Modelism - RHC Forum: motorizare aripa - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

motorizare aripa

#1 Useril este offline   kempo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 670
  • Inregistrat: 17-October 08
  • Gender:Male
  • Location:no man's land

Postat 20 March 2009 - 08:43 PM

Am primit de la un coleg de pe forum (sectiuna Moca :rolleyes: -- pe aceasta cale ii multumesc inca o data ) o aripa si acu as vrea s-o scot din raft si s-o motorizez.

Este echipata cu un motor EDF --- GWS EM400.

In faza actuala cantareste 280 grame. (as vrea sa scot motorul care e acu pe aripa si "golul" sa-l umplu)

Am electronica disponibila:
- motor BL 2822;
-servouri HTX 900;
-regulator de 25 A;
-acumulator de 1800 mAh 11,1V.

Intrebari:
1. pot folosi electronica asta s-o pun pe aripa ? (ideea e ca vreau sa pun o camera foto de 150 grame pe ea);
2. ce elice sa folosesc?
3.unde este centrul de greutate? sau cum il pot afla ?


Va multumesc.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  aripa.bmp (343.8K)
    Number of downloads: 117

"What you want to do today ? Same thing I do every day, try to take over the world !"
0

#2 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 20 March 2009 - 10:23 PM

1. Electronica pe care o ai ii buna la aripa si ar trebuii sa iti duca si camera.
2. Vezi la specificatiile motorului ce elice trebuie la 3S.
3. Ei aici ii mai complicata treaba, calculat dupa o formula da CG la 21.12 cm de Bordul de Atac. Eu fac in felul urmator, iau o sfoara si leg o greutate la un capat al ei, prind aripa din coltul din spate unde se termina eleroanele si o las sa atarne pina ajunge sa stea perfect dreapta tinuta numai din acel colt si apoi pun sfoara pe linaga ea cu pornire din acel colt si astept sa se aseze sfoara pe verticala si fac un semn la mijlocul aripi unde sta sfoara. Repet operatia si in cealalta parte si unde se intersecteaza cele doua linii se agla centrul de greutate.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#3 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 21 May 2009 - 07:42 PM

Desi e cam tarziu raspunsul, sper sa ajute:
Cu motorizarea respectiva ar trebui sa fii OK pe aripa respectiva.
Eu as merge pe un Himax 2815/3000 cu elice 5X5 (carbon-gasesti la cei din Botosani aduse de la ripmax daca nu ma insel) in cazul in care ai vrea sa pui si camera pe ea... si regulatorul ar trebui sa fie un pic mai maricel... sa zicem un P H O E N I X Castle 40-45 Amperi.

Acumulatorul as pastra in zona 2000 mAh/11.1 V.

Pentru inceput centrul de greutate al aripii tale (considerand ca dimensiunile din poza sunt precise) ar trebui sa fie la 17.7-18.3 cm de bot (aici aripa va avea o tendinta nitzica de grea de bot dar va fi OK pentru primul zbor).

Ulterior nu as duce CG-ul mai in spate de 19-20 (20 e cu semnul intrebarii...) centimetri.

Are profil simetric aripa? Care este aria wingletsilor?

MIG-29


Vezi postareakempo, la Mar 20 2009, 09:43 PM, a spus:

Am primit de la un coleg de pe forum (sectiuna Moca :) -- pe aceasta cale ii multumesc inca o data ) o aripa si acu as vrea s-o scot din raft si s-o motorizez.

Este
Va multumesc.

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 21 May 2009 - 07:44 PM

0

#4 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 21 May 2009 - 08:32 PM

Pentru ceea ce banuiesc eu ca vrei sa faci, este mult mai eficienta propulsia cu elice. EDF-urile isi spun cuvantul cand e vorba de viteze mari. Nu acesta este scopul tau, mai ales daca vrei sa faci poze. In cazul tau te-ar avantaja autonomia, in detrimentul vitezei. EDF-urile sunt mult mai energofage si chiar daca ma repet, spun ca nu te avantajaza; la viteze mici ele fiind ineficiente. Deasemenea tractiunea generata de un EDF este mai mica decat tractiunea generata de o elice normala antrenata de acelasi tip de motor si alimentat la aceeasi tensiune. Pt modele de viteza insa, EDF e delicios! :)
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu