Pagina 1 din 1
constructie prelungitor esapament 4T din ce materiale?
#1
Postat 15 March 2009 - 11:01 PM
In incercarea de a respecta aspectul "scale" al avionului si incurajat de prelungitoarele de la OS incerc sa gasesc o metoda sa prelungesc cotul care vine in dotarea standard la un motor 4T Magnum cativa centimetrii. Diametrul interior al tubului este de aprox. 7mm. Singura idee care imi vine in minte este sa tai capetele filetate de la cot si sa sudez intre ele o bucata de racord metalic flexibil de gaze. Nu am vazut pe niciunde insa racord cu diametrul mai mic de 1/2 toli. Sau sa folosesc teava de cupru folosita la instalatiile de A/C?. O avea ceva daca prelungesc cu tub din silicon? Se deterioreaza de la gazele fierbinti de esapament? Alte idei?
Multumesc.
Multumesc.
#2
Postat 16 March 2009 - 12:32 AM
daca nu gasesti ceva consacrat pe care sa poti copia, nu-ti recomand. Motorul va merge mai prost deoarece (cum am mai zis-o si in alte topicuri) toba nu are doar rol de atenuare a zgomotului ce si rol de intoarcerea unei parti din gaze inapoi in camera de ardere pentru a mari presiunea. Lungind acel cot motorul se va incinge si mai mult. Incearca un tuned pipe special pentru 4T, si cauta aici pe forum unde s-a mai discutat despre aceasta problema, poate gasesti alte solutii.
Numai bine,
Calin
Numai bine,
Calin
#4
Postat 16 March 2009 - 09:41 AM
liviu_vladut, la Mar 15 2009, 11:01 PM, a spus:
In incercarea de a respecta aspectul "scale" al avionului si incurajat de prelungitoarele de la OS incerc sa gasesc o metoda sa prelungesc cotul care vine in dotarea standard la un motor 4T Magnum cativa centimetrii. Diametrul interior al tubului este de aprox. 7mm. Singura idee care imi vine in minte este sa tai capetele filetate de la cot si sa sudez intre ele o bucata de racord metalic flexibil de gaze. Nu am vazut pe niciunde insa racord cu diametrul mai mic de 1/2 toli. Sau sa folosesc teava de cupru folosita la instalatiile de A/C?. O avea ceva daca prelungesc cu tub din silicon? Se deterioreaza de la gazele fierbinti de esapament? Alte idei?
Multumesc.
Multumesc.
poti folosi oricare din metodele pe care le-ai spus... poti chiar sa renunti la toba si sa scoti evacuarea afara prin alta parte, doar ca iti va trebui o pompa care sa inlocuiasca suprapresiunea din toba.
Cel mai simplu e cu prelungirea cu furtun siliconic si va trebui izolat bine acolo ca iti umple avionu de mizerie. . Daca rezista la un rezonator la 2T rezista si la ce ai tu acolo.
Nu iti fa griji.. toba la 4T e pentru suprapresiune si pentru atenuarea zgomotului. Am vazut la victor stefan acum cativa ani buni.. la concursul de machete un 4T boxer .. avea la evacuare doar prelungitoarele alea din poza .
DT
#6
Postat 17 March 2009 - 08:35 AM
Taie capetele filetate, dar lasa si 1cm de teava lisa. Apoi cauta niste baieti care fac balustrade metalice si roaga-i sa-ti sudeze o bucata de teava de lungimea necesara intre cele doua filete. Poti incerca si cu teava de Cu de A/C dar cred ca se va gauri repede.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#8
Postat 17 March 2009 - 12:15 PM
Kriminel, la Mar 16 2009, 07:56 AM, a spus:
am fost contrazis argumentat, am aberat, la 4T nu se aplica regula de la 2T iar eu vorbeam din experienta cu 2T. Accepta scuzele te rog :rolleyes:
Cu scuzele de rigoare, simt nevoia sa te contrazic si eu putin:
-la motoarele in doi timpi, toba are rolul de a crea o contrapresiune in scopul de a impiedica evacuarea amestecului proaspat in momentul transferului din carter in cilindru (fereastra de evacuare fiind deschisa in timpul respectivului proces) ceea ce este diferit de ce spui tu dar adevarat totusi....
Bafta
#10
Postat 16 April 2009 - 08:16 PM
Pentru ca ma simt dator fata de cei care au pierdut timpul raspunzandu-mi si poate cineva e curios cum a iesit, va prezint felul in care am facut prelungitorul:
am filetat la strung doua bucatele de teava:
am umplut o teava de cupru cu apa, am bagat-o la congelator sa inghete si am indoit-o:
le-am sudat cu aliaj Cu-Ag si am vopsit(pentru ca am avut) cu spray cu zinc pentru esapamente auto:
am filetat la strung doua bucatele de teava:
am umplut o teava de cupru cu apa, am bagat-o la congelator sa inghete si am indoit-o:
le-am sudat cu aliaj Cu-Ag si am vopsit(pentru ca am avut) cu spray cu zinc pentru esapamente auto:
#12
Postat 18 April 2009 - 06:56 PM
liviu_vladut, la Apr 16 2009, 09:23 PM, a spus:
Mai indraznesc sa va deranjez cu o intrebare: care ar fi distanta minima pe care sa o las intre motor, toba si capota motorului. Capota motorului e din plastic si e armata pe dinauntru cu fibra de sticla
Pastreaza o distanta de 5-6 mm , sa poata circula curentul de aer .
Arata acest topic
Pagina 1 din 1