intr-acolo.Am ajuns sub el si vad ca raspunde. Am oprit motorul si l-am coborit.
Cind il verific ,firul de antena era desprins(rupt) exact din receptor , dar in ce imprejurare s-a produs asta nu stiu si partea proasta e ca nu imi puteam da seama inainte de zbor deoarece era exact asa cum l-am lasat ultima data(receptorul) dupa un zbor impecabil.
M-am gindit mai apoi ca in lipsa mea probabil, pustiul pe care il iau cu mine la zbor (prieten de-al baietilor mei ), impins de curiozitate a tras de receptor in felul asta rupindu-se firul ,iar mai apoi l-a pus la loc exact in aceeasi pozitie.L-am intrebat dar bineinteles ca nu stie nimic.Nu m-am suparat prea tare pe el oricum.Vina e a mea ca l-am lasat intr-un loc prea accesibil.
Atentie deci!

Aceasta postare a fost editata de alexroad: 21 March 2009 - 08:50 PM

Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#6 Useril este offline   Miezu_eu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 553
  • Inregistrat: 13-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 21 March 2009 - 09:53 PM

salut, EZ a fot avionul meu de inceput, vreau sa iti spun ca ii place vanticelul. Al meu era atat de lovit si de lipit incat ma miram ca mai zboara, eram al 3-lea proprietar, daca il duceam sus statea si cate 1-2 minute fara sa ating mansa, Ave, Porumbeu, Abburo imi sunt martori. Treaba este ca se stie ca la ez trebuie sa ii faci deriva cam de 2-3 ori mai mare ca cea din fabrica, asa ca sa iti dai seama ar trebui sa fie cam cat o cartela de telefon de lata, fa-o de 80-100 mm latime si te asigur ca nu o sa ai probleme. referitor la faptul ca trage dreapta, poti sa il trimezi un pic spre stanga, adica sa zbori cu deriva un pic bracata spre stanga, e ceva normal, eu zburam si cu deriva si cu eleroanele,ca avea, si cu profundorul, dar zbura drept.
Daca ai putea sa pui un filmulet cu modul cum se misca deriva ar fi perfect, dar mai bine cauta pe youtube despre ez si o sa vezi, :)
Uite aici pe la jumatatea filmuletului:

doar....eu
0721.798.720

0

#7 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 21 March 2009 - 10:52 PM

@cosminx : mareste deriva.
O sa vezi ca o sa ai un control mult mai bun, daca maresti deriva. :)
0

#8 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3632
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 21 March 2009 - 10:59 PM

Verifica daca nu ai torsiuni in aripi de aceea ti se invarte in cerc.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#9 Useril este offline   cosminx 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 28-July 07

Postat 22 March 2009 - 05:52 PM

Am marit deriva de vreo doua ori mai mult decat cea initiala cu niste lemn de balsa si am iesit din nou la zbor, am avut 100% control asupra lui si n-am avut niciun crash :D :)
Cred ca ieri se invartea in cerc si nu puteam sa-l controlez din cauza ca era vantul prea puternic si deriva prea mica.. a fost si azi vant, nu chiar ca ieri dar a fost.
0

#10 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 22 March 2009 - 11:10 PM

Vezi postareacosminx, la Mar 21 2009, 05:43 PM, a spus:

a doua problema este ca se invarte in cerc si deriva abia se simte cand misc din stick

Deriva n-ar trebui sa se miste deloc cand misti din stick. Directia ar trebui... vad ca nu a sesizat nimeni.
0

#11 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 23 March 2009 - 07:24 AM

Vezi postareaDragos Avramescu, la Mar 23 2009, 12:10 AM, a spus:

Deriva n-ar trebui sa se miste deloc cand misti din stick. Directia ar trebui... vad ca nu a sesizat nimeni.

Pai...care-i deriva , care-i directia?
Nu de alta dar dupa stiinta mea e una si aceasi . :mellow: Sau nu?!
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#12 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 23 March 2009 - 12:51 PM

E...acum doar ca idee:
Ampenajul vertical este format din: deriva (partea fixa) si directie (partea mobila)
Ampenajul orizontal este format din: stabilizator (partea fixa) si profundor (partea mobila).

Dar in alta ordine de idei stai linistit ca am inteles cu totii la ce te refereai...si oricum sunt prea putini cei care folosesc denumirile din manual....ideea e sa se inteleaga ce vrei ca sa poti primi sfatul adecvat.

Bafta.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#13 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 23 March 2009 - 06:43 PM

Vezi postareacosminx, la Mar 21 2009, 05:43 PM, a spus:

[...] La sol nu se simtea ca bate vantul, erau doar mici adieri din cand in cand, dar mai sus pe la vreo 15-20 de m se vedea ca era vant destul de puternic pentru ca erau niste steaguri si le vedeam cum se fluturau, asta este o problema, a doua problema este ca se invarte in cerc si deriva abia se simte cand misc din stick, nu raspunde aproape deloc, [...]


Din punct de vedere al micrometeorologiei (daca am scris corect), trebuie sa iei in considerare si densitatea aerului (implicit temperatura lui). Iar pentru ca ti se invartea in cerc, este foarte posibil sa te fi aflat cu avionul intr-un rotor orizontal de dimensiuni reduse, iar avionul sa nu fi facut altceva decat sa urmeze curentii de aer, deriva fiind nesemnificanta comparativ cu puterea curentilor de aer.
In perioada aceasta a anului, curentii de aer sunt foarte schimbatori si "dezorientati", in special datorita diferentelor mari de temperatura dintre zi si noapte.
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu